Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Láďa 02.11.2015 13:31:24 - poslední reakce: 03.11.2015 00:08:54 - Reagovat

K předchozímu:ještě mě při čumění do schematu napadá, že sonda TUV nemusí dávat správnou hodnotu, když ten kotel vůbec nereaguje na zadání ohřevu TUV. A také nevím, jestli stačilo to uvolnění trojcesťáku. A při závadě elektroniky dálk. ovládání by to snad mělo psát nějaký Error.Čekám na radu, děkuji.

Bartek 03.11.2015 00:08:54

Dobrý den, jen pro jistotu. Předpokládám, že máte regulátor vyndán z kotle, máte na něm zapnut požadavek na TUV?

aleš nm 02.11.2015 08:58:32 - poslední reakce: 02.11.2015 13:20:41 - Reagovat

dobrý den,dotaz:turbo kotel Vaillant 242/2-3 cca 10let stáří,při puštění vody na mytí na manometru tlak 0 bar kotel rezonuje,syčí atd.,dopuštěna voda dle návodu na 1-1,5 bar kotel se stabilizuje vše ok. Při zapnutí vytápění se cca po 5min. dostane tlak přes červenou čáru(3 bar)a z pojistného ventilu teče voda.Radiátory byly odvzdušněny,problém se opakuje.Co s tím?Díky za odpověd´.

Bartek 02.11.2015 13:20:41

Dobrý den, máte problém s expanzomatem, ve Vašem případě bude asi úplně plný vody a vypadá to, že nebyl dlouho dofukovaný a teď Vám ještě odešel i pojišťovací ventil. Takže vypustit vodu z kotle, nechat otevřený vypouštěcí ventil a dofoukat a pak uvidíte.

Kateřina 02.11.2015 09:31:05 - poslední reakce: 02.11.2015 13:10:29 - Reagovat

Prosím, máme v práci plynový kotel BAXI a hlasí to chybu ERROR 10E, poradíte mi prosím co s tím? Děkuji

Bartek 02.11.2015 13:10:29

Dobrý den, je to chyba: nedostatek tlaku v topném systému, dopusťte vodu napouštěcím kohoutem (je ve zpod kotle).

Láďa 01.11.2015 20:42:56 - poslední reakce: 01.11.2015 20:42:56 - Reagovat

Ale já si vůbec nemyslím, že je to opraveno, protože je vše při starém,na požadavek teplé vody kotel nereaguje. Pouze jsem rozhýbal tu tyčinku v trojcesťáku a jak vidno, změna je pouze v tom, že se nepřihřívá voda v režimu topení, jak to dřív při zadřené tyčce chybně pracovalo. A já jsem od začátku s rozumem v koncích.

Láďa 01.11.2015 18:22:00 - poslední reakce: 01.11.2015 19:38:58 - Reagovat

Musel jsem trojcesťák zpátky zapojit, abych mohl zatopit.Vše je při starém, pouze voda se již při topení nepřihřívá. Děkuji

Standa 01.11.2015 19:38:58

Lépe řečeno, proč si myslíte, že to je opraveno?

Standa 01.11.2015 19:11:38

A co si, pane Láďo, myslíte, že se tomu trojcesťáku stalo? Proč jako nešel nahoru?

Láďa 01.11.2015 19:33:07 - poslední reakce: 01.11.2015 19:33:07 - Reagovat

Jinak k otázce-musel být kousnutý v nějaké mezipoloze, když při topení se trochu přihřívala i TUV. Má cenu v něčem pokračovat?

Láďa 01.11.2015 19:19:47 - poslední reakce: 01.11.2015 19:19:47 - Reagovat

Mám z toho vyvodit, že přestože jsem tyčinku rozhýbal a uvolněná je tak, že jde volně rukou, že je stejně trojcesťák v kopru?

Láďa 01.11.2015 13:41:39 - poslední reakce: 01.11.2015 13:41:39 - Reagovat

Dle pokynů provedeno (tyčka byla ve ventilu úplně v dolní poloze a dost zaseklá, šlo to blbě, musel jsem použít malé kleště a "podařilo se" jí i úplně vytáhnout, což nevím, jestli není špatně...)p.s. ještě jsem předtím kontroloval dle tabulky v manuálu "Nastavení parametrů" a F20 informace výrobce je místo 00 hodnota 36 a u F31 informace výrobce místo 00 hodnota 30. Ostatní sedí. Moc děkuji.

Láďa 01.11.2015 13:13:14 - poslední reakce: 01.11.2015 13:13:14 - Reagovat

Dle pokynů provedeno (tyčka byla ve ventilu úplně v dolní poloze a dost zaseklá, šlo to blbě, musel jsem použít malé kleště a "podařilo se" jí i úplně vytáhnout, což nevím, jestli není špatně...)p.s. ještě jsem předtím kontroloval dle tabulky v manuálu "Nastavení parametrů" a F20 informace výrobce je místo 00 hodnota 36 a u F31 informace výrobce místo 00 hodnota 30. Ostatní sedí. Moc děkuji.

Láďa 01.11.2015 10:46:10 - poslední reakce: 01.11.2015 11:52:09 - Reagovat

Dobrý den, u BAXI NUVOLA 3 COMFORT TURBO 240 FI s dálkovým ovládáním je vytápění i regulace topení bez závad, ale ohřev TUV náhle přestal úplně fungovat. Chyba se nevypisuje žádná, plamen se ale nezapálí ani není jeho indikace na displeji. Je to stejné při jakémkoli ručním nastavení teploty.Ale při delším chodu topení (15 min)na nejvyšší modulaci se voda trochu přihřeje.Děkuji za rady.

Standa 01.11.2015 11:52:09

Sundejte dekl kotle, mrkněte dovnitř, najděte tam pohon trojcesťáku. Je to černý puk s kabelem k němu. Kotel raději vypněte z elektriky. Pod tím černým pukem vidíte pojistnou vidlici, ohnutý černohnědý ocelový plech. Za ten vezmete kleštěma směrem k sobě (k tomu ohnutí) a vytáhnete ho ven. Tím se vám uvolní náhon trojcesťáku a dáte si ho na stranu. Nyní vidíte v trojcesťáku tyčinku, tak tu rozhýbejte nahoru a dolů. No a až se ozvete znovu, řeknu vám zbytek.

Petr 29.10.2015 20:35:40 - poslední reakce: 01.11.2015 11:48:38 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel baxi nuvola 3. Starý cca 4 roky. Kotel nám jde stále do velkého tlaku a to tak že se otevře pojistný ventil zhruba při 3 bar. Když vypnu přívod vody a kotel zapnu pouze na topení(radiatory) vše je v pořádku, tudyž expanzní nadobou to nebude. Zapnu přívod vody, tlak okamžitě stoupá a z kohoutku např. u vany teče zrzavá voda. Opravář nám zdělil ,že je v háji zasobník vody(bojler) a oprava vyjde na několik tisíc. Chci se zeptat jestli to je opravdu bojlerem nebo to muze být něco jiného. PS: externí zadobník nemáme. Pouze zavěsný kotel se zabudovaným zásobníkem.

Standa 01.11.2015 11:48:38

Pany Fryšavského to stálo dva tisíce demontáž a montáž a flašu sliovice za rozřezání, zavaření a svaření. To jde ne?

Petr 01.11.2015 08:30:41

Fíha, chtěl jsem to zkusit za co nejlevnější peníz. Opravdu se mi nechce dávat 16.000kč. Jsem ze severu-kousek u Ústí nad Labem

Petr 31.10.2015 19:19:38

Fíha, chtěl jsem to zkusit za co nejlevnější peníz. Opravdu se mi nechce dávat 16.000kč. Jsem ze severu-kousek u Ústí nad Labem

Standa 31.10.2015 19:11:12

Takže kontrola anody: odkrytujte si spodní kryt kotle, je na dvou křížových šroubech samořezkách hnedka vpředu u čelního krytu a vzadu jen zasunutý do zadního plechu. Teď se zespod podívejte na spodek nádrže, ta velká matka M 27 na přírubě držené dvěma matkami M8 je anoda. To, co uvídíte vzápětí 5 cm pod matkou anody vás přesvědčí, že tenhle kotel není určen pro nějakou údržbu. Teď se podívejte na zbytek kotle, kam vede která trubka a ani náhodou to nezkoušejte. K řadě matic se ani klíčem nedostanete a celý postup je dosti složitý. Nedáte to dohromady a když, tak vám všecko poteče. Potřebujete speciální těsnění, ti taliánští ničemoví tam nemají klasiku... Musí vám to demontit a namontit servisák, nejde zdaleka ale jen o demontáž a montáž. Odkud jste?

Petr 30.10.2015 21:32:35

Prosim Vás o ty dotazy před tím než jsme se začli debatit o kuláku-děkuji.

Petr 30.10.2015 21:30:45

Vím o který kulák jde ten je nový.Měnili jsme asi před týdnem.

Standa 30.10.2015 21:00:15

Počkejte, pan Bártek se určitě baví o napouštěcím ventilu kotle, ne kuláku pod kotlem. Abyste si rozuměli. On říká, že vám propouští ten ventil vlevo dole pod kotlem, taková černá páčka.

Petr 30.10.2015 19:14:29

Ten kulak je novy-vyměněný. To byl první pokus o opravu.

Bartek 30.10.2015 19:01:35

Dobrý den, takže je možné, že Vám netěsní ten napouštěcí kulák, a Vy stále dopouštíte do systému vodu a zvedáte tím tlak, pokuste se ho vyměnit za nový a uvidíte.

Petr 30.10.2015 18:53:11

PS: ještě mě napada nevim možná důležitá věc. Po prve s tím vysokým tlakem se nám to stalo cca před rokem-servis prý nedofoukaná expanzka za týden opět -servis asi jsem to špatně nafoukal. Po opětovném nafoukaní 3/4roku vše ok. Asi před měsícem opět vysoký tlak. Pouze jsem zahýbal s kulákem na dopouštění do topného systému a chvíli klid cca 14 dní.

Petr 30.10.2015 18:44:27

Diky. Ta anoda zachytavá sajrajt ve vodě? A popř. jak ji zkontroluju? A je pro amatera složité demontovat zásobník? A s tim uzemněnim a pospojovanim nechapu.

Petr 30.10.2015 18:13:50

Diky. Ta anoda zachytavá sajrajt ve vodě? A popř. jak ji zkontroluju? A je pro amatera složité demontovat zásobník? A s tim uzemněnim a pospojovanim nechapu.

Standa 30.10.2015 07:13:56

Zalistujte níže, tam jsme to řešili s panem Fryšavským. Sežeňte si svářeče nerezu, co umí s Tigem a máte to. Vymontit, rozřezat, zavařit, svařit, zamontit. Když ho slušně poprosíte, jistě vám řekne co a jak blíže, i fotečku zašle. To, co se vám v kotle děje bude jeho skvělou montáží a ještě skvělejší údržbou. Perfektní pospojování, uzemnění, konduktivita vody v topení, pravidelná kontrola anody taktéž. :D:D Zásobník vyjde 12500,-Kč bez DPH a bez přirážky montážní firmy. Takže tudy cesta asi nepovede, co? :D

Láďa 01.11.2015 01:25:02 - poslední reakce: 01.11.2015 01:25:02 - Reagovat

Dobrý den, u BAXI NUVOLA 3 COMFORT TURBO 240 FI s dálkovým ovládáním je vytápění i regulace topení bez závad, ale ohřev TUV náhle přestal úplně fungovat. Chyba se nevypisuje žádná, plamen se ale nezapálí ani není jeho indikace na displeji. Je to stejné při jakémkoli ručním nastavení teploty.Děkuji za rady.

Jirka 28.10.2015 21:51:30 - poslední reakce: 31.10.2015 19:12:48 - Reagovat

Dobrý den,máme plynový kotel Baxi Ecofour 24,stáří cca 4 roky.Při spuštění topení po náběhu kotle se ozývají periodicky hlučné zvuky připomínající přehřívání vody v systému výměníku.Po náběhu na nastavenou provozní teplotu v systému (65°C)se kotel uklidní a běží tiše,nehlučně.Tato závada je doprovázena zavzdušňováním topného systému.Jedná se o zanešený výměník? Poradíte? Děkuji...

Standa 31.10.2015 19:12:48

Tak nic, asi ho tatíček málo lištili přes hubu, když ho učili děkovat.

Standa 30.10.2015 07:15:02

A dáte vědět co a jak, když už jsme pro vás něco zdarma udělali nebo že by aspoň poděkujete? Děkuji.

Standa 29.10.2015 06:21:24

Obecně co popisujete, je, že voda v topení neproudí přes výměník dostatečně rychle a tudíž se tam vaří a bublá a mlátí... Důvodů může být více: vzduch v čerpadle, vybroušené hnací kolo čerpadla svinčíkem, zanesený výměník - velmi málo pravděpodobné, neuzavřený okruh topení (máte zavřené radiátory - hlavice jsou třeba na dvojku a při 20°C v místnosti jsou zavřené, pozor na to!!!!), zanesené mosazné sítko, přivřené ventily pod kotlem do topení... Podle mě to, co se vypouští automatickým hrnkem pak není vzduch, ale pára. Zkuste tyto možnosti. Ještě odvzdušnění čerpadla: vemte si kousek hadru a plochý větší šroubovák, otevřete kotel a pusťte ho. Pak dejte hadr pod čerpadlo a povolte ten velký šroub (ona je to matice) na čele čerpadla, pokud začne ucházet vzduch, heuréka. Pusťte všechny radiátory naplno. Naplno! Ne na trojku. Zkontrolujte ventily pod radiátorem, zkuste vyšroubovat sítko a pak, prosím vás, nám sdělte, jaké byly výsledky. Ve vašem zájmu. To, že dojdete na to, že byl vzduch v čerpadle, není ještě odstranění závady!!!!

