Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Jarda 02.07.2017 18:25:12 - poslední reakce: 02.07.2017 18:25:12 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel immergas eolo star 24 a zjistil jsem že ať nastavím na termostatu teplotu užitkové vody jakou chci pořád stále teče vařicí voda. Můžete mi, prosím poradit čím by to mohlo být myslím si že by to mohlo být termostatem ,ale dnes v kotlích už nejsou klasické ,ale ovládané řídící deskou mohla by být špatná ? Děkuji Jarda

lucka 26.06.2017 09:59:48 - poslední reakce: 27.06.2017 06:29:02 - Reagovat

Dobrý den, smím se zde zeptat- máme kotel vaillant eco tec a neustále nám vypíná ohřev vody a svítí zavada F61, a kotel přestane ohřívat. musíme opět zmáčknout plamínek, tedy zapínat ručně..technika jsme zde měli, ale nejspíš si neví rady, prý by se to muselo rozbít, aby mohl identifikovat přesnou závadu, nevěděl byste prosím, čím by to mohlo být způsobeno? mnohokrát děkuji za radu

Standa 27.06.2017 06:29:02

Já nevím co se řeší? F61 je jasná závada v návodu jasně popsaná co to je a vypsány důvody. A tedy jasné hledání, jako první očistím všechny kontakty plynovky, zkontrolíruju kabely a pokud to ještě dělá, vezmu multimetr a měřím. Páč z vaší zprávy neplyne vůbec co se dělalo nebo ne, těžko říct co se dělat má. Proč rozbíjet plynovku netuším, když to dělá neustále. Myslíte ji jako rozšlapat před domemk na chodníku? No ale to nezjistíte, jestli byla chyba v ní. Sednu k tomu, zapnu a čekám, až závada padne, lépe řečeno až se cívka plynovky zahřeje a pokud je prasklá, právě v tomto okamžiku může přestat vést, pak začne chládnout a když to znovu nahodíte, už chladná zase funguje. Technik si nejspíše neví rady a aniž nám sdělíte co dělal nebo nedělal, co naměřil nebo ne, chcete řešení? :-D To je legrace? :-D Tak moment: hmum hmum hmum.. nitro dvanáct..... ha, už to mám! Máte to rozbité! Takže pokud se ptáte na takto vysoce technicky odbornou věc, musíte k tomu napsat něco jiného než o rozbití nebo že si někdo nejspíš podle vás neví rady. Další věc: plynovky v Česku jsou takový zvláštní problém. Nemají totiž žádnou rezervu pro případ nadměrného proudu a mimo ČR s tím nikde problém není. Jedná se to, že kdejaký český Matla i s Patlem má doma třeba cirkulárku, štípačku dříví atd atd. prostě nějakou samo domo věc s elektrickým motorem, kde je větší namáhání a zapojí to jako prase, takže se tyhlety šinágly při spuštění nebo i při provozu postarají o to, že v širém okolí takového vola klesne napětí v síti díky jeho blbosti, neznalosti a neodbornosti. S poklesem napětí jde nahoru samozřejmě proud... Takže stačí, aby v okamžiku, kdy někdo takový šinágl v okolí používá, vám spustil kotel a problém s plynovou cívkou je tady. Spálí se vinutí. Tento problém je i tam, kde je elektroinstalace objektu v "perfektním" stavu aneb přechodové odpory na nadotažených šroubcích atd.....Nerad to říkám, ale zlaté české ručičky je dávno mýtus. Spíše prasečí české nožičky...

Smirnoff 18.06.2017 11:47:09 - poslední reakce: 19.06.2017 06:13:02 - Reagovat

Baxi Nuvola 240 Fi :-)

Smirnoff 19.06.2017 06:13:02

Pánové, děkuji oběma za odpověď. Voda je z řádu a regulační ventil nemám. Potřeboval jsem dofouknout expansku a zatím jsem zkusil 3 bary. PV neprokapává. Zatím nechám takto. Příjemný zbytek neděle :-)

Smirnoff 18.06.2017 19:11:21

Pánové, děkuji oběma za odpověď. Voda je z řádu a regulační ventil nemám. Potřeboval jsem dofouknout expansku a zatím jsem zkusil 3 bary. PV neprokapává. Zatím nechám takto. Příjemný zbytek neděle :-)

Standa 18.06.2017 18:34:22

Přesněji tlak v expanzomatu musí být vždy o 0,2 baru menší než tlak vody. V případě, žer máte vlasatní vodárnu, nejvyšší tlak vody. V případě, že máte řád a nemáte redukční ven til, nebude to nikdy řádně fungovat.

Bartek 18.06.2017 13:05:17

Dobrý den, pokud se jedna o tlak expanzomatu na TUV, tak by mel být kolem 4 baru.

Smirnoff 18.06.2017 11:45:59 - poslední reakce: 18.06.2017 11:45:59 - Reagovat

Dobrý den, jaký tlak se má nafouknout do zásobníku vody kotle Babi Nevolal 240 Fi? Před ukončením ohřevu vody kape z PV. Děkuji za odpověď.

Jan 19.05.2017 20:44:18 - poslední reakce: 23.05.2017 05:40:30 - Reagovat

Dobrý den, mám Baxi main 24FI. Kotel je přepnutý do letního režimu(sluníčko), termostat stáhnutý na 5st. Přesto se už 2x stalo, že sám zapnul a začal topit. Když pustím TUV funguje normálně akorát je teplá i trubka topení na kotli. Děkuji za případné nasměrování závady.

Standa 23.05.2017 05:40:30

Dobře to dopadlo, tfuj tfuj tfuj. Ať se daří.

Jan 22.05.2017 20:15:09

Vyměnil jsem čidlo NTC na topení (bylo úplně černé)preventivně i na TUV a kotel funguje bezvadně - termostat sepne kotel zapne rychlý nárůst teploty termostat vypne kotel vypne. Na režim léto už sám nezapíná. Takže to vypadá dobře. Děkuji za nasměrování. Elektrice nerozumím, takže proto bych si netroufl do toho vrtat a zavolal bych odborníka.

Standa 22.05.2017 05:20:04

Pokud nedokážete zkontrolovat zda termostat skutečně termostat rozpene nebo sepne, bude pro Váš kotel i Vás asi životně důležité, abyste zavolal servisáka. Neriskujte, ne každý umí všechno.

Jan 21.05.2017 22:15:21

NTC čidlo jsem 2x měnil na TUV. Vyzkouším výměnu i na topení (chybová kontrolka, ale nebliká). Relé termostatu cvaká. Bohužel nevím jak zkusit na desce oba dráty termostatu jestli jsou nepropojeny v termostatu. Děkuji moc za snahu pomoci

Standa 21.05.2017 20:33:57

U některých kotlů v případě poruchy čidla NTC topí nebo ohřívá kotel naplno, nevím jak u Vaší Baxi, z hlavy to nevím. Ale přepínač je tam na léto. Jste si jistý, že kontakt termostatu skutečně vypne? Zkusil jste na desce oba dráty termostatu jestli jsou skutečně nepropojeny v termostatu?

Jan 21.05.2017 18:55:16

Ještě doplnění termostat drátový Euro-Therm 091, baterie nové.

Jan 21.05.2017 18:43:41

Ještě doplnění termostat drátový Euro-Therm 091, baterie nové.

Jan 21.05.2017 18:42:15

Děkuji za reakci. Dnes po zapnutí do zásuvky kotel opět začal sám topit (v poleze léto). Nereagoval ani na termostat (po přepnutí na zimu). Termostat spíná a vypíná kotele nereaguje. Ohřev TUV bez problémů dnes nebyla ani teplá trubka topení ani radiátor.

Standa 19.05.2017 21:04:52

Hřeje při ohřevu TUV i první radiátor?

L.Švarcová 16.05.2017 13:09:46 - poslední reakce: 19.05.2017 07:49:23 - Reagovat

Dobrý den.Jsme majitelé starého činžovního domu o 5 podlažích.Máme plynový kotel Viessmann a stále nám klesá tlak a tím pádem kotel vypne.Servisní technik , který kotelnu má na starostí si již neví rady .Z kotle unik není a v top.systému také nic zjištěno není. Každý radiátor byl zkontrolován i vodovod a nikde na zdech zjevné známky uniku vody nejsou. Prosím o radu. Moc děkuji.

Standa 19.05.2017 07:49:23

Pan servisák, což nezmiňujete, jistě správným postupem při jnulovém tlaku vody zkontroloval stav expanzomatu, zda neuchází a což se dělá jako první a shledal, že expanzomat drží. Pak jste nikde nenašli únik vody, což jste ani nemuseli, ono to může být místo, kde se voda stačí odpařovat a na místě takového úniku je pak takový jakoby květák, vodní kámen různých barev podle stavu topné vody. Chce to uzavřít kotel od topení a chvíli čekat, zda tlak půjde dolů. Pak namontovat na topení tlakoměr a zkusit, zda klesá u topení. Pak se zeptat nájemníků, jestli někdo z nich netrpí chorobnou snahou odvdušňovat radiátory ono někdy se radiátor namontuje proti spádu nebo časem změní svoje vyspádování jak po něm děcka nebo paní myjící okna lezou a netopí jak mají a lidi si myslí, že je tam vzduch. Je, ale na opačné straně a takhle ho odtud nedostanou. Někteří montéři nasadí na pojišťovací ventil kotle hadici a tou voda teče z topení a nikdo nic nevidí. Těch důvodů úniku vody je moc a váš popis je tak nedostačující, že vyřešit něco není možné.

