Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Patricia 07.01.2017 20:55:02 - poslední reakce: 08.01.2017 07:09:30 - Reagovat

Dobry den, prosim vas mam nastavení termostat na 21,5 stupna no vykuruje mi to len na 19,5 a dokonca uz to padlo na 19,3. Prosim co s tym?

Standa 08.01.2017 07:09:30

Servis a pořádnou prohlídku.

Karel 07.01.2017 07:53:39 - poslední reakce: 07.01.2017 17:22:29 - Reagovat

Děkuji. Jen se ještě zeptám na co má ten rádek 510 vliv? Na to ohřívání větší teplotou nebo na to předehřívání vody o těch 10st?

Standa 07.01.2017 17:22:29

Pokud jsou dobře nastaveny i související parametry měl by zajistit, aby dobíjecí voda byla teplejší o 25°C oproti teplotě, kterou máte nastavenu na ohřev TUV. Pokud to máte ovšem celé domaštěné, vyžaduje to pekelné soustřednění se při nastavování a všecičko si zapisovat co kde změním. K tomu se druží řada dalších parametrů a opakuji, že to musí nastavit servisák.

Karel 06.01.2017 19:45:41 - poslední reakce: 07.01.2017 07:13:06 - Reagovat

Dobrý den. Obracím se na vás s dotazem ohledně ohřevu TUV . 1. Kotel mi nechce ohřívat vodu vyššími stupni než 56 st a trvá mu to hrozně dlouho. Nevíte kde se to dá nastavit? 2.Kotel přehřívá vodu o 10 st od požadované tepoty to je normální? Kotel : BAXI Luna 3 System ht1.180

Standa 07.01.2017 07:13:06

Dostane se tam servisák, který zároveň zkontroluje parametry se k tomu družící nebo je přenastaví.

Karel 07.01.2017 00:29:21

510 to je k tomu jak to ohřívá malou teplotou? Jak se dostanu na ten parametr? děkuji

Standa 06.01.2017 21:38:43

Parametr 510 převýšení teploty kotle nad TUV

Čenda 05.01.2017 09:14:37 - poslední reakce: 05.01.2017 12:08:07 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel ECO 3 compact. Když doplním vodu, tak abych se na tlakoměru dostal do zeleného pole, tak mě z kotle po chvíli vyteče voda a na displeji se zobrazí E 10. Můžete mi poradit, kde je problém? díky

Standa 05.01.2017 12:08:07

Problém je v pravidelném servisu.

Honza 04.01.2017 11:33:34 - poslední reakce: 04.01.2017 12:35:34 - Reagovat

Ahoj. Prosím vás o radu. Dakon dua ck 24. Modulační cívka na plyn. armatuře. Když ji změřím ohm.metrem , jakou mám naměřit hodnotu. Díky za info

Honza 04.01.2017 12:35:34

Diky

Standa 04.01.2017 12:03:31

Nějakou, řádově kilo Ohmy.Pokud tam nic není aneb nekonečná odpor, je po smrti. Pokud jsou tam nějaké Ohmy, musí vám to šlusovat.

Lucie 01.01.2017 21:57:26 - poslední reakce: 02.01.2017 13:30:02 - Reagovat

Dobrý den, máme kotel Ariston Class a již po několikáté se nám stalo, že vyskočila chyba 6P1 a 6P2 (chyba na manostatu). Po nějaké době chyba vždy sama zmizela a kotel normálně pracoval dále. Je možné chybě zabránit a nebo ji nějakým způsobem odstranit když nastane (bez několikahodinového čekání)? Předem děkuji za odpověď.

Standa 02.01.2017 13:30:02

Tak to s 99% kotlů je tak něco silně v nepořádku od samého začátku, proč myslíte, že tak rychle končí svoji životnost? Takže jinak: sehnat servisáka a ať se na to podívá a napíše vám protokol, co zjistil a naměřil. Na dálku se s tím pohnout nedá.

Lucie 02.01.2017 07:16:26

Děkuji, kdybych měla někde a to kdekoliv napsané, cos tím udělat nebudu psát dotaz. V bytě jsme v podnájmu do teď mne ani nenapadlo, že s kotlem může být něco v nepořádku už od instalace..

Standa 02.01.2017 06:47:47

Jistě, s dost vysokou pravděpodobností máte špatně udělané odkouření nebo přívod vzduch - odporuje to normám, jak to má být seskládané. Servisní zpráva od vašeho servisáka to ale jistě říká co je tam špatně a co se má udělat. Tak to prostě proveďte.

Vojtěch 01.01.2017 08:53:08 - poslední reakce: 01.01.2017 16:29:48 - Reagovat

Dobry den, kotel ariston nam 2x po sobe hlasi chybu kontakt manostatu se rozepnul během hoření 6P2 Co prosim doporucujete udelat? Nehrozi nejake nebezpeci? Velice Vam dekuji.

Standa 01.01.2017 16:29:48

Něco je špatně s odkouřením nebo sáním vzduchu nebo odchází manostat.

Drahomír 28.12.2016 22:38:47 - poslední reakce: 29.12.2016 13:59:46 - Reagovat

Dobrý den, mám 5 let v provozu litinový plynový kotel Viadrus. Po zapnutí se v něm začíná objevovat praskání. Jak je možné tento jev odstranit? Děkuji.

Standa 29.12.2016 13:59:46

Těch 210 litrů vody tam bylo nalítých kolikrát? Jednou a pak dolíváno rok co rok asi, že ano? Jakou tvrdost má tato voda, musí to být v protokolu o spuštění kotle. Do otevřené expanzky má přístup kyslík, vevnitř to už bude rezavé jako Titanic. Topení bylo v době pořízení tohoto kvalitního kotlíku nové nebo už stávající a pakliže stávající, jak dlouho stávající? Do topení někdo nalil nějaký ten Topcecor nebo Inhicor a lije se tam sem - tam pravidelně? Pokud ano, super. S tou otevřenou expanzkou ochrana ba přímo dnes záchrana kotle i topení. Bez ní začněte šetřit... Strana 2 toho návodu jasně říká, abyste prováděli každoroční kontrolu, co na to říká váš servisní technik? Co říká váš servisní technik na toto? Strana 10: výrobce nedoporučuje používat kotel bez regulace. Ta vyžaduje, jak se jistě v návodu montážník dočetl, vždy čerpadlo. Proč asi? Že by vlastnosti litiny? Nebo že by montážník tradičně návod vůbec nečetl? Má problémy s gramotností? A majitel neumí číst taky? Kolik za to vyvalil peněz a že by si nepřečetl co výrobce jasně říká? :) Slovo nedoporučuje znamená, že to nemohou zakázat .. a tady máte výsledek. Strana 27 bod 9: bylo dodrženo? Za bodem 16 je říkání o napouštění vody na této straně. Jsou někde poznámky, co do toho kdo kdy navalil? Nebudu se ptát, nejsou. :) Bod 3 strana 30: teplota topné vody v kotel mezi 60 - 80°C pokud není regulace, máte to tak po celou dobu topení?

Drahomír 29.12.2016 08:20:51

Plynový kotel je VIADRUS GRAND G 36 40,t.j. čtyřčlánkový, tepelný výkon 18-26 kW. Kotel je zapojen v otopné soustavě s přirozeným oběhem vody a s otevřenou expanzní nádobou. Objem vody v soustavě je přibližně 210 litrů.

Standa 29.12.2016 07:15:33

Kotel nezapínat! :) Jinší rada s takovým dotazem není jaksi možná. :) Musíte trochu popsat co to je za kotel, jak je zapojený, jak je zapojené čerpadlo, jaké je topení atd. Samozřejmě z toho nic nebude kloudného, to by chtělo vidět... a slyšet.

Jarka.P 28.12.2016 06:59:49 - poslední reakce: 28.12.2016 18:00:38 - Reagovat

Dobrý den,potřebovala bych poradit,v pátek tu byl servisák, čistil nám výměník.V sobotu ráno nám to hodilo chybu E10. Dopustila jsem vodu a odpoledne tlak skoro u 4 na tom červeném čtverečku.Volala jsem servis a on mi řekl že máme topit dál a že přijede v neděli,nepřijel i po mých urgencích.Přijel včera vypustil vodu napustil dofoukal tlak do expanze a odjel.Ráno jsem se vzbudila zimou a ta samá závada E 10 ...Nevíte co s tím může bit??Mám malé děti a celé svátky mrzneme :( děkuji

Standa 28.12.2016 18:00:38

No jak to čtu, nehrabejte na to ve vlastním zájmu. :)))

Bartek 28.12.2016 15:08:53

Bohužel pletete teplotu vzduchu a teplotu vody. Na jakou teplotu máte nastavený termostat je celkem jedno. Důležité je dopustit kotel na 1,2 bar a pak 10 min. počkat, pokud se tlak nezvedá, tak Vám nepropouští napouštěcí ventil. Pak zapněte kotel, aby začal topit a sledujte jak rychle tlak stoupá, pokud rychle je vadný expanzomat.

Jarka.P 28.12.2016 08:24:07

děkuji,já tomu moc nerozumím,servisák říkal dopustit na tu jedničku.To jsem udělala ale tlak pořád stoupá a teplotu mám nastavenou na 22 stup.ale tím jak teplota klesla na 17 st.tak při 19 stup.už ta ručička začíná jít na červené poličko..

Jarka.P 28.12.2016 08:18:26

děkuji,já tomu moc nerozumím,servisák říkal dopustit na tu jedničku.To jsem udělala ale tlak pořád stoupá a teplotu mám nastavenou na 22 stup.ale tím jak teplota klesla na 17 st.tak při 19 stup.už ta ručička začíná jít na červené poličko..

Bartek 28.12.2016 07:55:33

Dobrý den, je potřeba za studena dopustit kotel na 1,2-1,5 bar. a dobře zavřít napouštěcí ventilek. Pokud se po zapnutí kotle tlak začne zvedat na 3 bary, tak máte špatný, nebo prázdný expanzomat.

