Logo Ariston Logo Baxi Logo Immergas Logo ACV Logo Ferroli Logo John Wood

Diskuse o plynových kotlích a jejich servisu

Místo pro Vaše dotazy, technickou konzultaci a rady k plynovým kotlům a servisu.

Jméno:
Dotaz:
Opište kód:
bezpečnostní kód

Naďa 14.02.2016 13:19:59 - poslední reakce: 15.02.2016 19:48:22 - Reagovat

Dobrý den, máme BAXI Luna 3 HT-užitková voda je hodně horká,naměřila jsem 68 stupňů, na kotlu v "i" je uvedeno 63 st. Chtěla jsem dle návodu teplotu snížit, ale nedaří se mi to. Při stisknutí tlačítka seřízení teploty užitkové vody se nezobrazí žádná hodnota - tlačítko nereaguje. Jak správně mám prosím postupovat? Připadá mi, že tlačítko nefunguje, nebo musím učinit před tím nějaký jiný krok? Moc děkuji za radu.

Standa 15.02.2016 19:48:22

Nerozumím tomu, zda: - ta voda byla tak horká (68°C) vždycky nebo se to stalo až teď. - Návod k tomu kotli říká toto: Regulace teploty TUV 3.5 - Maximální teplotu TUV nastavíte pomocí tlačítka kohoutek (3 - obr. 1); - požadovanou teplotu nastavíte pomocí tlačítek + - - pro uložení a návrat do hlavního menu stiskněte jedno z tlačítek kohoutek nebo mode(1 nebo 10 - obr. 1).

Petr 05.02.2016 10:00:29 - poslední reakce: 15.02.2016 19:39:46 - Reagovat

Dobrý den, mám kotel Baxi Nuvola 240Fi, v provozu cca 9 let. Asi před 14ti dny kotel přestal startovat, vždycky zapálil a hned zhasnul. Povolal jsem servis, technik vyčistil spalovací komoru, očistil nějaké kontakty a kotel naskočil. běžel asi tak jeden den, pak stejná závada, zkoušel jsem reset, nepomohlo, kotel blafal přibližně hodinu a naskočil chvilku před příjezdem technika, za jeho přítomnosti běžel normálně. Od té doby vždy několik hodin běží normálně, několikrát naskočil po tom, co jsem ho na 1-2 hodiny vypnul. Technik si neví rady, ještě se s takovou závadou nesetkal a zatím se nepodařilo aby se ke kotli dostal když je v poruše. Před dvěma dny kotel blafal asi hodinu a půl, než naskočil. Teď naposledy odmítnul naskočit včera pozdě večer, nechal jsem ho blafat celou noc, aby se projevila závada až povolám technika, ráno jsem napsal servisákovi SMS a těsně před tím, než mi technik zavolal že ke mě přijede, kotel opět po cca 8mi hodinách naskočil a funguje, zapíná bez problémů...

Standa 15.02.2016 19:39:46

Blesková oprava se dělá od 17:00 hodin, kdy je náš elektronický mág z práce doma do cca 21:00 hodin za předpokladu, že nebude třeba ND který nemá a musí se objednat. Pošlete mi fotku té desky na serviskotluodpodlahy@seznam.cz

Petr 15.02.2016 15:19:47

Díky za informace a ochotu. Využívám technika z ne-značkového servisu, chová se slušně, netahá ze mě zbytečně peníze za zbytečné výměny funkčních dílů a cesťáky. Volali jsme si denně, až se konečně s cestou ke mě trefil v době, kdy byl kotel v poruše. Bohužel se zřejmě moc nevyzná v elektronice, ani nemá přístup ke schématům. Dnes vymontoval desku a zjišťoval možnost objednávky nové, docela se mi protočily panenky... Vím, že máte určitě fofr a práce nad hlavu, ale přesto se zeptám: Dala by se udělat blesková oprava, kdybych zajistil dovoz desky k vám a odvoz??? A přibližná cena opravy, plus mínus autobus?

Standa 09.02.2016 12:47:33

A ať změří napětí na plynovce když mašina startuje. Tam bude jasno, co to dělá, zda plynovka, která má napětí, nebo už to na ni nejde z desky. Na desce si pak najde kam káblíky vedou, svorkovnice A1 jak se na to dívám. Modulace plynovky je na konektoru A5 na opačné straně desky. Klidně to může být jen studeňák, pak taky relé díky kondíku atd. Ale musí se to celé elektricky poměřit a zapsat co se měřilo, jak a co se naměřilo. Taky ať změří cívky plynovky, někde jsou jejich hodnoty, Šikula to bude vědět nazpaměť. Může tam být mezizávitový zkrat nebo já nevím jaká zrada. Nakonec to bude povysunutý káblík... Nebo ulomený.

Standa 09.02.2016 12:38:32

Už je teplo, to vydržíte dva týdny netopit. Jak to dohapruje úplně, zabalte ji a pošlete mi ji. Pojistit na desítku aspoň! Pracovní úraz nemohu utrpěti, páč jsem živnotník. Toto by mi v práci nikdy nedovolili. Tam se mění všecko hned za nové a dělají se tržby panu šéfovi, který co tři týdny rajtuje po celém světě na dovolených! Každopádně vyloučil technik: a) chybu káblíků? b) přechodový odpor na spojích včetně ukostření? c) podělaný manostat ventilátoru (co mimochodem dělá ventilátor, vrt pořád na plné pecky jak má při startu?) d) kontaktoval pan technik pana Šikulu v Baxi?