Jirka 10.05.2017 21:43:01 - poslední reakce: 15.05.2017 04:27:35 - Reagovat

Prosim mám plynový kotel nuvola 240 fi baxi a pořád svítí kontrolka zablokování plynu 30° č 2 i když to resetuju tak se opět rosvítí a plyn se nespustí. Prosím o radu ,Děkuji

Standa 15.05.2017 04:27:35

Důvodů může být totiž docela hodně. Od bezpečnostních čidel po vadu plynovky, desky atd.

Standa 13.05.2017 19:32:15

Jako že byste si to opravil sám? Zavolejte servis, ten už bude vědět co a jak. Kdyby nevěděl, tak ať volá šéfservisáka.

Jirka 10.05.2017 21:33:09 - poslední reakce: 10.05.2017 21:33:09 - Reagovat

Mám plynový kotel Nuvola 240 Fi baxi a neustale se rosvětcí kotrolka zablokování plynu 30°°č 2 a kotel jde do poruchy Prosím o radu

Vladimír Votava 03.05.2017 21:52:46 - poslední reakce: 07.05.2017 08:26:41 - Reagovat

Dobrý den, cca po 3 dnech provozu noveho kotle Vaillant Ecotec Pro se zasobnikem TUV v nem v nepravidelnych 3 - 10 min intervalech neco cvakne, pomerne hlasite. Radiatory postupne odvzdusnuji, vodu zatim nedopoustim, tlak pri topeni cca v polovine rozmezi. Cvakani je otravne. Dekuji za kazdou radu!

Standa 07.05.2017 08:26:41

Vy nejste žádný můj zákazník a tady chcete velmi cenné rady samozřejmě zadarmo, buďte tedy aspoň tak hodný a dotaz si nechte od někoho zhodnotit, aby vám řekl: sorry Vláďo, ale já bych vůbec netušil, na co se ptáš. Kdybyste se aspoň namáhal sundat z toho dekl a určit odkud to jde.

Standa 07.05.2017 08:23:58

Podívejte, pane Vladimíre: máte pocit, že mi platíte za rady? Vy tady chcete něco zadarmo a váš dotaz zní: něco mi v kotle cvakne. Někomu jste zaplatil za montáž a spuštění a to hodně peněz a místo toho, abyste to reklamoval, aby vám to dali dokupy, chcete po někom, aby jako asi nějaká vědma se na dálku telepaticky spojil s kotlem a on mu řekl: to mi loupá v kříži? Zkuste si svůj dotaz aspoň po sobě přečíst!!!! Ony Vaillanty třeba běžně nelupají, víme?

Vladimír Votava 06.05.2017 22:24:20

Stando, dekuji za radu, to by me nenapadlo.. Je mile, ze na techto odbornych strankach reagujete na dotaz laika tak vstricne, opet se na Vas v budoucnu obratim.

Standa 05.05.2017 06:35:05

Ten dotaz vypadá jako aprílový žert, potože ale není apríl, tak se věci mají tak: někdo vám to namontoval, někdo vám to spustil, kotel je v záruce. Volat servisáka, co to spustil, aby zjistil o co jde, případně to odstanil. Takový dotaz takto položený jinak nemůžete myslet snad vážně?

Arnost 27.04.2017 12:29:14 - poslední reakce: 27.04.2017 12:50:54 - Reagovat

Junkers ZSBR 7-28. Zavada: pri nabijeni TUV se ozyva silny hluk - piskot(rezonance). Po prepnuti na topeni ustane. Co je asi vadne - 3cestny ventil, nebo cerpadlo? Da se zavada odstranit vycistenim, promazanim nebo vymenou? (ceho)

Standa 27.04.2017 12:50:54

Servis a postup dle instalačního manuálu.

Pavel 24.04.2017 18:05:33 - poslední reakce: 26.04.2017 19:05:59 - Reagovat

Dobrý den,mám kotel junkers cerapur ZSBR 7 - 28 A. Mám problem s tím,že I po zapálení plamenu mi 24h denně jiskří elektrody,pořád to cvaká. Proud prochází kabelama nahoru pořád. Je nějaká možnost opravy na základní desce?Pokud je chyba na ní.Děkuji.

Standa 26.04.2017 19:05:59

Já to neopravuju, já to dávám opravovat televizákovi. Ten to najde raz dva.

Pavel 26.04.2017 17:42:51

Nevíte náhodou, které relé na desce by to mohlo být?Respektive kde na této desce by se chybné relé mělo nacházet. Díky.

Standa 25.04.2017 06:28:06

No jelikož napětí na zapalovací vysokonapěťovou automatiku dodává relé, buzde chyba nejspíš tam. Takže by to zase taková hrůza při opravě být neměla. Taky ale může být chyba někde jinde, takže pozor na to.

PisiSOFT 26.04.2017 11:07:22 - poslední reakce: 26.04.2017 11:41:40 - Reagovat

Zdravím, na kotli BaxiDuoTec vytrhnula zákaznice ventil dopouštění a chtěl bych se zeptat zda lze doobjednat ten plastový díl ve kterém je uložen napouštěcí ventil. Děkuji za reakci

Bartek 26.04.2017 11:41:40

Dobrý den, lze ho objednat přes servisního technika, který má smlouvu s firmou Baxi.

Blanka 25.04.2017 18:53:00 - poslední reakce: 25.04.2017 19:21:51 - Reagovat

Dobrý den, mám v koupelně plynový ohřívač vody John Wood, typ: JW BGM/8Q, r.v.2010. Nějaký čas byl cítit plyn při sepnutí ohřevu a čas od času se na vaně objevilo pár smítek sazí, ale nevěnovala jsem tomu větší pozornost až do dneška, kdy jsem přišla z práce a bojler je bez plamene.. Kde může být problém? Mám se připravit na drahou opravu, či dokonce výměnu a nebo to bude jen nějaká drobnost? Vlastně ani netuším, jak o bojler pečovat.. Pod kotlem mám ještě malou expanzní nádobu.. Děkuji za odpověď.

Bartek 25.04.2017 19:21:51

Dobrý den, bojler má věčný plamínek a ten Vám zhasnul, pokuste se ho zapálit, pokud nebude držet plamínek, máte vadný termočlánek, oprava tak do tisícovky.

richard 23.04.2017 20:45:01 - poslední reakce: 24.04.2017 05:53:03 - Reagovat

zdravim vlastnim starsi typ kotle nordgas 2202,a jedina pricina je ta ,ze pri pusteni kohoutku nesepne kotel na horaku,ale kdyz zapnu topeni tak to funguje na 100 procent.diky za odpoved

Standa 24.04.2017 05:53:03

To bude asi spínač TUV, řádně udržovaný samozřejmě... :-D Vypněte kotel z elektriky, pusťte vodu a poslouchejte, zda spínač slyšíte cvaknout jak vodu pustíte. Vzhledem k tomu, že jste nenapsal jak moc vám teče voda průtokem přes kotel, ještě by to mohlo být malý průtok vody přes kotel.

Robert Gregor 20.04.2017 14:15:13 - poslední reakce: 22.04.2017 06:04:00 - Reagovat

Dobry den, mam problem s plynovym kotlem Junkers Novastar. Pri pokusu o zapaleni horaku zacnou elektrody jiskrit, plyn okamzite bafne, ale hned zhasne, elektrody jiskri dale asi 5 vterin (ale myslim, ze plyn do horaku nejde) a pak se objevi chyba. Nikdy pred tim to kotel nedelal. Co muze byt za problem???

Standa 22.04.2017 06:04:00

Haluz pouhá....

Robert Gregor 21.04.2017 22:14:35

Jo tak mate skvelej odhad, je to plynova armatura, odesla civka ventilu, takze on jen cvaknul ale uzaver civka neudrzi tak hned zase plyn zavrel. Diky Robert Gregor

Bartek 21.04.2017 08:01:11

Dobrý den, vypadá to na špatnou ionizační elektrodu, nebo zanešený výměník. Pokud je to turbo, tak je to elektroda.

Standa 20.04.2017 19:10:08

Problémů může být asi deset a podle popisu blafne a okamžitě zhasne by mohlo být něco z plynovkou. Kdyby kotel po zapálení cca tři až čtyři vteřiny hořel, to by byla jiná, ale okamžitě zhasne to netuším co s tím může být.

Václav 08.04.2017 17:38:49 - poslední reakce: 09.04.2017 08:00:01 - Reagovat

Nemám čím ho změřit mám jen vadasku

Standa 09.04.2017 08:00:01

Nezakládejte nové vlákno, nemám čas hledat o co se u kterého dotazu kterého člověka jednalo prosím. Měříte procházející proud v rozsahu mA, takže ampérmetr mezi kabel a ionizační elektrodu. Mělo by tam být přes 20mA, spíše ke třiceti.

