Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Jindra 25.01.2017 11:04:20 - poslední reakce: 25.01.2017 13:48:20 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Dakon Dua 24. Kotel po zapnutí hoří, ale druhý den se stane, že jen je zapnut, čerpadlo běží ale není plamen. Po stlačení deblokačního tlačítka, které vypadne a opětovném zapnutí kotel opět naskočí a řádně hoří. V čem by mohla být závada. Děkuji

Standa 25.01.2017 13:48:20

Dakon Dua 24 co? BK, BT, CK, CT?

Karel 23.01.2017 16:59:57 - poslední reakce: 24.01.2017 08:36:56 - Reagovat

Dobrý den, u kotle Dakon Dua 24CK (atmosférický, komín) se v poslední době často stává, že sepne, jedou čerpadla, ale má problém zapálit plamen (např. až na 5 pokus, jen cvaká - ale nezapálí). Nejde ovšem o ten případ, kdy při provozu (probíhajícím ohřevu topné vody) se "bije" pokojový termostat (zapni !) s regulací kotle (nezapnu !, vysoká teplota vody v okruhu ET). Co je problém ? Děkuji. KF

Standa 24.01.2017 08:36:56

Tady to vypadá jako studeňák na trase potenciometru topné vody nebo špatný kondík u relátka, ale to by asi dělalo i při teplé vodě. Taky to může být studeňák u prostorového termostatu, někteří mají do kotle natvrdo dotáhnutou CYKYnu, aneb tvrdý kabel a ten tam vypáčí časem kus tištěného spoje... Těch důvodů může být více. Taky studeňák na trafu... Máte dvě možnosti: desku do rukou nějakému opraváři televizorů ať ji projde, případně opraví, vyhodí staré kondíky případně zcela opálená relátka, nebo novou.

Karel 23.01.2017 18:55:55

Děkuji, chápu, že "cvakání" může být pro každého něco jiného. Ale je to takový jemný cvakavý zvuk - něco se zřejmě spíná, vždy dvakrát rychle po sobě: cvak-cvak (zvukově podobně jako vypnutí u jističe, jen rychle 2x po sobě), ale kotel nenaskočí (nehoří plyn). Někdy to spíná 5x, než se zapálí hořák ("nechce" se tomu), někdy zapálí hned nebo max. napodruhé. Nedíval jsem se dovnitř v době spínání kotle, takže nevím, zda elektrody (2) dávají jiskru. Když ale pustím vodu na baterii (TUV), zapálí to hořák ihned. Sleduji to už pár dnů nazpět - když kotel (dle vlivu počasí/venk.teploty resp. den/noc) spíná častěji, naskočí a zapálí to plyn dříve a naopak. Pokud to není jen nějaká náhoda. Pravidelná prohlídka kotle byla v Září 2016, problém nebyl.

Standa 23.01.2017 18:16:49

Jestli tomu rozumím dobře, tomu čemu říkáte cvakání, tak na hořáku skáče jiskra, ale nepustí to plyn? Problém bude na trase základní deska, kabel, konektory a plynovka. Pro případ že bych byl naprosto mimo tak jak jste to popsal, takovou dostáváte odpověď. Já skutečně netuším, čemu říkáte cvakání, tak se nezlobte. Měl jsem případ, kdy kotel podle majitelky kníkal a ve skutečnosti se z něj ozývalo bručení jako z medvědího brlohu.

Monika 23.01.2017 20:14:15 - poslední reakce: 24.01.2017 08:32:35 - Reagovat

Dobrý den, je v pořádku, když je tlak v kotli 3,9 bar? Nemá být 1-2?

Standa 24.01.2017 08:32:35

Neznám kotel, který by měl pojišťovací ventil silnější než 3 bary. Tlak 3.9 bar jste buď špatně odečetla nebo máte pojišťovák zarostlý a nefunkční a toho bych se asi silně bál. Kape z něho voda? Je to čurypek s červenou hlavičkou.

Bartek 24.01.2017 00:41:34

Dobrý den, takový tlak dobrý není, možná máte otevřený napouštěcí kohout.

Jaroslav 22.01.2017 19:45:42 - poslední reakce: 23.01.2017 12:29:38 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Baxi a dnes mě vyhodil chybu e133, tzn. - nedošlo ke spuštění (4 pokusy). Nevíte jak tuto závadu odstranit?

Standa 23.01.2017 12:29:38

Jeden special u tohoto kotle: jak se neprovádí servis a elektrody se žárem zdeformujía změní ideální délku jiskry, začne docházet k pozdějším zápalům směsi ve spalovací komoře. Připomíná to dělostřeleckou palbu. Následek na sebe nenechá dlouho čekat: praskne sběrač spalin za výměníkem kotle. Tudy začnou unikat spaliny k ventilátoru a v okamžiku, jakmile kotel přestává topit a snižuje přívod vzduchu do spalovací komory, stačí únik spalin na to, aby přes ventilátor oheň udusil. Stane se to ve fázi dohořívání plamene. Velmi špatně se to hledá analyzátorem spalin, ventilátor totiž ty spaliny nasává ve velmi úzkém proudu přímo z té praskliny, stačí dát hrot analyzátoru dva centimetry mimo proud spalin a jeví se vše v nejlepším pořádku. Je prostě důležité všechno změřit a zkontrolovat. Nezřídka bývá tato porucha způsobena najednou více závadami.

Standa 22.01.2017 20:10:07

E 133 může být asi 25 důvodů. Servis bude nejlepší.

Michal 22.01.2017 14:49:41 - poslední reakce: 22.01.2017 15:24:37 - Reagovat

Takže co navrhujete? Zpětnou klapku jsem vyhodil z hodin ven. Mám zakoupit redukční ventil a nebo v mém případě je to zbytečné? = pokud tam není zpětná klapka tak je tlak max 4 bary Po demontáži zpětné klapky je tlak 3,9 bar a nekolísá to. _______________________________________________ Kdo dělal dělal co? montoval tam tu zpětnou klapku? tu tam dali vodárny a kanalizace, když měnili cca 3 roky zpět nový vodoměr( je to vsunuto ve vodoměru na výtoku směrem do domácnosti. A jak jsme s taťkou uvažovali tak ono to tak bude od doby co máme nové hodiny tak začal kotel upouštět vodu. Se starými hodinami to nedělalo.

Standa 22.01.2017 15:24:37

Jo, a kdo vám zaručí, že tlak 4 bary tam bude pořád? Že se to odběry a neodběry nebude stěhovat nahoru a dolů? Za další: pokud tlak není stabilní, těžko můžete správně nahustit espanzomat (nelze) takže při ohřevu TUv vám bude tlak vody v systému klidně stoupat až na 8 bar, kdy povolí pojišťovák. Pokud dřív nepraskne hadička od WC nebo hadičky od baterií atd.

Michal 26.12.2016 21:20:57 - poslední reakce: 22.01.2017 12:36:52 - Reagovat

Jo jo, kdysi to bylo pravidlem. My jsme ho kdysi dávno taky měli. Zítra zavolám na vodárny.. co s tím.. Zjistím zítra u kamaráda jaký má tlak vody.. Servisní příručka píše: Přetlak expanzní nádoby / bar 0,5 - takže jste měl pravdu že mám foukat o 0,2 atm méně. Bavil jsem se s taťkou a říkal, že redukční ventily měl kdysi každý barák a pak přišlo něco že už redukční ventily jsou na hlavních přívodech a hromadně se to rušilo. Se divím že nám nikde ve spojích nezačala stříkat voda.. Dyť to je tlak jako kráva!

Standa 22.01.2017 12:36:52

Hm, tak to je skutečně nevídaná prasečina montáž. Ta vám zajišťuje, když nejste doma, že vám tlak vody v domě v řádu bude, co to jen půjde, vytrvale stoupat. Kdo to dělal, to musel být hotový wachtmeister. Vaše závěry zní dobře, ano, bude se tam hromadit tlak, ale to vás zajímat nemusí. Lépe bych tu klapku ale demontoval a hodil na hnůj.

Michal 22.01.2017 10:30:49

Dneska ráno jsem přišel na to že to dělá vložená zpětná klapka za hodinami = voda do bytu vteče, ale už nemůže při přetlaku vytéct zpět do řádu. Četl jsem že to dělají nekvalitní pákové baterie nebo zanesené perlátory. Perlátory mám cca 3 roky nové - takové ty co šetří vodu. Pustím vodu na maximum a teče jen málo (podle nastavení jednotlivých perlátorů) Takže bych problém viděl asi v tom. Nicméně jak se bude chovat redukční ventil když budu tlakovat systém. Myšleno tak, že zpětná klapka nepustí vodu ven do řádu, ale bude se tlakovat mezi redukčním ventilem a hodinami? Redukčák nepustí třeba více než 4 atm do bytu. Jenže co to udělá s ventilem to že se z domu bude na něho tlačit voda = jako by chtěla zpět přes ventil do řádu. Pokud jsem to napsal dobře. Díky Stando

Standa 19.01.2017 05:46:43

Tak tohle je jednoznačné: kdokoliv v žádu zastaví nebo pustí vodu, (sousedi třeba) ostatním kolem se to samozřejmě musí projevit na zakolísání tlaku. Pokud tam ještě neníredukční ventil, bavíme se o kolísání kdovíjak vysokého tlaku. Pakliže je za vodoměrem slušně redukční ventil, na něj se ještě dá tlakoměr a ten vám jasně ukáže, jaký tlak máte v domě, jak kolísá když začnete brát vodu ale jak se ani nehne, když berou vodu sousedi. Taky vám ukáže, jak dobře máte nahuštěné expanzomaty a jestli je jejich objem dostatečný, během ohřevu TUV se tlak nesmí vůbec pohnout. Redukčák od Caleffi stojí nějak sedm set, manometr 10 bar stovku.

Michal 18.01.2017 18:49:52

Dobrý večer Stando, ohledně toho problému že mi tlakoměru za hodinama v řádu kolísá tlak.. Vodárny tady měly DATALOGER výsledek zde: http://uloz.to/!L0ANbRrpVmgv/dlwin-tlak-pdf a včera volali s tím že prováděli další dvě měření před náma a za námi a že NIKDE s tím nemají problém. Že je problém v kotli.. a konec.. redukční ventil nic nevyřeší.. říkali Tak mi řekněte prosím může být opravdu problém v kotli? Zdá se mi jako blbost aby kotel když topí nebo ohřívá studenou vodu tak aby do systému zpět vracel nějaký přetlak.. Moc děkuji

Standa 26.12.2016 21:46:55

Ono není tak nebezpečný ani tak samotný tlak, jako jeho kolísání, spíše však dosti často škubání, jak lidi nebo větší odběratelé odebírají nebo zastavují vodu. Ty rázy dokáží například povolit šrouby na přírubě zásobníku TUV na kotle a vyrazit těsnění.