Lucie 28.10.2015 16:35:45 - Reagovat

Dobry den.Mame pl.kotel Immergas...dnes jsme po dlouhe dobe chteli zapnout na topeni (jinak pouzivame pouze na ohrivani vody) a kotel sepnul...plamen naskocil ale blika cervene kontrolka plamene (ktery ovsem hori)...nevite kde je problem?muzeme topit?

Standa 29.10.2015 06:23:25

V návodu kotle je popis, co to znamená. Máme návod číst za vás? :D Immergas je dobrá značka, ale má hafo kotlů. Máme hádat, který myslíte? :D :D

Karel 27.10.2015 11:12:30 - Reagovat

To jsem uděla. Chybu hlásí pořád. Tlačítko reset nereaguje ani žádné jiné na kotli.Jediná čím bych to mohl ovládat je QAA73. Jde přes něho dát kotel do zákl. nastavení?

Standa 27.10.2015 18:05:33

Kapitola 15. 1 návodu kotle.

Standa 27.10.2015 18:03:08

Vypojte kotel ze zásuvky, otevřete si připojení kotle, na čokoládkách jsou to svorky 7 a 8 a prostě to čidlo odpojte. Dráty dejte někam, kam nevlezou do žádného napětí atd. Pozor, pak to začne topit jinak než podle ekvitermní křivky.

Karel 27.10.2015 06:44:22 - Reagovat

No ale pokud to čidlo odpojím tak kotel se chová stejně takže pokud ho odpojím tak by to tu chybu nemělo ukazovat. Po cca pul minutě se ta chyba změní na chybu 142 opentherm.

Bartek 27.10.2015 08:44:08

Dobrý den, odpojte kotel od napájení, na několik minut, pokud po zapojení znovu bude hlásit chybu sondy, tak budete muset kotel vrátit na tovární nastavení, aby stále sondu nehledal. Jednoduší je ale zjistit, proč to chybu hlásí.

Karel 26.10.2015 21:14:46 - Reagovat

Dobrý den. Prosím o radu. Mam kondenzacní kotel Baxi Luna3 System HT a dneska se mi stalo že kotel přestal topit ventilátor jede na plné otáčky a na kotli je jen čas a uprostřed displeje je -bu- nebo je to -6u- nedokážu to rozpoznat a prostorový přístroj QAA73 ukazuje chyba 10 venkovní čidlo.Nevíte co to je? Děkuji

Standa 27.10.2015 05:58:16

QAA73 ukazuje chybu 10 venkovní čidlo, tak to bude asi nedostatkem plynu! :D :D Ta otázka se vám trochu nepovedla, ale pobavil jste! :D Kontrola vedení k čidlu od kotle až po konektorky čidla, když vše OK, čidlo se rozsypalo. Nové.

Bartek 27.10.2015 00:08:46

Dobrý den, je možné, že Vám do čidla natekla voda a čidlo špatně ukazuje, nebo je rozpojené.

Vít 25.10.2015 23:16:10 - Reagovat

Dobrý den,mám BAXI ECOFOUR 24 a hlásí mi poruchu E04.Nikde jsem nenašel,co to znamená.Můžete mi,prosím,poradit.Děkuji Vít

Standa 26.10.2015 19:03:16

Taky to může být odkouřením. Přisávání spalin, kotel se dusí.

Bartek 26.10.2015 16:31:32

Dobrý den, chyba by zresetovat měla jít, pokud nejde resetem na kotli, tak odpojte kotel na minutu od napájení a pak znovu připojte.

Vít 26.10.2015 09:14:58

Ano,ale včera se mi objevila chyba E04 a ta nejde ani zresetovat.Jakým způsobem to můžů zprovoznit? Budu na to stačit sám,nebo je nutný servis?Kotel je po záruce.Je asi 5 let starý.Moc děkuji za odpověď a za Váš čas.

Bartek 26.10.2015 08:30:32

Dobrý den, samozřejmě že může, máte v kotli hlídač tlaku, pak je to ale chyba E10.

Vít 26.10.2015 08:27:01

Děkuji za odpověď.Kotel mi často vypíná kvůli nízkému tlaku,jelikož mi trošku kape voda z jednoho spoje a opraváře sem ne a ne dostat.Cca jednou za 2 dny dopustím trošku vody,ale někdy kotel kvůli nízkému tlaku vypne.Může to být kvůli tomu?

Bartek 26.10.2015 08:08:10

Dobrý den, vypadá to na chybu časté zhasínání plamene. Možná máte malý minimální výkon na hořáku, nebo je špatná ionizační elektroda.

Peter 25.10.2015 21:02:24 - Reagovat

Dobrý den prajem. Prosim Vás kto má nejaku skusenost s kond. plynovym kotlom ARISTON. Totiž nerozumnem niektorým pojmom v menu nastavenia na izbovom termostate. Ide o pojem- Delta-T modulace obehoveho čerpadla? da sa tam nastavit od 10 do 30. Potom ešte pojem-Časovanie po zvýšení teploty (časová základna) ? dá sa tam nastavit 0-60 min. Ešte pojem -Spozdený zážih? dá sa nastavit 0-zakázan 1-10 2-90 3-210 Dakujem za každú radu.

Standa 27.10.2015 06:13:36

Dobře si rozmyslete pane Peter, co udělá změna vámi uváděných parametrů s topením. Pokud nevíte ani co parametry znamenají, je zde ještě další zádrhel a to jaký budou mít vliv na vaše konkrétní vytápění, co máte doma vy. A to vám nikdo tady neřekne. Jste jen další z těch, kteří se pokouší udělat z Trabanta F-16, což dopadne tak, že po velké ztrátě času pochopíte, že jste neměl šetřit na investici do kotle. Výrobce ví co nastavuje, pokud to někdo nepřenastavil, moc bych se do toho nehrnul.

Bartek 27.10.2015 00:04:41

Dobrý den, časová základna je nastavena na 16 min. a je to doba postupného najíždění hořáku na max. výkon.Pokud Vám kotel zapálí a během pár sekund zase vypne, pak upravte parametr 225 a parametr 236 (prodlužte časy). Deltu T nechte nastavenou z výroby na 20, pokud deltu snížíte, začne Vám dříve modulovat hořák a čerpadlo.

Peter 26.10.2015 21:44:47

Pane Bartek,ta časova základna sa da nastavovat od 0 až 60 min.neviem čo to znamená a jak to nastavit.Jedna sa o Kondenzačny plynovy kotol-ARISTON Genius Premium Evo Systém 24NG. Takže ten spozdeny zážih asi nastavit na 0-zakázan? aby proste necikloval? Potom ten problem Delta-T nechat 20 stupnu jak je z výroby alebo podla čeho to doladovat? Dakujem za odpoved

Bartek 26.10.2015 08:19:23

Dobrý den, toto by Vám měl vysvětlit technik, který kotel uváděl do provozu, tak jen zkráceně. Delta T je údaj ve stupních, kdy Vám začne automatika kotle modulovat výkon hořáku, z výroby je na 20 stupňů (je to rozdíl mezi výtlakem a zpátečkou). Modulace čerpadla je možnost nastavení, když kotel snižuje výkon, tak také čerpadlo výkon snižuje, pokud jí vypnete, tak čerpadlo jede stále na max. výkon. Zpožděný zážeh, tímto parametrem můžete ovlivnit časté starty kotle do topení (cyklování kotle). Časování po zvýšení teploty - tak to bohužel nevím co tím myslíte (pošlete mi číslo parametru a já se na to podívám).

Šimon Zdeněk 25.10.2015 20:10:47 - Reagovat

Pokojový termostat AVS77 nám ukazuje špatnou teplotu v pokoji . Dá se nějak restartovat, nebo co dělat ? Teplota v pokoji je 25 stupňů a ukazuje 21,7 stupňů. Děkuji Šimon

Bartek 25.10.2015 20:26:41

Dobrý den, v nastavení termostatu je možná korekce vnitřní teplotní sondy.

Michal 25.10.2015 19:15:49 - Reagovat

Dobrý den, vlastním starý plynový kotel Ocean Solaria C1202 u kterého se dnes vyskytl problém. Při zapnutí časovačem kotel sepne (udržovací plamínek hoří) čerpadlo na vodu běží, ale spalovací rošt je bez plamenů, takže vodu nemá co ohřát. Včera kotel běžel normálně, teplo dával, ale dnes už neohřívá. Mohu se zeptat, kde by mohl být problém? Kotel je cca 2 měsíce po revizi - vše bylo v pořádku. Děkuji za odpověď.

Standa 27.10.2015 06:00:02

Snaží se kotel zapálit nebo neslyšíte ani cvakání zapalování?

Eliška 25.10.2015 16:44:53 - Reagovat

Dobrý den, prosim o radu, jaký dálkový termostat pořídit ke kotli Baxi Ecofour 24F? Děkuji.

Bartek 27.10.2015 08:40:38

Pane Stando, právě že ten termostat starým lidem hodně usnadní ovládání, já jim termostat nastavím, dle jejich požadavků dám vodu kolem 65 stupňů a pokut jim je zima, tak si na kotli přidají a nemusejí se o další starat. A jak už jsem psal, topení jen na hlavice je opravdu nehospodárné, protože kotel cykluje jako šílený a to skoro po celý den, už jen 3 minutový doběh čerpadla se projeví na spotřebě, já nastavuji jen minutu.

Standa 27.10.2015 06:07:04

Máte pravdu, ale to platí u lidí, co vědí jak s tím narábět, o čemž píšu. S termostatem totiž zákazník běžně tak ze 100% případů odhadem nastaví kotel na sedmdesát stupňů teploty topné vody a termostat už jen zapíná a vypíná... a není štonc pochopit, že takto žádná úspora nebude. Vztah mezi teplotou v místnosti a teplotou vody v radiátorech je pro velice moc zákazníků nepokřoupatelné téma. Proto píšu, že pokud to zákazník chápe, je to výhra, pokud ne, nevidím v tom rozdíl co se týče nehospodárnosti provozu. U starších lidí značka ideál. Lepší než jezdit stále na přehřátý kotel, když ventily pořád zastavují celý okruh topení.

Bartek 25.10.2015 20:25:14

Dobrý den, pí. Eliško, pro dálkové ovládání by se Vám hodil například GSM komunikátor s bezdrátovým termostatem sestava se jmenuje GD-04T od Jablotronu cena bez DPH 4200 Kč, každopádně by to měl instalovat proškolený technik. Pane Stando rozhodně s Vámi nesouhlasím s názorem, že je lepší řídit kotel panelem na kotli, a termostatickými hlavicemi na radiátorech a to proto, že je to nehospodárné. Uvedu proč, po přepnutí kotle na zimní provoz a nastavení teploty vody topení se rozeběhne čerpadlo a to běží celé topné období, takže čerpadlo vydrží výrazně méně, než pokud kotel řídí prostorový termostat (o spotřebě el. energie ani nemluvím). Dále dochází k neustálé cirkulaci topné vody a její ochlazování a s tím související neustálé starty kotle a běh kotle pár desítek sekund (stálé starty výrazně ovlivňují spotřebu plynu). Naproti tomu s termostatem dochází k cyklování kotle jen v režimu požadavku na topení od termostatu, takže v podzimním období kotel stojí přes den i několik hodin a to je samozřejmě úspora. Mám zákazníky, kteří provozovali kotel bez termostatu i pět let a po nainstalování termostatu se hodně divili, že jim najednou klesla spotřeba. Jinak dobrou regulací kotle se dá výrazně ovlivnit spotřeba plynu.

Eliška 25.10.2015 18:24:36

Děkuji. Ano, ovládám přímo na kotli, jde mi spíše o to, abych mohla kotel nastavit když jedu na týden pryč a vrátila se do tepla. Nějaký konkrétní název ovladače?

Eliška 25.10.2015 18:15:43

Děkuji. Ano, ovládám přímo na kotli, jde mi spíše o to, abych mohla kotel nastavit když jedu na týden pryč a vrátila se do tepla. Nějaký konkrétní název ovladače?

Standa 25.10.2015 17:35:24

Baxi Ecofour, náročný na dokonalý servis a podmínky, jinak tupý stoj se spodním výkonem něco nad 9 kW a průtokovým ohřevem vody 24 kW. Existuje ještě horší kotel a to ten samý ale v komínové verzi. Termostat je beznapěťový, spíná se tam jenom nula, podle toho jej požadujte v obchodě. Stejně budete limitováni tím, co budou mít. Dálkový termostat je ovšem vhodný pro lidi, co chápou k čemu termostat je, co snímá a jak to snímá. Lehce se stane, že se v objektu budou dít jako obvykle dosti neradostné věci. Navíc je tam nutnost připojení modulu na základní desku kotle. Viz návod. Pokud je kotel v dosahu obytných místností a nemusí se chodit někam do sklepa, u tohoto "super stroje" bych volil raději regulaci topení přímo na kotli v kombinaci s termohlavicemi na radiátorech. Moji zákazníci jsou s tím velmi spokojeni.