Jirka N. 27.12.2016 10:35:23 - poslední reakce: 27.12.2016 13:53:22 - Reagovat

Dobrý den. Prosím o radu - mám byt asi tři roky a s ním i kotel Baxi. Vše běželo bez problému, občas vyskočila chyba E10 - dopustil jsem vodu, ale poslední asi tři týdny jsem, dopouštěl kotel asi 30x, chyba E10 vyskakuje několikrát denně. Měl jsem tu už 2x opraváře, ten se v tom povrtal (nevím, co přesně dělal), ale problém přetrvává. Prosím o radu, nebo nějakou zkušenost. Děkuji. :-)

Jirka N. 27.12.2016 13:53:22

Děkuju Vám moc!

Jirka N. 27.12.2016 13:40:53

Děkuju Vám moc!

Bartek 27.12.2016 13:06:46

Dobrý den, tato závada je spojená s prázdným expanzomatem, je nutné ho dofoukat, nebo vyměnit, je možné, že už je vadný i pojišťovací ventil, který je pak nutné vyměnit také. Je ale dobré se případného opraváře zeptat co na kotli dělá a pak reklamovat.

Michal 19.12.2016 20:31:56 - poslední reakce: 26.12.2016 17:29:52 - Reagovat

Dobrý den Stando, měl bych prosbu. čas od času se stane i když je kotel nic moc zahřátý tak s pojišťovacího ventilu dost rychle kape voda. Kotel Baxi Prime Storage 240 HT. Čeho je to signál nebo co je špatně? Expanzka za vypuštěného stavu natlakována na 0,7-0,8 atm. Díky

Standa 26.12.2016 17:29:52

Na přívod vody do objektu za vodoměr totiž patří redukční ventil, ten jednak sníží tlak ale hlavně ho stabilizuje. 8 bar je 80 metrů vodního sloupce, super tlak!!! Expanzomat máte nahuštěn na 0,8 baru ale to je špatně. Až budete mít instalovaný redukční ventil a ten si nastavíte na max 4 bary (viz návod epanzomatu 10 bar) , pak hustěte expanzomat TUV o 0,2 baru nižším tlakem. Že je všechno OK poznáte podle toho, když to uděláte podle norem (mrkněte na návod zapojení ohřívačů vody třeba u Quantumu - tam je to pro debily instalatéry ještě nakreslené jako pro nějaké trotly), nebude se tlak během ohřevu TUV vůbec pohybovat.

Michal 26.12.2016 14:25:44

Zdravím, tak opravdu kolísá to mezi běžnými 4-8 bary ! Čím je to tedy způsobeno? Mám to řešit s vodárnami že jim kolísá tlak v řádu a nebo je špatně něco u mě? Nikdy jsem s tím problém neměl. Tlak na manometru je stálý a nehýbe se. Expanzní nádobka je před 14 dny nafoukána na 0,8 baru dle servisního manuálu (pro jistotu měřeno digitálním měřákem.)

Standa 21.12.2016 05:19:20

Při ohřevu vody ten tlak v nádobě vzroste přes těch 8 bar. Žádný problém.

Michal 20.12.2016 20:57:27

Děkuji za obsáhlou odpověď. Už jsem asi na to přišel. Voda ukapávala přes tento ventil:https://snag.gy/X7RvMG.jpg Dnes jsem se byl podívat na tlak vody a týden zpět byl na cca 3,9 baru a nyní je https://snag.gy/WH6Ib4.jpg 5,4 ? a nic nekape Jedině že by před vánocemi navýšili tlak. Protože běžně je opravdu těch 4bary max. Podle plánku se koukám a píšou ventil na 8atm. update: 20:56 tlak je snížil na 4,2bary - to nechápu..

Standa 20.12.2016 06:26:10

Zdravím. Baxi Prime Storage má zásobník na TUV, má dva pojišťováky. Jeden je na okruh topení, otopné vody (OV) a druhý na okruh teplé užitjkové vody TUV. V má tlak 1,2 bar, TUV cca 4 bary. Voda při ohřevu zvětšuje svůj objem, pakliže má kam - k tomu se jí poskytuje expanzní prostor. To je o 0,2 baru menší tlak dostatečného objemu vzduchu, který si rozpínající se voda stlačuje a na ručičce tlakoměru na kotle se to projevuje tak, že se ručička nesmí pohnout při ohřevu OV. To samé platí pro TUV, ovšem zde se podepisuje šlendrián českých montáží na celé čáře. Pokud chcete totiž poskytnout TUV odpovídající expanzní prostor, musíte nejprve stabilizovat v řádu neustále mnohdy i prudce kolísající a mnohdy nadměrný tlak vody do vašeho domu či bytu redukčním ventilem, nastavit zde tlak vody a podle něj hustit expanzomat. Storage tuším že expanzku nemá, nemám její rozkres a zpaměti si to nepamatuju. Každopádně nadměrný tlak nad 4 bary v řádu expanzku i když je 10 barová brzo zlikviduje. Návod jasně praví, že nad 4 bary nesmí být tlak vody do ní vpuštěn. Pokud expanze není nastavena jak má být nebo není vůbec, dochází k takovýmto excesům: tlak v řádu 7 bar, ohřev TUV, tlak v nádrži vzroste přes 8 bar a pojišťovací ventil 8 bar začne vodu upouštět, aby chránil nádrž před nadměrným tlakem. V podstatě je nárůst a pokles tlaku kdekoliv totéž, jakobyste něčím pořád kroutil. Jednoho dne to povolí. Norma vyžaduje: redukční ventil, zkušební kohout, tlakoměr, expanzomat na 10 litrů vody teď tuším že 0,5 litru expanzního prostoru nebo litr? Na netu si snadno najdete vzoreček. Expanzomat má uzavírací KK s odvodněním, aby se dal snadno a rychle měřit hustit.Měří a hustí se bez tlaku vody. Čili zastavit a vodu z expanzomatu vypustit. To je celé. To, co se asi děje u vás je, že je expanze malá nebo žádná a tlak v nádrži nebo topení brutální. Proto kape pojištovák. Další fáze bue zanesení svinčíku mezi sedlo a těsnící gumu pojišťováku a jeho soustavné prokapávání z důvodů netěsnění se všemi následky na placení vody pokud je to tuv a dopouštění vody do kotle, pokud je to OV.

Čermak 23.12.2016 20:48:50 - poslední reakce: 24.12.2016 15:24:34 - Reagovat

Dobrý den,prosím o radu.Vlastním kotel Baxi Duo-Tec Compact s ním i Baxi termostat.Požadovanou teplotu mám nastavenou 22C s tím že kotel místnost natopi na 22,4C vypne.zhruba po 20min kotel znovu sepne i přesto že v místnosti mám 22,3C a po 5min vypne a takhle se to opakuje v nepravidelných intervalech.Kotel je schopný 4*do hodiny sepnout.Servisak zkusil vyčistit trojcestak ale evidentně to nemělo vliv.Nemá někdo zkušenost prosím?Předem děkuji za každou zkušenost

Standa 24.12.2016 15:24:34

Minulý týden jsem byl na kotle, kdy domácí tvrdil, přímo přísahal, že dvacet let termostat fungoval, ale teď se asi podělal, nejde s ním prej už nic nastavit a je tam horko... jenže k tomu termostatu, jak jsem zjistil, nikdo předtím ani nedotáhnul dráty a klema na svorkách kotle byla ještě origo. Takže opakuji: jaký je termostat a jak je zapojený? To, že termostat vypne a kotel zapíná, znamená jeho špatnou funkci neb někdo nechal klemu na svorkách.

Čermak 24.12.2016 08:32:57

Předpokládám že to je klasický termostat.Zapojený je dobře.Lonskou sezónu vše běhalo až letos začal dělat problémy..Každopádně s ničím nehybu.

Standa 24.12.2016 06:21:02

Dotaz je velmi nepřesný: termostat Baxi: je co za výraz? Je to klasický termostat nebo Open Therm? Pokud klasický, je blbě zapojený, pokud OT, máte to špatně nastavené nebo se OT učí topit a vy s tím neustále hýbete a zabraňujee mu se srovnat. Proč se kotroluje 3CV? Při ohřevu TUV hřeje kotel do radiátorů?

Bartek 23.12.2016 19:25:48 - poslední reakce: 24.12.2016 06:17:45 - Reagovat

Dobrý den, pane Stando přeji Vám krásné a klidné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok, hodně klidných zákazníků a především děkuji, že se toho tady ujímáte, já to nějak nedávám.

Standa 24.12.2016 06:17:45

Stejně já vám přeju klid a pohodu do nového roku a krásné Vánoční svátky, ale při našem blázinci je to asi marné.

Michaela 22.12.2016 10:21:37 - poslední reakce: 22.12.2016 18:27:57 - Reagovat

Dobrý den.Mám plynový kotel Therm LXZ 20 se zásobníkem.Kotel normálně pracuje, ale když ohřeje vodu, sepíná ale nenaskočí.Musím kotel vypnout a cekat min.deset minut, po té zapnu a kotel naskočí a topeni hřeje.Technik na nic nepřišel, chce vyměnit el.desku.Děkuji za odpověd Michaela

Standa 22.12.2016 18:27:57

Jo, tak to skutečně vypadá, že ten trojcesťák nepřepne a proto kotel nezapálí. Vyčistit trojcesťák.

Michaela 22.12.2016 15:16:55

PŘEPNE NA OHŘEV RADIATORU, ALE NEZAŽEHNE JISKRA NA PLYN , MUSÍM KOTEL VYPNOUT A NECHAT CR.DESET MINUT VYPNUTÝ.KOTEL JE STARY 13 let.V lete kdyz hřeje pouze vodu , je vse bez problemů.Dekuji

Standa 22.12.2016 12:46:43

Může být studeňák na desce, vychozený potenciometr OV atd. atd atd. to vše je prověřeno?