Petr 09.02.2016 11:36:06

Štěstí, že jen málem. Nerad bych, abyste kvůli mě utrpěl pracovní úraz. A chudák šéf vám musel vyplácet 100% nemocenskou. Jinak kotel střídavě funguje a nefunguje, servisák mi volá vždycky když má chvilku, kdy by ke mě mohl přijet a nikdy se netrefíme v době, kdy Baxík stávkuje. Už jsem se celkem smířil s tím, že dám novou desku a pak bych zkusil žebrat o opravu té původní, pokud je skutečně vadná, že bych si ji nechal v záloze, až se mi zase za 9 let vysype... V Jihlavě je jediná opravna TV, která skutečně opravuje, ale jsou tak zavalení prací, že nemají moc chuti vyhledávat schémata a rejpat se v deskách od kotlů. Za chvíli mi začíná vycházka, tak jedu pátrat po jihlavských hospodách. Modlím se, aby kotlík ještě topil, až se večer vrátím domů. Teda pokud se vrátím. Když si dám v každý putyce kafe, nevím, nevím...

Standa 08.02.2016 12:02:13

:D :D Jsem málem spadnul ze židle! Poptejte se spíše v hospodě, spousta mladých kluků se v takových věcech hrabe.

Petr 08.02.2016 08:26:59

Jdu za strejdou Googlem, ale opraváři TV už asi taky vymřeli, jsou jen výměníci bloků, ještě zkusím objet pár jihlavských barů, tam se sežene víc info než u strejdy G, třeba narazím na nějakýho 90ti letýho opraváře, kterej ví, co je to odpor, kondík,atd. A třeba ještě udrží v ruce trafopájku...

Standa 07.02.2016 16:25:38

Strejda Google. Opravy televizních přístrojů. Kdybyste chtěl vědět, kdo vám ji přijde vymontovat a namontovat, tak servisák a kdo zkontroluje paramatre nastavení tak taky on. Holt asi to u vás nikdo takto nedělá, takže to dopadne možná výměnou desky. Sorář, ale Jihlava je dost daleko.

Petr 07.02.2016 13:17:57

Prosím o radu. Nevíte náhodou o někom v Jihlavě a okolí, kdo by dokázal zkontrolovat a opravit tu základní desku ??? Kupovat novou se mi moc nechce, díky dlouhodobý neschopence jsem se teď docela vysockoval...

Standa 06.02.2016 12:42:55

Nevím jestli bude chycené i relé, koupit se dá, 150,-Kč cca. Ale problém je v kondíku a někdy i ve vyhlazovací díodě, někdy v obojím.

Petr 06.02.2016 10:00:10

Ano, nevykazuje žádnou poruchu. Prostě asi potřebuje pár hodin vychladnout a pak zase pár hodin běží... Dá se relé koupit samostatně, jaká je přibližně cena? Je složité jí vyměnit, nebo je to na výměnu té základní desky?

Standa 05.02.2016 18:31:19

A nehází poruchu, že? Relé na základní desce, co otevírá plynovku, má svůj kondík už unavený, má sníženou kapacitu a napětí na cívce relé nestačí, aby držela kotva.

Petr 05.02.2016 16:18:53

Zapoměl jsem uvést - provedl jsem reset a kotel opět "blafe", nastartuje a ihned, cca za 1-2 vteřiny zhasne.

Petr 05.02.2016 16:16:59

Díky za info. Asi to nebude ono. Po telefonátu se servisem jsem povolil kryt spalovací komory a mírně pootevřel, že by prý kotel naskočil když si přisaje vzduch zevnitř, nezabralo. Mám turbo, vývod přes zeď. Odjížděl jsem mimo bydliště, kotel jsem vypnul a vytáhl šňůru ze zásuvky. Cca po 3 hodinách při zapnutí začala blikat kontrolka, dle manuálu "zablokování plynu" - předtím nikdy žádnou chybu neukazoval.

Bartek 05.02.2016 10:12:41

Dobrý den, podívejte se, zda nemáte problém s komínem, vypadá to, že kotel při bouchání má málo vzduchu a proto pak zhasíná. Pokud máte koaxiální odkouření, tak při bouchání vymontujte záslepku vedle komínu (jsou na obou stranách).

Adamcikl@seznam 13.02.2016 11:19:56 - poslední reakce: 13.02.2016 17:00:33 - Reagovat

Mám větší tlak na nanometrů jeste neni v červeném ale chtěl bych ho snížit jedna se o kotel baxi ht 240

Standa 13.02.2016 17:00:33

Jak se tam ten tlak vzal tak vysoko?