EVONA 24.10.2015 13:12:01 - Reagovat

Bliká kontrolka na kotly kondenčanom zn. Viadrus NAOS K 4 servis tlak je v poriadku, kúri do radiatorov, len nechceme aby išla teplá voda do bojlera v čom je problem

Standa 24.10.2015 13:32:56

Přečtěte si návod k tomu kotli. Pak si nastavte teplotu TUV na nulu a máte to.

eva 24.10.2015 13:10:01 - Reagovat

Bliká mi kontrolka že servis na kondenzačnom kotly zn. VIADRUS NAOS K 4, kde je problém tlak je vporiadku, kúri len vodu nechceme používať do bojlera

Jana 23.10.2015 14:34:53 - Reagovat

Dobrý den, prosím o radu jaký koupit kondenzační kotel-kombinovaným ohřevem TUV. Vytápím 3 pokojový byt 67 m2. Děkuji.

Standa 24.10.2015 07:07:55

K doporučeným značkám pana Bártka jen tolik po nechutných zkušenostech s různými montážníky všech kalibrů: na vratku topení si nechejte dát tohleto: http://av-equen.cz/filtry-cf-s-rotacnim-pripojenim/ ochrání to jak kotel, tak nakonec celé topení před neuvěřitelnou spoustou věcí. Pokud máte tvrdší nebo rovnou trvdou vodu, na přívod studené vody z řádu na ohřev do toho průtokáče tohleto: http://www.enviromarket.cz/cz/tvrdost/vital-stredni-7-bojlerovy--33/ a před něj tohleto: http://www.enviromarket.cz/cz/necistoty/rainfresh-fc-300--18/ Je to zatím mnou osobně zjištěný nejlacinější způsob řešení problémů s vodním kamenem při ohřevu TUV. Nepřipusťte, aby vám někdo proplachoval nebo chemicky čistil topení. Kontaktujte paní Hanu, to vám vstanou vlasy hrůzou na hlavě co vám sdělí. Průplach nebo čištění topení (drahé a neúčinné a často i destruktivní) a kotle vám zařídí ten filtr dirtmag nebo jak se to jmenuje, sám, v klidu a pohodě. Pod kotel na přívody trubek topení a vody uzavírací ventily a vypouštěcí ventily s výjimkou vratky topení, tam jsou ventily filtru. Nenechte si pak dát mosazné filtry, nejsou jednak k ničemu a jen montáž prodražují. Trvejte na tom, aby byly trubky kotle všechny opatřeny ochranným pospojováním a to připojeno k uzemnění objektu. Všechny trubky, i plastové, mají svoje kovové vyústění. Jedná se o zamezení vzniku potenciálů a proděravění kotle, ne nějakému úrazu proudem přes vodu v trubkách!!!! Trvejte na tom, aby se provedl rozbor topné vody co v topení dosud máte, (než ji vypustíte) který řekne, jak moc hnije (nikoliv zda, ale jak moc) celé topení a aby se s tím dalo pak něco dělat. Trvejte na tom, aby po napuštění vody do topení, jak bude nový kotel, někdo změřil a zaprotokoloval pH této vody, případně se provedla neutralizace. Zkontrolujte si návod ke kotli a trvejte na to, aby byl do mrtě dodržen pro montáži kotle. Jo, bude to dražší, ale výsledek se mnohonásobně vrátí.

Bartek 23.10.2015 23:10:44

Dobrý den, já osobně mám celkem dobré zkušenosti se značkami ARISTON (Genus Premium EVO 24) a Immergas (Victrix 26). Jsou to průtokové kotle, pokud máte více místa, tak bych doporučil kotel s vestavným bojlerem, například Immergas Victrix Zeus Superior 26.

Standa 18.10.2015 13:25:18 - Reagovat

Tak u paní Hany už valí jeden plechový radiátor zprostředka a šoubované spoje v kotle jsou celé zelené. Jak bych to viděl, celé topení zničené.

Hana 14.10.2015 22:06:03 - Reagovat

Dobrý večer,na sítko bych ráda spoléhala ale:radiátory,které před čištěním a montáží perfektně topily ,teď topí takto:nejvzdálenější je komplet ledový,trubka po ventil teplá,další topí z půlky,jiný je vlažný a ještě je to každý den jinak.To nebude sítko!

Standa 15.10.2015 06:17:56

Pakliže, jak píše pan Bártek, nikdo s ventily radiátorů ani nastavením průtoků radiátorů nehýbal - dotaz na firmu a věřit jim asi dvacet procent, pak nezbude než volat topenáře, který má zkušenosti s nastavením radiátorů v systému. Je to jednoduché u toho poslendího, ten musí být naplno otevřený jak na přívodech, tak na růžici pod hlavicí. Voda k němu má největší hydraulický odpor, musíme jí to ulehčit, jinak sem nepůjde. Naopak, první radiátor bude přiškrcen, páč má menší hydraulický odpor a voda by šla jen do něj. Tohle nastavuje pár lidí, chce to cvik a párkrát i někdy někde něčím pohnout. Pokud to montážníci nedomrvili a s nastavením radiátorů se nehýbalo (jenže věř jim) budou to už jen dvě možné příčiny (které mě napadají) a páč nejsem kníže Libušák, nevím který nebo zda ne oba: -bublina vzduchu na vratce topení, luxus práce ji dostat ven. Přes odvzdušňováky radiátorů to nejde!!! Při odchodu od práce měla firma třeba i pomocí funkce "kominík" (pustí kotel naplno) na kotle i v tom horku co bylo, zkusit, zda radiátory všechny hřejí. Za to dostala zaplaceno. Bublina na vratce vznikne z řady důvodů, například přechodem u zemi jdoucích trubek topení přes dveře horem atd. absencí odvzdušňovacích hrníčků na takových místech, nebo rychlým napouštěním systému nebo průplachem tlakovou vodou, kdy firma zapomene co způsobí rychlé napouštění systému a ještě vodou v systému smýká sem a tam jak mění směry průplachu :D :D :D a před koncem práce nevyžene všechnu vodu vzduchem ven z topení, což je taky dost obtížné. Voda do topení musí natékat pomalu, s rozvahou, radiátory mají povolené odvzdušňováky aby se nikde nedělala bublina vzduchu... Jak začne z odvzdušňováku téct voda, zavře se a jde se povolit další radiátor. Dole dřepí maník u napouštění, máho na jednu třetinu otevřené a přemýšlí jak půjde večer na Plzeň a jak to blbé napouštění trvá... - uvolněné kusy svinčíku z trubek nějakým "odborným čištěním", které čerpadlo stěhuje trubkama dál a dál. To bych viděl jako méně pravděpodobné, ono se to někde šprajcne a pak se to nehne... ale už jsem zažil věci...

Bartek 14.10.2015 23:55:34

Dobrý den, asi Vám nezbude nic jiného, než radiátory sundat a samostatně je propláchnout. Bohužel nepíšete, zda máte uzavírací ventily pod radiátory (mohou být zavřené).

Zdeněk 14.10.2015 21:22:57 - Reagovat

Dobrý den, asi 8 let máme kotel Baxi prime storage HT 240. Poslední tři roky nám opakovaně vypíná topení - závada E 130 - zásah sondy ntc kontroly spalin kvůli přehřátí. Komín vyspádován, sonda jednou vyměměna, technik vždy kotel vyčistí, ale závada se stále opakuje. Co s tím? Děkuji za radu

Zdeněk 21.10.2015 20:53:29

Takže u nás už byl technik, sondu NTC vyměnil, snad teda už bude vše OK.

Standa 16.10.2015 19:06:32

Nechci brát iluze, ale ta mrcha umí svoji vadu docela slušně zkrývat, kolikrát se všemožná čidla NTC měřily, nic se neukázalo špatně a jak se vyměnily, byl pokoj.

Zdeněk 15.10.2015 20:46:23

Děkuji za radu, příští týden přijde technik na roční kontrolu a s ním to proberu. Díky Zdeněk

Standa 15.10.2015 20:13:39

Změřte její odpor, je tuším že ohmická. Někde na ní bude tabulka při jaké teplotě mám mít kolik Ohmů. Pak bych šel po obou jejich drátech na desku a zkusil studeňák...

Zdeněk 15.10.2015 15:33:51

Závada se vyskytovala v různou dobu, i v průběhu noci i ve dne. Odkouření je koaxiální, čisté,průměr 6O, servisní kus je. Dvě kolena, vzduch se nasává z místnosti. Je možné, že je problém ve spínači sondy ntc, která zůstává zafixovaná v jedné poloze?

Standa 14.10.2015 22:03:05

Ta závada se vyskytovala jenom ve dne...samozřejmě že jo, když ten šmejd začmelíkovaný v noci hnípal. Máte odkouření koaxiál nebo samostatný odvod? Pokud samostatné odkouření, tak 60 nebo 80 průměr? Jak vysoké, kolik kolen? Je tam servisní kus?

Standa 14.10.2015 21:59:27

Tohle nám dělal asi čtyři měsíce holub, co si sedal na komín kotle, než jsme to zjistili.

Míla 13.10.2015 15:40:27 - Reagovat

dobrý den,bydlím v podkrovním bytě kde nejsou příčky,je zde nainstalovaný plynový kotel imergas eolo star 24 E,který když netopí každé 3 hodiny protočí čerpadlo,bohužel v noci je to dost rušivé a proto se chci zeptat zda je možné toto nějak vypnout nebo aspoň prodložit dobu mezi protáčením čerpadla,děkuji za radu,Míla

Bartek 13.10.2015 18:33:24

Dobrý den, bohužel tuto funkci nelze vypnout. Máte dvě možnosti, jedna je, že před spaním přepnete na letní provoz (pak je tato funkce aktivní za 24hod.). Druhá možnost je snížení rychlosti na čerpadle (pak nebude tak hlučné).

Hana 13.10.2015 07:13:33 - Reagovat

Ještě doplním z faktury:čištění Detex 12litrů cca 2000 kč +strojní čištění 2000kč + spotřeba vody na proplach 12kubíků (víc jak naše mesíční spotřeba)+ směs inhibitorů pro topné systémy X 100 700kč...Celkem kotel a úpravna 100 tis.Mám nechat udělat rozbor vody a kde?A bude mi k něčemu dobrý?Nehodlám platit nic navíc,pokud to "zprasila" firma.Kotel je Thermona,zajímá výrobce jak to kdo montuje,pokud se na ně obrátím?Děkuji

Standa 14.10.2015 07:33:34

Pane Bártek, to je totiž jinak: to klasika sítko, které na vratce samozřejmě namontované je, samozřejmě nic z těch kalů a magnetického prášku rozpuštěných tou chybně aplikovanou Q 100 nezachytí. Q 100 se používá do čistého systému na ochranu trubek, jenže on čistý nebyl. To zachytí jen větší kusy. Počkejte jen co filtr zkusíte. :D :D Budete si vrnět a zákazník taky. To klasické sítko tam je vážně k ničemu. O sítku pod čerpadlem nemluvím vůbec. Jak ale píšete, je docela možné, že Q 100 systém docela slušně vyčistila, to nikdo nevíme... Jenže 1 litr je podle mě na vyčištění málo, navíc tohle není čistící inhibitor, nemůžu si dovolit, jestli správně uvažuju, se na toto spoléhat, že je systém už čistý. Jak to vidíte vy? Prostě vyčistit kotel a čekat, co ještě hrkne ze systému znovu když vím co Q 100 umí, to asi v žádném případě.

Hana 13.10.2015 20:57:42

Dobrý večer,děkuji pánové za odpověďi.Obzvlášť p.Standovi,ve všem uvedeném máte naprostou pravdu,již řešíme po telefonu.Z Thermony pro ostatní:Zajímá,ale nejsou schopni ohlídat stovky firem a servisáků.Detex se opravdu nesmí používat na čištění otopné soustavy od kalů atd.Vše co se v kotli pokazí vinou kyseliny(na spoustě součástek to prý poznají a chtějí doložit,čím se čistilo) neuznají jako záruční opravu!!Bohužel,výrobce od toho pryč.Pokud bych nepátrala po příčině,za čas bych měnila výměník,čerpadlo...přeci nevyhodíme nový kotel! A litovala,že jsem měla vybrat jinou značku,přestože prů.. je úplně jinde.

Bartek 13.10.2015 08:14:01

Dobrý den, berte to tak, že je také možnost, že na to sítko prostě zapomněli a další usazování se už nebude konat. Thermoně to klidně sdělte, ale ta je ráda, že jejich kotle někdo prodává a montuje, nakonec jako všichni výrobci. Případné poničení kotle jde za montážní firmou. Psala jste, že jste si pořídili úpravnu vody, pokud jste vodu napustili přes úpravnu, tak bude voda v pořádku. Doporučuji se na filtr podívat za měsíc znovu a pak uvidíte, pokud tam bude to samé bahno, tak to budete muset řešit, jestli bude čistý filtr, tak můžete být v klidu.

Standa 13.10.2015 07:49:55

Kotel moc dobrý, Thermoně to rozhodně sdělte. Jsem zvědavý, co odpoví. Už slyším ty výmluvy jak vám to přece říkali...