Václav 09.04.2017 07:55:59

A jaká naměřená hodnota je správná?

Václav 09.04.2017 07:54:50

Taku už mám čím měřit ,ale nevím jak a kde jestli mezi zemí a elektrodou teď tam mám dvě elektrody nevim která co dělá.

Václav 09.04.2017 07:53:42

Taku už mám čím měřit ,ale nevím jak a kde jestli mezi zemí a elektrodou teď tam mám dvě elektrody nevim která co dělá.

Václav 05.04.2017 17:45:04 - poslední reakce: 08.04.2017 17:25:06 - Reagovat

Dobrý den jsem majitelem kotle ocelot DPL 12A mám problém se zapolovací elektrodou při startu kotel zapálí ale elektroda se nevypne až dojde k nahlášení poruchy mohli by jste mi prosím poradit co s tím? předem děkuji

Standa 08.04.2017 17:25:06

Jaký jste naměřil ionizační proud?

Václav 08.04.2017 12:22:36

Udělal jsem vše co jste mi poradil,ale závada stále trvá máte ještě nějakou radu? Děkuji

Standa 05.04.2017 19:48:41

Problém je v ioizaci aneb obvodu sledování, zda hoří plamen. Obvod začíná na zapalovací automatice, pokračuje dvěma spoji kabelem na ionizační elektrodu, přes plamen a na kostru. Někde na té trase je chyba. Pro začátek jemným smirkem odrhněte kontakty káblíku, Kontaktolem jemně stříkněte, vytáhněte elektrodu a smirkem ji odrhněte, mrtkněte na hořáky, jestli nejsou pod elektrodou rezavé jak lišaj, případně rez odstraňte, zkontrolujte uzemnění. Ionizační produ má cca 20 - 30 mA takže cokoliv jako oxydace na kterémkoliv spoji a kotel se chová, jako kdyby plamen nehořel. Pokud DPL 12 A nemá dvě elektrody, očistěte tu zapalovací. Z hlavy si to nepamatuju...

Mirek 07.04.2017 11:49:02 - poslední reakce: 07.04.2017 17:51:06 - Reagovat

Dobrý den, doplňuji k mému předchozímu dotazu. Mám kotel Vaillant eco-tec plus VU INT 126/3-5 Co 3 dny dopouštím vodu. Odvzdušňoval jsem jej již několikrát při topení. Vodu dopouštím takto zhruba 2 měsíce. Kotel je 8 let starý. Prosím Vás o radu, jak dále postupovat. Děkuji Mirek

Standa 07.04.2017 17:51:06

Buď vám uniká voda ze systému nebo kotle nebo praskla expanzka. Musíte volat servis.

Mirek 07.04.2017 11:16:34 - poslední reakce: 07.04.2017 11:16:34 - Reagovat

Dobrý den, Mám kotel Vaillant eco-tec plus VU INT 126/3-5 Co 3 dny dopouštím vodu. Odvzdušňoval jsem jej již několikrát při topení. Prosím Vás o radu, jak dále postupovat. Děkuji Mirek

Vladimír 03.04.2017 12:08:01 - poslední reakce: 06.04.2017 14:03:07 - Reagovat

Dobry den mam plynovy kotel znacka protherm model GEPARDa po revizi kotlu cca mesic zacal problem s ohrevem vody. V koupelne v umyvadlu jde stabilne tepla voda a ve sprse zacina problem...ohrev trva dyl chvili jde tepla voda pak vlazna studena a zpatky tepla...aby ve sprse sla dyl jenom trochu teplejsi voda musi byt tlak vody na minumum aby se dalo osprchovat. Prosim o pomoc

Standa 06.04.2017 14:03:07

Máte výměník zalepený zevnitř vodním kamenem na straně vody nebo taky na straně topení kalem. Můžete si vybrat. Q 800 / X 400 od AV EQUEN to vyčistí aniž to jako kyselina rozežere na mraky. Bacha na dávkování, nepřehnat, do 3 %. Zapojit jen krátký okruh a cca 24 hodin honit čerpadlem dokola a kotelm ohřívat.

Vladimír 06.04.2017 11:51:03

Tak momentalne je stav ze i v kouplne v umyvadlu je stejny problem jednou tepla jednou vlazna a prutok vody je vsude stejny bych rekl :(

Standa 04.04.2017 07:14:57

Jak se liší průtoky vody (síla toku) z umývadla, kde teče teplá pořád a sprchy? Kde teče voda víc?

Bartek 03.04.2017 20:35:36

Na kotli máte jakou teplotu nastavenou na TUV.

Vladimír 03.04.2017 16:45:47

Ano kdyz se sprchuji mame pustenou vodu jenom teplou a sitko je v naprostem poradku.

Bartek 03.04.2017 13:58:22

ještě se podívejte na sítko na baterce ve sprše. Když se sprchujete máte puštěnou baterii jen na teplou vodu?

Vladimír 03.04.2017 13:38:07

Ne vse zustalo puvodni...

Bartek 03.04.2017 13:26:19

Dobrý den, neměnil jste sprchovací hlavici?

Martin Švehla 05.04.2017 10:12:06 - poslední reakce: 05.04.2017 12:35:11 - Reagovat

Dobrý den,chci se zeptat proč se mi kotel sepne a vypne pri vypnutem termostatu,nekdy sepne a vypne behem hodiny,nekdy 2x,je to nepravidelny,zapnou se hořaky a za 4-5sec zas vypne,je to starší typ konvečního kotle značky ferroli.Díky za nějakou radu

Bartek 05.04.2017 12:35:11

Dobrý den, bohužel nějak blíže nepíšete o typu kotle. Pokud máte průtokový kotel, tak každý takový má funkci komfort, je to funkce, která vám udržuje ve výměníku nastavenou teplotu do TUV, pak dochází k jeho zapnutí na krátká čas, kotle Ferroli to řeší tlačítkem eco, která se dá vypnout.

Standa 05.04.2017 11:50:02

Já z té otázky nevím lautr nic, počkejte na pana Bártka.

bubak 04.04.2017 20:57:30 - poslední reakce: 05.04.2017 07:30:41 - Reagovat

Kolik litrů kondenzátu vyproduktuje kondenzační kotel za jeden den a jak ho zlikvidovat?Nemám možnost ho napojit na odpad. Dík za odpověd. v.b.

Standa 05.04.2017 07:30:41

Záleží na velmi mnoha faktorech: délce odkouření, vhodném režimu topení, venkovní teplotě... počítejte s 25 litry za 24 hodin. Pokud není odpad, kondenzát má pH asi jako déšť, řada lidí s ním zalívá kvítka, pokud odpad je jen není spád, používá se čerpadýlko na kondenzát přes hadičku, ale z toho vašeho vyjádření není jasné co s odpadem je tak jsem vám napsal obě možnosti. Odvod kondenzátu má ještě další zákonitosti, ale váš dotaz jeformulován tak jak je, takže to by byla hotová bakalářská práce abych vám vše vysvětlil.

Lucie 27.03.2017 14:29:45 - poslední reakce: 27.03.2017 17:04:36 - Reagovat

Dobry den, na plynovem kotli Baxi main digit se rano misto teploty vody objevilo E 32 a vystrazny trojuhelnik. Kotel ale pro ohrev vody stale spina.

Standa 27.03.2017 17:04:36

Chyba Kotlový kámen ve výměníku! Brzo se to celé podělá. Volejte servis.

Květa 21.03.2017 21:33:08 - poslední reakce: 21.03.2017 22:13:52 - Reagovat

Dobrý den, měla bych dotaz mám plynový kotel BAXI MAIN DIGIT revizák ho viděl před zimou a kotel byl v pořádku. Teď když se pustí voda na koupání, tak teče normálně teplá, ale hlásí to chybu A06 což netuším co je a přijde mi, že se zahřívá. Jinak normálně topí a funguje. Ale tato chyba tam stále lítá na střídačku s teplotou vody. Můžete mi říct co je to za chybu, nikde jsem to nenašla, děkuji.

Standa 21.03.2017 22:13:52

Chyba E 06 je u Baxi poškozené čidlo TUV. Vyměnit.

Zdeněk 13.03.2017 13:52:51 - poslední reakce: 14.03.2017 19:57:35 - Reagovat

Dobrý den, rád bych se prosím poradil. V plynovém kotli Protherm Panther 12 KOO (starý asi 8-9let) se začalo ozývat čepadlo - při chodu dělalo rány, jakoby zadrhával rotor o stator. Čerpadlo je typu NFHUL 15(bez regulace otáček). Vypustil jsem otopnou vodu, opatrně čerpadlo rozdělal a očistil zubním kartáčkem od kalu. Zlepšilo se to, ale ne zcela. Je prosím normální, že je čerpadlo zatopeno - mezi rotorem a statorem je voda (při povolení středového šroubu vytéká...)? A přidává se do otopné vody něco, aby se tak nekalila (kolik čeho a jak často)? Děkuji Vám za názor.