Standa 22.12.2016 12:46:08

Sepíná po ohřátí vody co? Mi to přijde z vašeho velmi stručného a nedostatečného popisu, jakoby 3CV ventil díky bordelu vevnitř nepřepnul a proto kotel nenaskočí. Vyčistil technik 3 CV? Jak je kotel starý? Tedy lépe, jak dlouho slouží?

Pokorný 21.12.2016 10:09:06 - poslední reakce: 22.12.2016 13:49:31 - Reagovat

Dobrý den.Mám 27 let starý plynový kotel Gasex 24 a vytápím RD z roku 1936.Mám pouze vyměněná všechny okna za plastová,jinak nezatepleno.Spotřeba plynu byla i s vařením a ohřevem TUV 33,6MWh za poslední rok.Letos jsem přidal 1 radiator navíc(je jich nyní 9),protože v jedné místnosti bylo v zimě jen 17,5 stupně s vodou ohřátou tak na 45-55 stupňů.Nyní vypadá,že spotřeba bude až někde kolem 40MWh za rok.Pomohla by výměna kotle?Asi nemá cenu uvažovat o TČ.Děkuji za odpověď.Pokorný

Bartek 22.12.2016 13:49:31

Dobrý den, kondenzační kotel Vám bude fungovat na stávající systém. Odvod kondenzátu musíte vyřešit odpadem, nebo čerpadlem (za 24 hod ho může být i 20L). Co se týká oběhového čerpadla, tak většina kotlů má čerpadlo svoje, ale dělají se i kotle, které ho nemají a nemají ani expanzomat. Dále se připravte na nové vyvložkování komínu, pro kondenzační .kotel.

Pokorný 22.12.2016 09:52:08

Tak ještě poddotaz.Bude kondenzační kotel fungovat i při napojení na stávající topnou soustavu-rozvody jsou většinou širší z dob samotíže?Kotel je ve sklepě-jak odvádět kondenzát(třeba hadicí a čerpadlem přes garáž,kde je odpad od umyvadla)? Je třeba na rozvodu stávající oběhové čerpadlo? Děkuji za odpovědi.Pokorný

Standa 21.12.2016 17:17:53

Samotný kotel toho v nezatepleném domě nevyřeší mnoho. Zcela jistě 10% úspory, protože o tolik je kondenzační kotel úspornější. Ale náklady se budu vracet hezky dlouho.

Bartek 21.12.2016 16:45:05

Dobrý den, Vaše spotřeba je 3184 m3 plynu, předpokládám, že máte u kotle věčný plamínek, ten Vám spotřebuje asi kolem 1000 Kč za topnou sezónu.Pokud si odečtete z plynoměru denní spotřebu, tak přibližně ušetříte kolem 2 až 2,5 m3 za den, při instalaci kondenzačního kotle.

Jan 20.12.2016 20:34:10 - poslední reakce: 22.12.2016 09:21:13 - Reagovat

Zdravím. Mám kotel dakon a občas se mi stane, ze pri puštěni teplé vody kotel na 3 vteřiny zapálí, ale pote hned zhasne a už nejde zapálit. Musím restartovat hl. Vypínačem a pak vše ok. Může mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Všechna čidla měněna. Díky

Jan 22.12.2016 09:21:13

Myslel jsem termostatickou patronku co reguluje průtok studené vody na vstupu do kotle." Tonoucí se stébla chytá"

Standa 22.12.2016 05:41:32

Vysypaný ani tak ne, jako spíše obalený špínou z vody. Pokud to není náklapné čidlo, ale ty čidla jste měnil, takže nic.

Jan 21.12.2016 19:39:39

Tak zitra vyndam desku, vezmu lupu a kouknu na to. Snad se mi podaří něco najít

Jan 21.12.2016 19:09:10

Nemohla by to dělat "vysypany" termostat na tuv. Ta co me tegulovat průtok studené vody než se ohřeje? Voda teče plným proudem jestě studena, tak si myslim že je k.o. Jen hadam, nejsem odborník.

Standa 21.12.2016 19:07:35

Studeňák na základní desce.

Jan 21.12.2016 18:35:08

Výměník mám cca měsíc po výmeně. Když kotel vypne, tak po restartu teče teplá uplně normálně. Jak do průtoku tak teploty. Dá se vyčistit něco v armatuře TUV. Myslim od vstupu do kotle po 3cest.ventil. Udělá to 4xdenně a pak treba dva dny nic.

Standa 21.12.2016 17:19:25

Začíná se ucpávat sekundární čst výměníku,jak máte tvrdou vodu, co do toho pouštíte?

Jan 21.12.2016 12:42:46

Zlobí to pravě jen u TUV. Měnil jsem všechy čidla i spinač Tuv. Týden vše šlapalo na 100% a včera to začalo zlobit zase. Zprvu tekla voda teplá a až pak se kotel vypnul, ale nyní už jak pustí teplou vodu teplá neteče a průto se výrazně sníží. . Sítko v tuv armatuře ok

Standa 21.12.2016 12:13:28

Aj kruci, to jsem přehlídnul že to dělá jen u TUV. Moji radu zapomeňte. Jaký je průtok vody? Neteče napřed dobře a po chvíli spadne průtok?

Jan 21.12.2016 11:14:49

Víte někdo kolik mají mít elektrody( jak zapalovací tak ionizační) vzdálenost od hořáku. Dočetl jsem se, že vzdalenost obou může být různá podle kotle. Mám dakon dua 24ck. Diky

Jan 21.12.2016 05:31:37

Děkuji za radu. Jen mě teochu mate,že to dělá jen u TUV. Topení pracuje normalně.Tepla voda pustit nejde, ale topení normálně naběhne. Velice děkuji

Standa 21.12.2016 05:20:34

Očistit ionizační elektrodu a přihnout ji k hořáku o 1 mm. Pokud to nepomůže, je třeba měřit celý okruh ionizace.

Šárka 19.12.2016 01:17:33 - poslední reakce: 19.12.2016 05:40:08 - Reagovat

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně plynového kotle Baxi eco 3 compact. Na displeji se objevovala chyba E10, tudíž jsme dopustili tlak kotle nad 0,8 barů (zhruba na 1 bar) ale poté začal kotel sám dopouštět tlak (páčka na dopouštění je pevně zatažená- takže není možné, že by se tlak dopouštěl kvůli tomu). Tlak se přepustil až na 3, 5 baru, a začal být cítit plyn. A stalo se tak opětovně po zapnutí kotle, když tlak zase spadl. Tak jsme kotel raději ihned vypnuli. Mohu se zeptat, co je to za problém? Předpokládám, že je nutné zavolat technika. Děkuji za brzkou odpověď. Opravdu si nevíme rady.

Standa 19.12.2016 05:40:08

Příčin může být více, buď příliš pevné zatažení ventilu dopuštění vody a přeštípnutí těsnícího O kroužku nebo selhání ventilu v důsledku nečistot z vodovodního řádu nebo, pokud se jedná o kotel kombinavaný, prorezivění systému tlakové vody k mytí a sysému topného. Plyn s tím nemá co společného. Problém toho kotle bude ale, jak to čtu, asi příliš zanedbaná údržba.

Mato 18.12.2016 18:26:18 - poslední reakce: 18.12.2016 21:56:37 - Reagovat

zdravim mam kotol Baxi nuvola 3 140 v izbe mame termostat.V tej izbe je teplota 22,7 a kotol je nadstaveny na 22,5 a kazdu chvilku zapne a potom vypne a to ide dokola.Technik tu bol 4x a nevie čo s tym..ako sa to nadstavuje čo dáva kotlu povel na zapinanie??

Standa 18.12.2016 21:56:37

Technik tam byl na místě, díval se na vaše topení i kotel a neumí vám říct co a jak? Parametry F 17 a F 18, strana 29 návodu.

Martin M. 18.12.2016 03:54:09 - poslední reakce: 18.12.2016 06:49:41 - Reagovat

Dobrý den, můžete mi, prosím poradit ohledně chybové hlášky F0 u kotle Protherm Panther 12 KTO. Hláška se objeví při malém tlaku v systému, což "opravím" vždy tak, že kohoutkem dopustím vodu do systému. Na displayi se objeví tlak 1,8 baru a kotel se opět rozběhne. Po několika hodinách provozu se hláška objeví znovu. Radiátory jsem odvzdušnil a vodu dopustil, impřesto problém přetrvává. Můžete mi, prosím poradit, jak problém vyřešit? Děkuji.

Standa 18.12.2016 06:49:41

Jenže vám uchází buď ventilkem nebo prasklým vakem vzduch z expanzky, nejspíš do topení. Zmenšuje se vám expanzní prostor který by měl bránit narůstání tlaku při rozpínající se ohřívané topné vodě a vy, namísto abyste dohustil vzduch a nechal expanzku vyměnit, protože to dohušťování vzduchu nebude moc trvanlivé řešení, dále doléváním vody zmenšujete topné vodě v expanzomatu její expanzní prostor. Zkontrolujte je expanzce, zda vzduch neuniká ventilkem. Pakliže ne, je prasklý vak uvnitř expanzky a musí přijít vyměnit.

Radek Hofírek 17.12.2016 18:49:00 - poslední reakce: 18.12.2016 06:46:37 - Reagovat

Dobrý den, v nájemním bytě máme kotel ZWB 26-1 A23 na ohřev vody i vytápění a dnes se nám stalo, že ačkoliv kotel podle všeho nahřívá vodu tzn. jde slyšet sepnutí a i světelná signalizace toto ukazuje tak z kohoutků stále teče standartním průtokem jen studená voda. A ani do topení se teplá voda nedostane Po nějaké době kdy asi dojde k naplění kapacity zásobníku začne stoupat na manometru tlak a proto jsem kotel raději vypnul. Tímto bych se vás rád dotáal zda byste mi mohli poradit v čem by mohl být problém. Předem děkuji za odpověď.