Hana 13.10.2015 00:18:27 - Reagovat

Dobrý večer,prosím o radu.V létě jsem pořídila nový KK s ohřevem TUV,kvůli tomu úpravnu vody a na doporučení montážní firmy nechala vyčistit radiátory a celý topný systém (použito více jak 10l chemikálie a více jak 10kubíků vody na proplach.Včera jsme kotel přepnuli na zimní provoz a netopíme!!Zapálí e hořák,vyletí teplota a kotel vypne.Dnes přijel servisák,zkontroloval a pod kotlem vymontoval ventil plný černého bláta a nechtěl věřit,že se vše čistilo,až viděl fakturu.Máme ihned volat montáž.firmu a řešit to,než se zalepí výměník.Mohu reklamovat špatné,nedostatečné...čištění?A mohlo se něco poškodit,co jako laik nepoznám,nač si dát pozor?Jsme z toho velmi rozladěni,mám se obávat,že to byla odfláknutá práce?Děkuji.

Standa 13.10.2015 07:48:15

Takže zase tak moc se nestalo,(až na vaše peníze vniveč) ale ten svinčík nedostanete ven ničím jiným než pomocí odstředivého filtru a ještě dlouhodobě - měsíce.

Standa 13.10.2015 07:37:59

Především se nic moc neděje. Opravdu. Kotel se od systému odpojí a vypláchne. Nepoužívat chemii, svinčík z trubek to rozpustí mnohem později než měď kotle. Raději bych kotlík rozebral a očičkem se přesvědčil o každé trubce. PS: ty machry, co chybu určitě nepřiznají, bych si už nevolal. Paní Hano, zavolejte mi: 603 812 644. To, co vám firma provedla, je podle názoru 99% topenářů vyčištění systému jak má být. Ne, oni si opravdu myslí, že to udělali dobře. Tak se to dělá celá desetiletí - totálně blbě. Nedělám si legraci, tak mizerně se u nás práce opravdu a všude dělá. Spíše než odborné ověření jak ten průs.. plach funguje, používají všichni fámy a mýty. Kdyby se jedinkrát některý z nich podíval, co v systému zůstane (stačí si někde u radiátoru rozšroubovat šroubení, práce na pět minut) po tom jejich prů... plachu, nikdy by podobné blbosti neopakoval. Samozřejmě že to nefunguje a nikdy nefungovalo. Detex a podobné chemikálie nejsou určeny k ničemu takovému jako okamžité uvolnění usazenin kalů, magnetického prášku oxydů kovů, zbytků konzervační chemie z trubek a radiátorů atd atd atd. Detex nemá v systému co dělat!!! Ten kovy ani špínu nerozpustí. To je kyselina!!!! Pokud tam už je, musí se následně po průplachu změřit pH vody. Nic takového jako čištění systému x kubíky vody není účinné. Rychle nic nevyčistíte. A draze k tomu. Papírkem si změřte pH vody, je to prosté. Pokud bude mimo normu vyšší než těch sedm, prostě přidáte nějakou zásadičku - nasypete tuším že sodu na zažívání. Trochu. Je to zásada, že jo? Jak se to rozpustí a rozmístí po topení, změříte pH znovu a tak pokračujete. Kyselina i zásada umí s mědí krásné věci!!!! Neumíte to? Já vám zaručuju, že umíte a líp, než odborníci. Že si to uděláte líp a sama. Řešení svinčíku je prosté a stojí nějakých 3300,-Kč. Odstředivý filtr na vratku topení. Ten vám nepustí do kotle žádné tuhé svinstvo, žádné. No a když do něj přidáte Q400 od Sentinelu (litr 550,-Kč) po cca dvou deci (viz návod s obrázky jako pro blb.. mě) a třemi pohyby filtr den co den vyčistíte, máte za chvíli toto: - čistý systém - kotel jako v bavlnce od první minuty provozu - ochrana trubek zevnitř před další korozí. Čili to, co měli udělat hned před montáží vašeho KK byly cenově čtyři tisíce plus nějaká hodina práce plus cesta a vy den co den budete čistit filtr: zastavíte kotel, zastavíte jeden ventil před filtrem, sundáte magnet z filtru, otevřete vypoušťák, svinčík vyhrkne ven. Zastavíte vypoušťák, otevřete filtr, lehce dopustíte vodu do topení, pustíte kotel, pogratulujete si - tři minuty práce ať nežeru. No a jak kotel namontovali to si raději ani nepředstavuju. Doufám, že do systému nalili ještě Inhicor nebo Topecor, aby ho ještě více okyselili, že chybí vypouštěcí ventily atd atd. Nejste sama, jestli vás to uklidní. Ono přemýšlení a ověřování si toho co dělám a jak to dělám moc bolí.

tvrdy radek 12.10.2015 15:48:08 - Reagovat

Dobry den mam kotel protherm RYS a nevym jak se da dopustit voda,jelikoz tam mam malo baru .dekuji za odpoved

Standa 12.10.2015 18:02:51

Za studena zespodu kotle je cca 8 cm od čerpadla mosazný vroubkovaný otočný čudlík průměr cca 1 cm a něco, kterým se otočí a kotel se pomaličku dopouští. Pokud klesl tlak u kotle již aspoň půl roku v provozu, nedopouští se voda, ale hustí expanzka, protože z ní ušel vzduch.

Jan 12.10.2015 13:23:21 - Reagovat

Komin je v poriadku, viac do toho vrtat nebudem. Servisak uz je na ceste, dam vediet. Zatial vdaka p. Standa.

Standa 12.10.2015 17:58:04

Ojoj, pane Jane, já jsem nikde nepsal, že komín nemá být v pořádku. Pokusím se to vysvětlit jinak: - každý komín má mít určitý tah, aby spaliny z ohně šla ven. Nemůže ho mít ani malý ani velký, při malém kotel vydýmí izbu, při velkém se oheň utrhne a kotel nehoří. - aby nějaký tah vůbec byl, musí být přívod vzduchu - v domě se může stát, že nemáte zapojenu gigestoř, ventilátor atd. tak, aby tyto věci nemohly jet zároveň s kotlem a někdo pustí digestoř, ventilátor atd anebo otevře okna nebo dveře do průvanu a tah komínu nestačí překonat takto porůznu vytvořený průvan a spaliny se začnou vracet do místností. A to je to, o čem píšu. A pozor, stačí i průvan pod dveřmi. Proto píšu, nenechte se ošálit ani okabátit nějakýma řečma, kdoví co to bylo... Zvláště při plastových oknech a dveřích, tzn. celkem hermeticky uzavřeném interiéru, nastávají situace... CO je smrtelně jedovatý a lehčí vzduchu, pozor na to.

Jan 11.10.2015 08:09:23 - Reagovat

Dobry den, mame kotol Immergas zeus mini (cca 5r), po prepnuti na zimny rezim (ohrev radiatorov) fungoval niekolko hodin a potom sa zacala objavovat chyba "zasah manostatu/termostatu spalin (obe kontrolky preblikavaju rovnako). Kotol odvtedy nejde ani ked sa prepne naspat iba na TUV. Tlak je v poriadku, s privodmi vody a plynu sa nic nerobilo. Viem nieco vyskusat/otestovat aj ja, alebo je nutny zasah servisaka? Vdaka

Standa 11.10.2015 19:33:54

Komínová verze kotle a tato porucha, ruky pryč od toho a zavolat servisáka. Ten se pořádně podívá, jestli je to jenom čidlo, nebo se vám vrátily spaliny do interiéru. Kdyby to nebylo jen vadné čidlo, nenechte se uchlácholit tím, že asi fouklo zpátky atd. Musíte vědět proč to fouklo zpátky, za jakých okolností, jak se toho vyvarovat, dal bych si taky ke kotli CO hlásič. U těchto bestií kotlů by to mělo být snad povinné. Pokud to není čidlo, trčí vám úmrtní list z pravé kapsy. Bacha na to.

Jan 11.10.2015 13:48:26

Kominova. Dostal som typ od brata, ze komin(koleno) by som mohol rozobrat a precistit. Popripade prosim navrhnite.

Standa 11.10.2015 13:34:30

Komínová verze kotle nebo turbo?

Standa 11.10.2015 12:30:23

Komínová verze kotle nebo turbo?

David 08.10.2015 15:39:45 - Reagovat

Dobrý den. Včera jsem zahájil topnou sezonu, mám Bimetal condens Inka. Topení do radiatorů v podkroví ok, topení do podlahovky nešlo (zalehlý třícest.ventil) po rozchození vše ok. Dnes když dal termostat pokyn na topení do podlahovky tak kotel mlčí a vůbec nijak nereaguje. Zkusil jsem dát nové baterky do termostatu, ale nic. Tak nevím kde je chyba? Děkuji za radu či nápad.

Standa 09.10.2015 07:12:24

V trojcesťáku je totiž osička, která se posunuje skrz těsnění sem a tam, no a jakmile je v systému svinčík, ten se na osičku nalepuje. No a jednoho dne ten svinčík na osičce motorek trojcesťáku nepřetáhne přes těsnění a ničí se a ničí... a kotel nereaguje, nic neukazuje chybu... Pozastavovat ventily, aby se zase nemuselo nic vypouštět, vymontit trojcesťák, koupit sáček kyseliny citronové, ve vroucí vodě ho rozpustit (sáček hodit do koše, rozpustit jenom kyselinu :D :D) trojcesťák rozebrat (fotit jak co kde bylo!!!!) a hodit do vřící kyseliny. Tři minuty a je to čisté jak alabastr. Tak, právě jste udělal luxus zbytečnou práci, za chvíli je to zase ve stejném stavu. Vyřešil jste následek, ne příčinu. Máte na tam paskvil systému (já tak říkám kombinaci radiátorů a PT zapojenou dle "nejnovějších metod" co nejlevněji :D) odstředivý filtr? Pokud ne, honíte svinčík furt dokola, on se vám množí... mňamka...

Standa 09.10.2015 07:06:15

Už první větou mi vstaly vlasy na hlavě: expanzka se mění tak, že se jen povypustí tlak a "na prase" se to přemontuje, aniž něco polejete. Na výměnu expanzky skutečně není třeba vypouštět topení. Chyba montážníka. Vypuštění topení totiž znamená v drtivé většině případů opětovné napuštění vodou, která má parametry ke všemu, jen ne do topení. Opět chyba montážníka. Že se vám s podlahovkou za šest let nic nestalo není pravda: stalo, už to nejede. Jako důvod bych viděl s velkou pravděpodobností svinčík v trubkách PT, především miliardy bakterií lebedících si v teploučké vodě a nalepujících se na trubky a všude možně. Nedivím se nebožáčkovi trojcesťáčkovi, že na to už kašle a zasekává se. :D Jak dokázal montážník zavzdušnit při výměně vody v celém systému čerpadlo PT by mě zajímalo, nejspíš nemá PT automatické hrníčky v rozvaděči k automatickému odvzdušňování nebo nejsou už díky svinčíku funčkní. Pokyn k přepnutí do podlahy odejde? Jsou baterky v termostatu tak nějak čupr? Tak dobrá, ukecal jste mě, jsou. :D Tak dál: pak tedy povel přijde do kotle? ten má někde čidlo a to mu říká, že má začít topit. Tak buďto je natopeno nebo v čidle se zbortila struktura krystalků a ukazuje kraviny. Zkuste funkci čidla. Pokud jde ven, vytáhněte ho, očistětě, mrkněte v čem je vůbec vražené, jesli to nejsou nánosy svinčíku. Obávám se ale, že systém bude zapojený, ošetřený a udržovaný tak, jak byla "odborně" měněna expanzka. Dal před ní aspoň ten člověk teďkom KK s odvodněním, aby se to příště nemuselo teda vypouštět? :D Předpokládám, že nikde nic neukazuje chybu. Žádný systém topení totiž není schopen pojmout ty kiksy "topenářů" držících se hesla: kdyby všechno fungovalo, chcípneme hladem. :D Já se sice směju, ale oni to tak fakt říkají i dělají.

David 08.10.2015 18:46:42

No v létě se vypustil okruh když se měnila expanzka, takže jsem odvzdušnil radiátory do těch kotel normálně topí. Na druhém okruhu pro podlahovku bylo zavzdušněné čerpadlo a asi i ten ventil bo za 6 let provozu se mi to nestalo. Ale jde mi o to, že když dá v podkroví termostat pokyn tak kotel topí radiátory, teplou užitkovou vodu taky ohřívá, ale dnes když dá v přízemí termostat pokyn pro topení do podlahy tak ten kotel vůbec nepřepne na režim pro topení do podlahy. Jakoby žádný pokyn nedostal.

Standa 08.10.2015 18:25:54

Jo tak zalehlý třícestný ventil... A byl rozchozen a vše OK? A čím jako byl zalehlý? Zkuste si tipnout, zda ranní mlhou nebo svinčíkem v systému. :D Pokud seznáte, že svičníkem v systému, dostal jste ten svinčík snad ven nebo tam lítá dokola kolem a navštěvuje další a další součástky? To asi těžko je vše OK, páč dnes se sekl dost možná trojcesťák napůl cesty a proto se nic jakože neděje. Můžete ho zkusit zase rozhýbat... a zítra zase... Asi nějaký slušný oddíl co to montoval anebo že by to chtěl tak max lacino bez výplachu sám zákazník? Jak dlouho máte to PT?

Standa 08.10.2015 07:02:28 - Reagovat

Tak pan Fryšavský má tuto bilanci nakonec: 2000,-kč v hotovosti za montáž a demontáž nádrže, a litr slivovice kamarádovi svářeči. Jo a anodu... Slušné, ne?