Naďa 20.01.2017 09:05:15 - poslední reakce: 20.01.2017 16:38:57 - Reagovat

Dobry den, mame kotel eco Tec VUW 236/3-5 + actoSTOR VIH CL 20 S . Kotel nam občas vypne a objevi se kod poruchy: F 81 a F 91. Po vypnuti a zapnuti kotel opet nastartuje a beži dal. V manualu takova porucha neni popsana. Jde o važnou poruchu a jakou ? Diky za odpoved.

Standa 20.01.2017 16:38:57

https://www.vaillant.cz/downloads/n-vody/ni-actostor-vih-cl-20-s-425702.pdf tady to je.

Standa 20.01.2017 15:05:22

Nejde mi odpovědět... herdek... ty chyby jsou v návodu toho zásobníku, stáhnout se to dá ze stránek Vaillantu.

Petr 19.01.2017 20:09:19 - poslední reakce: 20.01.2017 15:00:09 - Reagovat

Dobrý den, druhým rokem bydlíme v nájmu kde je nainstalovaný kotel Protherm Panther 25KTO. V loňském roce kotel bez problémů, dnes když jsme přišli z práce tak na kotli hláška F 33, což je v manuálu popsáno jako : protizámrazová ochrana ventilátoru je aktivní: čidlo tlaku není sepnuto čidlo tlaku není rozepnuto ( když neběží ventilátor). Chápu, že se spustila nějaká ochrana proti zamrznutí ( nechápu proč, když se normálně pravidělně topí). Na netu někdo píše, že sundal víko a uvnitř kotle bylo vlhko a voda, to ale není náš případ, mámě v něm sucho. Takže když není indikován ohřev, tak ventilátor sám jede 20 vteřin a pak se na 10 zastaví a takhle pořád dokola, reset ani vypnutí a opětovné zapnutí nepomáhá. Děkuji za radu.

Standa 20.01.2017 15:00:09

Tak ať majitel zavolá servis. Proč byste to měl platit vy?

Petr 20.01.2017 08:20:15

Protože nerad platím tisíce za něco, co mi v podstatě nepatří, kde jsem v nájmu rok a přechodně a peníze tečou do novostavby :-)

Standa 19.01.2017 21:29:32

Proč spekulujete nad něčím, čemu zbla nerozumíte? Zavolejte servis, ten na to přijde hned. Závada je prostá, ale vysvětlení složité. Jenom pozor: kotel umí dost často zobrazovat poslední závadu, ne další závady, které to způsobují, nebo taky zobrazení závady je přenešením jiné závady.

Gábina 20.01.2017 13:23:21 - poslední reakce: 20.01.2017 14:20:36 - Reagovat

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Máme plynový turbokotel Baxi Mainfour (cca 1 rok). Při jeho zapnutí zpočátku běží tiše, ale jakmile se začne ohřívat na cca kolem 70 stupňů, začíná hodně hrčet, a to takovým způsobem, že nás to v noci budí. Cca po 10 minutách se opět ztiší a pak již funguje normálně. Neporadili byste nám, čím by to mohlo být? Asi před 2 měsíci jsme doplňovali vodu (hlásilo nám to nízký tlak vody), odvzdušnili jsme i topení. Předem moc děkuji.

Gábina 20.01.2017 14:20:36

Dobrý den pane Barteku, termostatické hlavice máme, vyzkoušíme a snad pomůže. Moc děkujeme.

Gábina 20.01.2017 14:16:08

Dobrý den pane Barteku, termostatické hlavice máme, vyzkoušíme a snad pomůže. Moc děkujeme.

Bartek 20.01.2017 13:39:28

Dobrý den, pokud máte termostatické hlavice na radiátorech, tak nechte jeden radiátor stále otevřený (sundejte z něho hlavici).

Tomáš 19.01.2017 19:49:32 - poslední reakce: 19.01.2017 21:26:36 - Reagovat

Dobrý den,již týden každé ráno po zapnutí kotle na topení se mi na plynovém kotli ráno objeví porucha E128.Kotel je značky BAXI DUO COMPACT.Prosím o radu co s tím než zavolám servis.Děkuji

Standa 19.01.2017 21:26:36

E 128 u tohoto kotle je chab onačená jako: neexistuje plamen. Dělá to jen ráno, když to má naskočit, ale zaboha si nemůžu vybavit, kde byla zrada. Vy to ale sám nezvládnete, volejte servis.

Milan 19.01.2017 07:55:40 - poslední reakce: 19.01.2017 18:59:34 - Reagovat

Dobrý den , dneska ráno se mi na termostatu objevila hláška 111E a návod o ní mlčí. Mám Baxi nouvo 3 HT nevíte co to znamená a co stím? Natlakované to je a venku je kosna.

Standa 19.01.2017 18:59:34

Chyba E 111 u Nuvoly 330 HT je vypnutí havarijního termostatu. U jiných Baxin taky. Servis.

Bartek 19.01.2017 08:20:01

Dobrý den, stiskněte 2x OK, pro reset. A uvidíte, zda se dá porucha resetovat. V manuálu opravdu není.

Ivo 15.01.2017 19:36:57 - poslední reakce: 15.01.2017 20:44:16 - Reagovat

Kde najdu tlačítko když se mi kotel Baxi dal do poruchy ?

Standa 15.01.2017 20:44:16

Podle toho která baxina to je, některé to mají na panelu jako tlačítko, jiné na otočném knoflíku a některé uprostřed zespoda krytu.

Pavel Jeseník 09.01.2017 07:39:49 - poslední reakce: 11.01.2017 17:32:38 - Reagovat

Dobrý den, mám na chalupě záložní kotel Destila Ocelot Automat. Při posledním startu jsem zapomněl pustit plyn. Kotel zapálil, potom zhasnul a od té doby svítí porucha a nejde ručně odblokovat. Děkuji

Pavel Jeseník 11.01.2017 17:32:38

Závadu jsem odstranil- zaoxidované kontakty na tlačítku resetu. Děkuji za rady- pomohla mi poznámka o vadném tlačítku resetu. Děkuji

Standa 10.01.2017 16:27:31

Na dálku se toto opravovat nedá, zavolejte si servisáka.

Pavel Jeseník 10.01.2017 13:07:10

Psal jsem níže, že plyn normálně používám při vaření a nikde není problém. Plyn vede přímo do kotelny, kde je plynový kotel a dál nahoru do kuchyně, kde se normálně používá k vaření.

Standa 10.01.2017 12:04:24

Ještě jsme se kloudně nedozvěděli, zda funguje plyn jinde než u kotle, čtu to dokola ale nic nemohu najít. Pokud je tam STK regulátor, tohle ho mohlo shodit. Pokud ho to shodilo,nahazování se provádí velmi velmi opatrně, jinak máte po něm.

Bartek 10.01.2017 10:26:35

některé kotle mají krátký stisk resetu a jiné se musí držet déle, nebo je vadné tlačítko.

Pavel Jeseník 10.01.2017 10:09:53

Takže nevím...kdyby ten kotel normálně nefungoval, tak se nedivím, ale on normálně naskočil i v tomto případě- než došel plyn v trubce mezi hořákem a ventilem. A naskočila závada, která nejde odblokovat....Myslel jsem si, že když pustím plyn, kotel normálně naskočí.

Bartek 10.01.2017 10:04:26

pokud vaříte na plynu, tak je regulátor nahozený.

Pavel Jeseník 10.01.2017 09:39:33

Na plynu vařím a nikde není problém. Plyn vede přes kotelnu do kuchyně. Kdyby byl spadlý regulátor, ovlivňovalo by to jen plynový kotel?

Bartek 10.01.2017 09:13:30

Dobrý den, spíše to vypadá na spadlý regulátor u plynoměru, měla by tam být startovací páčka, nebo knoflík.

Pavel Jeseník 10.01.2017 08:25:37

V jedné z diskuzí na netu jsem četl, že by se měl odvzdušnit přívod plynu k hořákům. Je to možné? A pokud ano, kde se to odvzdušňuje? Děkuji

Pavel Jeseník 09.01.2017 15:10:32

Přesně tak- porucha svítí pořád.

Standa 09.01.2017 15:08:30

Kotli tedy svítí porucha, vy stisknete a chvíli (asi sekundu až dvě) podržíte deblokační tlačítko a k deblokaci nedojde, ano?

Pavel Jeseník 09.01.2017 09:32:54

Na horním panelu je tlačítko na odblokaci poruchy. Vpravo je start, potom je tam kontrolka, která signalizuje poruchy a třetí je právě odblokace. Kotel jel do té doby absolutně bez problémů a až po tom, co jsem zapomněl otevřít plyn a kotel nastartoval a zhasnul, už nenaskočil a stále svítí porucha. Jsem laik, ale nemá to něco společného s tím, že vyhořel plynem mezi uzávěrem plynu a hořákem? Moc děkuji za případnou radu.

Standa 09.01.2017 09:13:15

Kde závadu odbklokováváte?

Komínek Vlastimil 11.01.2017 08:51:14 - poslední reakce: 11.01.2017 10:29:14 - Reagovat

Jak nastavit vyšší teplotu ohřevu vody topení na čidle v místnosti

Standa 11.01.2017 10:29:14

To čidlo se nějak jmenuje a taky umí to?

Jirka N. 08.01.2017 16:20:16 - poslední reakce: 11.01.2017 07:01:12 - Reagovat

Dobrý den, prosím o pomoc, o radu. už jsem jednou psal, že můj kotel Baxi háže chybu e10. Vždycky dopustím vodu a po čase tlak zase klesne a musím znova, třeba 5x denně i víckrát. Poradili jste mi, že může být nedofoukaný expanzomat, což opravář dofoukal a teď bude měnit nějakej ventil. Mám v koupelně žebřík a ten se odvzdušňuje - odvzdušním a když netopím tak za dvě hodiny znova musím a zas mi jde vzduch z žebříku chvíli, nemůže být problém tady někde? Další otázka - kam se ta dopouštěná voda ztrácí? Obešli jsme topení a voda nikde neteče. Bojím se, aby to nebylo třeba někde v zdi, v podlaze. byt jsem nerekonstruoval já, musím nějak zjistit, kde topení vede? Poraďte, prosím, podělte se o zkušenost, já už jsem skutečně zoufalý. :( Děkuji moc!