Standa 14.03.2017 19:57:35

Aha, vy jste teda dolil do topení novou vodu a tvrdou... Ta tvrdá voda je taky jedním z důvodů, proč následně jde pH nahoru. Takže těch důvodů pro tu hnědou barvu kalů v topení bude více a silně bych sehnal honem rychle někoho, kdo to změří na pH. Možná blbě plaším, ale hnědá voda je vždycky problém... Další postup je nápravy je malinko složitý a je v podstatě zbytečné ho vysvětlovat. Musí vám to někdo udělat, ale to bych asi třeba i kecal, domácí si to udělá vždycky líp sám. Jen to musí někdo namontit. Ozvěte se na serviskotluodpodlahy@seznam.cz Já tady ztrácím nit, v tom mejlu je to všecko pod sebou.

Zdeněk 14.03.2017 12:08:59

Ano, topím na menší teplotu, tak 60-65°C a navíc ne moc často. Hlavně kotel využívám na ohřev vody do zásobníku. To teplota vody v okruhu vystoupá na asi max 82°C (v zásobníku ohřívám vodu na mytí na 42°C). To pH vody už nestihnu, když jsem viděl tu kalnou otopnou vodu v kotli, tak jsem rovnou pro jistotu vyměnil vodu i v radiátorech. Jinak ta voda v okruhu ohřevu vody do zásobníku byla mnohem tmavší než v radiátorech. Vodu tady máme obecně řečeno "tvrdou".

Standa 14.03.2017 05:59:24

Takže v čerpadle v jeho lopatkách žádné kousky nejsou, znamená to, že ve výměníku ještě není kalů tolik, aby tvořily odlupující se a mimo jiná místa zpět do čerpadla padající krustičku. Barva kalů je hnědá, což s nějvětší pravděpodobností je reakce vysokého PH s mědí, aneb dotaz: že topíte na nižší teploty v systému? Pokud je to tak, v topení žijí a množí se a chcípávají bakterie, které mimo to, že znemožňují svou vrstvou za nějakou dobu předávání tepla topení z topné vody do obydlí, zvyšují i PH topné vody a tato reakce má nevyčerpatelnou zásobu dalšího materiálu - bakterií. Jinými slovy louh vám dost možná rozežírá celý vnitřek topení. Nejnáchylnější je hliník, pak měď... ale poadí si i s radiátory. Chtělo by to pH vody změřit. Při jejím odběru řádně vypláchnout odebírací ventil, v něm je totiž bakterií strašně moc a ovlivní měření. Ideál je odvzdušňovák na radiátoru. Pak taky zkusit více míst, ně všude bakterie přežijí kvůli vyšší teplotě OV, týká se to především kotle. Budou tam, kde mají teplíčko.

Zdeněk 13.03.2017 15:44:24

Nejsem si jistý, jestli myslíte větší kousky, nebo povlak. Lopatky čerpadla jsou pokryté jednolitým hnědým povlakem, ale větší kousky v lopatkách nebyly. Ten povlak zevnitř čerpadla šel celkem umýt, z lopatek ne. Měl jsem pocit, že by to chtělo spíš odmočit v nějaké chemii, mechanicky to jemně nešlo. Jinak pokud se barva povlaku odvíjí od materiálu - tak rozvody jsou měděné a radiátory plechové (v té době nové).

Standa 13.03.2017 15:27:04

Jednoduché dotazy, složitá odpověď. Začnu dotazem: nebyly v čerpadle v lopatkách černé krusty? To napoví další a od toho se odrazím, jinak bych musel rozebírat dvě varianty. Voda na osičce má být, jak jste ji tam našel. To je při znečištěné topné vodě právě ten průšvih. S vodou se tam dostává i brusivo aneb uhnité částečky topení. K chemii po vaší odpovědi.

Radek 09.03.2017 13:56:34 - poslední reakce: 10.03.2017 12:35:36 - Reagovat

Dobrý den, před dvěma měsíci jsem nechal vyměnit zásobník vody Viadrus OV100. Vše funguje jak má, ale z plynového kotle Viadrus G 34 se po ohřátí ( jak do topné soustavy, tak užitkové vody) vody přes 50 stupnů začnou z kotle ozývat takové divné zvuky, jako by tam byly vzduchové bubliny. Celý systém byl několikrát důkladně odvzdušněn. Děkuji předem za jakoukoli radu.

Standa 10.03.2017 12:35:36

Viz TZB info. Pana Pavla jste asi nasral, přeju teď příjemnou zábavu.

Standa 09.03.2017 14:36:21

A je připojení toho zásobníku v souladu s návodem jak má být připojen? Je tam dokonce i kresba co tam má být.

Marek 27.02.2017 21:38:10 - poslední reakce: 28.02.2017 05:57:48 - Reagovat

Dobrý den, v minulém roce jsem pořídil malý baráček 3+1 s kotlem Dakon Dagas 02ck24. Před zimou jsem pozval autorizovaný servis, který mne upozornil, že tento kotel je do tohoto domu nevhodný kvůli hromadění spalin - kotel je umístěn v malé koupelně. Nabídl mi výměnu v ceně 70 tis. Kč (je potřeba vyvložkovat komín). Cena kotle 48 000. Jsem naprostý laik, každopádně na netu jsem hledal podle filtrů (24 Kw, průtok TUV) a našel jsem kotle jiných značek za jiné ceny. Můžete mi prosím doporučit, z hlediska Vaší zkušenosti, výrobce či model (životnost a poruchovost). Nechtěl bych servismanovi křivdit, ale zbytečně vyhazovat navíc se mi také nechce. Děkuji za odpověď

Standa 28.02.2017 05:57:48

Nabídl vám výměnu a možná jste si nerozuměli, ale kotel plus jeho montáž takhle stojí a to je ještě velmi levný s tou montáží. Podle našich zkušeností se u montáže KK vlezeme tak tak do třiceti tisíc korun. On ji má za něco přes dvacet, ale to mu nemůže vyjít, jen odkouření, pospojení a uzemnění, filtr a čistící chemie bude skoro dvacet tisíc, kde je doprava, materiál na připojení a práce? Nechal bych si hlavně předložit, jak to chce namontovat - jak se bude držet norem a návodu výrobce. Kotel si klidně kupte vlastní, jakmile se to podělá v záruce, přeju moc vlastní zábavy se zárukou. Protože jste neuvedl jaký je to kotel (předpokládám asi Thermonu) co vám nabízí, těžko říct, jaká je cena toho kotle.

Petr 21.02.2017 12:39:59 - poslední reakce: 25.02.2017 12:10:27 - Reagovat

Dobrý den. Mám doma plynový kotel Ariston clas 24. Začala se mi objevovat chyba 104, dle manualu chyba obehu. Kotel po resetu zapne a zapali ale cerpadlo se netoci a po chvilce se kotel opet hodi do restartu. Technik nejprve ,,procistil cerpadlo,, a kotel 3 dny fungoval normalne, pote opet chyba 104. Pote byl vymenen rozbehovy kondenzator u cerpadla, den byl klid a pote opet chyba 104. Problem je vzdy kdyz se ma kotel zapnout prikazem z pokojoveho termostatu. Muze byt vadne cerpadlo nebo zakladni deska a to i kdyz kotel jede den dva vporadku a pote jiz jen chyba 104? Dekuji za rady.

Standa 25.02.2017 12:10:27

Tak tak. Montáž kotle dnes totiž jakožto záruční podmínky tvrdě vyžaduje spoustu věcí, co měly být udělané dávno a nejsou, čili takový kalový magnetický filtr před kotel na topení atd atd, odkouření na kondenzák materiál k desítce sám o sobě, už jste na 13 500,-Kč, pak odpad kondenz, pospojení a uzemnění, chemie do topení díky tomu svinčíku co tam je a už to jede z kopce...

Petr 25.02.2017 07:19:22

Máte pravdu,klasický plynový za rozumný peníz se ještě prodává ale technik mi říkal že ofiko mi ho již nikdo nenainstaluje. A kondenzák opravdu ca 35 tisíc, akorát cena za instalaci mě překvapuje, počítal sem cca 5 tisíc takže celkem 40 tis. No jistě že se mi to nevyplatí. Vytápím 70m2, 3+1 na zateplené bytovce, podlahovka pouze v koupelně, roční spotřeba 7500 kw = 10000 kč. Kondenzák by mi tedy ušetřil cca 2000 kč ročně tudíž návratnost cca za 20 let a to již budu dávat počítám kotel nový ;)Desku teda určitě nechám opravit,pokud to půjde a bude to za rozumné peníze.

Standa 23.02.2017 19:48:07

Jakého nového kotle? Ten váš superšlestroj se dávno nevyrábí a nic podobně levného taky ne. Nejlevnější stroj je v ceně cca 33000,-Kč kondenzák plus dalších třicet montáž. Dále: tu desku si nechte opravit a za dalších pět let se vám ukrutně hodí. Pak si necháte opravit tu novou. Pakliže máte ale chuť měnit kotel za kondenzační a vyplatí se vám to, chutě vpřed.