Lenka 07.10.2015 22:09:34 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Immergas, typ Eolo Star a na displeji bliká hláška 01 - Zablokování v důsledku nezapálení. Můžete mi prosím poradit, jak to napravit? Děkuji

Standa 08.10.2015 07:05:48

Možná totální mimoň, ale u Baxi to taky zmanená přehozenou fázi aneb v praxi zastrčení zástrčky kotle do staré roztrojky vlevo, kde je fáze napravo a ionizační okruh skrz to nefunguje. Ty výzbroje kotlů jsou zhruba stejné, tak třeba by to mohlo být toto. Aneb vlevo fáze, vpravo nulák, kdo to neví, ten je.... :D :D :D

Bartek 07.10.2015 23:00:47

Dobrý den, zkontrolujte, zda Vám jde plyn do bytu (domu), pokud ano, tak to asi sama nevyřešíte.

Hana 03.10.2015 10:14:06 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Baxi Fourtech, teplá voda v pohodě funguje, ale problém mám s topením. Když ho zapnu i na topení, tak se na vteřinu spustí plamen a hned zase vypne. A tohle opakuje co pár minut. Prostě jako by se nechce dostatečně rozjet, aby ten plamen udržel déle. Takže topení mi nefunguje. Snad jsem to popsala dostatečně. Nevíte, v čem je chyba, prosím?

Hana 16.10.2015 12:21:28

Dobrý den, nedivím se, ale schytala jsem to zrovna já :-) Jestli kabely od trojcestného ventilu... asi jo, pan servisák mi to řekl takto - v červenci totiž z toho kotle kapala voda a měli jsme tam jiného servisáka, který to "opravil", a ejhle, v srpnu skončila záruka, teď nejde topení a ono to je asi závada ještě z toho léta. Tento pan servisák právě řekl, že to mohla udělat voda, která tam mohla natéct. Až přijdou nové kabely a pán to spraví, dám vám vědět přesné info. Zatím děkuji a mějte pěkný víkend!

Standa 13.10.2015 07:47:01

Paní Hano, zaprvé: kabel od trojcesťáku se proudem, co jím má procházet, určitě nikdy nepřepálí. A jakou má kotel pojistku. Přepálený kabel od trojcesťáku je následek jiné poruchy nebo já bych spíše řekl, že povytažení zástrčky některým odborníkem a tím nárustu přechodového odporu. Jenže ten proud musel jít do toho káblíku teď nevím zda přímo z přívodu, kde je dost citlivá pojistka, nebo přes trafo, které by to určitě nevydrželo. Poslední možnost - nalomení drátku kabelu... opět přechodový odpor a nárust proudu, který by vylágroval pojistku. Pokud myslíte slovem "přepálený" propálený žárem, pak poslední servisák co tam byl "platí pivo". No a k tomu, že se nám tady spousta lidí neráčí ani ne že poděkovat ale ani se podělit o to, co tomu bylo (pro nás jsou to taky zkušenosti, učení se není nikho dost), a že jsem z toho nas.. zlobený, se nedivte.

Bartek 12.10.2015 20:41:16

Dobrý den, děkuji za info, předpokládám, že to jsou kabely od trojcestného ventilu.

Hana 12.10.2015 17:22:42

Pane Stando i pane Bartku, zrovna jsem si k tomu sedla, že vám napíšu, v čem to nakonec bylo... No, takže jsou to spálené kabely u motorku. Tak teď čekám na dovoz kabelů z Itálie... A pane Stando, vás nenapadlo, že jsem třeba měla důvod, že jsem na vaše komentáře dosud nereagovala? Reaguji teď. Tak děkuji za rady, nakonec to je složitější, než jsme si mysleli.

Standa 08.10.2015 07:10:07

Nějaká slušnost, aspoň za snahu pomoci sdělit co a jak se tomu bylo, se dneska asi nenosí jak to vidím. Každý buran, když on jako střed vesmíru něco potřebuje, naprosto samozřejmě očekává pomoc a radu, ale poděkovat aspoň tím, že řeknu co tomu bylo, to už je rodiče asi dneska neučí. Nedají se po netu posílat otcovské facky přes celou hubu? :D :D :D

Standa 04.10.2015 14:53:45

Prosili bychom přesný název kotle, za názvem má ještě nějaké číslo, buď 1.14 nebo 24 a někde i F. Dále kdy na tom byl dělaný servis naposledy, jak je mašinka stará, zda jsou otevřené radiátory (opakuji otevřené, ne nastavené na termohlavicích na číslo 2 a podobně což je často zavřeno :D).

Bartek 03.10.2015 15:09:24

Dobrý den, závad může být asi více, ale vypadá to na zavřený kohout pod kotlem do topení, nebo zanešený filtr na topení (kotel nemá oběh).

Petr F. 02.10.2015 21:55:40 - Reagovat

Omlouvám se, nečetl jsem diskuzi jen to probíral s panem Standou. Tudíž jsem nepožádal kamaráda o fotodokumentaci díla. Rozřízl nádrž ve švu (sváru) dole u vstupu hadu. Nádrž byla plná vodního šutru, prý 1/4. Had uvnitř měl dírku. Ta se zavařila a pak se tigem zavařila nádrž. Díky kamarádovi za flašku slivovice. V pondělí to servisák namontuje zpět, tak uvidíme. Na popud pana Standy požádám o výměnu anodové tyče.

Standa 04.10.2015 14:36:37

Ona to ani nebude tak výměna, jako montáž, z té staré tam nezůstalo mimo zátky nic, proto taky ta dírka v tom hadu. Nežere-li el výboj anodu, pustí se jinam...mrcha!

Radek 01.10.2015 00:46:14 - Reagovat

Dobrý den, máme plynový kotel Ariston clas, který hlásí chybu 6P1... nevíte co s tím? Údajně by se mohlo jednat o závadu na základní desce? což by bylo nákladné... Potřebuji s tímto kotlem vydržet ještě tuto zimu, nedala by se někde sehnat použitá deska? Děkuji za odpověď kotel Ariston clas B (tuším24)

Standa 01.10.2015 16:33:39

Takže nejde proud z desky na ventilátor. Přepajte všechny konektory trafa a uvidíte, jak to raz dva pojede. Nehledejte studeňáky, prostě pajte.

Bartek 01.10.2015 13:57:45

Dobrý den, bohužel opravenou desku nemám, podívejte se na studené spoje u relátek, jinak asi nová.

Radek 01.10.2015 08:55:19

Omlouvám se ale odpověď se tapetu z pro mě nejasných příčin :-(

Radek 01.10.2015 08:52:54

Omlouvám se ale odpověď se tapetu z pro mě nejasných příčin :-(

Radek 01.10.2015 08:51:02

Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji

Radek 01.10.2015 08:50:50

Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji

Radek 01.10.2015 08:50:27

Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji

Radek 01.10.2015 08:45:22

Dobrý den, děkuji za odpověď. Servisák zjistil, že ventilátor se opravdu netočí, ale je to problém řídící desky. Cena za opravu min. 6000kč... Otázka tedy je, da-li se sehnat funkční použitá deska, která by ten rok vydržela. Děkuji

Standa 01.10.2015 05:45:03

A to, co tomu je, zjistí servisák.

Bartek 01.10.2015 01:53:11

Dobrý den, popisovaná chyba je chyba manostatu spalin, je vadný, nebo Vám nefunguje ventilátor.

Petr Fryšavský 21.09.2015 20:18:30 - Reagovat

Protékání expanzní nádrže myslím nahoře v domě. Mám starý systém s otevřenou expanzní nádrží. Ta expanzka v kotli neprotéká.

Petr F. 02.10.2015 21:58:13

Omlouvám se, nečetl jsem diskuzi jen to probíral s panem Standou. Tudíž jsem nepožádal kamaráda o fotodokumentaci díla. Rozřízl nádrž ve švu (sváru) dole u vstupu hadu. Nádrž byla plná vodního šutru, prý 1/4. Had uvnitř měl dírku. Ta se zavařila a pak se tigem zavařila nádrž. Díky kamarádovi za flašku slivovice. V pondělí to servisák namontuje zpět, tak uvidíme. Na popud pana Standy požádám o výměnu anodové tyče.

Standa 23.09.2015 06:25:14

Možné technické lacinější řešení (opakuji možné, možná totiž že je to prasklé někde, kde s tím nikdo nehne) spočívá v tomto: z kotle se vymontuje samozřejmě již vypuštěná nádrž, sundá se příruba naspodu nádrže, koukne se dovnitř. Bude tam asi kámen. Ten se vyčistí, aby byl vidět had. Během operace se to bude fotit, abysme z toho taky něco měli, hlavně vědomosti pro příště. Pak se had napustí vodou (přívody má na boku nádrže skoro pod sebou a jeden konec hada se zaslepí. Na druhý konec hadici a pustí se tlak. Had uvnitř ukáže, kde je díra. Nebo díry. Pak kamarád rozhodne, zda se k tomu dostane buď přímo, nebo se vyřízne část pláště. V podstatě není už co zkazit, dá se jen vyhrát nebo koupit novou nádrž. Had se vypustí, práce provádět kde nebude vadit tekoucí voda všude možně. Hada lze vzduchem vytlačit přes hadici, na jeden konec si namontujete jednu hadici, do které budete foukat, druhou hadici z druhého konce dáte někam do odpadu, aby tudy voda odtekla. Nic lepšího mě nenapadá, bo jsem to neviděl.... Pan servisák na místě bude vědět více. Pak je otázka proč to prasklo a v jakém stavu neúdržby kotel je. No a to mě zajímá extrémně moc. Děkuji.

Standa 23.09.2015 06:13:40

Takže jak se věci mají po telefonu: někde v nádrži TUV praskl had a voda z řádu s tlakem cca 5 bar a více plní systém a ten "přepadá" otevřenou expanzkou. Pan kolega servisák sežene cenu nové nádrže TUV a sdělí ji panu Petrovi. Já jsem panu Petrovi řekl, že bych v případě vyšší ceny té nádrže zkusil přes jeho kamaráda, který nerez svařuje, najít v nádrži díru a kdyby byla přístupná, zavařit ji. Zároveň ji zkontrolovat jak vůbec vevnitř vypadá a poslat mi fotky, jestli to nebude chycené rzí atd. I kdyby se měl plášť nádoby vyříznout, aby se mohlo dostat k prasklině, pan svářeč to dá zase dokupy a pokud je to kamarád, nebude to snad drasticky drahé. S tímto případem, byť vzdáleně, se setkávám poprvé, ale to platí pro řadu jiných závad taky.

Petr F. 22.09.2015 19:50:58

Omlouvám se, nechtěně jsem to tu flákl 3x.

Petr F. 22.09.2015 19:48:11

Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.

Petr F. 22.09.2015 18:46:52

Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.

Petr F. 22.09.2015 18:40:36

Kolik mám vody v TUV to se omlouvám nevím, ale expanzku nemám na půdě jen v 1 patře u stropu tedy pod podlahou půdy. Kotel měsíc bez problémů fungoval. Tedy na teplou vodu na topení jsme ho v létě zkoušeli jen chvíli. Byl tu dnes topenář co to instaloval a říkal, že je vadný výměník vody a údajně i trojcestný ventil.

Standa 22.09.2015 17:29:43

Tak tak, Nuvola má tlakový spínač na 0,6 barech, ale často reaguje i na 0,8 barech, což je osm metrů vodního sloupce, když je patrový domek, musí být expanzka až na půdě, aby kotel vůbec jel. Pán nepíše, kolik vody v otevřené expanzce má a pojišťovák nemá důvod téct, toho ten necelý bar tlaku neotevře. Spíše se bojím pojišťováku TUV okruhu.

Bartek 22.09.2015 08:27:15

Dobrý den, budete muset přeci jen dofoukat expanzomat v kotli, pravděpodobně Vám voda vytéká z pojišťováku. Možná ještě snižte rychlost na kotlovém čerpadle. Tento kotel se moc na otevřený expanzomat nehodí.

Petr Fryšavský 21.09.2015 20:14:37 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel BAXI NUVOLA 280i. Začala mi protékat otevřená expanzní nádrž přepadem. Když dohřívá vodu tak začal hrozně bublat, jako by byl zavzdušněný. Když jsem zastavil přívod teplé vody z kotle do topení, přestala téct voda z přepadu, ale začal kapat kotel kolem trubek napojených na topení. Nevím co je za problém. Nemohu zastavit vodu do kotle, aniž by někde netekla. Nevíte prosím co by mohl být problém? Kotel má 2 roky provozu za sebou a potom 2 roky stál, než byl znovu zapojen. Děkuji.

Standa 22.09.2015 18:51:25

603812644. Volejte.

Petr F. 22.09.2015 18:36:56

Ano voda začala protékat přes expanzní nádrž v 1 patře domu v době kdy se kotlem netopí. Jede jen na ohřev vody. Za zmatený popis se omlouvám nejsem expert jen uživatel. Voda přestala téct přepadem v expanzce v 1.p. domu, když jsem vývod teplé vody do TUV. Bohužel ale začala kapat voda přímo z kotle. Za hodinu byla ve sklepě trochu potopa. Nakonec jsem tedy raději nechal vodu téct přes přepad ve vrchní expanzce.