Pavel 29.01.2016 21:18:06 - poslední reakce: 12.02.2016 09:10:32 - Reagovat

Dobrý den, máme kotel Dakon Uni Cal 24 kW. Poslední dobu je problém s pokojovým termostatem. Termostat slabě cvakne, ale kotel se nesepne, někdy cvakne silněji a kotel se sepne. Kotel je už starý, asi by bylo dobré ho vyměnit, ale i když se teď pro výměnu rozhodnu, tak něž mi dodají nový, bude to chívli trvat, a já nechci doma zmrnout. Takže moje otázky jsou: 1) dá se něják vyřešit ta věc s termostatem a 2) jaký kotel - značku byste doporučili do rodinného domu, nezatepleného, atmosférický, kombinovaný kotel? Děkuji, pěkné stránky.

Standa 12.02.2016 09:10:32

Když bude mít kalový filtr ten starý kotel a slušný servis, (ne ometení metličkou) nebude se kazit vůbec. V návodu toho kotle jsou jasné požadavky, pokud nejsou dodrženy, co čekáte že kotel vydrží? Základní deska se preventivně co pět let kontroluje mimo topnou sezónu a vyměňují se unavené věci, takže místo šesti až deseti tisíc cca 500,-, jinak pokud nejsou kaly v kotle, nic jako čerpadlo atd se nepokazí, pokud není zanesený zásobník tuv kamenem, nebude kotel při ohřevu vody startovat 10 x víc než má ( a nebude se muset měnit nebo furt opravovat elektronika) , pokud je uvnitř anoda, nevyvrtá výboj do zásobníku vody díry, pokud je uzemnění a pospojení jak má být provedeno (CU 6 a CU 10 drát) nebude el náboj vrtat všude kam ho napadne) není důvod, co by se mělo kazit jinak, než opotřebením ložisek třeba. Ta se ovšem namáznou čím mají a ventilátor se udržuje prostý prachu atd takže poruchovost velmi velmi nízká. Nový kotel na starou žumpu, špatný nápad. Raději bych dal tomu starému co má mít za zlomek ceny nového stejného křápu.

Pavel 10.02.2016 23:40:11

A ještě abych to doplnil, já bych hlavně měnil kvůli tomu, že nechci kondenzační kotel a za 2 roky prostě už jiný než kondenzační neseženu, tak abych to nestihnul do té doby.

Pavel 10.02.2016 23:37:02

Tak kotel každý rok před sezónou prochází prohlídkou. Jsem z Liberce, takže voda je, jakou nám tu pouští vodárna, myslím, že je spíš tvrdší než měkkčí. Jestli má kotel kalový filtr, nevím. Topí se na nějakých 75/50. Ohledně uzemění a propojní trubek to vím, protože toho jsem si na kotli všimnul, to má. Spíš jde o to, že se vyměňovaly nějaké ventily, spínač, deska. Asi jsem najivní, když to tak tady pročítám, že když si koupím nový kotel a budu ho pravidelně jednou ročně servisovat, že mi tak 5-6 let vydrží bez jakékoliv poruchy.

Standa 09.02.2016 09:43:07

Nebude to spíše tím, že aby se na něm každý rok něco mohlo rozpadnout, musí k tomu být nepodmínky pro jeho fungování? Dakona znám jako svoje boty, tam se nemá při slušné údržbě co rozpadnout. Má kotlík kalový filtr na vratce? Jakou vodivost má topná voda v topení? Jakou tvrdost má voda kterou kotlem případně ohříváte? Jsou všechny trubky pospojeny CU 6 drátem nejméně a je to vše uzemněno CU 10 drátem nejméně? Odpovědi jsou mi jasné z toho, co dnes a denně vidím. Copak si myslíte, že pořízením nového kotle, který posadíte do takové žumpy, něco vyřešíte? Zkuste si do nového auta šťáknout vyletý olej do motoru a tu vodu, kterou ohříváte v kotle, lít do chladícího systému, jak dlouho vám bude autí fungovat.

Pavel 09.02.2016 08:14:39

Dobrý den, díky, ještě než jsem se na to vrhnul, jsem zkusil vyměnit baterky a světe div se, on ten termostat začal fungovat. Každopádně Dakona bych neměnil, ale máme ho už 19 let, je v něm vyměněné skoro všechno a pravidelně v zimě se vždycky něco rozpadne. Takže to začíná být nutnost.

Standa 30.01.2016 07:24:26

Vy chcete měnit Dakon? A jště skrz to, že vám nefunguje termostat? No to je hodně špatný nápad. :D Vážně: Dakon neměnit, nic tak kvalitního, no co jsou všechny ND, navíc laciné, co jde kompletně všecičko opravit, už neseženete. Neměnit! DAKONY NEMĚNIT! Rozhněváte boha kotlů Hřmícího Dakoně a už nikdy nebudete v klidu spát, dostanete vyrážku a bude se vám zdát o zaneseném třícesťáku! Věc s termostatem: 1: vypněte kotel a termostat hoďte koze do nápoje. 2) běžte ke kotlu, sundejte kryt a přímo před váma na plechu kryjící el desku leží dvojčokoládka. Tam vede termostat. 3) kotel vytáhněte ze zásuvky, ale pro tvrďáky zbytečná věc, bude se vám pracovat rychleji. 4) odpojte oba dráty termostatu. 5) místo nich zapojte kousek drátku jako klemu, spojte prostě ty dva kontakty dohromady 6) teď budete kotel ovládat jen potenciometrem topné teploty vody na čele kotle, než si pořídíte lepší termostat. Blíže pro info: serviskotluodpodlahy@seznam.cz

ondrej 11.02.2016 22:07:57 - poslední reakce: 12.02.2016 09:04:03 - Reagovat

mam kotol Ferroli s výmenikom z AL, je veľmi zanesení spalinami.Je možné cistenie takéhoto kotla chemic cestou?Mechanickou cestou sa to uplne nedá.