Petr 23.02.2017 19:15:36

Ano, pokud by deska šla opravit určitě by ještě někomu mohla dobře posloužit. Upřímně se mi ale nechce již dále platit za zjištění závady když není jisté zda li to k něčemu bude. Již teď mě oprava vyšla na 1/3 ceny kotle nového. Pokud ale sežene např. ,,hoby opraváře,, z okolí, rád mu desku ,,poskytnu,,

Standa 23.02.2017 16:18:55

No ale teď bych tu starou strčil nějakému televizákovi ať mrkne, co to bylo.

Petr 23.02.2017 10:13:36

Tak kotel má novou desku (stala 6000 kc) a funguje v pořádku. Snad se kotel za novou desku odvěčí a bude alespoň 10 let pracovat bez závad. Děkuji za pomoc.

Standa 22.02.2017 06:30:49

Je to deska, nahodilá chyba. Naprosto bez příčiny uprostřed topení prostě vypne čerpadlo a kotel se ihned přehřeje. Zkusili jsme jít po cestě konektoru čerpadla po tišťáku a dále, ale nic jsme nenašli a to mi dělá klučina, který opravuje s veškerým nádobíčkem televize. Žádný trouba. Vykašlete se na to, toto jsme zkoušeli všechno taky.

Petr 21.02.2017 17:37:33

Díky za další tip. Technik má taky podezření na desku ale jak píšete, když ji měřil tak se zdála ok. Zítra zkusíme zkontrolovat znovu filtry a výměník, zkusíme druhé čerpadlo a pokud to nepomůže nezbyde nic jiného než vyměnit desku. Bohužel desku jinou než ,,originál od Aristona,, asi neseženem a z ,,vrakáče,, taky nebude. Investice cca za 5 tisic + práce. Kotel je 5 let starý, už i přemýšlím zda li se oprava ještě vyplatí. Díky za tip a dám vědět jak to dopadlo.

Standa 21.02.2017 17:00:56

Error 104 - známe. Měsíc jsme hledali, měřili a zkoušeli = nahodilá chyba na desce, zkusili jsme ji opravit, nešlo to, výměna desky.

Petr 21.02.2017 16:48:57

Taky to tak vidim. Zitra technik doveze druhe cerpadlo tak snad to pomuze. Dekuji za radu a urcite napisi jestli to pomohlo.

Bartek 21.02.2017 16:33:27

pokud máte filtry čisté, tak máte vadné čerpadlo, tím bych asi začal.

petr 21.02.2017 16:25:59

Děkuji za nápad, filtry by měli být čisté. Technik je kontroloval. Ještě jsem našel v diskuzi na tzb radu o vyčištění vyměníku tak zítra až přijede opět technik na to mrknem. Nejde mi do hlavy kdyby bylo cerpadlo nebo deska spatna, proc by kotel 3 dny fungoval normalne a pote se cerpadlo prestalo tocit. Po ,,zasahu,, technika opet cca den v poradku a pak opet error 104.

Bartek 21.02.2017 15:20:27

Dobrý den, ještě je důležité vyčistit filtry topení, pokud máte pod kotlem a v bloku hydrauliky.

Milan Bednář 09.12.2016 15:54:09 - poslední reakce: 22.02.2017 22:00:26 - Reagovat

Dobrý den. Mám dotaz ohledně kotle Baxi Luna Platinum 1.24, který mi začal na displeji hlásit poruchu: E374 625, Sitherm pro výpočet, jestli chci reset, ten potvrdím a kotel naskočí a topí. Topí 4-5 hodin a opět vypne a naskočí uvedená porucha. V příručce od kotle není kód poruchy 374 uveden, tak nevím co to znamená. Děkuji za odpověď.

Peter 22.02.2017 22:00:26

Zdravím, ten kód naozaj existuje....Práve riešim rovnaký problém. Sranda aj ja som si ako laik stiahol servisný manuál a máte pravdu, že tam tento kód nie je. Ale bohužiaľ na kotly sa zobrazuje....Kľudne Vám pošlem foto z kotla :) Pani z BAXI sú asi tajnostkari...Ale každá rada dobrá.

Milan 13.02.2017 17:37:04

Dobrý den, stejnou závadu E374 (625) jsme řešili první rok provozu kotle Baxi Luna Platinum HT 1.24. Nakonec byla vadná součástka, tuším nějaká zapalovací cívka. Servisák na to nemohl dlouho přijít a sváděl závadu na všechno možné okolo. Po výměně součástky kotel běží rok bez potíží.

Standa 11.02.2017 07:28:45

Ó, velmi se omlouvám moje hrubá nenalost... Jak budu na školení Baxi, hnedka se dorvu k těmo kódům, na minulém nikdo nic o tomto neříkal.

HonZa 10.02.2017 09:08:43

Dobry den, objevuje se mi tam u stejneho kotle stejna chyba 374 pak cislo 625 sitherm... a jeste obcas chyba 128 ztrata plamene. Nevite nekdo co s tim? Diky

Martin Jáchym 05.01.2017 20:49:32

Dobrý den, Též jsem měl stejný problém (porucha E374 - 625) loni o vánocích (reset pomáhal méně a méně). Jelikož to bylo v čase dovolených, tak jsem to vyřešil laicky: 1) Vyčištěním (vysátím) prostoru hořáku kotle vysavačem + poté jsem vyresetova Sitherm, nechal běžet kotel a při topícím kotli jsem přešel do menu technik, v něm vybral SithermPro -> Spuštění testu posunu (položka 2740) a zde vybral Multi-test. Můj postup raději konzultujte s odborníkem na kotle, abyste něco nepokazil!

Milan Bednář 09.12.2016 16:41:36

Děkuji za rychlou reakci, ale tato porucha bohužel existuje. Napsal jsem to tak jak je to uvedeno na displeji. Škoda, že nemohu přiložit foto, mám to vyfocené. Na displeji naskočí E k tomu číslo 374 a menší číslo 625 potom nápis "Porucha" další řádek číslo 374: Sitherm Pro výpočet a dále Reset? ANO - NE.

Standa 09.12.2016 15:58:51

Porucha E374 625 neexistuje. Neexistuje ani porucha E 374 a to mám před sebou servisácký manuál pro Baxi Lunu Platinku. Co znamená toto: ... poruchu: E374 625, Sitherm pro výpočet,... Pardon, ale dotaz je luxusně nesrozumitelný. Bude dobré, když si ho před tím, než ho odešlete, po sobě přečtete.

Petr 22.02.2017 07:13:21 - poslední reakce: 22.02.2017 07:13:21 - Reagovat

Díky moc za nápovědu. Ano, průběh je přesně jak popisijete. Dám hned vědět servisákovi at desku rovnou přiveze a vyměníme ji. Kotel je cca 5 let starý tak snad se oprava za cca 5000 kc jeste vyplati. Děkuji za rychlou pomoc a dám vědět jak to dopadlo.

Petr 16.02.2017 07:45:44 - poslední reakce: 21.02.2017 12:08:19 - Reagovat

Dobrý den, mám dotaz. Mám 7 let starý plyn.kotel Baxi Eco 3 Compact. V poslední dobou začal klesat tlak, dopouštím už skoro každý den (závada E10). Kotel používám k topení i k ohřevu TUV v externím bojleru Dražice 275 l. Nevím, jestli to má spojitost, ale koncem roku jsem v bojleru měnil hořčíkovou anodu a od té doby je ve vodě drobné černé smetí. Průsak v topném systému nikde nevidím (ovšem trubky jsou v podlaze, topný systém je také 7 let starý). Tlak v expanzce kotle je ok. Prosím o radu, děkuji.

Petr 21.02.2017 12:08:19

Měl jste pravdu, dnes jsem tam měl technika, vytáhl expanzomat z kotle, vylil z něj vodu, dotlakoval ho na 0,8 Bar, únik byl dle něj pojišťovacím ventilem do odpadu, protože při prázdném expanzomatu kotel tlakoval i přes 3 Bary a pojišťovák začal kapat už při 2,5 Bar. Poté už kotel i při teplotě v topení 68 °C tlakoval max.1,5 Bar. Mám dále sledovat tlak a únik vody přes pojišťovák, tak uvidíme. Pak prý už jen výměna expanzomatu. Díky za radu!

Petr 21.02.2017 10:51:24

Měl jste pravdu, dnes jsem tam měl technika, vytáhl expanzomat z kotle, vylil z něj vodu, dotlakoval ho na 0,8 Bar, únik byl dle něj pojišťovacím ventilem do odpadu, protože při prázdném expanzomatu kotel tlakoval i přes 3 Bary a pojišťovák začal kapat už při 2,5 Bar. Poté už kotel i při teplotě v topení 68 °C tlakoval max.1,5 Bar. Mám dále sledovat tlak a únik vody přes pojišťovák, tak uvidíme. Pak prý už jen výměna expanzomatu. Díky za radu!

Bartek 16.02.2017 13:35:04

Tlak se měří při vypuštěném kotli a otevřeném vypouštěcím ventilu, jinak měříte tlak systému. Odpojte hadičku a podívejte se zda Vám pojišťovák kape. Řekl bych, že hlavní důvod je prázdný expanzomat (je plný vody).