Standa 22.09.2015 17:27:26

Strašně zmatený popis. Zkusím to zrekapitulovat: Baxi Nuvola 280i, komínový kotel. Jeden oddělený okruh topení, tlak 1,2 bar cca, druhý oddělený okruh vody TUV, tlak cca 5 bar ale i 9 bar. Integrovaná nádoba na TUV. Otevřená expanzka nad systémem. Ta začala téct z přepadu, ale kdy? I když kotel netopí? To by svědčilo o průšvihu s průrazem vody z řádu do okruhu kotle. Kdy začala téct ta voda přepadem expanzky a zastaví se, když zastavíte studenou vodu do nádrže TUV v kotli?

Ivana Javůrková 14.09.2015 09:18:21 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Ariston Class Premium a když pouštím teplou vodu, kotel začne hřát, na displeji se objeví d53, blikne modré světlo (zřejmě sepnutí plamene), skočí tam 5P3 a poté po nějaké chvíli Err 504. Teplá voda tudíž neteče. Poradili byste mi, prosím, co je to za chybu? Mockrát děkuji za ochotu. Ivana Javůrková

Bartek 15.09.2015 00:45:35

Dobrý den, tato chyba je chyba ionizace. S největší pravděpodobností je vadná řídící deska.

Pavel 11.09.2015 13:25:19 - Reagovat

Dobrý den, dnes ráno mi svítilo na kotli Baxi 03. Zatím jsem nepřišel čeho se to týká, je možno poradit?

Standa 11.09.2015 20:30:14

Lepší varianta: odešel termostat spalin Horší varianta: máte problémy s odkouřením přívodem vzduchu atd. Poněvadž nepíšete co to je za kotel ani kde je hlavně umístěn, těžko říci, co teď, ale každopádně tohle je silně o průšvih a pořádný.

Sona Jochecová 09.09.2015 12:01:00 - Reagovat

Dobrý den,po létě chci opět zatopit kotlem Baxi a ukazuje E 10 ? Mužete mi poradit? Děkuji Jochecová

Standa 10.09.2015 17:41:05

Ano, přesně tak... jenže oni servis nezavolají, když už jim to jede. Pak se plní expanzka postupně vodou, pak už se nemá ohřátá voda kam rozpínat a následuje vzrůst tlaku a např. bouchlý starý plecháč radiátor v obýváku atd atd. :D nebo souběžně se zarostlým pojišťovákem pojištěným kohoutkem odc hod kotle do věčných lovišť! Předevčírem jsem byl u paní, které se před rokem namontoval Baxi Ecofour. Prej to chce spustit na zimu, že se toho bojí. Přijel jsme tam a ukázalo se, že si bábi ohřívá celý rok vodu na mytí v hrnku, páč se to bála spustit.... Tak ze servisu nebylo nic, naco servis na nový kotel....

Bartek 10.09.2015 08:02:41

Máte pane Stando pravdu, ale rychlejší a pro zákazníka je jednodušší to jen dopustit a následně volat servis.

Standa 10.09.2015 06:01:22

Ještě malinký dodatek: já svým zákazníkům říkám, aby raději dofučeli expanzku do toho patřičného tlaku vzduchem, ne vodou. Protože takto si za pár podobných poruch napustí zákazník expanzomat vodou až po vrch. Ne všichni jsou schopni vzít pumpičku a foukat to ovšem... :D

Bartek 09.09.2015 19:17:09

Dobrý den, pan Standa Vám správně popsal, co se Vám ve Vašem kotli asi stalo, ale je třeba ještě dodat, že to vyřešíte dopuštěním vody do kotle na 1,2 bar, dopouštěcím kohoutem, převážně bývá ve spodku kotle, mívá černou, nebo modrou barvu (červeným prosím netočte, nebo na Vás vyteče ten poslední zbytek vody).

Standa 09.09.2015 18:01:36

Z nějakého důvodu, možná nízký tlak vody, lépe řečeno ušla vám přes léto expanzka, neproběhlo sepnutí tlakového spínače.

Vladimír 08.09.2015 20:06:58 - Reagovat

Dobrý den. Dosluhuje nám plynový kotel Mora combi 674.Vytápíme starší přízemní řadový poměrně "chladný" RD cca o ploše kolem 110 m2.Kotel se používá i na ohřev vody, ale nejde o velkou a pravidelnou spotřebu. Byli nám nabídnuty atmosf. kotle Ariston Clas ECO 24 FF, Viessmann VITOPEND 100 -W 10,5 až24,8 nebo Baxi Ecofour nebo Fourtech 24F. Je možné nám poradit z těchto informací , který kotel zvolit? Děkujeme mnohokrát za radu.

Standa 12.09.2015 06:51:09

A pokud mám mluvit co se doporučení týče zcekla ze svých zkušeností, tak Brötje WBS 22 f, špičkový, drahý ale super úsporný kotel: ze starou Destilou 18 u zatepleného domku průměr 3600 kubíků plynu ročně, s tímto miláčkem (a na domku dostavěno podkroví 180m krychlových otápěného prostoru navíc) mám po sedmi letech provozu spotřebu 1400 m3 plynu. Při dřevěných oknách a dveřích, bez daších stavebních úprav. Až letos na jaře okna a dveře vyměněny za trojskla plastová. Cena ale od 50 280,-Kč na Heuréce, což asi tušíte, že pravda v reálu nebude, plus patnáct za montáž. Za dva a čtvrt roku jsem měl na úspoře plynu investici zpět. Šest let v kuse kotel dokázal díky své elektronice (využívání dat ukládaných do paměti) stále snižovat spotřebu plynu. Až letos se spotřeba srovnala. Od začátku jeho provozu srazil svoji spotřebu o 750 m3 plynu, což není přesný a dostatečně přesný údaj. Proto jsem vymyslel poměr spotřebavaných m3 plynu za rok na jeden m3 vytápěného prostoru mého domku. Pokud počítám spotřebu plynu Brötjinky první rok jejího provozu na 1 m3 vytápěného prostoru, dostanu 9,1 m3 plynu na jeden m3 vytápěné kubatury domku za rok 2009 - to byla Brötjinka jak píšu nová a první rok v provozu se chovala jako klasický kondenz kotel a ukládala si v podstatě jen data, Za poslední sezónu je ten poměr 3,45 m3 plynu na m3 vytápěné kubatury domku za rok, předminulou byl ještě lepší - byla teplejší zima. Když to přepočítám procentuelně na úsporu, co mi Brötjinka dokázala vytvořit, činí to 62,09 = úspory plynu. Stačí? Dosud se mi nepodařilo zjistit (ne že by zákazníci hromadně hlásili svoje data, všechno z nich musím páčit) an jen podobný kotel. Čímž neříkám, že neexistuje.

Standa 10.09.2015 06:07:24

Viessmanny děláme, Vitopend nebrat. Jo, stovka Vitodens, kondenzační, je už jinší kafe. Obě Baxiny nikdy, po třech - čtyřech letech je nutné je sestavovat znovu, doslova se rozpadají. Teď válčíme se třemi kusy, ale naše válka jeví se marnou. Já bych vám doporučil: českou Thermonu. Vše jde opravit, všechno je přístupné, ceny náhradních dílů jsou o stovky procent níže než u veškeré konkurence. Kotel je srovnatelný s ostatními kvalitními kotli. Velmi široká servisní síť.

Bartek 08.09.2015 20:41:58

Dobrý den, kotle Viessman neznám, co se týká poruchovosti, jinak ostatní kotle jsou na stejné úrovni. Osobně bych volil Ariston Clas EVO 24 FF, protože se k němu dá dokoupit modulační termostat, ale je to jen můj názor.

jirka 24.08.2015 20:34:30 - Reagovat

Dobry den, mam kotel Baxi Luna 1.240i a zacala blikat kontrolka cislo 2, coz znamena zablokovani plynu. Privod plynu do kotle je v poradku. Kde muze byt zavada? Dekuji za odpoved.

Standa 25.08.2015 06:00:18

Plynová armatura, ionizační elektroda ohnutá žárem nebo prasklá, ionizační okruh zaoxidován nějaký spoj, závada na součástce předcházející ve startovací sekvenci kotle plynové armatuře takže ta neotevře, atd. atd. Když kotel nevídím v jakém je stavu a všechny věci okolo, těžko soudit. Volejte servis.

Pavel 09.08.2015 10:41:50 - Reagovat

Dobrý den u kotle Ariston CLAS SYSTEM 24FF dochází při zpuštění k šumění a tupému nárazu v kotly a následnému zapraskání v topení.Kotel vyhodí eror 104-nedostatečná cirkulace. Servisák vyčistil sítko pod kotlem i v kotli a nechal výměník vyčistit kyselinou- zkontroloval čerpadlo-mrkl na něj levým okem a řekl,že je o.k.Ani jedno nepomohlo.Následně snížil výkon kotle ze 24 kW na 14 kW a to ten tupý náraz utlumilo,ale ničemu to nepomohlo.Prohodil vstupní za výstupní čidlo prý mají stejné hodnoty-nevím jaká čidla asi něco s tlakem.Kotel to ze začátku dělal tak dvakrát za týden a nyní tak cca třikrát denně podle jeho nálady jak moc mě chce na...t. Nyní budu proplachovat topný okruh vodou prý je tam nějaká nečistota,která brání dostatečné cirkulaci. Mám rozpojit přívod a vývod pod kotlem a na vývod dát přívod vody a na přívod vývod do kanálu a tímto způsobem to mám propláchnout.Myslíte,že proplach pomůže? Nechce se mě zbavovat technické vody v topení.Ještě pro upřesnění:topení je staré dvacet let a kotel má čtyři roky.Děkuji za odpověď.

Pavel 06.09.2015 10:18:49

Důvodem padání kotle do poruchy 104-nedostatečná cirkulace byl rozběhový kondenzátor na čerpadle. Tak že jste měl pravdu s tím čerpadlem.Ještě jednou děkuji za vaše rady.

Standa 16.08.2015 11:31:09

Čím méně se používá chemie do topení, tím lépe, jak to můžu pozorovat. Pokuid se omezíme jen na dodání chemie do systému a nepovedeme průplach, dočkáme se za dva roky masivního uvolnění svinčíku čerpadlem kotle a jeho zanesení. K tomu i trojcesťáku atd. Pokud předvedeme domácí "průplach" aneb nalejeme chemii a vzápětí ji vylejeme s tím, že jsme mu to vyčistili, je to možná náš dobrý pocit, ale pramenící z naší neznalosti - nic moc jsme toho nevyčistili a ve skutečnosti zákazník platil zbytečně. Raději jak píšete, změčenou vodu do systému a je klid. I když je systém zanesený a nepředává teplo jak má, pořád lepší než zničit kotel.

Pavel 10.08.2015 12:00:47

Děkuji vám za vaše rady a jak to dopadlo dám vědět.Musím počkat až přijede servisák z dovolené. Nejhorší je,že to dělá jen občas. Doufám ,že čerpadlo i trojcesták půjdou vyčistit.Kupovat nové je docela lata.Jenom originál čerpadlo ,které nejde nahradit jiným, co jsem našel na netu stojí 5000 kč. Trojcesták jsem nenašel a jestli to bude taky taková cena ,tak s prací budu na dvoutřetinové ceně kotle. No prostě paráda.

Bartek 10.08.2015 09:03:35

Dobrý den, já moc chemii do topení nepoužívám, používám upravenou vodu (katex atd.). To co popisujete, je opravdu čerpadlo, nebo nefunkční trojcestný ventil. Pokud by jste měl zavřené hlavice na topení, tak kotel má automatický by-pass, přes který kotel chvíli běží a nepadá do poruchy.

Standa 10.08.2015 06:06:52

1: Topecor: v návodu je napsáno, že máte uvolněný svinčík z radiátorů nebo obecně systému vypláchnout - ale to nejde. Tak to nefunguje. 2: jasně čerpadlo nebo jak píše pan Bártek, blbne trojcesťák. Rozdělat a vyčistit.

Pavel 09.08.2015 20:47:54

Dobrý den Pane Bártku kotel mám jen na ohřev topení,bojler nemám. Máte stejný názor na Topekor jako Pan Standa a měl bych raději vyměnit vodu? Děkuji

Pavel 09.08.2015 20:45:57

Pane Stando:Nyní jsem zapnul kotel a držel trubky pod kotlem,kotel naběhl obě trubky studené za tři sekundy nový eror 101 přiliž vysoká teplota. Trubky stále studené.Dal jsem reset kotel naběhl a okamžitě spadl eror 104 nedostatečná cirkulace a při tom se levá trubka okamžitě ohřála a ihned začala chladnout. Vše je tak rychlé,že voda nemůže k termostatickým ventilům dojít.Stejný průběh kromě eroru 101 byl i v zimě.Stalo se to když kotel stál a voda byla studená.Vše proběhlo při startu kotle maximálně pár sekund a v domě bylo 20,5 stupně při této teplotě kotel zapíná pokojový termostat. Jiný způsob ovládání kotle nemám.Nikde na stránkách Topekoru jsem se nedočetl,že by nebyl vhodný do nových kotlů můžete prosím poslat odkaz děkuji.

Bartek 09.08.2015 18:50:10

Dobrý den, pane Pavle napište, jak máte zapojen kotel (používáte kotel i na ohřívání bojleru?). jedná se o to, že kotel má trojcestný ventil, který po vypnutí se přenastaví na požadavek TUV a jestliže nemáte připojený bojler, tak je možné, že máte vývod zaslepený a pak kotel pokud mu nepracuje dobře trojcestný ventil začne topit do záslepky s následnou chybou oběhu. Jinak se přikláním k vadnému čerpadlu.