Standa 12.02.2016 09:04:03

Ať vás ani nenapadne něco zkoušet! Pokud je výměník velmi zanesený ze strany plamene, čili zvenku, jakákoliv chemie má svůj přesný postup, protože on vypadá sice jako hliník, ale je to měď. Měď trpí kyselinami (ph 5 a nižší), hliník zásadami (ph 8 a vyšší). Výměník spalinami zanesený není, spaliny ho nezanesou. To je něco jinšího. Napište, kde je kotel instalovaný, co se v té místnosti děje a co to je přesně za kotel.

Bartek 12.02.2016 08:11:25

Dobrý den, trošku Vám nerozumím, pokud je kotel zanesený spalinami, tak není hliníkový, ale měděný (atmosferický kotel). Hliníkový výměník se používá u kondenzačních kotlů, a tam je zanešený vodním kamenem. Nevím, jak to dělají ostatní, ale já to čistím mechanicky.

Milan 08.02.2016 07:54:39 - poslední reakce: 09.02.2016 10:02:28 - Reagovat

k dotazu 6.2.2016 a odpovědi od Standy - základní desku vyměnil a prý to dělá čerpadlo, dnes bude pokračovat

Standa 09.02.2016 10:02:28

Ten servisák je padlý na palici nebo co? Kdo kdy viděl při E 10 měnit desku?

Standa 09.02.2016 10:01:44

Krucinál, já napsal, že to je chyba tlakového spínače, ale ten spínač je spojen kabelem s deskou. Ale ne že je chyba desky, která se musí vyměnit!!!! Tam může být špatný konektor nebo studeňák na desce na konektoru!!!! Jak čerpadlo ovlivňuje funkci tlakového spínače je mi pak naprosto záhadou. Ten kotel spíénač průtoku nemá, aby to dělalo čerpadlo.

Daniel Vrablec 09.02.2016 07:37:19 - poslední reakce: 09.02.2016 09:56:48 - Reagovat

Dobry den ! Mam plynovy kotel Baxi ecofour, kotel mi pres noc sam vypina a na displeji mi sviti znacka E35 ! v trojuhelniku. Nikdo nevi co je to za uavadu a v navodu neni. Servisak mi kotel prohledl, ale rika ze je vse v poradku, pritom zavada pretrvava. Taky mi slabe mravenci baterie pri sprchovani i to jsem rekl , ale kotel je v poradku. Nedokazete mi prosim poradit co rict servisakovi az ve ctvrtek prijede ? Diky Vrablec

Standa 09.02.2016 09:56:48

Mravenčí vám baterie při sprchování? Hmmm, pán je gurmán! :D To asi máte v "perfektním pořádku" pospojení a uzemnění a elektroinstalaci obecně. Pan servisák si vezme zkoušečku a bude měřit. Pokud je servisák, musí mít vyhlášku 50/78 Sb. a elektrikářské vzdělání. Dejte vědet, co to bylo, díky.

Bartek 09.02.2016 07:55:59

Dobrý den, bude to vadná el. deska. Nevím, jak je kotel starý, ale běžně to bývalo na záruku (je to totiž vada z výroby). Pokud to máte po záruce, tak desku budete muset koupit.

bohm 09.02.2016 07:58:46 - poslední reakce: 09.02.2016 09:50:42 - Reagovat

Dobry den po vypnutí kotle ariston clas 24 se objevila porucha 6P1 a kotel se nepodařilo rozjet prosím o radu

Standa 09.02.2016 09:50:42

Přičemž je nepřekonatelný problém najít v návodu, co porucha znamená a protože očekáváte radu zdarma, co byste se namáhal, že? Zavolejte tohle servisákovi, nebudou se vám stačit protáčet panenenky při placení opravy, jak samozřejmě přijede a teprve na místě začne zjišťovat co a jak a pojede pro ND, přičemž zaplatíte jak cestu, tak čas, co nákupem stráví. Tady na stránkách pana Bártka máte návod k tomu kotli i kód poruchy 6P1. Až si ho přečtete, uvidíte sám, co máte dělat.

Tomáš 04.02.2016 11:32:28 - poslední reakce: 07.02.2016 19:44:59 - Reagovat

Dobrý den chci se zeptat zda v kotli turbo kotel Oceán Nuvola 21 kW je nerezový zásobník včetně topného "hada" a zdali opravdu vydrží 25 let?

Standa 07.02.2016 19:44:59

To, kam je která spirála přivařená se liší vyloženě kotel od kotle. Tam, kde je vevařená do pláště, prostě plášť rozřežete. Bavím se o nerezu, smaltovaný zásobník se nedá opravit.