Standa 11.01.2017 07:01:12

Tak to skutečně nevím, jak by někdo na toto bez toho, aby to na místě prohlídnu, mohl najít nebo vám na dálku poradit. Ono topení teče každý den minimálně třem lidem. :))))

Standa 11.01.2017 05:21:37

Ojojoj, těsnící přípravky na topení sice umí zamezit úniku topné vody, ale ještě líp ucpat kotel.

Jirka N. 10.01.2017 20:15:18

Ještě jednou zdravím všechny. Problém by měl být snad vyřešený - skutečně byla prasklinka v trubce (pod vanou, která je zazaděná jsem viděl skrz dvířka kapky). Voda tudy utíkala. Zavolal jsem na to pány, který mi doporučil známý, ti vypustili vodu z topení, nalili tam nějaký přípravek, dopustili vodu a pak jsem celej den topil. V tuhle chvíli únik nevidím, tak to snad tak vydrží. Všem moc děkuju za rady a pomoc, Vám, pane Stando, především.

Standa 10.01.2017 06:14:33

Pane Bártek ano, ale to by musel být ten opravář naprostý idiot...

Bartek 09.01.2017 18:47:41

Dobrý den, pokud máte zhotovený odvod vody od pojišťovacího ventilu do odpadu, tak tudy Vám voda vesele odtéká.

Jirka N. 09.01.2017 17:52:03

Kam se tedy, prosím Vás, dopouštěná voda ztrácí? Já už začínám pochybovat o dobře zvoleném opraváři, už ho tu budu mít potřetí.

Standa 09.01.2017 17:47:49

Co to je za odpověď?

Jirka N. 09.01.2017 16:45:46

Ještě jednou dobrý den. Předal jsem Vaše informace na pána, co mi to servisoval a prej se ta voda někam musí ztrácet, když se kotel pořád dopouští. Nemůže být prasklá trubka někde? Já už fakt nevím, jsem zoufalej. Děkuji Vám moc.

Jirka N. 08.01.2017 20:18:21

Děkuji Vám. Předám to dál, snad už se to vyřeší. :-)

Standa 08.01.2017 17:13:31

Ve vašem popisu je odpověď. Jen si neuvědomujete a opravář vám to měl říct, že vak v expanzce může být prasklý. Vám voda nikam samozřejmě z topení neuniká, vám uniká vzduch z expanzky do topení.

Yveta Gurecka 10.01.2017 17:29:10 - poslední reakce: 10.01.2017 18:49:02 - Reagovat

Dobry den, prosim o radu. Mam kondenzacni kotel 2roky Baxi nuvola confort HT 240 a od vcerejska nam nejde kotel.Hazi to chybu 133E. Kdyz to resetujem tak chvili zacne nahrivat a pak zase hodi chybu. venku je -17C a nekdo rikal,ze mohl zamrznout kominek.

Standa 10.01.2017 18:49:02

Volal bych raději servis než se ptal na věci, co si sama stejně nezvládnete odstranit.

Bartek 10.01.2017 18:43:34

Dobrý den, nevím, jak jste na tom technicky, ale bude možná stačit odmontovat přední panel kotle a potom kryt před spalovací komorou a nechat kotel pár hodin běžet, než komínek povolí.

Jaroslav 07.01.2017 09:20:09 - poslední reakce: 08.01.2017 17:41:56 - Reagovat

Dobrý den p. Stando. Mám podlahové topení s kondenzačním kotlem a regulátorem Qaa73 s venkovním čidlem. Servisní technik mi to nějak nastavil ani mi neřekl pořádně jak a odjel. Ale přijde mi že kotel vůbec nereaguje na ten regulátor a topí pořád. To je v pořádku? Neměl by vypínat kotel při dosažení teploty v místnosti? Děkuji a přeji hezký den

Jaroslav 08.01.2017 17:41:56

Špatně jsem položil otázku.Chtěl jsem se zeptat jestli pro podlahové topení je lepší aby kotel topil bez vlivu vnitřní teploty a nebo aby ji snímal a vypínal při dosažení požadované teploty. Děkuji

Standa 08.01.2017 09:25:35

Ale já to nevím jestli je to v pořádku, nevidím jak to máte celé nastavené. QAA 73 je drahá ale celkem tupá regulace jejímž jsem antifandou (cena/užitek) kde se musí nastavit jak parametry na kotle tak tohleto zařízení. Pokud víte, má to ještě jednu úroveň a to servisní, je to v návodu kotle tedy. QAA73 je nadřízen příkazům kotle a musí bý správně zapojen v kotli. Taky musí být z kotle odstraněna klema temrostatu. Já váš kotel neviděl, ani nevím jaký to je stroj, neviděl jsem vaše topení a jak to máte udělané, na to máte svého servisáka, který na místě vidí, cítí, měří, všechno co zjistí, změří atd zapíše dostupně pro domácí!!!!! ptá se domácích jak to chtějí atd.

Jaroslav 08.01.2017 07:42:15

Dobře zkusím. A to že ten kotel zároveň i čerpadlo jede 24hod denně to je v pořádkou? Jen se tedy musí pravit křivka aby bylo dosáhnuto teploty kterou požaduji ano?

Standa 07.01.2017 17:20:03

Oběecně: regulátor není termostat s klasika vypínačem, ale komunikátor, který se snaží dle nastavené teplotní křivky udržet požadovanou teplotu. Pohrajte si s nastavením teplotní křivky dle návodu.

Martin 08.01.2017 12:40:33 - poslední reakce: 08.01.2017 17:14:07 - Reagovat

Dobrý den, vlastním plynový kotel Dakon Dua28bk ovládaný bezdrátovým termostatem Salus RT300RF. Poslední dobou se mi stává že pokojový termostat natopí na požadovanou teplotu - vypne, ale tento požadavek vypnutí nezaregistruje přijímač na kotli (zelená dioda na něm stále svítí) a kotel topí vesele dál... Než ho manuálně vypnu. Stává se to náhodně, cca 1 z 5 požadavků na topení. Může být závada i v něčem jiném než v sestavě pokojový termostat - přijímač nebo mě tedy na 99% čeká výměna stávající termostatové sestavy? Děkuji za názor

Standa 08.01.2017 17:14:07

Pokud je to v záruce, reklamovat.

Martin 08.01.2017 16:17:10

Změnu vysílače v místnosti jsem zkoušel, byl jsem s ním dokonce přímo u kotle a nic.Prostě jak se to rozhodne, tak to nevypne a přijímač se tváří že má pořád požadavek na topení. Baterky jsem taky zkoušel dávat nové do vysílače a nic.

Martin 08.01.2017 16:16:17

Změnu vysílače v místnosti jsem zkoušel, byl jsem s ním dokonce přímo u kotle a nic.Prostě jak se to rozhodne, tak to nevypne a přijímač se tváří že má pořád požadavek na topení. Baterky jsem taky zkoušel dávat nové do vysílače a nic.

Standa 08.01.2017 13:04:33

Pakec, vypadá to na zaoxydovaný spoj na trase, nebo se nepřenáší z nějakého důvodu signál z vysílače na přijímač. Zkuste to změnou umístění vysílače v místnosti.

Martin 08.01.2017 16:08:31 - poslední reakce: 08.01.2017 16:08:31 - Reagovat

Dobrý den, vlastním plynový kotel Dakon Dua28bk ovládaný bezdrátovým termostatem Salus RT300RF. Poslední dobou se mi stává že pokojový termostat natopí na požadovanou teplotu - vypne, ale tento požadavek vypnutí nezaregistruje přijímač na kotli (zelená dioda na něm stále svítí) a kotel topí vesele dál... Než ho manuálně vypnu. Stává se to náhodně, cca 1 z 5 požadavků na topení. Může být závada i v něčem jiném než v sestavě pokojový termostat - přijímač nebo mě tedy na 99% čeká výměna stávající termostatové sestavy? Děkuji za názor

Michal 09.12.2016 18:20:31 - poslední reakce: 08.01.2017 15:47:08 - Reagovat

Dobrý den, taky máme Baxi Prime Storage 240 HT a chyba: 164 Nedostatečný průtok topné vody přes kotel zásah diferenčního tlakového spínače Kontrola průtoku top. vody přes kotel (čerpadlo, filtr ....) (STORAGE) Prvně byla špatná expanzka, nedržela tlak a do expanzky se dostávala voda do vaku.. Tak technik na nic,všechno proměřil a OK.. borec neví.. Volal jsem na technického poradce pro Moravu BAXI a říkal že je to jasné.. Diferenční ventil, buď nechodí jak má ta tyčinka a nebo je vadný mikrospínač. Omicky to technik měřil a je OK. Teď zní otázka jak funguje ten tlakový ventil, jestli když je větší tlak tak sepne mikrospínač ta tyčinka a nebo rozepne a tím se spojí okruh a kotel hodí chybu E164. Update: aha takže pokud chápu správně tak by stačilo kdyby byl vadný spínač tak spojit kontakty (dráty a do pondělí to přežít s tím že na kotli nastavím třeba teplotu kotle na max 50st) a pak vyměnit spínač (celý ventil) a nebo jen membránu.. Kontroloval jsem osobně ten ventil a rukou chodí dobře. rozebral jsem pouzdro ve kterém je mikrospínač a tady je asi problém. Když ho propípnu měříkem tak je zkrat ve všech polohách mikrospínače a spínač necvaká, ale chodí. Takové to cvak tam není. Všude čtu že je vadná deska, ale technici to vyloučili i hlavní technik na telefonu BAXI. Díky za pomoc. když tak mail jeka.cze@gmail.com

Petr 08.01.2017 15:47:08

Zdravím, tak v zásobníku je malá prorezlá dírka ve sváru, vysypal jsem z něj pěknou hromadu usazenin a anoda byla totálně sežraná, vůbec jsem neměl tušení, že by se to mělo tak často kontrolovat, o tom se žádnej revizák nikdy nezmínil. Zítra zásobník hodím kamarádovi na zavaření a koupím novou anodu, poté již jen dořešit chybu difrenčního tlaku, ale na to bude muset dojet servisák.

Petr 06.01.2017 17:46:53

Ještě jedna věc kterou od včerejška pozoruji, kape mi voda ze zadní části kotle asi mezi oplastenim-izolaci zasobniku a zásobníkem, je možné že by prorezavel nerezový zásobník? Za den nakape cca 0,2l.

Standa 06.01.2017 17:42:17

Pokud je to nerezák zásobník a je děravý, žádné strachy. Najděte si maníka co svařuje Tigem a ten vám to za stovku svaří.Jen si dávejte příště pozor na výměnu anody, i ta ho před tímto chrání.