Standa 18.12.2016 06:46:37

Já osobně z toho popisu moudrý nejsem, procházím kvůli rozkresu a technické vybavenosti archiv Junkersu a ani ten kotel najít nemůžu, co to je vůbec zač, zda kondenzační nebo závěsný turbo nebo co. Je slyšet sepnutí spínače průtoku TUV, tak uvnitř proběhne mechanická část spínacího procesu, tak zkuste jestli spínač elektricky skutečně sepne. Pak by se vidělo dále.

Klára Červená 15.12.2016 21:27:16 - poslední reakce: 16.12.2016 14:16:03 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel Baxi DuoTec Compact. A z ničeho nic se nám stalo to, že kotel sice topí, ale neohřívá vodu. Nevíte někdo, co by s tím mohlo být?

Bartek 16.12.2016 14:16:03

Dobrý den, kotel je průtokový, asi to neodstraníte, je tam snímání průtoku, které Vám nechodí (asi se teplem pohlo a nesnímá), chce to technika.

Standa 16.12.2016 11:40:15

Neteče teplá voda prosím upřesnit: neteče voda z kohoutku na teplou vodu vůbec, nebo má ta voda z kohoutku na teplou malý průtok, má normální průtok a je jen studená a kotel nezapne když pustíte, nebo je kotel se zásobníkem namísto s průtokem a kotel neohřívá zásobník? Takže výraz zapne se teplá voda znamená že pustíte kohoutek při průtoku nebo termostat zapne ohřev vody v zásobníku? Jméno kotle a přesný typ ze štítku kotle toho prozradí taky dost.

Klára Červená 16.12.2016 09:06:44

Omlouvám se. Jsem typická ženská, která tomu nerozumí a moc neví,co popsat. Přišli jsme domu a zjistili, že neteče teplá voda.Zkoušeli jsme kotel akorát zapnout a vypnout a poté jsme se akorát koukli, kolik je nastaveno stupňů na ten ohřev vody. Kotel žádnou poruchu nepíše. Když se zapne teplá voda, tak nereaguje. Když se zapne topení, začne kotel normálně reagovat a topíme.

Klára Červená 16.12.2016 09:05:20

Omlouvám se. Jsem typická ženská, která tomu nerozumí a moc neví,co popsat. Přišli jsme domu a zjistili, že neteče teplá voda.Zkoušeli jsme kotel akorát zapnout a vypnout a poté jsme se akorát koukli, kolik je nastaveno stupňů na ten ohřev vody. Kotel žádnou poruchu nepíše. Když se zapne teplá voda, tak nereaguje. Když se zapne topení, začne kotel normálně reagovat a topíme.

Standa 16.12.2016 07:06:14

Z ničeho nic se něco porouchalo nebo někdo zasáhl do ovládání kotle a teplou vodu vypnul. Nebo se vám přicpal průtok ale jelikož se ňák neunavujete popisem poruchy ani zda kotel vůbec hlásí nebo enhlásí chybu, skutečně nejsme věštci.

Mirek 15.12.2016 15:22:56 - poslední reakce: 16.12.2016 07:07:39 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel spojený i s vodou na nádrž (bojler?). Poslední dobou se stává, že při ohřevu vody pro použití v domácnosti začnou topit horní části všech radioátorů. Předpokládám, že se jedná o vadný trojcestný ventil. Je to však ale takový problém, a je potřeba to měnit, nebo se s tím dá žít? Asi se voda v bojleru neohřeje tak rychle, jako kdyby ventil správně fungoval. Má to ale jiné problémy, než delší ohřev a tím i trochu vyšší spotřeba? Děkuji Mirek.

Standa 16.12.2016 07:07:39

Skoro, spálí se nebo se zrakví plastové ozubení náhonu. Vyčistit 3CV. Nedoporučuju měnit, bo Junkers má německé ceny!!!

Mirek 15.12.2016 19:53:58

Přestane fungovat :( Je to junker závěsný plyňák. No předpokládám, že tohle sám asi nijak neopravím, když jsem kotel ani nikdy neotevřel. Děkuji.

Standa 15.12.2016 19:16:40

On není ani tak vadný, jako zasviněný a ještě chvíli ho tak nechejte a máte spálený motorek, pokud ten váš nejmenovaný kotel motorek trojcesťáku má a není to třeba Dakon s jeho termostatickým ventilem. Závada se za chvíli zhorší a hádejte jak?

Jirka 16.12.2016 05:59:29 - poslední reakce: 16.12.2016 07:03:30 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Baxi Nuvola 140Fi. Nedávno nám začal prokapávat pojišťovací ventil TUV při ohřevu vody do vestavěného zásobníku. Nevíte čím to může být? Děkuji.

Standa 16.12.2016 07:03:30

Nedodržením návodu k montáži kotle. Max tlak vody 4 bary, expanzomat na TUV, tlakoměr, zkušební ventil. Jistě to tam všechno máte, viďte?

Kateřina 04.12.2016 14:29:53 - poslední reakce: 14.12.2016 20:47:15 - Reagovat

Prosim Vas, mame kotel Baxi model Nuvola 240 Fi a dnes rano nam prestala natikat voda do kotle. Prosim cim to je a zda-li tomu muzu pomoct sama. Dekuji.

Kateřina 14.12.2016 20:47:15

Nechali jsme vymenit cerpadlo a uz je vse v poradku ;-)

Standa 13.12.2016 11:30:52

No, čerpadlo v drtivé většině případů neodejde pro výrobní vadu ani opotřebení, ale pro zcela jiné důvody jmenující se hnijicí topení. Zavčasu bych si to nechal prověřit.

Kateřina 13.12.2016 10:46:10

Dobry den, moc se Vam omlouvam. Uz jsem se sem nevratila, protoze jsem volala servis. V haji bylo cerpadlo :-) Myslela jsem si, ze je to treba nejaka ,, blbost,, ale toto bych vazne nezvladla :-D Tak uz se nezlobte ;-) Preji Vam hezky den a dekuji za Vas cas. Katerina

Standa 06.12.2016 18:43:53

Paní Kateřino, chcete něco zadarmo, buďte tedy tak laskava a aspoň popište, co se děje, protože vaše vyjadřování je nesrozumitelné. Nenatíká voda někam, to je, nezlobte se na mě, značně bídný dotaz.

Bartek 06.12.2016 18:08:04

Máte pravdu nedořešíme, když nejste schopna napsat, kam Vám voda nenatéká, zda nemůžete dopustit kotel, nebo Vám neteče voda z bojleru.

Standa 06.12.2016 16:35:50

No já vidím, že z tohoto nic nebude. Natíkání vody do kotle asi nedořešíme.

Bartek 05.12.2016 16:42:44

Dobrý den, upřesněte kam se nenapouští? Do bojleru, nebo do kotle?

Kateřina 04.12.2016 19:08:45

Ano. Jen do kotle se voda nenapousti.

Bartek 04.12.2016 15:56:59

Dobrý den, studená voda Vám z kohoutků teče?

Tomáš 12.12.2016 20:50:40 - poslední reakce: 13.12.2016 06:50:15 - Reagovat

Dobrý den, i já bych se rád nejprve poradil. Zde jsou pouze fakta. Mám kotel Baxi Mainfour 24F. Je v provozu 5let. 99% je používán jen na ohřev TUV. Topím jinak, jen když se mi 3x za rok nechce, pustím ho na vytápění. Cca 2 roky mě zlobí. Např. při sprchování z ničeho nic spadne teplota vody na vyloženě ledovou. Podotýkám, že máme termostatickou hlavici. Proto jsem teplotu vody na kotli nastavil na relativně nízskou, aby se kotel nemusel vypínat při nahřátí vody ve výměníku. Začla vyskakovat chyba E32 a teď před třemi dny vyskočila chyba E25. E32 je zanešení vodním kamenem a E25 je zastavení čerpadla. Hned jak mě začal zlobit před těma dvěma lety jsem volal technika. Technik kotel vyluxoval a prohlásil, že vše je v pořádku. Vše se začlo zhoršovat. Zavolal jsem jiného technika. Ten se podíval na výměník (zvenku) a řekl, že výměník je jako nový. Ano, zvenku tak skutečně vypadá. Zvenku je netknutý. Ale kotel se tak zhoršil, že se stávalo, že jsem pustil v umyvadle co nejteplejší vodu, kotel ukazoval že voda má 66stupňů, neohříval a tekla ledová. Technik řekl, že ale neshledává nikde závadu. Při zandavání krytu se otřel o NTC čidlo ale nevěnoval jsem tomu pozornost. A kotel po jeho odchodu začal fungovat. A to nic neudělal. Za tři dny bylo vše ve starých kolejích. Zahýbal jsem konektorem a zase pár dní klid. A pak opět problémy. Po různých peripetiích s firmou baxi, která mi nechtěla prodat NTC čidlo jsem ho sehnal a sám vyměnil. Bylo zarostlé až hrůza, takže i mě bylo při pohledu na něj jasné, že měřit nemohlo, natož správně. Vše se po výměně čidla zlepšilo. A už se to zase zhoršuje. A teď otázka: Kde si, prosím, myslíte, že je chyba a co s tím? Můj odhad je, že ani výměník nebude v pořádku, ale bude vevnitř zarostlý kamenem. Dá se s tím něco dělat? Můžu já? Mám dvakrát ne dobrou zkušenost s technikama. Všichni by jen luxovali a dávali revizi. Proto se chci poradit. Může být výměník po pěti letech takto zarostlý? Vodu tvrdou máme. Má cenu ho vůbec nechat čistit, nebo je to na nový? A nebo může být zarostlý celý kotel a je to na nový kotel? Podotýkám, že kotel vypadá jako nový. Omlouvám se za sloh, ale chtěl jsem být úplný. Děkuji moc

Standa 13.12.2016 06:50:15

Fakt úžasné. Vše se odvíjí od nedodržení požadavku na max 6°dH tvrdou užitkovou vodu k ohřevu. Aneb chyba montáže. Prostě do toho pouštíte moc tvrdou vodu a všechno, co jste napsal, je správně. Ano, výměník, ponorka čidlo, , baterie, trubky, sprchová růžice - všechno se vám ucpává vodním kamenem, který se odlučuje z příliš tvrdé vody kterou do kotle pouštíte a to vlivem horka ve výměníku kotle. Vodní kámen vás přepere. Odstraňte montážní závadu. Před kotel na přívod studené vody k ohřevu dejte Vital střední bojlerový, (dejte toto na Google) jednak zabrání tomu, aby se vodní kámen ve výměníku dále odlučoval, ale hlavně vám během půl roku vyčistí celý vnitřek potrubí, výměníku atd. To je celé, prosté a spolehlivé. Ale přečtěte si pak k tomu návod.