Tomáš 07.02.2016 19:14:38

Dobrý večer ,už jsem ten nerez zásobník rozebral a pochopil u toho smaltáku je spirála vevařená do pláště tudíž jsem nechápal jak jí budu uvnitř vařit kdežto u nerezu je v přírubě .poprosím o info jestli u Vás koupím hořčíkovou anodu která je uvnitř

Standa 05.02.2016 18:32:04

A kam si myslíte, že výboje díru udělají? Do hada! Ten se prostě zavaří....

Tomáš 05.02.2016 10:41:10

Dobrý den, děkuji za reakci a měl zdůraznit, že mám namysli spíše toho hada ten se opravit nedá s "obalem" bych si asi poradil jak říkáte. Tak ještě poprosím o odpověd

Standa 05.02.2016 06:54:40

--zlamovací nůž... jsem chtěl napsat, že se vezme na prasklý zásobník

Standa 04.02.2016 12:56:52

A v návodu toho kotle máte, jaké jsou podmínky pro jeho připojení, jaký je tam zásobník a dokonce jak se zásobník udržuje.

Standa 04.02.2016 12:56:04

No co by nevydržel, vydrží. Pokud není překročený max tlak vody ve vodovodním řádu, pokud máte zajištěnu vodu dle norem pod 6°dH tvrdosti, pokud měníte co pět let řádně ochrannou anodu a pokud je kotel dole řádně uzemněn a pospojen, nevidím jediný důvod, proč by praskl. A když praskne? No to se vezme zlamocaví nůže, opatrně rovně se rozdělí jeho izolace svisle na poloviny, najde se chlap, co umí svářet Tigem, zásobník se rozřízne, najde se dírečka, zavaří, zásobník se zavaří zpět a co? A hotovo!

Milan 06.02.2016 13:03:57 - poslední reakce: 07.02.2016 12:18:37 - Reagovat

u kotle Baxi nuvola3 comfort asi po hodině provozu ze zablokuje porucha kod 10E a reset nepomáhá. kotel je v provozu 1rok a 4 měsíce. neporadíte servisman již druhý den opravuje.díky

Standa 07.02.2016 12:18:37

Tlakový spínač oficiální chyba, ale skutečná může být až na desce. Co na tom opravuje dva dni?

Zuzka 06.02.2016 11:14:32 - poslední reakce: 06.02.2016 12:51:35 - Reagovat

Dobrý den, máme kotel Junkers Novastar, od rána bliká červená kontrolka a zelena kontrolka 90-ti stupnu. Kotel je odvzdusneny, natlakovany ale stále nejde...Nevíte prosím čím by to mohlo být? Velmi děkuji

Standa 06.02.2016 12:51:35

Vždyť vám to ten kotel siganlizuje, v návodu přímo je, co tahle kombinace světlíšek znamená. Jak se tak dívám, je to "jiná chyba", volejte servis, to může být opravdu cokoliv.

Emil 06.02.2016 10:05:01 - poslední reakce: 06.02.2016 12:47:31 - Reagovat

Pomoc! mam kotel Baxi Ecofour, celkem bezi dobre, cas od casu kod E26. Ted ale vcera cely den E00-kod ktery neni v navodu, nejde zapnout, vypada, ze nereaguje ovladaci panel.celou noc vcera, dnes taky, neporadi nekdo?

Standa 06.02.2016 12:47:31

E 00 je odpojená základní deska. Někde je studeňáík, vysunutý konektor, ulítlý káblík. Vypojte to z elektriky, než se v tom začnete hrabat. E 26 je zastavení čerpadla, ale pod tímto názvem poruchy může být jakákoliv chyba oběhu. Servis a ať se na to pořádně mrkne. Chyba oběhu není nahodilá, ale svědčí o svinstvu v topení jako bejk. To vám kotel zničí.

Petr 06.02.2016 11:01:26

Nic o tom nevím, ale loni mi Baxík asi 2x vypadl, nesignalizoval závadu, pomohlo tlačítko/knoflík Reset - cca 2 vteřiny.

Tomas 28.01.2016 12:21:08 - poslední reakce: 29.01.2016 14:36:19 - Reagovat

Dobry den, mam kotel junkers zwe18 3ke. v dome naistalovali omezovac tlaku vody a od te doby se kotel pri otevreni baterie nezapne :o(

Standa 29.01.2016 14:36:19

Paráda, to člověk pookřeje když se podařé zjistit co tomu bylo a sám si to opraví. Ať se daří!

Tomas 29.01.2016 11:49:51

Omlouvam se, precetl jsem to asi moc rychle ... Zavadu jsem nasel a odstranil. Na privodu vody do kotle kde je ventil a pruzina se spinacem ktery spina kotel bylo ucpane sitko ... Dekuji za napovedu ...

Tomas 29.01.2016 11:46:15

Vy mi asi nerozumite ... V dome jsme meli vysoky tlak vody. Firma nainstalovala ve sklepe na privodu vody do domu omezovac tlaku a od te doby se mi kotel nezapne. Musim vzdy otevrit alespon dva kohoutky aby to naskocilo

Bartek 28.01.2016 20:26:38

Vážený pane Tomáši, pokud by jste v prvním popisu závady dopsal i tu poslední větu, kterou máte ve druhém článku, tak bych na Váš dotaz vůbec nereagoval, protože Junkers neznám.