Petr 16.02.2017 12:07:39

Tlak jsem změřil při vypnutém kotli na ventilku expanzomatu - byl 0,5 Bar, což je dle návodu ok. Ale mám plastovou průhlednou hadičku svedenou do odpadu. Takže myslíte, že vadný bude pojišťovací ventil? Jak se to dá ověřit?

Petr 16.02.2017 12:03:14

Tlak jsem změřil při vypnutém kotli na ventilku expanzomatu - byl 0,5 Bar, což je dle návodu ok. Ale mám plastovou průhlednou hadičku svedenou do odpadu. Takže myslíte, že vadný bude pojišťovací ventil? Jak se to dá ověřit?

Bartek 16.02.2017 10:51:55

Dobrý den, napište, jak jste zjistil tlak v expanzomatu, že je O.K. Dále se podívejte, zda máte udělaný odvod z pojišťovacího ventilu do odpadu, myslím si, že právě tam se bude voda ztrácet.

asad.bakhtary 21.02.2017 09:52:54 - poslední reakce: 21.02.2017 09:52:54 - Reagovat

dobrý den, mám kotel Baxi prime storage HT 240, neustále mi hlásí chybu E 130-přehřátí , po té co resetuji tak to den dva topi,a opět hlásí chybu.Servisní technik si neví rady, prosím poradte co s tím.předem moc děkuji Asad Bakhtary

Marta 18.02.2017 09:15:33 - poslední reakce: 18.02.2017 09:54:49 - Reagovat

Dobrý den, mám plynový kotel Junkers. Kotel při sepnutí termostatu normálně zapne a začne se na digitálním číselníku zvyšovat teplota a topení hřeje. Když ale zapnu teplou vodu, tak sice kotel stále běží, ale teplota na číselníku začne klesat a voda z kohoutku teče jen lehce vlažná. Nechala jsem ji odtékat asi 20 minut a stejně se neohřála. Stejný problém nastává i ve chvíli,kdy neběží topení. Kotel je starý asi 20 let. Předem moc děkuji za radu. Marta

Standa 18.02.2017 09:54:49

Nevím kde je umístěno čidlo TUV a je dost možné, že teploměr kotle snímá sice teplou vodu do radiátorů, ale nesnímá teplou do ohřevu vody. Protože jste nenapsala, zda toto dělal teploměr i v době, kdy to fungovalo, luštit nic nemohu, protože ani nevím, jaký Junkers to je. Může to být např: Potenciometr TUV na kotlu, zanesený výměník vodním kamenem ze strany TUV, zanesený výměník ze strany spalin prachem, velký průtok vody, špatně nastavený maximální výkon na plynovce nebo více těchto příčin najednou. A nejen těchto. Průtok teplé vody je normální nebo to teče slabě? Když pustíte TUV, kotel by měl naběhnout na plný výkon, udělá to? Jak máte nastavený potenciometr TUV? Děcka umějí něčím srandovně kolikrát zatočit...

Petr Šmíd 13.02.2017 13:32:50 - poslední reakce: 13.02.2017 13:32:50 - Reagovat

Dobrý den pane Stando V jednom z příspěvků píšete, že nejste fandou hloupého regulátoru Qaa73. Mám kotel Dakon KZ14 R a na výběr z OT regulátorů je Qaa73, honeywell cr04, a elektrobock PT 52 nebo PT59. Liší se tyto nějak zásadně a který byste mi doporučil. Případně existuje na trhu nějaký jiný, k Dakonu vhodný OT regulátor, drátový v ceně do 3000,- Děkuji Šmíd

Pavel 09.02.2017 18:44:13 - poslední reakce: 09.02.2017 21:15:51 - Reagovat

Dobrý den. Máme závěsný plynový kotel Protherm tiger Ktz12 s integrovaným zásobníkem vody na 45 litrů. Po 6 letech perfektní funkčnosti se letos bohužel objevila závažná závada. Kotel začal tlakovat. Zavolali jsme opraváře a ten stanovil že je špatný ventil na dopouštějí vody do systému. Ventil vyměnil a odjel. Bohužel se za hodinu objevila závada znovu. Servisak už nereaguje. Selským rozumem jsem o tom začal uvažovat a zjistil následující. pokud úplně zavřu ventil na dopouštění vody do systému (ne na kotli ale na přívodním potrubi) a kotel nechám pracovat v režimu ohřev topení funguje skvěle. tlak drží a topi jako víno třeba celý týden. stačí ovšem otevřít ventil na dopuštění vody aby šlo využívat kotel i jako na ohřev tuv a okamžitě, ale ihned vyletí tlak na 3 bary a tak už to zůstane. Nemáte že své praxe zkušenost jaká to může být závada? Děkuji, Pavel

Standa 09.02.2017 21:15:51

Kdo vás napadá? Já si jen tipuju z praxe denno denní. Já mám i jiné zkušenosti, ale pro zákazníka stejný výsledek. To, že jste dal každý rok za servis 1600,-Kč jako samo o sobě pozabíjí bakterie v topení nebo odstraní další čtyři druhy koroze z vnitřku topení? Nebo vyčistí lopatky ventilátoru? Odstraní vodní kámen z výměníku? Vyčistí kal z topení, který jeho i kotel zničí? Provede na kotle pospojení všech trubek a jejich bezvadné uzemnění? Já se zabývám výhradně právě kotlama, které byly i nebyly servisovány a je to úplně to stejné, akorát že ty, které byly "servisovány", stály zákazníka strašné peníze a výsledek je lautr tentýž jako tam, kde se na to roky nesáhlo. A to, že vám servisák řekl, že nový kotel, tak to je zcela běžná praxe. Taky moje denní. Tihle frajeři totiž "servisují" jen kotle, které se jako nové nekazí, pak už nepřijdou, to děláme pravidelně taky. Kamkoliv přijdeme, máme zjištěny vždy hrubé montážní závady, kvůli kterým kotle končí jak píšete - osm let a prej nový kotel. Jako přes kopírák. Klidně se s vámi vsadím, že na kotle budou nejméně tři hrubé montážní závady, které vám ty problémy teď budou sázet jeden za druhým. Máte v podstatě dvě možnosti: montážní závady odstranit nebo si jima nechat zničit kotel a pak i topení.

Pavel 09.02.2017 20:24:32

děkuji za odpověď ale vás tip je špatný. jak jsem psal, kotel je starý 6 let ne osm a každý rok k nám ten pán jezdí na pravidelnyní servis v průměr e hodnotě 16ti set. On telefon zvednul, řekl že jediné nový kotel a na další konzultaci již nepřijel. Nejsem idiot abych provozoval kotel já když tomu nerozumím. od toho každoroční servis. Nevím proč mě hned napadáte a dáváte vinu hned mě. já jsem na servisaka nenapsal ano hrubé slovo. Prostě se objevil problém a než koupím nový kotel ( což mě nejspíš čeká a není problém to zaplatit) jsem chtěl vědět jestli to není nějaka např častá závada tigeru, jelikož kotel fungoval opravdu dobře a je jako celek v krásném stavu. no děkuji za plodnou radu.

Standa 09.02.2017 19:52:32

No servisák sice vyměnil ventil, ale ono to může valit někudy jinudy. Klasika přes výměník TUV - OV, může být v loji sedýlko toho dopoušťáku a ne on sám, může být prasklá armatura uvnitř kudy tlaková voda z řádu natéká do topení... Proč servisák nebere foun: já si tipnu. Přijel na osm let zanedbaný kotel a prostě nemá zájem nechat se pomlouvat zýákazníkem, kterému například nejde vysvětlit, že po osmi letech neúdržby kotle plus čtyřech hrubých montážních chybách hned od začátku funkce kotle má jen dvě možnosti: generálku tak za patnáctku a to ještě bude dost dobrý nebo nový kotel. Dopouštění, pane, to je jen začátek, teď to půjde z kopce teprve, pojede to jako cikánská bouda. Vítejte v české topenářské praxi.

vladimir 08.02.2017 20:52:59 - poslední reakce: 09.02.2017 15:06:50 - Reagovat

DOBRY DEN,MAM 2MESICE STARY KOTEL JUNKERS,PO KOUPANI KOTEL HODI CHYBU EA A VYPNE.KOTEL RESETUJI A ZNOVU BEZI DO DALSIHO KOUPANI.SERVIS SI NEVI RADY UZ TU BYLY 5X A FURT TO NEJDE.KOTEL TOPI NORMALNE BEZ PROBLEMU.DEKUJI ZA RADU

Standa 09.02.2017 15:06:50

Servis tam byl 5 x, viděli to na místě, změřili si kotel na místě a pětkrát odejeli a ono to pořád nefunguje? Oni odejeli, když to nefungovalo? A já, když ani nevím co to je za Junkerse vám mám říct že to vypadá na základní desku? Nebo mám hledat v návodu všech Junkersů který Junkers to asi může podle chyby EA být, vybrat všechny Junkersy co tuhle chybu mají a najít všechny rozkresy k ním a jeden Junkers po druhém vám popsat kde může být chyba? Pane, radíme vám zdarma, z volna, buďte tak hodný a unaveújte se aspoň nasat, jak se kotel jmenuje a co to je za chyba. Kotlů jsou desítky značek a každá má desítky typů.