František 10.12.2016 18:46:28 - poslední reakce: 12.12.2016 10:48:36 - Reagovat

Dobrý den pane Bartek a pane Stando, (viz reakce na 09.12.2016 19:58:38) pojišťovací ventil kotle nevede do odpadu, ale je ve vzduchu a pokud by unikala voda zde, vsimnuli bychom si toho. Je hned u ovladani kotle. Je jeste nejaka moznost, kde muze dochazet ke ztrate teto vody, kteoru 1x za dva dny dopouštíme? Děkuji moc.

František 12.12.2016 10:48:36

Takže pro jistotu mít pod pojistným ventilem preventivně pořád práždný kýbl. Dobře, děkuji Vám za Váš čas a rady. hezký den.

František 11.12.2016 16:27:03

Omlouvám se, bál jsem se, že to zapadne, nevšimnul jsem si, že se aktuální vlákna přesouvají a ukazují nahoře. Dobře, zkusím někomu říct, ať se na expanzku podívá. Vodu takhle dopouštíme už douho a zatím prolém nebyl. Dobře tedy. Děkuji Vám

Standa 10.12.2016 18:57:05

Proč zakládáte pořád nové vlákno, kdo to má hledat někde dole na co jste se původně ptal? Žádná voda vám z topení prostě neuniká, už potřetí vám píšu, že vám uchází vzduch z expanzky.

Standa 09.12.2016 16:26:13 - poslední reakce: 10.12.2016 18:55:35 - Reagovat

Pane Bártek, dotaz: Ariston Clas system 24 CF osm let neudržovaný s nímž se neohřívá TUV hlásí chybu 1.04 průtok kotle špatný. Co v kotle snímá průtok vody? Průtokový spínač to nemá ani tlakový spínač to nemá. Měli jsme podezření na čidla před a za výměníkem, že to vyhodnocují. Když toto chyba nastane, je trubka výstupu OV horká, vratka studená. Nikdy to neudělá za studena, jen když je kotel už nahřátý i s vratkou. Provedli jsme výměnu jednoho čidla na trubce topení před výměníkem co mělo menší hodnotu než to druhé, kompletně do mrtě jsme kotel rozebrali a vyčistili, čerpadlo OK i s ložiskem, mírný povlak černého kalu, filtr v armatuře u čerpadla ze 30% zanesený byl vyčištěn, sítko na vratce bylo čisté, trubky OK, výměník OK, armatury na výstupu vyčištěná. Topení otevřené, osobně jsem dohlédl, aby byly ventily termostatických hlavic naplno. Kotel plně průchozí. Nemá to někde snímač průtoku? V rozkresu kotle jsem nic takového nenašel.

Standa 10.12.2016 18:55:35

Jasně, tady je radiátorů asi osm, původně to měli na termostatických ventilech v podkrovce na stupeň dva, tak jsem si říkal,jasně, ventily uzavřou komplet okruh a kotel toto udělá, jenže jsme ventily otevřeli a houby. Takže někde přicpanina nebo čerpadlo.

Bartek 10.12.2016 09:23:25

pak je ještě otázka, jak velký je systém, mě to jednou dělal kotel na dvou radiátorech v bytě. Bylo to nakonec někde přicpané a slabé trubičky na okruh topení.

Standa 09.12.2016 20:58:37

Vidím, že máme stejný nápad. Dělá to až poslední dobou. Čidla na vstupu a výstupu měla jinší hodnotu, tak se jedno vyměnilo podle nového čidla, ale závada furt přetrvává. Kolegovi jsem říkal, aby to zatracené sítko v té armatuře krouhnul a čerpadlo je poslední, co mě napadá,i když ložiska jsou prej OK. Díky.

Bartek 09.12.2016 17:45:00

Dobrý den, tento typ kotle nemá průtokový snímač, tlakový tam je, ale ten to dělat nebude. Pokud kotel jen topí, tak vyndejte motor trojcestného ventilu,dále ustřihněte filtr v armatuře (pokud máte pod kotlem další).Jinak tohle většinou dělá čerpadlo. To co vyhodnocuje tento problém je rozdíl teplot na výstupu a vstupu do výměníku. Dělalo to vždy, nebo až teď?

František 09.12.2016 19:58:38 - poslední reakce: 10.12.2016 09:14:39 - Reagovat

Dobrý den pane STANDO, reagovla jste na můj příspěvek z 06.12.2016 16:51:35 a psal jste o prasknuté expanzce. Chtěl bych se zeptat, kam tedy může mizet voda, kterou obden nebo ob dvadny dopouštíme. Této technice (kotlům apod.) nerozumím, ale někde to přece musí mizet ne? Předem děkuji za Vaši reakci. Hezký den.

Bartek 10.12.2016 09:14:39

Dobrý den, podívejte se, zda máte od pojišťovacího ventilu hadičku do odpadu, pokud ano, tak tam Vám voda utíká.

František 09.12.2016 23:03:31

Děkuji za reakci pane Stando. My takhle vodu už dopouštíme ale celkem dlouho, třeba už tak 3 měsíce a nic se neděje. Právě proto se bojím, že máme někde únik. Děkuji za Váš čas.

Standa 09.12.2016 21:04:29

Já jsem ale nikde nenapsal, že někam mizí voda z topení. Samozřejmě že voda z topení nikam nemizí. Jen z expanzky uchází luft to topné vody a vám klesá tlak na kotli a vy místo abyste expanzku dofouknul a jakmile bude čas vyměnil, lejete do ní ještě vodu, počkejte za chvíli pokud to ještě párkrát zopáknete, jak vám kotel vykropí kotelnu. Víte jak se říká takovému kotli: napadení kutilem.

Petr Beck 08.12.2016 20:52:55 - poslední reakce: 09.12.2016 15:54:21 - Reagovat

Dobrý den. Rád bych se prosím zeptal na základní informace. Vlastním v domě, kde nežiji kotel protherm panther. Ten nyní hodlám nějakou dobu vůbec nepoužívat. Vypnul jsem ho tedy tak, že jsem klik na MODE, až na symbol konvičky a jeden číselný údaj vše zmizelo, když za cca minutu nastalo ticho, stiskl jsem hlavní vypínač a vytál šňůru ze zásuvky. Až nyní zjišťuji, že se asi jednalo o režim léto (symbol konvičky)? Pokud je to vypnuto tímto způsobem, je všechno v pořádku a po zapnutí kotle bude vše bez komplikací? Odčerpala se před vypnutím z kotle voda? Děkuji za odpověď. Petr Beck

Standa 09.12.2016 15:54:21

Symbol kohoutku, co vypadá jako konvička, je skutečně symbol letního provozu aneb pouze ohřev TUV. Pokud bv domku nebude mrznout, takto se kotli ani topení nic nestane.

Emil Volf 08.12.2016 13:13:24 - poslední reakce: 08.12.2016 18:24:07 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Ariston-Typ Clas b Premium 24. Již delší dobu se v horní části kotle ozývají zvuky(drnčení). Tyto zvuky se ozývají při pouštění teplé vody(ne však pokaždé).Trvají různě dlouho. Technici uváděli, že to může být pojistný ventil a na přívod namontovali regulátor tlaku. Drčení kotle se nezměnilo. Někdy se ozývá i v noci bez naší činnosti. Jako další možnost technici uvedli demontáž části kotle a její vyčištění v kapalině. Prosím o radu jak postupovat. Moc Děkuji :)

Bartek 08.12.2016 18:24:07

Dobrý den, myslím si, že to je zavzdušnění výměník, při odklopení plechového krytu výměníku, je v horní levé části odvzdušňovací ventilek, je na něm silikonová hadička, je potřeba ventilek povolit a nechat chvilku vytékat vodu (nejprve kotel natlakujte na 2 bary).

František 06.12.2016 16:51:35 - poslední reakce: 06.12.2016 18:45:33 - Reagovat

Dobrý den, máme závěsný plynový kotel, který slouží k ohřevu vody a k vytápění bytu. Velmi často nyní v zimě musíme dopouštět vodu - cca 1x za dva dny. Odvzdušňujeme zhruba jednou týdně zhruba třetitu menšího topení + tři "řádky" v žebřiku v koupelně. V souvislosti s tím nám padá tlak v okruhu, občas se kotel nechce zapálit - neustále zapíná a vypíná. Po dopuštění vody funguje jak má. Skvrny vody jsme si nikde nevšimnuli (bohužel většina trubek vede přes podlahu a je v betonu a na něm ještě dřevěná podlaha). Můžete prosím poradit čím to může být? Nemůže to nějakým způsobem způsobovat malá expanzní nádoba? ( něco takového jsem četl na internetu, ale opravdu topení nerozumím). Bojím se, že by se mohlo jednat o únik někde v betonu pod podlahou. Před rozkopáním celého bytu :( bychom chtěli zkusit i jiné možnosti. Byt je starý cca 5 let. Děkuji a hezký den Vám přeji

Standa 06.12.2016 18:45:33

Co tak ucházející vzduch z expanzky? Proč si myslíte, že máte vzduch v topení? No protože ušel z expanzky, která má ruplý vak na vodu. To je celé. Expanzku vyměnit.