Standa 28.01.2016 19:43:05

A vy byste tomu, co jste napsal, rozuměl?

Tomas 28.01.2016 17:32:43

Vy mi asi nerozumite ... V dome jsme meli vysoky tlak vody. Firma nainstalovala ve sklepe na privodu vody do domu omezovac tlaku a od te doby se mi kotel nezapne. Musim vzdy otevrit alespon dva kohoutky aby to naskocilo

Bartek 28.01.2016 17:08:20

Dobrý den, byl jsem na podobné opravě, ale jednalo se o kotel Ferroli. Došlo k vypouštění vody ze systému a nahřátá voda z výměníku se dostala na umělohmotnou vrtulku průtokoměru a poškodila jí, takže průtokoměr nefungoval a kotel nezapínal do TUV. Každopádně to asi neopravíte a budete muset volat servis.

Standa 28.01.2016 16:04:30

Žádný redukční ventil (omezovač tlaku jak říkáte) by neměl snižovat průtok vody, na což spínač v kotle reaguje. Je dost možné, že došlo k časovému překrytí dvou problémů a to zanešení spínače průtoku užitkové vody určené v kotle k ohřevu a montáže redukčního ventilu, ve skutečnosti to spolu nesouvisí. Redukční ventil taky není filtr, aby se zadělal a přestal propouštět vodu. Pokud tam filtr nemáte, vletuje do instaklace domu z vodovodního řádu drobný svinčík, který ho jednou zanese. Pokud nemáte nějakou úpravu vody určené k ohřevu na tvrdost (jak praví návod kotle - některé zmínku o paramatrech vody k ohevu ale nemají) tak to se nedivte vůbec. Pak se totiž výměník začne přicpávat a průtok je tak slabý, že spínač už nesepne. Taky mohl spínač selhat po elektrické stránce. Z vašeho dotazu, věcně strašného, jaksi poznat co tomu je, nelze.

Anna Fialová 22.01.2016 19:32:41 - poslední reakce: 23.01.2016 16:19:28 - Reagovat

Dobrý den. Mám podezření,že mi kotel ARISTON odebírá příliš mnoho plynu. Myšleno tím,že když mám v zimě nastaveno na vytápění 21 stupnů,tak při poklesu teploty v bytě,plynoměr se doslova točí jak o život,a během pár minut mám spálený kubík.Takto spálím denně až 8 kubíků.Bohužel jsem stará a nerozumím tomu,či nevím kde nastavit a jak zpomalit.Můžete poradit kterým ? Děkuji,Fialová

Anna Fialová 23.01.2016 16:19:28

Děkuji moc za odpověd´. Fialová

Standa 22.01.2016 19:47:34

Servisáka a ať zkontroluje, zda nepůjde na plynovce ubrat výkon. Jinak zkuste zavolat na plynoměr plynaře, že to máte nějaké pokažené však jste laik, tak ať to zkontrolují.

Jitka 23.01.2016 09:14:09 - poslední reakce: 23.01.2016 15:16:00 - Reagovat

děkuji všem za odpovědi a jsem Vám opravdu vděčná, že se tomuto takto věnujete, už jsem z toho zoufalá a "otrávená". Určitě to takto nevyřeším. A teď když pan Bartek (za pomoci pana Standy) zřejmě tuší v čem je zádrhel, tak bych si ho s dovolením v únoru objednala - Jitka Miňovská, Sportovní 823/14, Praha 10-Vršovice (naproti fotbalovému stadionu Vršovice), 737/618648, minacek1@seznam.cz

Standa 23.01.2016 15:16:00

A pak dejte vědět co to nakonec bylo!

Jitka 22.01.2016 19:32:16 - poslední reakce: 23.01.2016 15:15:35 - Reagovat

ferroli DOMINA C24E 9938L70366; tak ještě upřesňuji (občas plamen naskočí hned napoprvé) - když plamen naskakuje na několikrát, tak to hoří tak vteřinu: plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne a pak naskočí a jde teplá voda nebo topení, ale do závady to nespadne. Jak říkám opravář to vždy precizně vyčistí, ale vydrží to max měsíc-dva a pak mě to zase zlobí. Je mi jasné, že budu muset zase objednat odbornou pomoc. Děkuji a jsem s pozdravem

Standa 23.01.2016 15:15:35

Dělali jsme před Silvestrem v Brně kotel, kde výměník byl ze 100% neprůchozí, zalepený sazemi a mastnotou ze sporáku pod sebou, slopužil jako digestoř, oheň hořel po jeho vnějších stěnách, ale se starty kotel neměl sebemenší problém. To samé před týdnem v Kyjově, 90% zanešený výměník a plameny olizovaly Destilu zvenčí a ta startovala docela slušně, jen za hodinu zdechla.