Bartek 06.01.2017 14:08:56

Dobrý den, nerezový bojler neprorezne, ale zničí jej bludné proudy, pokud nemáte dobře udělané pospojení (zemění). Možná Vám uniká voda z přírub, kde je napojený kotel.

Petr 06.01.2017 13:36:06

Ještě jedna věc kterou od včerejška pozoruji, kape mi voda ze zadní části kotle asi mezi oplastenim-izolaci zasobniku a zásobníkem, je možné že by prorezavel nerezový zásobník? Za den nakape cca 0,2l.

Standa 06.01.2017 11:51:47

Volejte urychleně servis. Může to být ptákovina a nejspíš taky bude, ale z ní následný pěkný průšvih.

Petr 06.01.2017 11:14:57

Ještě jedna věc kterou od včerejška pozoruji, kape mi voda ze zadní části kotle asi mezi oplastenim-izolaci zasobniku a zásobníkem, je možné že by prorezavel nerezový zásobník? Za den nakape cca 0,2l.

Petr 06.01.2017 08:51:53

Ještě jedna věc kterou od včerejška pozoruji, kape mi voda ze zadní části kotle asi mezi oplastenim-izolaci zasobniku a zásobníkem, je možné že by prorezavel nerezový zásobník? Za den nakape cca 0,2l.

Petr 06.01.2017 08:27:03

Ještě jedna věc kterou od včerejška pozoruji, kape mi voda ze zadní části kotle asi mezi oplastenim-izolaci zasobniku a zásobníkem, je možné že by prorezavel nerezový zásobník? Za den nakape cca 0,2l.

Petr 06.01.2017 07:07:30

Konkrétně je to Nuvola3 Comfort HT 240 a opravdu hlásí chybu 119e viz manuál, v manuálu pro servisaky jsou jiné kódy, ale v manuálu pro smrtelník jsou ty co říkám.

Petr 06.01.2017 07:01:41

Zdravím, mám obdobný problém, hází mi to chybu e119 na nuvole3 ht, dnes jsem rozdělal tlakovy spinac vyčistil a stále hází chybu mikrospinac je v pořádku ten jsem měřil. Chtěl bych se optat na fungování toho tlakového spínače ta tyčka co ovládá mikrospinac je v poloze nejnižší, kdy nespína, když zmáčknutí mikrospinac ručně chyba zmizí rozjede se kotel tyčka vyletí nahoru a drží tak dokud jede čerpadlo, poté se zase vrátí do nejnižší polohy a hlásí chybu.

Standa 06.01.2017 06:48:41

Chyba E 119 na Nuvole 3 HT? Něco mi uniká, hledím do servisácké příručky a kde nic, tu nic. U Prime HT ji vidím: ale tam není napsané, že to má být porucha tlakového spínače. Točí se vám a když se točí, čerpá čerpadlo?

Petr 06.01.2017 00:15:57

Zdravím, mám obdobný problém, hází mi to chybu e119 na nuvole3 ht, dnes jsem rozdělal tlakovy spinac vyčistil a stále hází chybu mikrospinac je v pořádku ten jsem měřil. Chtěl bych se optat na fungování toho tlakového spínače ta tyčka co ovládá mikrospinac je v poloze nejnižší, kdy nespína, když zmáčknutí mikrospinac ručně chyba zmizí rozjede se kotel tyčka vyletí nahoru a drží tak dokud jede čerpadlo, poté se zase vrátí do nejnižší polohy a hlásí chybu.

Standa 11.12.2016 06:32:11

Tak štěstíčko bylo. Vy nikdo totiž nikdy neuvažujete tak, že čidlo může taky vybavit ne že nefunguje, ale že funguje a na kotle nebo topení nastal skutečně průšvih.

Standa 10.12.2016 18:58:22

Spousta servisáků nemá povinné elektro vzdělání. Jak to pak může vypadat?

Michal 10.12.2016 12:29:34

Pánové děkuji opraveno. Dva technici kteří tady byli tak neuměli proměřit mikrospínač, který je nasazená na tlakovém spínači.. !Včera večer proměřeno mnou dnes koupeno v GM Electronic položka za 13,- + 200 za naftu takže paráda. Jestli jsou dnešní technici na kotle takoví jako jsem měl tady ty dva no tak to potěš koště..

Bartek 10.12.2016 09:21:08

Dobrý den, už jsem to jednou řešil, vypadá to, že máte zavzdušněný systém, vyřešil jsem to klemou (akorát musíte hlídat stále dostatečný tlak), protože nic nepomáhalo, kotel už takto běhá pár let. Funguje to tak, že po zapnutí požadavku (topení nebo TUV) se zapne čerpadlo a to vytlačí tyčku na tlakovém spínači, bohužel se to stává se zpožděním a kotel přesto vyhlásí chybu tlaku.

Standa 09.12.2016 21:00:47

Tak přeju ten nápad s proklemováním spínače průtoku kotlu přežít!

Patricia 07.01.2017 20:55:02 - poslední reakce: 08.01.2017 07:09:30 - Reagovat

Dobry den, prosim vas mam nastavení termostat na 21,5 stupna no vykuruje mi to len na 19,5 a dokonca uz to padlo na 19,3. Prosim co s tym?

Standa 08.01.2017 07:09:30

Servis a pořádnou prohlídku.

Karel 07.01.2017 07:53:39 - poslední reakce: 07.01.2017 17:22:29 - Reagovat

Děkuji. Jen se ještě zeptám na co má ten rádek 510 vliv? Na to ohřívání větší teplotou nebo na to předehřívání vody o těch 10st?

Standa 07.01.2017 17:22:29

Pokud jsou dobře nastaveny i související parametry měl by zajistit, aby dobíjecí voda byla teplejší o 25°C oproti teplotě, kterou máte nastavenu na ohřev TUV. Pokud to máte ovšem celé domaštěné, vyžaduje to pekelné soustřednění se při nastavování a všecičko si zapisovat co kde změním. K tomu se druží řada dalších parametrů a opakuji, že to musí nastavit servisák.

Karel 06.01.2017 19:45:41 - poslední reakce: 07.01.2017 07:13:06 - Reagovat

Dobrý den. Obracím se na vás s dotazem ohledně ohřevu TUV . 1. Kotel mi nechce ohřívat vodu vyššími stupni než 56 st a trvá mu to hrozně dlouho. Nevíte kde se to dá nastavit? 2.Kotel přehřívá vodu o 10 st od požadované tepoty to je normální? Kotel : BAXI Luna 3 System ht1.180

Standa 07.01.2017 07:13:06

Dostane se tam servisák, který zároveň zkontroluje parametry se k tomu družící nebo je přenastaví.

Karel 07.01.2017 00:29:21

510 to je k tomu jak to ohřívá malou teplotou? Jak se dostanu na ten parametr? děkuji

Standa 06.01.2017 21:38:43

Parametr 510 převýšení teploty kotle nad TUV

Čenda 05.01.2017 09:14:37 - poslední reakce: 05.01.2017 12:08:07 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel ECO 3 compact. Když doplním vodu, tak abych se na tlakoměru dostal do zeleného pole, tak mě z kotle po chvíli vyteče voda a na displeji se zobrazí E 10. Můžete mi poradit, kde je problém? díky

Standa 05.01.2017 12:08:07

Problém je v pravidelném servisu.

Honza 04.01.2017 11:33:34 - poslední reakce: 04.01.2017 12:35:34 - Reagovat

Ahoj. Prosím vás o radu. Dakon dua ck 24. Modulační cívka na plyn. armatuře. Když ji změřím ohm.metrem , jakou mám naměřit hodnotu. Díky za info

Honza 04.01.2017 12:35:34

Diky

Standa 04.01.2017 12:03:31

Nějakou, řádově kilo Ohmy.Pokud tam nic není aneb nekonečná odpor, je po smrti. Pokud jsou tam nějaké Ohmy, musí vám to šlusovat.

Lucie 01.01.2017 21:57:26 - poslední reakce: 02.01.2017 13:30:02 - Reagovat

Dobrý den, máme kotel Ariston Class a již po několikáté se nám stalo, že vyskočila chyba 6P1 a 6P2 (chyba na manostatu). Po nějaké době chyba vždy sama zmizela a kotel normálně pracoval dále. Je možné chybě zabránit a nebo ji nějakým způsobem odstranit když nastane (bez několikahodinového čekání)? Předem děkuji za odpověď.

Standa 02.01.2017 13:30:02

Tak to s 99% kotlů je tak něco silně v nepořádku od samého začátku, proč myslíte, že tak rychle končí svoji životnost? Takže jinak: sehnat servisáka a ať se na to podívá a napíše vám protokol, co zjistil a naměřil. Na dálku se s tím pohnout nedá.

Lucie 02.01.2017 07:16:26

Děkuji, kdybych měla někde a to kdekoliv napsané, cos tím udělat nebudu psát dotaz. V bytě jsme v podnájmu do teď mne ani nenapadlo, že s kotlem může být něco v nepořádku už od instalace..

Standa 02.01.2017 06:47:47

Jistě, s dost vysokou pravděpodobností máte špatně udělané odkouření nebo přívod vzduch - odporuje to normám, jak to má být seskládané. Servisní zpráva od vašeho servisáka to ale jistě říká co je tam špatně a co se má udělat. Tak to prostě proveďte.

Vojtěch 01.01.2017 08:53:08 - poslední reakce: 01.01.2017 16:29:48 - Reagovat

Dobry den, kotel ariston nam 2x po sobe hlasi chybu kontakt manostatu se rozepnul během hoření 6P2 Co prosim doporucujete udelat? Nehrozi nejake nebezpeci? Velice Vam dekuji.

Standa 01.01.2017 16:29:48

Něco je špatně s odkouřením nebo sáním vzduchu nebo odchází manostat.

Drahomír 28.12.2016 22:38:47 - poslední reakce: 29.12.2016 13:59:46 - Reagovat

Dobrý den, mám 5 let v provozu litinový plynový kotel Viadrus. Po zapnutí se v něm začíná objevovat praskání. Jak je možné tento jev odstranit? Děkuji.