Zdenek 05.12.2016 15:47:08 - poslední reakce: 05.12.2016 16:33:42 - Reagovat

Dobrý den. U závěsného plynového kotle FERROLI nedrží plamínek. S pozdravem. Z.K.

Standa 05.12.2016 16:33:42

Kontakty termočlánku zaoxydovány, případně termočlánek vadný, případně magnet plynovky unavený, případně odešel havariják, jestli to má spoj na něj. Někde je zapojen i spaliňák do série atd. Pro začátek vemte zuvní kartáček a přejeďte termočlánek, jeho špičku, která se nahřívá.

Zdenek Klimša 05.12.2016 15:27:10 - poslední reakce: 05.12.2016 16:31:53 - Reagovat

Dobrý den. Poraďte kde mám sehnat opraváře v Karviné. Našel jsem dva co opravují FERROLI a ti mají své stále zakazníky a nové neberou. Co jsem měl opraváře nemůže chodit a u nových nemám šanci. To mám mrznout?? S pozdravem. Z.K.

Standa 05.12.2016 16:31:53

Všichni studují humanitní obory, které vystuduje i cvičená opice a nikdo nechce makat hlavou a rukama. Taková jsme společnost.

eva 03.12.2016 20:46:54 - poslední reakce: 04.12.2016 06:42:58 - Reagovat

Dobrý večer, prosím máme kotel Destila na podlah. topení,celý den po sepnutí kotle (a to je po 25.min.) se na barometru posouvá černá rafička ,až teď dosáhla hodnoty červené rafičky což máme na 1,5baru nastavenou, když upustím vody, černá klesne, ale po několika sepnutí kotle se zase zvedá směrem k té červené rafičce. Mohu upouštět vodu nebo je to na opravu, lze-li vám posoudit, děkuji za odpověď

Standa 04.12.2016 06:42:58

Jak to vypadá, praskla vám expanzka, protzatím dofukujte vzduch, než se expanzka prověří a případně vymění. Taky z ní může fučet vzduch ventilkem. Podle toho jak je expanzomat velký bych upustil topné vody a nahustil do expanzomatu vzduch.

miloslava 01.12.2016 15:11:34 - poslední reakce: 02.12.2016 19:05:41 - Reagovat

Dobrý den,mam kotel baxi eco3comfort 240i,hlásil chybu E 10,načež jsem tlak podle navodu manuálu dala do pořádku,provedla jsem podle manualu i všechny potřebné kroky a ejhle... kotel nic.Teplá voda mi teče,ale topení netopí,nesepne se.Je li to nějakou pojistkou mužem ji nějak spustit,nebo to musí udělatservisman?Moc děkuji za odpověd.

miloslava 02.12.2016 19:05:41

Moc moc děkuji za radu.... opravdu to bylo bateriemi... nikdy jsem plyn.kotel neměla a v novem byte ho mam.Uz mame s dcrou teplicko.jeste jednou velmi dekuji.

Standa 02.12.2016 07:24:40

Takže chyba E 10 byla odstraněna, nicméně kotel fut netopí. Jen ohřívá vodu, tedy zapálí. Může to být termostat, slabé baterky, oxydace jeho kontaktu, těžko říct.

Bartek 01.12.2016 21:19:07

Nevím, jaké úkony jsou v manuálu po dopuštění kotle, ale podívejte se, zda Vám sepnul termostat. Když Vám ohřívá vodu, tak by měl i topit, pokud ho máte přepnutý na zimní provoz.

miloslava 01.12.2016 19:37:08

pardon ten nazev je eco3 compakt

Honza 29.11.2016 15:53:05 - poslední reakce: 02.12.2016 17:28:30 - Reagovat

Už mi to dělalo,proto jsem ty čidla i potenciometry měnil. Konektory na desce jsem prostříkl kontaktolem. Kde mám tedy dál hledat? Mám proměřit nový potenc?

Honza 02.12.2016 17:28:30

Potřevoval bych víc nasměrovat. Jaká cívka a kde ji zhruba na desce hledat.Jake hodnoty naměřit. Dik za info.

Standa 02.12.2016 07:27:30

Ho low cívka - změřte odpor. Jde na ní napětí?

Honza 01.12.2016 12:34:20

Vše šlo jako po másle. Bohužel výsledek se nedostavil,poťák na min a voda stále teče vařící. Vyměnil jsem už vše co se dalo. Už jen deska elektroniky a stím já nic neudělám. Snad jen někde půjčit a odskoušet.

Standa 01.12.2016 09:28:46

Tak chutě do toho, vyfoťte si co rozebíráte, abyste věděl, jak to bylo. Všecko staré těsnění z rozdělaných spojů mimo O kroužky, vyhodit a dát nové těsnění, dosadací plochy dokonale očistit od zbytků starého těsnění!!!! O kroužky pečlivě očistit a máznout silikonkou vazelínkou a vráti zpět. Nenalejte si vodu do elektroniky!!!

Honza 01.12.2016 08:40:30

Výměník mám jiný, už chemicky vyčištěny. Chci ho jen vyměnit.

Standa 01.12.2016 07:37:01

Výměník měnit? To proč? Jinak jeho čištění není tak jednoduché, vyžaduje znalost chemie aspoň tu základní a taky vědět jak je zanesený a kdy je už vyčištěný, kdy už je s čištěním nutno přestat......Je tam spousta drobných věcí při postupu, které taky mohou znamenat jeho zničení ale taky poškození kotle a po vyčištění je tam dost vykřičníků. Raději bych volil metodu polyfosfátu a pomalého rozpouštění toho, co tam už je.

Honza 30.11.2016 17:14:50

Jestě poslední věc. Má cenu ten "nový" výměník( má být chem.čištěny) ještě zkusit domádo vyčistit. Myslím ocet, kys.citronava ,nebo soda. Má to smysl?

Honza 30.11.2016 16:22:39

Zdravim. Tak zítra jdu měnit výměník. Chci se zeptat, jestli to má nějaká úskalí, nebo je to v pohodě. Nová těsnění mám. Dík

Standa 30.11.2016 07:30:42

Držte se tohoto vlákna a nezakládejte nové, nemám čas hledat co se dělo minule. Díky. Pokud poťák mění výšku plamene, vše funguje tak jak má. Další otázka je, jak moc malý průtok teplé vody máte přes výměník.

Honza 29.11.2016 18:46:35

No, jen jsem vytáhl svorkocnici, vypíchal starej potenc. a dal nový. Potom lehce prostřík jen tu svorkovnici. Plamen, intenzita hoření se mění s potenc, ale teplota ne. Plamen zhasne cca na 80C otopné vody. Potak TUV na min.

Standa 29.11.2016 18:32:59

Kruci, pokud jste to s kontaktolem přehnal, mohla by to být ta příčina.

richard 01.12.2016 12:41:38 - poslední reakce: 02.12.2016 07:26:36 - Reagovat

zdravim,vlastnim starsi plynovy kotel nordgas 2202,a problem cni v tom,ze pri zapnuti vody nespina horak plamene.topeni funguje normalne ,vsechny radiatory topi.v lete to fungovalo,ale sotva jsem prepnul na zimni rezim voda topeni tak to jelo chvili a pak uz ani tuk.diky za kazdou radu.

Standa 02.12.2016 07:26:36

Odpověděl jste si bezděky sám. :))) Nespíná spínač teplé vody.O tom kotle jsem v životě neslyšel a návod na netu taky není. Víc nepomohu.

Dan 30.11.2016 21:35:13 - poslední reakce: 01.12.2016 08:06:04 - Reagovat

Dobrý den, mám Baxi Nuvola 280. Zhasly všechny kontrolky, jako kdyby kotel nebyl vůbec pod proudem, přitom v zásuvce proud je. Tlak vody v kotli je v pořádku. Má to nějakou pojistku co by se dala sepnout? V návadu pro uživatele jsem to nenašel, děkuji

Bartek 01.12.2016 08:06:04

Dobrý den, pokud půjdete po přívodním kabelu do kotle na 220V, tak na konci je svorkovnice s pojistkou.

Hofka 28.11.2016 20:39:04 - poslední reakce: 29.11.2016 18:44:28 - Reagovat

Zdravím, utíká mi voda automatickým odvzdušňovacím ventilem z kotle BAXI. Dá se s tim něco rychle dělat (jedná se o blbost?) nebo je nutný volat servisáka? Blbý je, že kotel je v místě, kam se docela obtížně leze. Díky :-)

Bartek 29.11.2016 18:44:28

Dobrý den, zjednodušeně, zatlačte šroubovákem, ten červený čudlík dolu a mělo by to přestat téci.

Standa 29.11.2016 07:30:27

Příčina této disfunkce docela důležitého zařízení kotle je špína v topení - aneb hnijící topení. Droboučké kousky oxydů aneb shnilých část vašeho topení prostě znemožní dovření ventilu když je uvnitř dova a ta teče ven. Pokoušel jsem se tyto aut odvzdušňovací hrnky čistit i je vyměňovat. Čištění účinné tak do 30% případů, výměna skončila stejně jako úspěšné čištění do dvou měsíců maximálně. Zase to teklo. Zamáčkněte ho a prostě nebude odvzdušňovat. Není jiného řešení. Musí se protě uvést topení do stavu, v jakém má být. Aut odvzd hrnky jsou ale jen malým problémem, který špína v topení způsobuje, pokud tedy topná voda s vyšší než přípustnou el vodivostí nenateče do elektriky. Špína v topení zvyšuje vodivost topné vody a koroze se tak zrychluje. Pokud si řeknete třebas, jo, kašlu na kotel, šlak ho tref, dobrá tedy, ale topení co? To není padesátka za nový kotel. To jsou dva "velehadry" a rozbitý celý domek třeba.