Bartek 22.01.2016 21:17:52

Dobrý den, paní Jitko z popisu kotle máte kotel s otevřenou spalovací komorou. Proč Vám to nechce zapálit na první pokus?, protože máte zanešený výměník a špatný přísun vzduchu, můžete samozřejmě řešit kondenzátory, ale než seženete televizáka na jejich výměnu, tak se možná už otrávíte oxidem uhelnatým, který právě špatným hořením vzniká, bohužel není cítit. Doporučuji si než Vám někdo vyčistí pořádně výměník zakoupit čidlo na koncentraci CO. Píši to zde ze zkušenosti, takže to neberte, jako podmět pro Vaší diskusi.

Standa 22.01.2016 20:10:08

Právě jsem ji našel, ale ne na českém webu. Takže závada bude na základní desce. Stojí 127 Euro. Vy si seženete někde chlapíka, co opravuje televize, tomu ji dáte a on zkontroluje kondíky a ty, co mají dost, vymění. Nebo cca 3500,-Kč za novou, ale pozor, kdoví kolik stojí tady.

Standa 22.01.2016 19:53:53

Zato znám možná důvod, proč vám to asi dělá: vy máte byt? Jestli ano, ona ta mašinka má moc vysoký spodní výkon a furt zapaluje dokola, to pak kondík jaksi nevydrží.

Standa 22.01.2016 19:50:41

A my jsme hotovi. Byli to kondenzátory na zapalovačkách, přesně jak to popsijuete vy. Už to všem jede jak hodinky. Nemůžu nikde najít manuál, mohla byste mi poslat fotky vnitřku toho kotle? Pak upřesním co ještě. Nevím jak to má Ferolli dDomina se zapalováním, tak proto.

Standa 22.01.2016 08:41:30 - poslední reakce: 22.01.2016 19:45:03 - Reagovat

Pane Bártek, co je to za bordel s Immegrasem? Zakázal prodej ND vyjma autorizovaných servisů, tady s tínm všichni sekli, bo sklad je až v Liberci a vše je jen na objednání.

Standa 22.01.2016 19:45:03

Dnes jsem totiž byl na Nike Staru s průtokem, kdy sekundár byl skoro úplně zanešený. Luxus se to rozdělává, bez problémů zpětně O kroužky zase těsní jen jsem je otřel a namazal vazelínkou, výměník jsem vyvařil v kyselině citronové (sypu ji nově trychtýřkem jen do sekundáru po trochách dokud nepřestane reakce) , pak kartáčkem vyčistím vstupy, řádně vypláchnu, profouknu, vypláchnu a za tři hodinky i s cestou hotovo. Mám dva dotazy: je tam prasklá ta jejich šestilitgrovka expanzka, na netu absolutně není, externí se tam nedá nikam dát, pasuje tam jiná plochá? Dále dotaz na plynovku, nestačil jsem se na ni podívat co je zač já blboň, je s sehnání obecně nebo specialita Immergasu?

Bartek 22.01.2016 15:30:38

jo jo je to tak, údajně se brání dovozu náhradních dílů. Bohužel se ale Immergas moc nekazí (aspoň ty moje).

Milada Lechnýřová 19.01.2016 20:14:45 - poslední reakce: 22.01.2016 08:40:15 - Reagovat

mám kotel Baxi Luna a objevila se porucha E 133 a po resetu se kotel rozběhne a po pár vteřinách opět zhasne, co stím?

Standa 22.01.2016 08:40:15

Odpovědi máte hned vedle. Volat servis.

Kořínek Josef 20.01.2016 12:58:42 - poslední reakce: 22.01.2016 08:39:19 - Reagovat

Dobrý den, prosím o radu. 19.1.2016 mi servisní technik zapojil kotel Vaillant ECOTec Plus VU 146-5/5. Vše běželo dobře do doby než odjel. Na termostatu regulaci která je v jiném pokoji, mi to Hlásí "CHYBA SPOJENÍ ZDROJ TEPLA" nemáte někdo zkušenost co s tím je? Děkuji

Standa 22.01.2016 08:39:19

Volat Vaillant servisního technika, značka ideál.

Alex 17.01.2016 20:35:24 - poslední reakce: 19.01.2016 13:39:33 - Reagovat

Dobrý den,mám dva plynové kotle BAXI LUNA DUO TEC 1.50 staré 2,5 roků zapojené do kaskády.Ovladané ekvitermem Siemens AVS 37.294/509.Oba kotle vykazují chybu E133,zkoušel jsem je pouštět samostatně jeden i druhý,ale po nějakém čase,vždy skončí s touto chybovou hláškou.Zavolal jsem technika,kterého jsem vyhledal z netu.U obou kotlů vyměnil zapalovací elektrody,po odjezdu se chyba opět opakovala. Pan servisák mi již nevzal telefon.Jsem z Ostravy.Děkuji za každou radu,či odkaz na servisní ho technika s funkčním telefonem.