Standa 29.12.2016 13:59:46

Těch 210 litrů vody tam bylo nalítých kolikrát? Jednou a pak dolíváno rok co rok asi, že ano? Jakou tvrdost má tato voda, musí to být v protokolu o spuštění kotle. Do otevřené expanzky má přístup kyslík, vevnitř to už bude rezavé jako Titanic. Topení bylo v době pořízení tohoto kvalitního kotlíku nové nebo už stávající a pakliže stávající, jak dlouho stávající? Do topení někdo nalil nějaký ten Topcecor nebo Inhicor a lije se tam sem - tam pravidelně? Pokud ano, super. S tou otevřenou expanzkou ochrana ba přímo dnes záchrana kotle i topení. Bez ní začněte šetřit... Strana 2 toho návodu jasně říká, abyste prováděli každoroční kontrolu, co na to říká váš servisní technik? Co říká váš servisní technik na toto? Strana 10: výrobce nedoporučuje používat kotel bez regulace. Ta vyžaduje, jak se jistě v návodu montážník dočetl, vždy čerpadlo. Proč asi? Že by vlastnosti litiny? Nebo že by montážník tradičně návod vůbec nečetl? Má problémy s gramotností? A majitel neumí číst taky? Kolik za to vyvalil peněz a že by si nepřečetl co výrobce jasně říká? :) Slovo nedoporučuje znamená, že to nemohou zakázat .. a tady máte výsledek. Strana 27 bod 9: bylo dodrženo? Za bodem 16 je říkání o napouštění vody na této straně. Jsou někde poznámky, co do toho kdo kdy navalil? Nebudu se ptát, nejsou. :) Bod 3 strana 30: teplota topné vody v kotel mezi 60 - 80°C pokud není regulace, máte to tak po celou dobu topení?

Drahomír 29.12.2016 08:20:51

Plynový kotel je VIADRUS GRAND G 36 40,t.j. čtyřčlánkový, tepelný výkon 18-26 kW. Kotel je zapojen v otopné soustavě s přirozeným oběhem vody a s otevřenou expanzní nádobou. Objem vody v soustavě je přibližně 210 litrů.

Standa 29.12.2016 07:15:33

Kotel nezapínat! :) Jinší rada s takovým dotazem není jaksi možná. :) Musíte trochu popsat co to je za kotel, jak je zapojený, jak je zapojené čerpadlo, jaké je topení atd. Samozřejmě z toho nic nebude kloudného, to by chtělo vidět... a slyšet.

Jarka.P 28.12.2016 06:59:49 - poslední reakce: 28.12.2016 18:00:38 - Reagovat

Dobrý den,potřebovala bych poradit,v pátek tu byl servisák, čistil nám výměník.V sobotu ráno nám to hodilo chybu E10. Dopustila jsem vodu a odpoledne tlak skoro u 4 na tom červeném čtverečku.Volala jsem servis a on mi řekl že máme topit dál a že přijede v neděli,nepřijel i po mých urgencích.Přijel včera vypustil vodu napustil dofoukal tlak do expanze a odjel.Ráno jsem se vzbudila zimou a ta samá závada E 10 ...Nevíte co s tím může bit??Mám malé děti a celé svátky mrzneme :( děkuji

Standa 28.12.2016 18:00:38

No jak to čtu, nehrabejte na to ve vlastním zájmu. :)))

Bartek 28.12.2016 15:08:53

Bohužel pletete teplotu vzduchu a teplotu vody. Na jakou teplotu máte nastavený termostat je celkem jedno. Důležité je dopustit kotel na 1,2 bar a pak 10 min. počkat, pokud se tlak nezvedá, tak Vám nepropouští napouštěcí ventil. Pak zapněte kotel, aby začal topit a sledujte jak rychle tlak stoupá, pokud rychle je vadný expanzomat.

Jarka.P 28.12.2016 08:24:07

děkuji,já tomu moc nerozumím,servisák říkal dopustit na tu jedničku.To jsem udělala ale tlak pořád stoupá a teplotu mám nastavenou na 22 stup.ale tím jak teplota klesla na 17 st.tak při 19 stup.už ta ručička začíná jít na červené poličko..

Jarka.P 28.12.2016 08:18:26

děkuji,já tomu moc nerozumím,servisák říkal dopustit na tu jedničku.To jsem udělala ale tlak pořád stoupá a teplotu mám nastavenou na 22 stup.ale tím jak teplota klesla na 17 st.tak při 19 stup.už ta ručička začíná jít na červené poličko..

Bartek 28.12.2016 07:55:33

Dobrý den, je potřeba za studena dopustit kotel na 1,2-1,5 bar. a dobře zavřít napouštěcí ventilek. Pokud se po zapnutí kotle tlak začne zvedat na 3 bary, tak máte špatný, nebo prázdný expanzomat.

Jirka N. 27.12.2016 10:35:23 - poslední reakce: 27.12.2016 13:53:22 - Reagovat

Dobrý den. Prosím o radu - mám byt asi tři roky a s ním i kotel Baxi. Vše běželo bez problému, občas vyskočila chyba E10 - dopustil jsem vodu, ale poslední asi tři týdny jsem, dopouštěl kotel asi 30x, chyba E10 vyskakuje několikrát denně. Měl jsem tu už 2x opraváře, ten se v tom povrtal (nevím, co přesně dělal), ale problém přetrvává. Prosím o radu, nebo nějakou zkušenost. Děkuji. :-)

Jirka N. 27.12.2016 13:53:22

Děkuju Vám moc!

Jirka N. 27.12.2016 13:40:53

Děkuju Vám moc!

Bartek 27.12.2016 13:06:46

Dobrý den, tato závada je spojená s prázdným expanzomatem, je nutné ho dofoukat, nebo vyměnit, je možné, že už je vadný i pojišťovací ventil, který je pak nutné vyměnit také. Je ale dobré se případného opraváře zeptat co na kotli dělá a pak reklamovat.

Michal 19.12.2016 20:31:56 - poslední reakce: 26.12.2016 17:29:52 - Reagovat

Dobrý den Stando, měl bych prosbu. čas od času se stane i když je kotel nic moc zahřátý tak s pojišťovacího ventilu dost rychle kape voda. Kotel Baxi Prime Storage 240 HT. Čeho je to signál nebo co je špatně? Expanzka za vypuštěného stavu natlakována na 0,7-0,8 atm. Díky

Standa 26.12.2016 17:29:52

Na přívod vody do objektu za vodoměr totiž patří redukční ventil, ten jednak sníží tlak ale hlavně ho stabilizuje. 8 bar je 80 metrů vodního sloupce, super tlak!!! Expanzomat máte nahuštěn na 0,8 baru ale to je špatně. Až budete mít instalovaný redukční ventil a ten si nastavíte na max 4 bary (viz návod epanzomatu 10 bar) , pak hustěte expanzomat TUV o 0,2 baru nižším tlakem. Že je všechno OK poznáte podle toho, když to uděláte podle norem (mrkněte na návod zapojení ohřívačů vody třeba u Quantumu - tam je to pro debily instalatéry ještě nakreslené jako pro nějaké trotly), nebude se tlak během ohřevu TUV vůbec pohybovat.

Michal 26.12.2016 14:25:44

Zdravím, tak opravdu kolísá to mezi běžnými 4-8 bary ! Čím je to tedy způsobeno? Mám to řešit s vodárnami že jim kolísá tlak v řádu a nebo je špatně něco u mě? Nikdy jsem s tím problém neměl. Tlak na manometru je stálý a nehýbe se. Expanzní nádobka je před 14 dny nafoukána na 0,8 baru dle servisního manuálu (pro jistotu měřeno digitálním měřákem.)

Standa 21.12.2016 05:19:20

Při ohřevu vody ten tlak v nádobě vzroste přes těch 8 bar. Žádný problém.

Michal 20.12.2016 20:57:27

Děkuji za obsáhlou odpověď. Už jsem asi na to přišel. Voda ukapávala přes tento ventil:https://snag.gy/X7RvMG.jpg Dnes jsem se byl podívat na tlak vody a týden zpět byl na cca 3,9 baru a nyní je https://snag.gy/WH6Ib4.jpg 5,4 ? a nic nekape Jedině že by před vánocemi navýšili tlak. Protože běžně je opravdu těch 4bary max. Podle plánku se koukám a píšou ventil na 8atm. update: 20:56 tlak je snížil na 4,2bary - to nechápu..

Standa 20.12.2016 06:26:10

Zdravím. Baxi Prime Storage má zásobník na TUV, má dva pojišťováky. Jeden je na okruh topení, otopné vody (OV) a druhý na okruh teplé užitjkové vody TUV. V má tlak 1,2 bar, TUV cca 4 bary. Voda při ohřevu zvětšuje svůj objem, pakliže má kam - k tomu se jí poskytuje expanzní prostor. To je o 0,2 baru menší tlak dostatečného objemu vzduchu, který si rozpínající se voda stlačuje a na ručičce tlakoměru na kotle se to projevuje tak, že se ručička nesmí pohnout při ohřevu OV. To samé platí pro TUV, ovšem zde se podepisuje šlendrián českých montáží na celé čáře. Pokud chcete totiž poskytnout TUV odpovídající expanzní prostor, musíte nejprve stabilizovat v řádu neustále mnohdy i prudce kolísající a mnohdy nadměrný tlak vody do vašeho domu či bytu redukčním ventilem, nastavit zde tlak vody a podle něj hustit expanzomat. Storage tuším že expanzku nemá, nemám její rozkres a zpaměti si to nepamatuju. Každopádně nadměrný tlak nad 4 bary v řádu expanzku i když je 10 barová brzo zlikviduje. Návod jasně praví, že nad 4 bary nesmí být tlak vody do ní vpuštěn. Pokud expanze není nastavena jak má být nebo není vůbec, dochází k takovýmto excesům: tlak v řádu 7 bar, ohřev TUV, tlak v nádrži vzroste přes 8 bar a pojišťovací ventil 8 bar začne vodu upouštět, aby chránil nádrž před nadměrným tlakem. V podstatě je nárůst a pokles tlaku kdekoliv totéž, jakobyste něčím pořád kroutil. Jednoho dne to povolí. Norma vyžaduje: redukční ventil, zkušební kohout, tlakoměr, expanzomat na 10 litrů vody teď tuším že 0,5 litru expanzního prostoru nebo litr? Na netu si snadno najdete vzoreček. Expanzomat má uzavírací KK s odvodněním, aby se dal snadno a rychle měřit hustit.Měří a hustí se bez tlaku vody. Čili zastavit a vodu z expanzomatu vypustit. To je celé. To, co se asi děje u vás je, že je expanze malá nebo žádná a tlak v nádrži nebo topení brutální. Proto kape pojištovák. Další fáze bue zanesení svinčíku mezi sedlo a těsnící gumu pojišťováku a jeho soustavné prokapávání z důvodů netěsnění se všemi následky na placení vody pokud je to tuv a dopouštění vody do kotle, pokud je to OV.