Hofka 28.11.2016 20:56:38

Pro případ, že bych se úplně sekla, tady je fotka: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/15231656_10206601436028394_366599225_o.jpg?oh=16f11f6664180824a8467c7690e61f45&oe=583F0BEA

Hofka 28.11.2016 20:44:49

Pro případ, že bych se úplně sekla, tady je fotka: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/15231656_10206601436028394_366599225_o.jpg?oh=16f11f6664180824a8467c7690e61f45&oe=583F0BEA

Honza 29.11.2016 12:53:20 - poslední reakce: 29.11.2016 15:31:35 - Reagovat

Dobrý den , mám kottel dakon dua a přestože mam potenc. na TUV stažen na min. voda teče vařicí,že v ní sotva udržím ruku. Čidla TUV i UT nové, potenc. také. Díky za radu.

Standa 29.11.2016 15:31:35

Studeňák na poťáku jako bejk tuším.

Standa 29.11.2016 15:31:08

A co chcete radit, když víte, čím to může být. Jste na jasné stopě, jen dále. Vadná čidla to nejsou, jděte po drátech poťáku.

Meky z Karviné 28.11.2016 16:56:50 - poslední reakce: 28.11.2016 18:24:41 - Reagovat

Děkují ,Stando opravdu se jeví vadný spínač ventilu TUV.Když se kotel sekne a nevypne, stačí poklepat na kotel a ten se vypne.Toto nechám na servismanoví.Ještě jednou děkuji.

Standa 28.11.2016 18:24:41

Pod kotlem zastavte přívod studené vody na ohřev - kterou se myjete - a pusťte naplno teplou vodu někde v kohoutku. Ta udělá blump a přestane téct. Ať nikdo nepouští v domě vodu!!! Záhy uvidíte proč, až to někdo poruší. Pro ten případ krátký návod: je zbytečné se rozčilovat, je zbytečné hulákat, jen jděte a dotyčného flákněte přes celou hubu. :))) To máme za sebou přípravu. Pak demontujte ten spínač, napřed povolte jednu matku a tudy začne syčet luft a z puštěného kogoutku vyteče voda. Až doteče, rozdělejte to celé. Foták a fotit, jak to tam bylo! A uvnitř ho prostě vyčistěte, hlavně osičku a namažte silikonovou vazelínou. V tuto chvíli někdo pustí tu vodu. Z prstů tu vazelínu neolizujte, jednak nějak nešmakuje a jednak se asi zblijete. Utřete ji mamce do záclon nebo, jak dotyčného vyplavovatele kotle fláknete, vazelína mu zůstane na hubě pro důkaz přivolané policii. :)) Pak proveďte ve vyplavené elektronice kotle klasika postup: vylovení, vysušení, odbahnění.:)) Taky si předtím, než to rozděláte, pořidťe aspoň pět nových těsnění: dvě tam dáte a tři vám někam spadnou. Operace je to snadná, potřebujete ale dobře sající hadr který si dáte pod demontovaný díl, aby voda netekla fakt všude možně, používám švédské utěrky. Pokud máte tvrdou vodu - viz vnitřek konvice na čaj - použijte Vital střední boljerový namontovaný před kotel na přívodu studené vody a tohle bude navždy minulost. Připomínám, že tohle není nebezpečné, počkejte ale až si ucpete výměník! Ten Vital vám zamezí tvorbě vodního kamene a vyčistí vám potrubí a všecko, kam přijde. Jo a když tak jako bonus si kotel napřed vytáhněte ze zásuvky, míň to pak kope! Ale pod proudem zase děláte rychleji...

Jarin z Dubče 25.11.2016 09:34:42 - poslední reakce: 28.11.2016 18:12:52 - Reagovat

Podobný problám tady už někdo mluvil. Bouchá mi kotel. Stačí počkat do revize nebo rači volat servis hned. Děkuju za odpověď

Standa 28.11.2016 18:12:52

Jedna z možných příčin je špatně nastavená nebo opálená zapalovací elektroda. Opakuji ale, jedna z možných příčin. Páč nevím co to přesně je za kotel, dále nebudu rozvádět který kotel a od kterého výrobního čísla:))) má být jak nastavený. Si dělám srandu, ale kotle se stejným názvem často vypadají uvnitř zcela jinak. Jinak takové šlehnutí co týden spolehlivě vyčistí komín a vyžene špačky z vinohradu. :))) Taky vyhodí izolaci ze spalovací komory a rupně skoíčko atd.

Jarin 28.11.2016 11:05:20

Má stejně jako pán, c psal níž. Viadrus. stokrát zapálí normálně a jednou dvakrát za den to prásnkne

Standa 25.11.2016 17:34:08

To bouchání není nijak nebezpečné jakože by něco vybuchlo, ale pocuhá vám to kotel leckdy tak, že si klidně i pobrečíte. Jaký je to kotel?

Meky z Karviné 27.11.2016 13:02:53 - poslední reakce: 27.11.2016 15:38:21 - Reagovat

Stando,díky za radu ,dotáhnul jsem dráty ve svorovnici,ale stav nezměněn.

Standa 27.11.2016 15:38:21

Nevím to z hlavy, ale nezasekl se tak náhodou spínač teplé vody, nevím jestli ho to má.

Meky z Karviné 25.11.2016 13:55:20 - poslední reakce: 25.11.2016 17:33:14 - Reagovat

Mám kotel Baxi eco 240i.Dneska přestal reagovat na termostat.Pořád topí a nechce vypnout.Termostat mám nahradní,tak jsem ho vyměnil a pořád to samé.

Standa 25.11.2016 17:33:14

Mrkněte na svorky kabelu termostatu uvnitř kotle, jestli se to tam nedotýká navzájem.

Petra P. 11.09.2016 18:43:40 - poslední reakce: 24.11.2016 06:45:49 - Reagovat

Je mozne, aby tam ten kohoutek/ventil vubec nebyl? A pokud neni, jakym zpusobem se voda doplni?

Standa 24.11.2016 06:45:49

S tím kohoutem se musí napřed zaštrachat nahoru nebo dolů, až zapadne kam má, pak se s ním dá točit. Takže zkuiste napřed zatáhnout a pak zatlačit. S citem, jemně.

Hanka 23.11.2016 20:12:11

Dobry den, mam stejny problem - potrebuji dopustit vodu do kotle (ledova je opravdu neprijemna) Ariston, modry kohoutek nalezen, ale nehneme s nim. Co ted? Zavolat servis? Pokud nekdo z vas dokaze pomoci, v jakem terminu by to prosim bylo mozne (Praha 3)? dekuji.

Bartek 10.10.2016 08:26:10

ano musíte zabrat.

Petra P. 09.10.2016 17:51:46

Byla jsem nemocna, tak jsem zkusila az ted, ale modry kohoutek vic povytahnout nejde a nejde s nim otocit... nebo se to musi opravdu silou? Pusobi to jako kus plastu, ktery muze v ruce snadno prasknout, tak mam obavy, abychom ho neulomili...

Standa 13.09.2016 05:04:57

Tak to musí mít dopouštěcí ventil a řekl bych, že jste na správné stopě. V návodu kotle jistě bude, jak se to má udělat, návod kotle si najdete snadno podle údajů na štítku kotle na Googlu.

Bartek 12.09.2016 13:50:13

Dobrý den, kohout se z kotle vytáhne a pak se dá dopustit. Pokud se Vám to nedaří, tak zavolejte.

Petra P 12.09.2016 08:17:43

pane Bartku, podle Vaseho popisu je to zrejme ten svitive modry plastovy dil, co na pohled vypada spis jako valecek/nalevka... neslo s nim otocit, tak jsme ho radeji nechali byt, ale umisteni take odpovida - je ve stejnem miste jako zpetna trubka tepla, jen o neco bliz k okraji. kdyz se povede stlacit a dopustit, vrati se do puvodni polohy nebo jak to ukoncit (a nevytopit sousedy)? dekuju moc pane Stando prave ze ne, kotel slouzi i jako bojler/

Bartek 12.09.2016 08:10:18

Dobrý den, Váš případ je trochu jiný, Vy tam máte modrý kohoutek, který po zatlačení dolů se Vám vysune a Vy budete moci otáčet a dopustit. Kohout se nachází ve spodní části kotle více vpravo.

Standa 11.09.2016 19:45:41

Je to možné, pokud je kotel jen topný, pak se voda plní někde hadicí, někdo ji tam má trvale, někdo si ji tam na to plnění namontuje, jen musíte najít kudy se dá voda nalít do topení (vypouštěcí ventil) a pak taky odkud - vodovodní řád, kam se dá napojit hadice.

Jan Tomášek 21.11.2016 13:16:37 - poslední reakce: 23.11.2016 18:41:27 - Reagovat

Dobrý den. Mám kotel Dakon dua ck24. Občas se mi stane, když pustím teplou vodu tak z počátku teče voda teplá jak má. Po chvíli voda začne téct voda studená, a proud vody slábne až přestane téct uplně. Nedělá to pravidelně. Můžete mě prosím nasměrovat? Čidlo tuv nové. Díky

Jan Tomášek 23.11.2016 18:41:27

1)Je realné provést čištění výměníku sám doma? 2)Mám čistit jak cestu TUV ta UT když se to ohřívá vodou UT. 3) Není nějaký přípravek na přidání do vody UT který vod.usazeniny rozpustí? Aniž by se misela vyměnit voda UT.

Standa 23.11.2016 10:24:23

Momentálně ho mám na ponku starý a rozřezaný ten bitermický výměník, je tam primární i sekundární vedení. Sekundární vedení je složeno natřikrát tam a zpět, takže čištění je skutečně na hodně dobrý rozmysl jak na to. A doporučuju rychle, jinak nový výměník.