Šafaříková 08.02.2017 23:08:29 - poslední reakce: 09.02.2017 14:59:37 - Reagovat

Dobrý den, Mám kotel 2 roky starý Baxi. Stále nám padá tlak, věčně na 0. Dopouštím tak co 3 dny. Čím by to prosím mohlo být? Nikde únik vody nevidím, dána i miska a nic. Děkuji za odpověď

Standa 09.02.2017 14:59:37

Buď uniká někde voda nebo vzduch z expanzky. Ale bez toho, aby to jeden viděl, jaksi nelze sloužiti blíže.

Honza 09.02.2017 09:16:07 - poslední reakce: 09.02.2017 14:58:12 - Reagovat

Ahoj. Mam Dakon dua 24ck. Da se bez vypooctu tep.ztrát atd. Poradit jak nastevit kotel co mozna nejekonomicteji. Myslim max.vykon kotle, nastaveni trimu vykonu vytapeni kotle a teploty otopne vody. Myslim nejake standart.nastaveni

Standa 09.02.2017 14:58:12

serviskotluodpodlahy@seznam.cz

Sekulov 09.02.2017 08:15:25 - poslední reakce: 09.02.2017 14:57:41 - Reagovat

Dobry den prosim o rada kotel baxy ecofour ukazuje porucha E10

Standa 09.02.2017 14:57:41

Asi deset důvodů, jedním z nich je pokles tlaku vody pod hranici tlakového spínače za provozu.

Pajcl 04.02.2017 12:43:33 - poslední reakce: 08.02.2017 17:56:58 - Reagovat

Zdravim mame zánovní kotel Ariston a svití kontrolka komínu či co to je))..komín je v porádku ...kotel pri zapnuti nahodí tuto chybu a nejede..po delsi dobe co je vyplí jede opet chvilku a vypne..nejaká rada na záver???dik

Standa 08.02.2017 17:56:58

To bych musel být jasnovidec, abych z takového popisu našel chybu a to jaksi nejsem!!!! :-D

Pavel 08.02.2017 14:38:15

Dik za radu...ale chyba byla uplne nekde jinde))..vse vyreseno

Standa 07.02.2017 12:03:07

Nějaký problém s odtahem spalin nebo čidlem nebo obojím. Ten kotel vás dost možná chrání a vy se chcete dost možná vytrvale zabít. Proč nevoláte servis?

Pavel 06.02.2017 14:37:06

Ariston BS II

Standa 04.02.2017 18:22:22

Jak se kotel přesně jmenuje?

Petr B 04.02.2017 09:50:00 - poslední reakce: 07.02.2017 07:40:33 - Reagovat

Zdravím, řeším stále problém chyby E119 na Nuvola3 Comfort HT 240, ve starších návodech je pod označením E164, Nedostatečný průtok topné vody přes kotel- zásah diferenčního tlakového spínače. Po mechanické stránce a průtokové vše v pořádku, když jsem připojil manometr na šroubení pro dif. spinac tak ukazoval na obou vývodem stejný tlak a spinac jako takový též v pořádku. Kotel ale vyhodí chybu ihned po zastavení čerpadla, kdy tyčinka spínače, která ovládá mikrospinac sjede dolů a mikrospinac se rozepne, podle mě má kotel hlídat tlak pouze po sepnutí a ne když neohřívá, ale mně to hlídá stále i v nečinnosti kotle, jako kdyby řidici deska nevěděla že je kotel v nečinnosti.

Standa 07.02.2017 07:40:33

A v návodu pro servisáky stojí, aby se všechny změny všech parametrů zapisovaly. To pak ubudu neskutečně moc problémů.

Petr B 06.02.2017 09:46:39

Děkuji Stando za rady, nakonec jsem problém vyřešil, byl špatně nastaven parametr 555.2 což je nastavení hydraulické jednotky, správně má být nastavena hodnota 1 což je pro diferenční tlakový spínač, hodnota 0 je pro tlakový spínač, to vysvětluje, proč se spustil kotel pouze při sepnutí mikrospínače. Každopádně děkuji za ochotu. Při nastavování kotle jsme tuhle hodnotu museli omylem změnit a poté jsme si toho už nevšimli, jelikož jsem řešili problém s děravým nerezovým zásobníkem jak jsem psal v diskuzi níže.

Standa 04.02.2017 12:39:10

Akorát vás řešíme na TZB info. Ted si říkám, že: jedna síla je pružinka a druhá musí být proud vody, jak psal Pavel. Ten proud vody musí přetlačit pružinku. Ale pozor, tento spínač nehlídá jen řerpadlo, ale průtok, jestli je někde něco přicpané nebo čerpadlo má nuté ložisko, tady je výsledek. Jenom nerozumíme tomu, že když spínač vypne, spadne porucha E 119. To je prachsprostý spínač, dva kontakty....Kotel nějak vyhodnocuje, že běží, ale není dostatečný proud topné vody. Nepopisujtee něco špatně?

Katka 05.02.2017 20:01:24 - poslední reakce: 06.02.2017 07:33:58 - Reagovat

Dobrý den,mám kotel immergas zeus superior,od odpoledne hází chybu E02-bezpečnostní termostat,v návodu jsem našla,že by to mohlo být nízkým tlakem,dotlakovala jsem,ale chyba pokračuje,ještě to údajně může být zavzdušněním,ale měl by se snad odvzdušňovat sám,ne?už delší dobu pozoruji,že je kotel hlasitější než obvykle.bude to asi zřejmě práce pro technika,že?děkuji Stará

Standa 06.02.2017 07:33:58

No, klasika tohle bývá, když praskne expanzka a z ní uniká do topné vody vzduch a dostává se do čerpadla nebo oběhu a kotel po zapálení přehřeje vodu a havarijní termostat ho vypne. Ale příčin může být mnohem více. Ucpané sítko pod kotlem, v armatuře pod čerpadlem, zadrhávající čerpadlo, přicpaný výmeník...atd atd.

Tereza 02.02.2017 19:31:02 - poslední reakce: 03.02.2017 07:11:12 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel Junkers a pořád se nám zapíná a vypíná když se pustí teplá voda. Opravář nám vyměnil čidlo(a) ale děje se tak stále. Nevěděl by jste co by s tím mohlo být?Topení normálně funguje. Nevím zda může být spojitost, že den před tím než se tak stalo nešla voda? předem děkuji za odpověď.

Standa 03.02.2017 07:11:12

Průtok teplé vody vypadá jak? Pustíte-li vodu = páka baterie zcela vpravo u normálně namontované vody a pustíte-li ji vlevo, liší se průtok vody? Jak u vás máte tvrdou vodu? Toto vypadá na poruchu čidla snímání TUV, ale to asi opravář vyměnil (asi) no a pak se to samé děje, když je výměník TUV, u vás tuším že průtok Alfa laval, je přicpaný vodním kamenem. Nebo výměník je přicpaný... Já dost dobře nerozumím jedné věci, proč pan opravář odešel, když porucha přetrvávala? Bylo by dobře, kdybych to z vás nemusel tahat jako z chlupaté deky.

Tereza 03.02.2017 00:36:03

Přesně tak, chápu že kotel se může vypnou, když je voda ohřátá, ale on se vypíná a vzápětí zase naskočí což nedává smysl. Opravář nám vyměnil nějaké čidlo(a) ale tím to není když to dělá dál. Proto se Vás ptám zda by jste nevěděli co by to mohlo být?Žádnou chybu kotel nehlásí. A začalo to po tom co nešla voda jinak nikdy problém nebyl.

Standa 02.02.2017 20:13:29

Pochopil-li jsem to správně co chcete říci, tak by se kotel během ohřevu TUV neměl vypínat, ano? Jakože dřív to nedělal a teď to dělá? A kolísá teplota ohřívané vody, chvíli studená a chvíli horká?

Kuba 30.01.2017 23:04:51 - poslední reakce: 02.02.2017 20:15:18 - Reagovat

Dobrý večer Stando, mám plynovej kotel Junkers a dneska jsem vypouštěl všechna topení. Po skončení jsem přišel ke kotli a zjistil, že mám ručičku na tlaku na nule. Hledal jsem všude dopouštědlo a nemůžu ho najít. Mohl by jste mi prosím poradit, kde hledat? Děkuju.

Standa 02.02.2017 20:15:18

Tak nic, asi se už neozve. Pane Bártek, tady se dokola opakují témate dofučení expanzomatu atd. a pak je tady spousta takovýchto dotazů, kdy tazatelé se už neozvou a zůstane otevřené téma k ničemu, nemůžete to mazat a z toho, kde jsou odpovědi na konkrétní dotazy udělat nějaký archiv jako aby si mohl každý najít odpověď?

Standa 31.01.2017 11:41:46

No jo, taky to tak může být. Uvidíme jestli se ještě ozve.

Bartek 31.01.2017 08:12:33

možná se pletu, ale chápu to tak, že pán odvzdušňoval a po skončení zjistil, že nemá tlak na kotli a neví, jak teď kotel dopustit.