Čermak 23.12.2016 20:48:50 - poslední reakce: 24.12.2016 15:24:34 - Reagovat

Dobrý den,prosím o radu.Vlastním kotel Baxi Duo-Tec Compact s ním i Baxi termostat.Požadovanou teplotu mám nastavenou 22C s tím že kotel místnost natopi na 22,4C vypne.zhruba po 20min kotel znovu sepne i přesto že v místnosti mám 22,3C a po 5min vypne a takhle se to opakuje v nepravidelných intervalech.Kotel je schopný 4*do hodiny sepnout.Servisak zkusil vyčistit trojcestak ale evidentně to nemělo vliv.Nemá někdo zkušenost prosím?Předem děkuji za každou zkušenost

Standa 24.12.2016 15:24:34

Minulý týden jsem byl na kotle, kdy domácí tvrdil, přímo přísahal, že dvacet let termostat fungoval, ale teď se asi podělal, nejde s ním prej už nic nastavit a je tam horko... jenže k tomu termostatu, jak jsem zjistil, nikdo předtím ani nedotáhnul dráty a klema na svorkách kotle byla ještě origo. Takže opakuji: jaký je termostat a jak je zapojený? To, že termostat vypne a kotel zapíná, znamená jeho špatnou funkci neb někdo nechal klemu na svorkách.

Čermak 24.12.2016 08:32:57

Předpokládám že to je klasický termostat.Zapojený je dobře.Lonskou sezónu vše běhalo až letos začal dělat problémy..Každopádně s ničím nehybu.

Standa 24.12.2016 06:21:02

Dotaz je velmi nepřesný: termostat Baxi: je co za výraz? Je to klasický termostat nebo Open Therm? Pokud klasický, je blbě zapojený, pokud OT, máte to špatně nastavené nebo se OT učí topit a vy s tím neustále hýbete a zabraňujee mu se srovnat. Proč se kotroluje 3CV? Při ohřevu TUV hřeje kotel do radiátorů?

Bartek 23.12.2016 19:25:48 - poslední reakce: 24.12.2016 06:17:45 - Reagovat

Dobrý den, pane Stando přeji Vám krásné a klidné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok, hodně klidných zákazníků a především děkuji, že se toho tady ujímáte, já to nějak nedávám.

Standa 24.12.2016 06:17:45

Stejně já vám přeju klid a pohodu do nového roku a krásné Vánoční svátky, ale při našem blázinci je to asi marné.

Michaela 22.12.2016 10:21:37 - poslední reakce: 22.12.2016 18:27:57 - Reagovat

Dobrý den.Mám plynový kotel Therm LXZ 20 se zásobníkem.Kotel normálně pracuje, ale když ohřeje vodu, sepíná ale nenaskočí.Musím kotel vypnout a cekat min.deset minut, po té zapnu a kotel naskočí a topeni hřeje.Technik na nic nepřišel, chce vyměnit el.desku.Děkuji za odpověd Michaela

Standa 22.12.2016 18:27:57

Jo, tak to skutečně vypadá, že ten trojcesťák nepřepne a proto kotel nezapálí. Vyčistit trojcesťák.

Michaela 22.12.2016 15:16:55

PŘEPNE NA OHŘEV RADIATORU, ALE NEZAŽEHNE JISKRA NA PLYN , MUSÍM KOTEL VYPNOUT A NECHAT CR.DESET MINUT VYPNUTÝ.KOTEL JE STARY 13 let.V lete kdyz hřeje pouze vodu , je vse bez problemů.Dekuji

Standa 22.12.2016 12:46:43

Může být studeňák na desce, vychozený potenciometr OV atd. atd atd. to vše je prověřeno?

Standa 22.12.2016 12:46:08

Sepíná po ohřátí vody co? Mi to přijde z vašeho velmi stručného a nedostatečného popisu, jakoby 3CV ventil díky bordelu vevnitř nepřepnul a proto kotel nenaskočí. Vyčistil technik 3 CV? Jak je kotel starý? Tedy lépe, jak dlouho slouží?

Pokorný 21.12.2016 10:09:06 - poslední reakce: 22.12.2016 13:49:31 - Reagovat

Dobrý den.Mám 27 let starý plynový kotel Gasex 24 a vytápím RD z roku 1936.Mám pouze vyměněná všechny okna za plastová,jinak nezatepleno.Spotřeba plynu byla i s vařením a ohřevem TUV 33,6MWh za poslední rok.Letos jsem přidal 1 radiator navíc(je jich nyní 9),protože v jedné místnosti bylo v zimě jen 17,5 stupně s vodou ohřátou tak na 45-55 stupňů.Nyní vypadá,že spotřeba bude až někde kolem 40MWh za rok.Pomohla by výměna kotle?Asi nemá cenu uvažovat o TČ.Děkuji za odpověď.Pokorný

Bartek 22.12.2016 13:49:31

Dobrý den, kondenzační kotel Vám bude fungovat na stávající systém. Odvod kondenzátu musíte vyřešit odpadem, nebo čerpadlem (za 24 hod ho může být i 20L). Co se týká oběhového čerpadla, tak většina kotlů má čerpadlo svoje, ale dělají se i kotle, které ho nemají a nemají ani expanzomat. Dále se připravte na nové vyvložkování komínu, pro kondenzační .kotel.

Pokorný 22.12.2016 09:52:08

Tak ještě poddotaz.Bude kondenzační kotel fungovat i při napojení na stávající topnou soustavu-rozvody jsou většinou širší z dob samotíže?Kotel je ve sklepě-jak odvádět kondenzát(třeba hadicí a čerpadlem přes garáž,kde je odpad od umyvadla)? Je třeba na rozvodu stávající oběhové čerpadlo? Děkuji za odpovědi.Pokorný

Standa 21.12.2016 17:17:53

Samotný kotel toho v nezatepleném domě nevyřeší mnoho. Zcela jistě 10% úspory, protože o tolik je kondenzační kotel úspornější. Ale náklady se budu vracet hezky dlouho.

Bartek 21.12.2016 16:45:05

Dobrý den, Vaše spotřeba je 3184 m3 plynu, předpokládám, že máte u kotle věčný plamínek, ten Vám spotřebuje asi kolem 1000 Kč za topnou sezónu.Pokud si odečtete z plynoměru denní spotřebu, tak přibližně ušetříte kolem 2 až 2,5 m3 za den, při instalaci kondenzačního kotle.

Jan 20.12.2016 20:34:10 - poslední reakce: 22.12.2016 09:21:13 - Reagovat

Zdravím. Mám kotel dakon a občas se mi stane, ze pri puštěni teplé vody kotel na 3 vteřiny zapálí, ale pote hned zhasne a už nejde zapálit. Musím restartovat hl. Vypínačem a pak vše ok. Může mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Všechna čidla měněna. Díky

Jan 22.12.2016 09:21:13

Myslel jsem termostatickou patronku co reguluje průtok studené vody na vstupu do kotle." Tonoucí se stébla chytá"

Standa 22.12.2016 05:41:32

Vysypaný ani tak ne, jako spíše obalený špínou z vody. Pokud to není náklapné čidlo, ale ty čidla jste měnil, takže nic.

Jan 21.12.2016 19:39:39

Tak zitra vyndam desku, vezmu lupu a kouknu na to. Snad se mi podaří něco najít

Jan 21.12.2016 19:09:10

Nemohla by to dělat "vysypany" termostat na tuv. Ta co me tegulovat průtok studené vody než se ohřeje? Voda teče plným proudem jestě studena, tak si myslim že je k.o. Jen hadam, nejsem odborník.

Standa 21.12.2016 19:07:35

Studeňák na základní desce.

Jan 21.12.2016 18:35:08

Výměník mám cca měsíc po výmeně. Když kotel vypne, tak po restartu teče teplá uplně normálně. Jak do průtoku tak teploty. Dá se vyčistit něco v armatuře TUV. Myslim od vstupu do kotle po 3cest.ventil. Udělá to 4xdenně a pak treba dva dny nic.

Standa 21.12.2016 17:19:25

Začíná se ucpávat sekundární čst výměníku,jak máte tvrdou vodu, co do toho pouštíte?

Jan 21.12.2016 12:42:46

Zlobí to pravě jen u TUV. Měnil jsem všechy čidla i spinač Tuv. Týden vše šlapalo na 100% a včera to začalo zlobit zase. Zprvu tekla voda teplá a až pak se kotel vypnul, ale nyní už jak pustí teplou vodu teplá neteče a průto se výrazně sníží. . Sítko v tuv armatuře ok

Standa 21.12.2016 12:13:28

Aj kruci, to jsem přehlídnul že to dělá jen u TUV. Moji radu zapomeňte. Jaký je průtok vody? Neteče napřed dobře a po chvíli spadne průtok?

Jan 21.12.2016 11:14:49

Víte někdo kolik mají mít elektrody( jak zapalovací tak ionizační) vzdálenost od hořáku. Dočetl jsem se, že vzdalenost obou může být různá podle kotle. Mám dakon dua 24ck. Diky

Jan 21.12.2016 05:31:37

Děkuji za radu. Jen mě teochu mate,že to dělá jen u TUV. Topení pracuje normalně.Tepla voda pustit nejde, ale topení normálně naběhne. Velice děkuji

Standa 21.12.2016 05:20:34

Očistit ionizační elektrodu a přihnout ji k hořáku o 1 mm. Pokud to nepomůže, je třeba měřit celý okruh ionizace.

Šárka 19.12.2016 01:17:33 - poslední reakce: 19.12.2016 05:40:08 - Reagovat

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně plynového kotle Baxi eco 3 compact. Na displeji se objevovala chyba E10, tudíž jsme dopustili tlak kotle nad 0,8 barů (zhruba na 1 bar) ale poté začal kotel sám dopouštět tlak (páčka na dopouštění je pevně zatažená- takže není možné, že by se tlak dopouštěl kvůli tomu). Tlak se přepustil až na 3, 5 baru, a začal být cítit plyn. A stalo se tak opětovně po zapnutí kotle, když tlak zase spadl. Tak jsme kotel raději ihned vypnuli. Mohu se zeptat, co je to za problém? Předpokládám, že je nutné zavolat technika. Děkuji za brzkou odpověď. Opravdu si nevíme rady.

Standa 19.12.2016 05:40:08

Příčin může být více, buď příliš pevné zatažení ventilu dopuštění vody a přeštípnutí těsnícího O kroužku nebo selhání ventilu v důsledku nečistot z vodovodního řádu nebo, pokud se jedná o kotel kombinavaný, prorezivění systému tlakové vody k mytí a sysému topného. Plyn s tím nemá co společného. Problém toho kotle bude ale, jak to čtu, asi příliš zanedbaná údržba.