Standa 09.08.2015 18:13:10

Náhoda nebo ne: prostý fígl: zkusit rukou vždy trubku z kotle přívodní a vratku. Pokud bude vratka studená, nejde okruh - čerpadlo z něhjakého dlůvodu nejede nebo někde je něco ucpané. A pozor, ano, mohl se někde ve starém topení teoreticky uvolnit kousek kovu, klasicky šupinka, a ten se někdy prostě zvedne a přicpe systém. Nechci vás strašit, tohle nebude pravděpodobné. Zkuste si to opakovaně, když budete mít nějaké radiátory naplno otevřené, jestli se chyba objeví a dejte vědět. Objevilo se to v lednu, ale to nijak nevadí, nevím jak máte kotel řízený, zda termostatem nebo jen samotným potenciometrem na kotle nebo venkovním čidlem... Pak vám vysvětlím, o co by šlo v tom lednu, co se stalo.

Standa 09.08.2015 18:06:02

Přečtěte si schválně návod k použití Topecoru, tam jasně píší, co Topecor udělá a prej máte systém pak vypláchnout. To ale prostě nejde. Kdyby se do radiátorů dostala voda tlaková a pořádně to tam všude probrala, dobrá, ale už ve třetím radiátoru natéká i pod tlakem puštěná voda do topení pomalu a nic neuvolní ani nevypláchne. Hydraulický odpor systému prostě žádný průplach, který by vylil uvolněnou špínu ven, neumožní. Naopak co uvolněnou špínu spolehlivě posunuje, sice pomalu a za pár let, je čerpadlo kotle. A samozřejmě v kotli se ten svinčík nachytá, protože je tam spousta zůžených míst. Nechytí to ani sítko, protože to je velmi jemné blátíčko. Pak při dvouletém servisu vylívám ze systémů těmihle prostředky uvolněné špíny místo vody bláto, které samozřejmě: vybrousí lopatky čerpadla, zničí trojcesťák, poškodí nebo zničí výměník a všechny věci, co s tím dojdou do styku. Uvolněním částeček kovu navíc dojde k daleko většímu průšvihu než je nějaké blátíčko a to zvýšení vodivosti vody a vytváření spousty maličkých elektrochemických článků mezi různými kovy, z nichž se váš systém včetně kotle skládá. To vám kotel zničí, u starých litiňáků to nikoho nevzrušovalo, to byla litina a ocel, ale tady je hliník, mosaz, měď, ocel.... Ty si spolu elektrochemicky rozunmí mnohem více. I proto (těch důvodů je mnohem více a nejvězším zabijákem je ohřev tvrdé TUV) nové kotle s takto ošetřenou topnou vodou končí do deseti let funkce. Staré kotle vydržely hodně, ne taky všecko, ale tyhle jsou na topení komfortní, ale musí se jim dát aspoň slušný standard, aby mohly dlouho sloužit.

Standa 09.08.2015 17:54:27

No nevím, ale vidím to tak, že jste měl zastavené všechny radiátory a neexistoval oběh v topení - právě proto. To je ale celkem "až" první věc, která se musí udělat, když se toto stane. Hlavice a tvrzení domácího, že jsou radiátory otevřené jsou prvním problémem při komunikaci, když po telefonu tyto poruchy řeším. Hlavice na radiátoru reaguje na teplotu svého okolí a pokud je tato teplota dosažena, a v tomto vedru na trojku určitě je, kdoví jestli ne i na pětku :D hlavice radiátor uzavře. Stačí, aby se toto stalo na všech radiátorech a z celého systému topení máte v podstatě neprůchozí věc, jako byste ji ucpal. Kotlu stačí, když se má trochu kde "vychladit" (objem vody) a hlavně, aby se teplá voda vrátila po zpátečce zpět. Tam je čidlo, které vyhodnotí, že systém je již natopen a kotel vypne. Je tam přece jen nějaký objem vody, který nedovolí kotlu se tak mohutně rychle ohřát a začít mlátit. Ale pokud je systém uzavřen, čerpadlo, chudina, nemá jaksi kam tlačit, když nemůže ani táhnout :D no a voda ve výměníku se bleskově začne vařit a mlátit. Topekor ani Inhicor se do systémů s moderními kotli NESMÍ dávat. Jednak zvyšují PH vody (a ona vám pomaličku rozežere měď, mosaz, hliník - vše zevnitř) a jednak uvolňují všechny usazeniny v topení, které pak skončí v kotli na sítkách. V návodu těchto starých prostředků určených výhradně pro staré ocelové systémy starých kotlů je to, myslím si, i uvedeno. Výplach starého systému (a po tom Topecoru začne za rok až dva peklo se sítkem) se prování trolinku jinak, dlouhodobě a složitěji: napřed se topná voda ze systému pošle na rozbor, nějakých osm set, nebo se vyšetří sama na místě speciální sadou. Pak se spočítá objem vody v topení a pak se nadávkuje množství konkrétních chemikálií (do cca 1000,-kč všecko) a přesném pořadí jak a co. Měří se ph vody, vodivost (jak moc trubky pouští kov aneb jak moc reziví a vede elektřinu aneb kolik svinčíku už je v systému uvolněno), tvrdost a řasy. V klasika systému bez PT řasy ne. Není to čištění samotná pak jednoduché, trvá to od šesti týdnů do řádu měsíců, domácí si denně čistí speciální filtr co má napojený na systém, který žene nějaké čerpadlo. A to do doby, než filtr přestane být zanesený. Nic moc čistit systém. Já bych osobně zvolil metodu: systém vypustit, vypláchnout (nevyčistíte ho tím vypláchnutím nemějte strach :D) od Topecoru a napustit měkčenou vodou, pokud máte v místě vodu tvrdou. Záleží jak moc. Pro jedenkrát nevadí ani voda tvrdší, ono to málo kamene, co ta voda s nějakým omezeným a neměnným obsahem v systému obsahuje, nic neucpe. Problém sice je, že se ten kámen vysráží na vstupu do výměníku, ale ten vyčistil pan servisák, takže není problém. O kotel se staráte pěkně a dobře. On se vám odmění.

Pavel 09.08.2015 17:24:44

Čerpadlo je slyšet,když vypnu kotel ta ještě nějakou dobu jede. Servisák měl čerpadlo venku a říkal,že je v pořádku,ale nevím jestli se točí volně nebo ne,až se vrátí z dovolené tak ho na to upozorním. Kotel začal haprovat přesně po třech letech v lednu 2015, nyní má 3,5 roku.S vodou jsme nic 20 let nedělaly,až minulý týden mě do topení nalil Topekor asi půl lahve,tak doufám,že tím něco nepokazil.S radiátory problém nikdy nebyl vždy hřály dobře.Před začátkem sezony jsem vždy upustil vodu na nulu,dotlakoval expanzku na 1 bar a po té vodu na 1,2 bar,prošel pro jistotu odvzdušnováky na radiátorech a případně dotlakoval na 1,2 bar a během topné sezony dle potřeby opakoval.Nyní jsem všechny ventily otevřel na max-byly na trojce a kde mám jen spodky bez hlavic jsem raději překontroloval jestly jsou povolené-byly.Po zapnutí kotle žádný eror,ale nevím jestly to bylo tím a nebo jen náhoda:) Budu to zkoušet,ale protože je tady šílený vedro, v baráku už mám 26 stupnů tak počkám až se trochu ochladí.

Standa 09.08.2015 17:23:13

Děkuji za odpovědi. Otázka: čerpadlo jede tiše nebo je slyšet jeho chod? Ať tak nebo tak, měl ho servisák venku? Stačí vypustit kotel a povolit vpředu buď dva nebo čtyři imbusy a sundat jen hlavu čerpadla a zkusit, jak se rotor otáčí. Musí se točit naprosto volně. Čerpadlo je wattově velmi slabé a mírně přidřené ložisko ho dokáže zastavovat stejně jako trolinka vodního kamene. Právě že náhodně. Průplach systému: to, co chcete udělat je akorát pokus procpat nějaký uvažovaný kus případného svinčíku někde v užším místě nebo zatáčce nebo nevím ani, jak by to mělo být, směrem - někam. Taky to může být na naprosto špatnou stranu, ale s nějakým kusem něčeho v systému jsem se nikdy nesetkal, nemohu sloužit. Jak dlouho to dělá? Od jakého stáří kotle? Neupravoval někdo vodu Inhicorem nebo Topecorem? Hřejí všechny radiátory, když kotel topí? Pokud ano, systém ucpaný nebude. Máte radiátory puštěné? Nemyslím případné termohlavice pokud je máte na nějaký stupeň, myslím termohlavice naplno otevřené.

Standa 09.08.2015 15:56:29

Děkuji za odpovědi. Otázka: čerpadlo jede tiše nebo je slyšet jeho chod? Ať tak nebo tak, měl ho servisák venku? Stačí vypustit kotel a povolit vpředu buď dva nebo čtyři imbusy a sundat jen hlavu čerpadla a zkusit, jak se rotor otáčí. Musí se točit naprosto volně. Čerpadlo je wattově velmi slabé a mírně přidřené ložisko ho dokáže zastavovat stejně jako trolinka vodního kamene. Právě že náhodně. Průplach systému: to, co chcete udělat je akorát pokus procpat nějaký uvažovaný kus případného svinčíku někde v užším místě nebo zatáčce nebo nevím ani, jak by to mělo být, směrem - někam. Taky to může být na naprosto špatnou stranu, ale s nějakým kusem něčeho v systému jsem se nikdy nesetkal, nemohu sloužit. Jak dlouho to dělá? Od jakého stáří kotle? Neupravoval někdo vodu Inhicorem nebo Topecorem? Hřejí všechny radiátory, když kotel topí? Pokud ano, systém ucpaný nebude. Máte radiátory puštěné? Nemyslím případné termohlavice pokud je máte na nějaký stupeň, myslím termohlavice naplno otevřené.

Pavel 09.08.2015 15:01:50

1.Kotel pouštím do topení ,TUV nemá. 2.Kotel měl před čištěním výměníku prudký nástup teploty a poté se hodil do poruchy 104,kotel byl hlučný a po vyčištění se ztišil. Nyní při snížení výkonu kotle na 14 kw už ta teplota tak rycle nahuru nejde,ale kotel stejně padá do poruchy. 3.Vždy když dám cca 2x reset kotel se rozjede,zkoušel jsem odvzdušnit čerpadlo za chodu prostředním šroubem teče jen voda,žádný vzduch. Nevím jak poznat jestli čerpadlo před zahlášením poruchy čerpá nebo se jen točí motor.Expanzku jsem kontroloval při vypuštěné vodě měla tlak 0.8 bar tak jsem ji dotlakoval na 1 bar a vodu na 1,2 bar stejně to nepomohlo. Jestli je někde vzduch nevím,ale když jsem to říkal minule servisákovy tak mě řekl,že se sám odvzdušnuje. 4.Průchodnost výměníku snad vyzkoušel servisák,když ho vymontoval a odvezl na chemické čištění.Tu zkoušku průchodnosti hadicemi servisák nedělal, ale řeknu mu o tom. 5.Sítko bylo vytaženo a na něm byly jen malinké žmolky přez pár dírek,jinak vypadalo čistě. Děkuji za ochotu

Pavel 09.08.2015 14:49:22

1.Kotel pouštím do topení ,TUV nemá. 2.Kotel měl před čištěním výměníku prudký nástup teploty a poté se hodil do poruchy 104,kotel byl hlučný a po vyčištění se ztišil. Nyní při snížení výkonu kotle na 14 kw už ta teplota tak rycle nahuru nejde,ale kotel stejně padá do poruchy. 3.Vždy když dám cca 2x reset kotel se rozjede,zkoušel jsem odvzdušnit čerpadlo za chodu prostředním šroubem teče jen voda,žádný vzduch. Nevím jak poznat jestli čerpadlo před zahlášením poruchy čerpá nebo se jen točí motor.Expanzku jsem kontroloval při vypuštěné vodě měla tlak 0.8 bar tak jsem ji dotlakoval na 1 bar a vodu na 1,2 bar stejně to nepomohlo. Jestli je někde vzduch nevím,ale když jsem to říkal minule servisákovy tak mě řekl,že se sám odvzdušnuje. 4.Průchodnost výměníku snad vyzkoušel servisák,když ho vymontoval a odvezl na chemické čištění.Tu zkoušku průchodnosti hadicemi servisák nedělal, ale řeknu mu o tom. 5.Sítko bylo vytaženo a na něm byly jen malinké žmolky přez pár dírek,jinak vypadalo čistě. Děkuji za ochotu

Standa 09.08.2015 12:48:40

Otázky nutné pro nějaké posouzení problému: 1: kotel spouštíte do topení nebo na ohřev TUV? 2: za jak dlouho začne ve výměníku ta voda vřít? 3: čerpadlo skutečně jede? Ne že se točí, to ještě neznamená, že vodu čerpá. Může v něm být vzduch ze špatně odvzdušněného kotle nebo spíše prasklé expanzky. 4: zkoušel jste průchodnost výměníku? Prostě připojíte na vypoušťáky hadice, jednu dáte na vodovodní kohoutek a druhou si dáte do kýblu, vypouťáky otevřete, počkáte až klesne tlak a pustíte kohoutek, tam jasně uvidíte, jestli je výměník ucpaný nebo není. Až pak bych něco chemicky čistil. 5: sítko jste kontroloval? Jak vypadalo? Byly tam takové měkké tmavé jakoby žmolky nebo spíše jakoby rozmočený toaleťák?

narvik 07.07.2015 12:03:24 - Reagovat

Dobrý den, U kotle Baxi Prime HT1.120 se objevuje porucha E168. Hořák jde nastartovat třeba až po 10 restartu. Pokud jede na zásobník TUV, vše v pořádku, pokud topí podlahu, tak nastává tento problém. Teď v létě nespíná podlahu a jede bez závad. Je problém v desce nebo trojcestném ventilu? Děkuji za odpověď.

narvik 22.07.2015 14:21:24

Díky moc za všechny rady, zkusím tu opravu. Teď je to nejlepší období a bez teplé vody se dá pár týdnů přežít.Pak dám vědět, jak to dopadlo.

narvik 19.07.2015 21:24:18

Díky moc za všechny rady, zkusím tu opravu. Teď je to nejlepší období a bez teplé vody se dá pár týdnů přežít.Pak dám vědět, jak to dopadlo.