Standa 31.01.2017 07:41:43

Počkejte, takže vy jste vypustil všechnu vodu z topení, samozřejmě tlak spadl na nulu. Pak jste topení zase napustil a natlakoval a ručička manomeru na kotle ukazuje stále nulu, přesto že je v topení tlak? Nenchal jste třeba zavřené uzavírací ventily pod kotlem?

Bartek 31.01.2017 00:36:40

Dobrý den, nepíšete, co máte přesně za kotel, ale u topných kotlů žádný napouštěcí ventil není,takže by jste měl mít na radiátoru vypouštěcí ventil, kterým se dá dopouštět, nebo pod kotlem na vedení máte vypouštěcí ventil, kterým kotel dopustíte.

pavel 29.01.2017 12:20:56 - poslední reakce: 30.01.2017 16:20:38 - Reagovat

super stránky, takového opraváře jako je standa bych chtěl mít. Nejdřív by měl dostat pár facek aby si uvědomil jak se má chovat k zákazníkům a né je tady zesměšňovat.

Standa 30.01.2017 16:20:38

Pane Bártek, to je tak: dělejte něco pro někoho zadarmo, jistě se najde někdo, kdo vás bude chtít mlátit. :-D Chtít může. Marně. Já třeba můžu marně chtít, když už tu někomu zadara řeknu co by to mohlo být, aby mi taky dal vědět, co to bylo. Poděkování nepotřebuju, jen kolikrát to bývají durchy, které se člověku hodí...

Bartek 30.01.2017 14:01:55

Pane Stando, doufám, že tento hloupý příspěvek Vás neodradí od přispívání do této diskuse.

Standa 30.01.2017 11:59:23

Ještě jedna maličkost, svalovče: tady chcete všichni něco zadarmo jak ode mě tak od pana Bártka.Z našeho času třeba teďkom během oběda nebo po práci. Tak by se tazatelé mohli unavovat aspoň si to po sobě přečíst. Za další: je tady drtivá většina tazatelů, kteří se sice dotáží, když jim akorát hoří koudel u zadnice, dostanou odpověď ale nemají vychování ani poděkovat, natož tak říct, co to bylo. Což je pro nás dost podstatné, neboť každý se stále učí. Něco za něco, třeba. A za třetí: když už teda chcete mlátit mě, tak se laskavě podívejte po netu, kolik z nás jako my dva zadarmo takto lidem pomáhá, pokud se jim teda po dotazech připomínající mnohdy třetí třídu základní školy, vůbec pomoci dá. Naše profese a jak pan Bártek tak já, máme takový přetlak práce, že bychom se na nějakou takovouto pomoc mohli s klidem vykašlat. Páč z vašeho příspěvku čiší žvotní nezkušenost,nebojte se, nás neodradíte. Mimochodem: jak a komu takto pomáháte vy?

Standa 29.01.2017 13:57:28

No to si nesmíte vykládat věci podle sebe, nebudete mít pak chuť někoho mlátit. :-D

Oto 29.01.2017 09:41:50 - poslední reakce: 29.01.2017 11:09:42 - Reagovat

Dobrý den, Máme kotel Immergas Avio 24kW. Mám e ho již 6 let do letošní zimy fungoval bez problémů, ale letos se občas celá místnost orosi(zřejmě únik CO)a kotli se zvýší tlak z 1,5b na skoro 2b. Měli jsme tu revizi. Byla zlomena izolační vložka u hořáku.revizak ji vyměnil a prý je vše v pořádku,ale dnes se místnost opět orosila včetně zápachu, jako při CO. Nevíme si nijak rady.

Standa 29.01.2017 11:09:42

Jo a ještě jedna věc: protože jsem ze slova místnost usoudil, že kotel bude asi umístěn v obytné místnosti, kde se zdržují lidé a protože je to kotel třídy B, velmi silně bych vám doporučil hlásič CO. Moc dobrá věc, v návodu je všechno, tedy myslím u Honeywellu. Ale je velmi potřeba, aby ho domácí pochopil. Máme duchy, kteří ho proto, že jim řve, vypnou!

Standa 29.01.2017 11:02:56

Zdravím. Když si to po sobě přečtete uznáte jistě, že z toho nikdo být moudrý moc nemůže. Každá věta jiné téma. Volejte ihned servis. Při CO se rosí okna? No tak viděl jste Den nazávislosti, když se Bill Pullman ptal toho mimozemšťana, co teda mají dělat? :-D A on jim odpověděl: zemřít...:-D

Bartek 27.01.2017 16:28:05 - poslední reakce: 27.01.2017 16:47:59 - Reagovat

Dobrý den pane Stando, už jste někdy vyměňoval bojler u Novuly B40, mě to teď čeká, pokud ano, jaká to má úskalí. Díky za info.

Standa 27.01.2017 16:47:59

serviskotluodpodlahy@seznam.cz se ozvěte.

Petr 27.01.2017 09:33:32 - poslední reakce: 27.01.2017 15:42:07 - Reagovat

Dobrý den mám Kotel BAXI LUNA HT1.120. Kotel cykluje - zapne, snižuje výkon, do minuty vypne a ihned znovu zapálí (tak dvakrát) pak jen motá vodu - a to i při nahřívání boilleru (výkon cca 30%). Výměna zapalovací a ionizační elektrody nepomohla. Dělá to od narození (7 let). Dříve jsem si neuvědomil (neměl jsem zkušenosti s kondenzačním kotlem), že je to špatně. Kde je chyba?

Standa 27.01.2017 15:42:07

Tak to je docela jasné, evidentně je slabý oběh topné vody. Tomu servisákovi to nedělalo, když vyměnil ty elektrody? Pokud mu to nedělalo, ono se lehce mohlo stát, že se odlepí kus nánosu ve výměníku a doputuje kousek dál, kde se šprajcne a je to. Pokud mu to dělalo a odešel, tak tomu nerozumím. Jinak pokud to míníte řešit tady, dodejte všechny údaje, např. že máte radiátory je sice hezké, ale kolik, zda jsou na nich termohlavice, v jaké poloze atd. Já to z vás páčit nemůžu.

Petr 27.01.2017 14:08:28

Výměna elektrod měla zřejmě pomoci k tomu, aby kotel věděl, že plamen hoří. On totiž hoří. (Výměnu detekoval a provedl servisák). Nastavení je v podstatě tovární, výměník na teplou vodu 80l, radiátory. Stejný kotel se stejným nastavením ve vedlejším bytě v pohodě moduluje výkon.

Standa 27.01.2017 12:44:07

Jak měla pomoci výměna elektrod k zamezení cyklování je mi silně záhadou? :-D

Standa 27.01.2017 12:43:19

Všude. V první řadě netušíme, co ten kotle vlastně vytápí, jaký topný systém máte, čím ho ovládáte, jak máte nastavenou teplou vodu, anticyklaci, v jakém stavu je topný systém i kole z hlediska průchodnosti topné vody atd atd atd - aneb volejte servis.

Tereza 26.01.2017 10:38:58 - poslední reakce: 26.01.2017 11:36:02 - Reagovat

Dobrý den máme plynový kotel Junkers. Při sprchování se nám celkem často zapíná a vypíná voda (naskočí teče teplá, vypne se a studená a zase naskočí a teplá, atd.). Chtěla jsem se Vás zeptat zda nevíte co by to mohlo být?Z úterý na středu nám netekla voda (asi havarie) je možné že třeba není dostatečný průtok? Předem děkuji

Standa 26.01.2017 11:36:02

Jedna z možností je čidlo TUV, druhá zarostlý výměník vodním kamenem, třetí jak byla zastavená voda a zase se pustila, uvolnil se kousek vodního kamene ve výměníku a ten se šprajcnul naštorc v ohybu trubky, čtvrtá z kombinace těchto důvodů příliš nízký průtok vody na ohřev. Každopádně to musí někdo vidět, ale to jsou jednoduché poruchy.

Břeťa 25.01.2017 21:41:40 - poslední reakce: 25.01.2017 22:00:56 - Reagovat

Mám kotel Dakon Dua 24 CK. Před měsícem jsem měl problém, že kotel byl úpně mrtvý. Servisák měnil elektonickou desku, měnil elektoniku zapalování a nic. Nakonec zjistil, že nefunguje senzor teploty TUV. Vrátil všechnu elektroniku zpět a kotel jede. Má to však jeden háček - při každém zapálení ať na TUV, nebo topení bouchá. Zapalovací elektroda krásně hází jiskru. Nikde jsem nezjistil, jakou funkci má ionizační elektroda a jak je vlastně zapojena do elektroniky.

Standa 25.01.2017 22:00:56

Zapalovací elektroda jiskru hází síce krásnou, ale ona neumí ten plyn zapálit - je slabá. Takže: musíte mít špičku zapalovačky přesně nad hořákem 2 - 3 mm od hořáku. Pokud to bude dělat pořád, zkuste změnit zase vzdálenost. Jedněmi kleštěmi držíte drátek elektrody u keramiky, druhými ji ohýbáte. Jinak zlomíte keramiku.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152