Mato 18.12.2016 18:26:18 - poslední reakce: 18.12.2016 21:56:37 - Reagovat

zdravim mam kotol Baxi nuvola 3 140 v izbe mame termostat.V tej izbe je teplota 22,7 a kotol je nadstaveny na 22,5 a kazdu chvilku zapne a potom vypne a to ide dokola.Technik tu bol 4x a nevie čo s tym..ako sa to nadstavuje čo dáva kotlu povel na zapinanie??

Standa 18.12.2016 21:56:37

Technik tam byl na místě, díval se na vaše topení i kotel a neumí vám říct co a jak? Parametry F 17 a F 18, strana 29 návodu.

Martin M. 18.12.2016 03:54:09 - poslední reakce: 18.12.2016 06:49:41 - Reagovat

Dobrý den, můžete mi, prosím poradit ohledně chybové hlášky F0 u kotle Protherm Panther 12 KTO. Hláška se objeví při malém tlaku v systému, což "opravím" vždy tak, že kohoutkem dopustím vodu do systému. Na displayi se objeví tlak 1,8 baru a kotel se opět rozběhne. Po několika hodinách provozu se hláška objeví znovu. Radiátory jsem odvzdušnil a vodu dopustil, impřesto problém přetrvává. Můžete mi, prosím poradit, jak problém vyřešit? Děkuji.

Standa 18.12.2016 06:49:41

Jenže vám uchází buď ventilkem nebo prasklým vakem vzduch z expanzky, nejspíš do topení. Zmenšuje se vám expanzní prostor který by měl bránit narůstání tlaku při rozpínající se ohřívané topné vodě a vy, namísto abyste dohustil vzduch a nechal expanzku vyměnit, protože to dohušťování vzduchu nebude moc trvanlivé řešení, dále doléváním vody zmenšujete topné vodě v expanzomatu její expanzní prostor. Zkontrolujte je expanzce, zda vzduch neuniká ventilkem. Pakliže ne, je prasklý vak uvnitř expanzky a musí přijít vyměnit.

Radek Hofírek 17.12.2016 18:49:00 - poslední reakce: 18.12.2016 06:46:37 - Reagovat

Dobrý den, v nájemním bytě máme kotel ZWB 26-1 A23 na ohřev vody i vytápění a dnes se nám stalo, že ačkoliv kotel podle všeho nahřívá vodu tzn. jde slyšet sepnutí a i světelná signalizace toto ukazuje tak z kohoutků stále teče standartním průtokem jen studená voda. A ani do topení se teplá voda nedostane Po nějaké době kdy asi dojde k naplění kapacity zásobníku začne stoupat na manometru tlak a proto jsem kotel raději vypnul. Tímto bych se vás rád dotáal zda byste mi mohli poradit v čem by mohl být problém. Předem děkuji za odpověď.

Standa 18.12.2016 06:46:37

Já osobně z toho popisu moudrý nejsem, procházím kvůli rozkresu a technické vybavenosti archiv Junkersu a ani ten kotel najít nemůžu, co to je vůbec zač, zda kondenzační nebo závěsný turbo nebo co. Je slyšet sepnutí spínače průtoku TUV, tak uvnitř proběhne mechanická část spínacího procesu, tak zkuste jestli spínač elektricky skutečně sepne. Pak by se vidělo dále.

Klára Červená 15.12.2016 21:27:16 - poslední reakce: 16.12.2016 14:16:03 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel Baxi DuoTec Compact. A z ničeho nic se nám stalo to, že kotel sice topí, ale neohřívá vodu. Nevíte někdo, co by s tím mohlo být?

Bartek 16.12.2016 14:16:03

Dobrý den, kotel je průtokový, asi to neodstraníte, je tam snímání průtoku, které Vám nechodí (asi se teplem pohlo a nesnímá), chce to technika.

Standa 16.12.2016 11:40:15

Neteče teplá voda prosím upřesnit: neteče voda z kohoutku na teplou vodu vůbec, nebo má ta voda z kohoutku na teplou malý průtok, má normální průtok a je jen studená a kotel nezapne když pustíte, nebo je kotel se zásobníkem namísto s průtokem a kotel neohřívá zásobník? Takže výraz zapne se teplá voda znamená že pustíte kohoutek při průtoku nebo termostat zapne ohřev vody v zásobníku? Jméno kotle a přesný typ ze štítku kotle toho prozradí taky dost.

Klára Červená 16.12.2016 09:06:44

Omlouvám se. Jsem typická ženská, která tomu nerozumí a moc neví,co popsat. Přišli jsme domu a zjistili, že neteče teplá voda.Zkoušeli jsme kotel akorát zapnout a vypnout a poté jsme se akorát koukli, kolik je nastaveno stupňů na ten ohřev vody. Kotel žádnou poruchu nepíše. Když se zapne teplá voda, tak nereaguje. Když se zapne topení, začne kotel normálně reagovat a topíme.

Klára Červená 16.12.2016 09:05:20

Omlouvám se. Jsem typická ženská, která tomu nerozumí a moc neví,co popsat. Přišli jsme domu a zjistili, že neteče teplá voda.Zkoušeli jsme kotel akorát zapnout a vypnout a poté jsme se akorát koukli, kolik je nastaveno stupňů na ten ohřev vody. Kotel žádnou poruchu nepíše. Když se zapne teplá voda, tak nereaguje. Když se zapne topení, začne kotel normálně reagovat a topíme.

Standa 16.12.2016 07:06:14

Z ničeho nic se něco porouchalo nebo někdo zasáhl do ovládání kotle a teplou vodu vypnul. Nebo se vám přicpal průtok ale jelikož se ňák neunavujete popisem poruchy ani zda kotel vůbec hlásí nebo enhlásí chybu, skutečně nejsme věštci.

Mirek 15.12.2016 15:22:56 - poslední reakce: 16.12.2016 07:07:39 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel spojený i s vodou na nádrž (bojler?). Poslední dobou se stává, že při ohřevu vody pro použití v domácnosti začnou topit horní části všech radioátorů. Předpokládám, že se jedná o vadný trojcestný ventil. Je to však ale takový problém, a je potřeba to měnit, nebo se s tím dá žít? Asi se voda v bojleru neohřeje tak rychle, jako kdyby ventil správně fungoval. Má to ale jiné problémy, než delší ohřev a tím i trochu vyšší spotřeba? Děkuji Mirek.

Standa 16.12.2016 07:07:39

Skoro, spálí se nebo se zrakví plastové ozubení náhonu. Vyčistit 3CV. Nedoporučuju měnit, bo Junkers má německé ceny!!!

Mirek 15.12.2016 19:53:58

Přestane fungovat :( Je to junker závěsný plyňák. No předpokládám, že tohle sám asi nijak neopravím, když jsem kotel ani nikdy neotevřel. Děkuji.

Standa 15.12.2016 19:16:40

On není ani tak vadný, jako zasviněný a ještě chvíli ho tak nechejte a máte spálený motorek, pokud ten váš nejmenovaný kotel motorek trojcesťáku má a není to třeba Dakon s jeho termostatickým ventilem. Závada se za chvíli zhorší a hádejte jak?

Jirka 16.12.2016 05:59:29 - poslední reakce: 16.12.2016 07:03:30 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Baxi Nuvola 140Fi. Nedávno nám začal prokapávat pojišťovací ventil TUV při ohřevu vody do vestavěného zásobníku. Nevíte čím to může být? Děkuji.

Standa 16.12.2016 07:03:30

Nedodržením návodu k montáži kotle. Max tlak vody 4 bary, expanzomat na TUV, tlakoměr, zkušební ventil. Jistě to tam všechno máte, viďte?

Kateřina 04.12.2016 14:29:53 - poslední reakce: 14.12.2016 20:47:15 - Reagovat

Prosim Vas, mame kotel Baxi model Nuvola 240 Fi a dnes rano nam prestala natikat voda do kotle. Prosim cim to je a zda-li tomu muzu pomoct sama. Dekuji.

Kateřina 14.12.2016 20:47:15

Nechali jsme vymenit cerpadlo a uz je vse v poradku ;-)

Standa 13.12.2016 11:30:52

No, čerpadlo v drtivé většině případů neodejde pro výrobní vadu ani opotřebení, ale pro zcela jiné důvody jmenující se hnijicí topení. Zavčasu bych si to nechal prověřit.

Kateřina 13.12.2016 10:46:10

Dobry den, moc se Vam omlouvam. Uz jsem se sem nevratila, protoze jsem volala servis. V haji bylo cerpadlo :-) Myslela jsem si, ze je to treba nejaka ,, blbost,, ale toto bych vazne nezvladla :-D Tak uz se nezlobte ;-) Preji Vam hezky den a dekuji za Vas cas. Katerina

Standa 06.12.2016 18:43:53

Paní Kateřino, chcete něco zadarmo, buďte tedy tak laskava a aspoň popište, co se děje, protože vaše vyjadřování je nesrozumitelné. Nenatíká voda někam, to je, nezlobte se na mě, značně bídný dotaz.

Bartek 06.12.2016 18:08:04

Máte pravdu nedořešíme, když nejste schopna napsat, kam Vám voda nenatéká, zda nemůžete dopustit kotel, nebo Vám neteče voda z bojleru.

Standa 06.12.2016 16:35:50

No já vidím, že z tohoto nic nebude. Natíkání vody do kotle asi nedořešíme.

Bartek 05.12.2016 16:42:44

Dobrý den, upřesněte kam se nenapouští? Do bojleru, nebo do kotle?

Kateřina 04.12.2016 19:08:45

Ano. Jen do kotle se voda nenapousti.

Bartek 04.12.2016 15:56:59

Dobrý den, studená voda Vám z kohoutků teče?