Standa 10.07.2015 06:25:54

Základní desky kotlů se zásadně nesmí opravovat kvůli bezpečnosti. Jinak to dělá každý šikovný televizák. Jak jsem psal, poznačte nebo vyfoťte si dráty vedoucí od čidla topení, kde jsou na desce připojeny, a dejte to opraváři televizorů, ať se na to podívá. Podle toho co to je za deska se uvidí. Na starých deskách by to bylo jasné: relátko. Co je to ale na nové, nikdo nikdy netuší. Třeba šváb, třeba kondík. Třeba studeňák.

narvik 09.07.2015 10:39:53

Dobrý den, děkuji za naprosto bleskovou a jasnou odpověď. Z popisu jste to pochopil naprosto správně. Je to patrně deska - bohužel. Dá se někde opravit?

Standa 09.07.2015 05:58:17

Ne, skutečně jsem se neptal pana Bártka, ale šéfservisáka Baxi. :D Podle toho co jste popsal, jednoznačně základní deska. Je to všeobecná chyba, ale pokud jde ohřev TUV a nejde voda, jak jsem psal: označte televizákovi konektorky, ke kterým vedou dva drátky od čidla topení a ať hledá. PS: Pokud jste udělal v popisu závady chybu, máte chybu i v odpovědi.

Standa 07.07.2015 18:42:00

Pojďme popořádku: kotel ohřívá vodu, tedy funguje ventilátor, manostat, průtokový spínač, čerpadlo, deska aspoň, její část, jsou v rychtyku pojistky i přívod elektřiny. Fungují obě elektrody a zapalovačka. Funguje NTC čidlo TUV a musí fungovat i čidlo výstupu OV neboť ohřev vody jde. Trojcesťák jsem zažil s těmito poruchami: kotel s ezapnul a ve vyhníkaném motorku zachrastilo a do dvou sekund padla porucha E-133. V Baxi to ještě neslyšeli. Motorek jsem vyměnil, porucha znovu za tři hodiny, ionizačka. Kotel už jede. Pak trojcesťák způsobuje to, že jakmile je na jeho osičce vodní kámen, osička nejezdí, mimo to že časem vyhníká plastové ozuby motorku se kotel zastaví a nejede a neháže poruchu. Trojcesťák prostě nedojede na doraz a kotel čeká. Pravděpodobnost trojcesťáku je malá, ale je. Vypustit kotel se zásobníkem, trojcesťák vymontit a vyčistit. Jak ale píše pan Bártek, viděl bych to na desce na cestě od kabelů NTC čidla OV dále, ať televizák hledá tady. Další možnost: naprostá banalita neurčitého charakteru. Vydržte, zítra se zeptám pana machra.

Bartek 07.07.2015 13:26:45

Dobrý den, v trojcestném ventilu to asi nebude vůbec, ale může to být vadné NTC čidlo topení a v nejhorším případe el. deska.

Biscova 05.07.2015 22:18:28 - Reagovat

Dobry den, kupili sme RD typu bungalov kde je podlahove kurenie a kotol BAXI NUVOLA 3 COMFTORT HT so 45L zsobnikom. Podlahovka uz bola spustena ale mame problem s distribuciou teplej vody do kupelni. Aj pri otvorenom kohutiku na maximum trva velmi dlho kym zacne tiect tepla voda. Horuca netiekla vobec. Volali sme kurenara a ten navrhoval vymenu kotla ale poriadne vysvetlenie preco, sme nedostali. V dome sa sice este nebyva, je to holodom ale i tak je nam divne , ze trva celu vecnost kym z kohutika zacne tiect tepla voda. Prosim viete nam poradit kde moze byt problem? Dakujem

Standa 07.07.2015 18:55:49

Jestliže někdo udělá zdroj TUV 15 metrů od baterií, je to trošinku nepošéfované. Ty čtyři litry odtud povalí a´t chcete nebo ne. Otázka je jen jak rychle, jak mocný budete mít průtok. O čtvrtinu se to dá zrychlit z 9 na 12 l za minutu, pokud ten kotel nemá omezovač průtoku. Oběhové čerpadlo - a kde vezmete tu třetí trubku? To zaprvé, zadruhé a to hlavně: oběhovka ano, ale perfektně zaizolované trubky s cirkulačkou a teplou vodou, nebo vám to zničí za chvíli kotel, jak bude stále ohřívat vodu. Nuvola má v nastavení možnost nechat programovat, kdy a na kolik si ohřejete TUV. Který den v týdnu, od kdy do kdy, prostě jako topení. Musíte do vnitřního nastavení kotle, tam to povolit a na panelu si už nastavíte, že chcete vodu teplou od 18 - 22 hodin den co den na 48°C. Návod kapitola 28: Pro vstup do režimu zobrazujícího podrobnější informace a nastavení je nutné stisknout alespoň na 3 sekundy tlačítko IP ; Vstup do tohoto režimu je zobrazen běžícím nápisem „ INFO“. Tlačítkem OK skáčete po parametrech, tlačítky domeček plus a mínus parametr měníte. Dostanete se na HW PR a dáte hodnotu 2. Tlačítkem IP krátce z nastavení vyjdete do základního menu.

Biscova 07.07.2015 16:41:13

Este ma napadlo, nebolo by riesenim nainstalovanie prietokoveho ohrievaca na bateriu? Zabezpecit cirkulaciu vody cez cerpadlo predpokladam by uz bolo vzhladom na podlahovku asi narocne.

Biscova 07.07.2015 09:02:12

Dakujem pekne za blizsie info. Ak som to spravne pochopila, problem je v rozvodoch vody/ trubakach? Pokusam sa este dozistit blizise info o type trubiek a izolacii. S tymto stavom sa zmierit nechceme. Co ste mysleli tym, ze predchadzajuci majitel/stavebnik to neposefoval? Co sa malo spravit inak? Je to este holodom ak je moznost to napravit prv nez budeme investovat do zariadenia, radi by sme to spravili. Tych 30 stupnov v nastaveniach myslim sedi. Pochopila som to spravne, ze ide nastavit 48 stupnov len v nejakom case? Alebo si tych 48 mame navolit vzdy pred planovanou sprchou :D. Ospravedlnujem sa ak sa pytam ako hotentot. Vymena kotla za iny so zasobnikom povedzme na 120L teda v nasom pripade nebude riesenim? Dakujem

Standa 07.07.2015 06:15:49

Každopádně se smiřte, že ty 4 litry vámi jistě správně naměřené vody než poteče teplá odtečou i pak, když bude průtok OK. Majitel před vámi, jedno který, toto prostě nepošéfoval nebo to prokaučoval. Teď si neuvědomuju, jak má Nuvola nastaven průtok TUV, ale 9 litrů to nebude, těch 12 je klasika. Ty kotle mají totiž omezovače průtoku TUV, aby stíhaly dohřívat když si třeba napouštíte vanu a objem TUV jde nad těch 45 litrů co to má ohřáté vody v zásobníku. Jen pozor, parametr delta T aneb o kolik stupňů se ohřeje při daném průtoku vody za jakou dobu voda tím kotlíkem, bývá 30°C, takže vstup vody z řádu nějakých 10°C, delta T je třicet, to je 40°C teplá voda při max průtoku vody, pak je třeba snížit průtok vody, aby se ohřívala voda více. Další tip: ohřívejte vodu jen když ji potřebujete (Nuvola má možnost to programovat) a jen na 48°C. Teplou pouštějte jen tak, že dáte baterku zcela vlevo. Ušetříte tak plyn a údržbu kotle, nebude se tolik zanášet kamenem, pokud tedy máte tvrdou vodu. Pokud máte měkkou, jste za vodou.

Standa 06.07.2015 21:49:03

No to bohužel i s tepelnou ztrátou, než se nahřejí chladné trubky tou teplou vodou, celé odpovídá. Ale neodpovídá průtok vody. Zavřete vodu do domu nebo bytu a plochými sykovkami sundejte baterii v koupelně jak z vany tak z umývadla. Nejspíš bude přicpané sítko na vstupu do baterie na teplé vodě. Jakmile se zvýčí průtok, zvýší se i tychlost, s jakou teplá voda po skoro patnácti metrech začne téct v koupelně. Jak jsou izolované trubky teplé vody se už asi ani nezjistí.

Biscova 06.07.2015 19:08:26

Dakujem pekne za rychlu reakciu. Uvedomujem si, ze polozena otazka bola velmi laicka a dakujem, ze i napriek tomu ste boli ochotny odpovedat. Dnes som sa snazila zmerat prietok ako ste spominali. Za minutu pretieklo 9l vody, z toho cca 4 litre studenej a zvysok teplej. Tepla voda teda tiekla po 28s. Neviem, ci som zhyckana panelakom ale 4l vody poslat do odpadu kym zacne tiect tepla voda mi pride neekonomicke aj neekologicke a v inych RD som sa s tym zatial nestretla - okolie mi vravi, ze im tepla voda tecie do 15 s. Voda je vedena podlahou rovno pred kupelne a tam je ku nim spravena odbocka (aspon podla vykresovej dokumentacie).Vzdialenost kupelne od kotla je 14,5m. Zatial neviem povedat aku hrubku maju pouzite trubky, v papieroch som nasla spominany system PEX. Voda z kotla odchadzala tepla. Ospravedlnujem za moju laickost ale naozaj sa v tychto veciach vobec nevyznam a momentalne som na to sama. Skusim dozistit este viac informacii ohladne tych trubiek ale i tento vysledok merania ma vobec neukludnil, prave naopak. Vopred dakujem za cenne rady a pomoc.

Standa 06.07.2015 07:32:20

Něco jste vynechala ve svém dotazu, odpověď bude jen tudíž přesně taková, jaký je dotaz: špatná. Předně: Jaký průtok má baterie v koupelně? Postavte tam kýbl s litry na obvodu a měřte čas. Mělo by se to pohybovat nad 10 litrů za minutu. Připomínám, že musíte dát baterii zcela vlevo. I když berete horkou vodu, baterii zcela vlevo. Pokud máte baterii uprostřed, nemůžete se divit. Nesmějte se, i tak nám lidi měří průtok a natékání teplé. :D Když to tak bude, bude tam dvanáct litrů za minutu atd, baterie vlevo, při odběru TUV zkuste pod kotlem trubku TUV odvodu teplé vody, jaká je. Bude nejspíš horká, ze zásobníku voda odchází. Když to tak nebude, zastavte hlavní přívod vody, sundejte baterku a vyčistěte ten pěticentimerový špunt "písku" za sítkem. Sítko nikdy nesundávat!!!!! Jak to někteří dělají. Zničíte si baterku. Takže nyní už zbývá jediné zjištění: během toho napouštění kýblu při měření průtoku si ještě poznamenejte, kolik že litrů vody vám vyteče, než začne téct teplá. Teď máme nějaké trubky rozvodu, nevím zda tam máte 3/4" nebo 1/2" pozink nebo 20 nebo 25 PPR. Vrátíme se do časů studia ZŠ a zjistíme, jak se počítá objem: V = pí x r na druhou x S - výška - tady délka trubky. My ale objem máme, potřebujeme spočítat délku potrubí S: S = V lomeno pí x r na druhou. Kudy táhnul topenář trubky od kotle do koupelny netuším, ale takto zjistíte jejich délku. 1/2" pozink má DN pro lepší počty 12 mm, 3/4" 20 mm a stejně tak přibližně je to u PPR. Určitě to nebudou žádné hektolitry, metr nejběžněji používané půlcólky trubky obsahuje 3,14 x 0,06 na druhou krát 1 trolinku přes deci vody. Takže co vytečené deci, to metr půlcólky trubky. Zde: http://www.vypocitejto.cz/matematika/objem-teles/valec.html máte luxusní počítadlo. Totiž údaj "velmi dlho" neznám, když budete sedět na horkém písku, bude velmi dlho už za pět sekund, když budete sedět u Mochita někde v luxus prostředí, velmi dlho bude zase půl dne. :D Jednoduchým měřením a počty na úrovni základní školy se váš problém vyřeší docela sám. Výměna kotle vám pak přijde nejspíš jako naprostá nehoráznost a toho topenáře si už nikdy nezavoláte. Protože i kdyby se ukázalo, že kotel dává vodu špatně, máme postup, který se jmenuje vyčištění. Ne padesát tisíc za nový kotel, který se takisto zanese jako ten současný. Takže to zkuste a hlaste prosím, co se stalo. Pak se budeme bavit dále.

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455