Jan Tomášek 23.11.2016 08:05:13

Ok. Přesto díky za reakce.

Bartek 23.11.2016 08:03:46

Dobrý den, pokud má kotel bithermický výměník, tak sekundární výměník kotel nemá ohřívá ho právě v tom bithermickém (topení+TUV). Pane Stando je to stejné, jako u Baxi Mainfour. Každopádně to vypadá, že trasa TUV ve výměníku je přicpaná.

Standa 23.11.2016 06:08:25

CK má samozřejmě sekundár, má bitermický výměník. Průtokový ohřev. V čem by jinak vodu na mytí ohříval? Než vést zbytečné diskuse tady, na to se musí někdo podívat. Popis závady je naprosto vymykající se mým zkušenostem s tímto kotlem.

Jan Tomášek 22.11.2016 18:36:25

Dakon dua 24ck sekundar.výměník tepla asi nemá a o tvrdosti vody nemám tušení.

Jan Tomášek 22.11.2016 18:28:09

Dakon dua 24ck sekundar.výměník tepla asi nemá a o tvrdosti vody nemám tušení.

Standa 22.11.2016 18:08:58

Jak tvrdou máte vodu na ohřev?

Jan Tomášek 22.11.2016 18:03:26

Dělá mi to cca 1 až 2x z 10 použití TUV.

Bartek 22.11.2016 17:43:55

Dobrý den, kotel se Vám přehřívá, pokud má sekundární výměník, tak bych hledal chybu tam.

Jan Tomášek 22.11.2016 16:59:39

Taky je mi to divné,proto se obracím sem. Přijde mi,že ohřeje vodu na pož.teplotu, zhasne plamen,ale už znovu nezapálí. Průtok sníží termočlen TUV. Ale proč znovu nezapálí, resp. až po restartu kotle! Díky za snahu.

Standa 22.11.2016 14:19:36

Vyčistit cestu teplé vody od přívodu do kotle přes výměník až po výstup z kotle. Je to nějaké divné co popisujete. Když se totiž zpomalí průtok, bývá tu ucpané, ale proč se průtok zpomaluje až po čase fakt netuším.

Jan Tomášek 22.11.2016 13:20:12

Bydlim v RD. Kotel přestane pracovat a stale teče stejným prutokem postupně uplně ledová voda a pak se začne prutok snižovat. Redukční ventil nemám. Kotel to začal dělat až nyní, dříve problémy nebyly.

Standa 22.11.2016 06:55:13

Bylo by dobré, kdybyste si po sobě důkladně četl to, co sdělujete. My netušíme a nevíme, co vidíte vy. Není nutno říkat co je a co není podle vás v pořádku, jen důkladně popisujte, co se děje. Takže jestli to chápu správně: teplá voda teče z kotle při odběru z nějakého jednoho kohoutku normálně jak co do průtoku tak co do teploty a jenom někdy se stane, že najednou začne průtok ustávat. Kotel zpočátku pracuje a pak najednou , jak přestane průtok vody, pracovat přestává. Průtok vody přestává ale jenom někdy. Ano? V jakém objektu se to děje? Rodinný domek kde nikdo jiný vodu nebere nebo bytě, kde je na jeden přívod napojených deset bytů? Máte u vodoměru na vstupu vody do objektu někde (jedno kde) věc jako regulátor tlaku neboli redukční ventil?

Jan Tomášek 21.11.2016 20:43:16

Nejprve teče teplá jak ma, vše v pořádku. Pak zač téct uplně ledová a pomalu se snižuje průtok až skoro přestane téct uplně. Aniž bych se dotkl baterie. Jdu ke kotli, kotel nepracuje. Přepnu na chvíli na nulu, znovu zapnu a vše funguje jak má.

Jan Tomášek 21.11.2016 17:20:21

Nejprve teče teplá jak ma, vše v pořádku. Pak zač téct uplně ledová a pomalu se snižuje průtok až skoro přestane téct uplně. Aniž bych se dotkl baterie. Jdu ke kotli, kotel nepracuje. Přepnu na chvíli na nulu, znovu zapnu a vše funguje jak má.

Standa 21.11.2016 16:43:26

Jestli tomu vašemu sdělení rozumím dobře, tak voda přestane mít průtok, ne že začne téct teplá úplně a teče studená. Čili teplá voda vám voda vám přestane někdy téct? A když dotéká, je pořád horká nebo chládně? Měla by být vřelá, ne?

Oleg Kabeláč 23.11.2016 13:50:56 - poslední reakce: 23.11.2016 18:22:40 - Reagovat

Dobrý den, vlastním stacionární plynový kotel Viadrus. Několikrát za den se ozve ohromná šlupka na samém počátku hoření. Zvláštní je, že se to děje jen párkrát za den a ostatní sepnutí a hoření jsou standardně potichu. Komunikace se servisem je poněkud složitá. Už jsem je na to upozornil minulý rok, ale sami asi nevědí, co může být příčinou. Je to nějak nebezpečné a dá se s tím něco dělat? S díky O. K.

Oleg Kabeláč 23.11.2016 18:22:40

Děkuji mnohokrát za odpověď. Podívám se na to. Ale není zvláštní, že je se to stává jen párkrát denně. Přitom se zapaluje snad stokrát.

Oleg Kabeláč 23.11.2016 18:19:36

Děkuji mnohokrát za odpověď. Podívám se na to. Ale není zvláštní, že je se to stává jen párkrát denně. Přitom se zapaluje snad stokrát.

Standa 23.11.2016 18:12:45

Na té červené zapalovací automatice dole na plynovce uvidíte část takového bílého kolečka. Páč si živelně pletu směry, tak je to tak: jedna úvrať je minimální startovací výkon a kotel ani nezapálí a druhá maximální a pak kotel pustí plyn asi jako MiG-15 za zády s F-86 Sabre. Tak tím si to nastavte. Pakliže to nezabere a šlupkování bude pokračovat, je to nastavení elektrody zapalování, tuším že je vpravo, rudý drátek. Buď je elektroda ohnutá žárem a má špatnou vzdálenost od sebe a slabou jiskru, nebo zaprášená nebo má špatnou kostru nebo je ruplá nebo upadlá. Chutě do toho, půl je hotovo a pak honem od toho!

Ladislav Hendrych 19.11.2016 08:17:42 - poslední reakce: 20.11.2016 12:58:33 - Reagovat

Jaká je příčina, že kotel BAXI-Luna vykazuje poruchu č.128 při každé změně počasí a venkovním tlaku.Náš servisman neví co s tím.Děkuji.

Standa 20.11.2016 12:58:33

Prošel pan servisák všechny možnosti v servisácké příručce?

Standa 19.11.2016 12:17:56

"Kvalitní" montáž a / anebo údržba. Pan servisák má snad ke kotli podklady a tam se mu říká, co všechno to může být. Jinak Baxi Luna ...co?

Luboš 15.11.2016 21:46:41 - poslední reakce: 17.11.2016 12:39:54 - Reagovat

Dobrý den, mam kotel BAXI NUVOLA3 Comfort 140 Fi. Kotel (asi) normálně topí i ohřívá TUV. "Asi" píšu proto, že nějak začal zlobit panel dálkového ovládání. Na displeji se zobrazuje teplota (asi TUV) 35 a pod ní nápis HW SP. Jediné, co jde udělat, je zmáčknou tlačítko "funkce časového nastavení" a tím se text změní na HW SS. Poslední věc, na kterou dálkové ovládání reaguje je pomocí tlačítka "nastavení programovaného režimu" měnit mezi režimy "ruční/auto/vypnuto". Nejde však nic měnit ani nastavovat. Ani čas, ani teplota. Nezobrazuje se teplota v místnosti ani hodiny. Ostatní tlačítka nereagují. Na displeji neustále svítí ikona "komunikace mezi deskou a ovládáním" a "set". Panel dálkového ovladače mám na stěně ve vedlejší místnosti, než je kotel. Panel je s kotlem propojen kabelem. Děkuji za nějaké tipy. Ideálně to celé nějak resetovat/restartovat (vypnutí i s vytažením kabelu za zásuvky nepomohlo).

Standa 17.11.2016 12:39:54

Myslím tím, že je někde s vysokou pravděpodobností možná jen zoxydovaný spoj, studeňák nebo další zradička na odporu, doídodě atd, ale mantinelové to řeší výměnou desky. Je to rychlé, jednoduché a výnosné. Spokojen je zákazník, kterému to jede. Opravy v tomhle počasí jsou dosti na hraně, musíte si s nějakým televizákem domluvit, že vám to udělá a pak to k němu přinést. Pak se uvidí.

Luboš 17.11.2016 12:08:20

Dobry den. Dekuji za info. Myslite vymenou jen vnitrniho plosneho spoje dalkoveho ovladani nebo celou novou jednotkou? Dekuji

Standa 16.11.2016 17:44:40

Klasika zoxydovaný kontaktík. Klasika se to řeší výměnou desky.

Adela 15.11.2016 10:55:50 - poslední reakce: 15.11.2016 16:37:59 - Reagovat

Dobrý den, Mam kotel baxi ecofour a chtěla bych se zeptat. Ve sprše nám neteče tepla voda a kotel se ani nesepne a nezačne vodu ohřívat. Ale děje se to jen u sprchy v umyvadlem v koupelně tepla voda normálně teče a kotel ji hned začne ohrivat. Prosím o radu a jak se toto da vyřešit. Děkuji za odpoved

Standa 15.11.2016 16:37:59

Nebo vodní kámen zacpal sítko před baterií nebo v baterii.

Bartek 15.11.2016 14:16:30

Dobrý den, pravděpodobně má sprcha malý průtok a snímač na kotli se nesepne, dělají to někdy úsporné sprchy, vyšroubujte hlavici ze sprchy a zapněte sprchu jen na hadici a uvidíte. Předpokládám, že sprcha někdy fungovala.

1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253