Tomáš 12.12.2016 20:50:40 - poslední reakce: 13.12.2016 06:50:15 - Reagovat

Dobrý den, i já bych se rád nejprve poradil. Zde jsou pouze fakta. Mám kotel Baxi Mainfour 24F. Je v provozu 5let. 99% je používán jen na ohřev TUV. Topím jinak, jen když se mi 3x za rok nechce, pustím ho na vytápění. Cca 2 roky mě zlobí. Např. při sprchování z ničeho nic spadne teplota vody na vyloženě ledovou. Podotýkám, že máme termostatickou hlavici. Proto jsem teplotu vody na kotli nastavil na relativně nízskou, aby se kotel nemusel vypínat při nahřátí vody ve výměníku. Začla vyskakovat chyba E32 a teď před třemi dny vyskočila chyba E25. E32 je zanešení vodním kamenem a E25 je zastavení čerpadla. Hned jak mě začal zlobit před těma dvěma lety jsem volal technika. Technik kotel vyluxoval a prohlásil, že vše je v pořádku. Vše se začlo zhoršovat. Zavolal jsem jiného technika. Ten se podíval na výměník (zvenku) a řekl, že výměník je jako nový. Ano, zvenku tak skutečně vypadá. Zvenku je netknutý. Ale kotel se tak zhoršil, že se stávalo, že jsem pustil v umyvadle co nejteplejší vodu, kotel ukazoval že voda má 66stupňů, neohříval a tekla ledová. Technik řekl, že ale neshledává nikde závadu. Při zandavání krytu se otřel o NTC čidlo ale nevěnoval jsem tomu pozornost. A kotel po jeho odchodu začal fungovat. A to nic neudělal. Za tři dny bylo vše ve starých kolejích. Zahýbal jsem konektorem a zase pár dní klid. A pak opět problémy. Po různých peripetiích s firmou baxi, která mi nechtěla prodat NTC čidlo jsem ho sehnal a sám vyměnil. Bylo zarostlé až hrůza, takže i mě bylo při pohledu na něj jasné, že měřit nemohlo, natož správně. Vše se po výměně čidla zlepšilo. A už se to zase zhoršuje. A teď otázka: Kde si, prosím, myslíte, že je chyba a co s tím? Můj odhad je, že ani výměník nebude v pořádku, ale bude vevnitř zarostlý kamenem. Dá se s tím něco dělat? Můžu já? Mám dvakrát ne dobrou zkušenost s technikama. Všichni by jen luxovali a dávali revizi. Proto se chci poradit. Může být výměník po pěti letech takto zarostlý? Vodu tvrdou máme. Má cenu ho vůbec nechat čistit, nebo je to na nový? A nebo může být zarostlý celý kotel a je to na nový kotel? Podotýkám, že kotel vypadá jako nový. Omlouvám se za sloh, ale chtěl jsem být úplný. Děkuji moc

Standa 13.12.2016 06:50:15

Fakt úžasné. Vše se odvíjí od nedodržení požadavku na max 6°dH tvrdou užitkovou vodu k ohřevu. Aneb chyba montáže. Prostě do toho pouštíte moc tvrdou vodu a všechno, co jste napsal, je správně. Ano, výměník, ponorka čidlo, , baterie, trubky, sprchová růžice - všechno se vám ucpává vodním kamenem, který se odlučuje z příliš tvrdé vody kterou do kotle pouštíte a to vlivem horka ve výměníku kotle. Vodní kámen vás přepere. Odstraňte montážní závadu. Před kotel na přívod studené vody k ohřevu dejte Vital střední bojlerový, (dejte toto na Google) jednak zabrání tomu, aby se vodní kámen ve výměníku dále odlučoval, ale hlavně vám během půl roku vyčistí celý vnitřek potrubí, výměníku atd. To je celé, prosté a spolehlivé. Ale přečtěte si pak k tomu návod.

František 10.12.2016 18:46:28 - poslední reakce: 12.12.2016 10:48:36 - Reagovat

Dobrý den pane Bartek a pane Stando, (viz reakce na 09.12.2016 19:58:38) pojišťovací ventil kotle nevede do odpadu, ale je ve vzduchu a pokud by unikala voda zde, vsimnuli bychom si toho. Je hned u ovladani kotle. Je jeste nejaka moznost, kde muze dochazet ke ztrate teto vody, kteoru 1x za dva dny dopouštíme? Děkuji moc.

František 12.12.2016 10:48:36

Takže pro jistotu mít pod pojistným ventilem preventivně pořád práždný kýbl. Dobře, děkuji Vám za Váš čas a rady. hezký den.

František 11.12.2016 16:27:03

Omlouvám se, bál jsem se, že to zapadne, nevšimnul jsem si, že se aktuální vlákna přesouvají a ukazují nahoře. Dobře, zkusím někomu říct, ať se na expanzku podívá. Vodu takhle dopouštíme už douho a zatím prolém nebyl. Dobře tedy. Děkuji Vám

Standa 10.12.2016 18:57:05

Proč zakládáte pořád nové vlákno, kdo to má hledat někde dole na co jste se původně ptal? Žádná voda vám z topení prostě neuniká, už potřetí vám píšu, že vám uchází vzduch z expanzky.

Standa 09.12.2016 16:26:13 - poslední reakce: 10.12.2016 18:55:35 - Reagovat

Pane Bártek, dotaz: Ariston Clas system 24 CF osm let neudržovaný s nímž se neohřívá TUV hlásí chybu 1.04 průtok kotle špatný. Co v kotle snímá průtok vody? Průtokový spínač to nemá ani tlakový spínač to nemá. Měli jsme podezření na čidla před a za výměníkem, že to vyhodnocují. Když toto chyba nastane, je trubka výstupu OV horká, vratka studená. Nikdy to neudělá za studena, jen když je kotel už nahřátý i s vratkou. Provedli jsme výměnu jednoho čidla na trubce topení před výměníkem co mělo menší hodnotu než to druhé, kompletně do mrtě jsme kotel rozebrali a vyčistili, čerpadlo OK i s ložiskem, mírný povlak černého kalu, filtr v armatuře u čerpadla ze 30% zanesený byl vyčištěn, sítko na vratce bylo čisté, trubky OK, výměník OK, armatury na výstupu vyčištěná. Topení otevřené, osobně jsem dohlédl, aby byly ventily termostatických hlavic naplno. Kotel plně průchozí. Nemá to někde snímač průtoku? V rozkresu kotle jsem nic takového nenašel.

Standa 10.12.2016 18:55:35

Jasně, tady je radiátorů asi osm, původně to měli na termostatických ventilech v podkrovce na stupeň dva, tak jsem si říkal,jasně, ventily uzavřou komplet okruh a kotel toto udělá, jenže jsme ventily otevřeli a houby. Takže někde přicpanina nebo čerpadlo.

Bartek 10.12.2016 09:23:25

pak je ještě otázka, jak velký je systém, mě to jednou dělal kotel na dvou radiátorech v bytě. Bylo to nakonec někde přicpané a slabé trubičky na okruh topení.

Standa 09.12.2016 20:58:37

Vidím, že máme stejný nápad. Dělá to až poslední dobou. Čidla na vstupu a výstupu měla jinší hodnotu, tak se jedno vyměnilo podle nového čidla, ale závada furt přetrvává. Kolegovi jsem říkal, aby to zatracené sítko v té armatuře krouhnul a čerpadlo je poslední, co mě napadá,i když ložiska jsou prej OK. Díky.

Bartek 09.12.2016 17:45:00

Dobrý den, tento typ kotle nemá průtokový snímač, tlakový tam je, ale ten to dělat nebude. Pokud kotel jen topí, tak vyndejte motor trojcestného ventilu,dále ustřihněte filtr v armatuře (pokud máte pod kotlem další).Jinak tohle většinou dělá čerpadlo. To co vyhodnocuje tento problém je rozdíl teplot na výstupu a vstupu do výměníku. Dělalo to vždy, nebo až teď?

František 09.12.2016 19:58:38 - poslední reakce: 10.12.2016 09:14:39 - Reagovat

Dobrý den pane STANDO, reagovla jste na můj příspěvek z 06.12.2016 16:51:35 a psal jste o prasknuté expanzce. Chtěl bych se zeptat, kam tedy může mizet voda, kterou obden nebo ob dvadny dopouštíme. Této technice (kotlům apod.) nerozumím, ale někde to přece musí mizet ne? Předem děkuji za Vaši reakci. Hezký den.

Bartek 10.12.2016 09:14:39

Dobrý den, podívejte se, zda máte od pojišťovacího ventilu hadičku do odpadu, pokud ano, tak tam Vám voda utíká.

František 09.12.2016 23:03:31

Děkuji za reakci pane Stando. My takhle vodu už dopouštíme ale celkem dlouho, třeba už tak 3 měsíce a nic se neděje. Právě proto se bojím, že máme někde únik. Děkuji za Váš čas.

Standa 09.12.2016 21:04:29

Já jsem ale nikde nenapsal, že někam mizí voda z topení. Samozřejmě že voda z topení nikam nemizí. Jen z expanzky uchází luft to topné vody a vám klesá tlak na kotli a vy místo abyste expanzku dofouknul a jakmile bude čas vyměnil, lejete do ní ještě vodu, počkejte za chvíli pokud to ještě párkrát zopáknete, jak vám kotel vykropí kotelnu. Víte jak se říká takovému kotli: napadení kutilem.

Petr Beck 08.12.2016 20:52:55 - poslední reakce: 09.12.2016 15:54:21 - Reagovat

Dobrý den. Rád bych se prosím zeptal na základní informace. Vlastním v domě, kde nežiji kotel protherm panther. Ten nyní hodlám nějakou dobu vůbec nepoužívat. Vypnul jsem ho tedy tak, že jsem klik na MODE, až na symbol konvičky a jeden číselný údaj vše zmizelo, když za cca minutu nastalo ticho, stiskl jsem hlavní vypínač a vytál šňůru ze zásuvky. Až nyní zjišťuji, že se asi jednalo o režim léto (symbol konvičky)? Pokud je to vypnuto tímto způsobem, je všechno v pořádku a po zapnutí kotle bude vše bez komplikací? Odčerpala se před vypnutím z kotle voda? Děkuji za odpověď. Petr Beck

Standa 09.12.2016 15:54:21

Symbol kohoutku, co vypadá jako konvička, je skutečně symbol letního provozu aneb pouze ohřev TUV. Pokud bv domku nebude mrznout, takto se kotli ani topení nic nestane.

Emil Volf 08.12.2016 13:13:24 - poslední reakce: 08.12.2016 18:24:07 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel Ariston-Typ Clas b Premium 24. Již delší dobu se v horní části kotle ozývají zvuky(drnčení). Tyto zvuky se ozývají při pouštění teplé vody(ne však pokaždé).Trvají různě dlouho. Technici uváděli, že to může být pojistný ventil a na přívod namontovali regulátor tlaku. Drčení kotle se nezměnilo. Někdy se ozývá i v noci bez naší činnosti. Jako další možnost technici uvedli demontáž části kotle a její vyčištění v kapalině. Prosím o radu jak postupovat. Moc Děkuji :)

Bartek 08.12.2016 18:24:07

Dobrý den, myslím si, že to je zavzdušnění výměník, při odklopení plechového krytu výměníku, je v horní levé části odvzdušňovací ventilek, je na něm silikonová hadička, je potřeba ventilek povolit a nechat chvilku vytékat vodu (nejprve kotel natlakujte na 2 bary).

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152