Standa 19.01.2016 13:39:33

Třikrát start a E 133 je chyba na ionizačním okruhu a to počínaje deskou přes káblík, jeho tři spoje, pak ionizační elektrodou, pak stavem hořáku pod touto elektrodou, ukonstřením hořáku a ukostřením žlutozelného drátu. Nebo taky nedostatek plynu. nebo zapalovačka. Novým kotlům se ty elektrody u Baxi dávají jakési slabší, je dost možné, že jsou už po smrti. Kotle běží 2 a půl roku, na desku je příliš brzo... ledaže chybí pospojení, uzemnění, svodiř přepětí a někde blízko to prásklo z nebes.. :D

Bartek 19.01.2016 08:20:23

Dobrý den, jen pár poznatků. Píšete, že se Vám chyba objevuje za čas (to je jak dlouhý čas). Pokud je to chvilka znamenající 3x start a dost, tak je to el. deska, pokud Vám to běží několik minut, tak bych se zaměřil na vodivé spojení hořáku a jeho držáku (musíte celou sestavu vymontovat), z toho vyplývá, že by to měl asi dělat proškolený technik.

Standa 19.01.2016 06:51:41

Zde je k tomu nějaké info. http://www.baxi.cz/res/data 011/001308.pdf?seek=1447060241 Podívejte se, jestli je dodrženo odkouření podle této broŽUry, soudruzi. :D Jak průměr tak napojení, úhly atd. Ukončení na komíně, zda trubka odkouření není stejně dlouhá jako nasávání. Musí tam být nějaké centimetry, aby nedocházelo k nasávání spalin zpět do přívodu vzduchu. No a obávám se, že bude nutné projít i nastavení všech konfigurací kotle podle návodu, kdo tam co jednak připojil a jak to pak nastavil. Stačí jediná chybička a je problém.

Alex 19.01.2016 06:34:45

Dobrý den,typ kotle je BAXI LUNA DUO TEC MP 1.50

Standa 18.01.2016 19:04:47

Mrkněte sem, terá ta Luna to je? http://www.baxi.cz/plynove-kotle/kondenzacni/ Na ionizačním kabelu buď ještě pod komorou nebo v ní je konektor, kde si ionizační kabel pro měření rozpojíte. Měření proudu je v miliampérech, ale to mrkneme, až bude přesný typ kotle. Vsadím se skoro, že to bude OK. Po dvou a půl letech jo.

Alex 18.01.2016 16:47:17

Dobrý den,obě dvě odkouření z kotlů umístěných na půdě,přes koleno hned svisle skrz střechu.Kontrola vizuálně ze střechy v pořádku.Plynové potrubí od plynoměru ke kotlům umístěných na půdě,přes dvě patra je provedeno v 6/4 ze kterého je do pojení kotle provedeno v 3/4.Kotle jsem pouštěl i samostatně vždy jel je jeden E 133 naskočilo u obou.Kotle i celý topný systém je starý 2,5 roků.E 133 je jediná hláška.Napětí na ionizačním kabelu změřím.

Standa 18.01.2016 13:01:00

Na odkouření tři věci: jestli něco nespadlo dovnitř a pak jestli nejsou nějaké ty vodorovné díly odkouření v protispádu. Pokud je to koax, jestli není někde rozpadlé těsnění na vnitřním odkouření. To se změří ale když není měřák, je to vidět i na plamenu jak zkomírá, jak se prostě dusí svýma spalinama sátýma zpětně. Taky může padat vadný regulátor plynu, ale to by asi technik zjistil hnedka. Taky může být malý DN přívodní trubky a když jedou oba dva kotle naráz, nestačí jim plyneček. nebo jsou oba tak skvěle servisované, že už je to více než pět let a na základních deskách odešly elyty kondíky. Je ta E-133 jediná chyba co to vyhazuje nebo je za ní ještě jedna, Já teď nevím, jestli to software desky toho kotle umožňuje servisákovi vyvolat rovnou na displeji...? Každopádně se to dá snadno změřit na kabelu ionizační elektrody, jakmile kotel zapálí, ihned musí naběhnout ionizační proud a musí mít aspoň 16 uA hodnotu.

Alex 17.01.2016 22:21:08

Záležitost řeším asi 14 dní,jsem novým uživatel nemovitosti.Předtím bylo vše zastavené,rok tam nikdo nefungoval.Kotle běží různou doby naposled jsem pozoroval,dle plynoměru,že zhruba po třech m3 zhasnou.V jednom kotli měnil dvě elektrody,měl jsem za,že jedna je zapalovací a druhá ionizační

Alex 17.01.2016 22:19:09

Záležitost řeším asi 14 dní,jsem novým uživatel nemovitosti.Předtím bylo vše zastavené,rok tam nikdo nefungoval.Kotle běží různou doby naposled jsem pozoroval,dle plynoměru,že zhruba po třech m3 zhasnou.V jednom kotli měnil dvě elektrody,měl jsem za,že jedna je zapalovací a druhá ionizační

Standa 17.01.2016 20:47:34

Především je váš popis hodně zmatený. Tu E133 vykazují ty kotle od začátku nebo týden, nebo půl roku? Pokud spadnou ale oba do E 133, problém bych viděl v odkouření nebo přívodu plynu. Jenže když nenapíšete od kdy to takto vyhazuje poruchu E 133, těžko radit. S tou elektrodou jste to taky trolinku moc popletl, to nebyla zapalovačka, ale ionizačka co technik vyměnil. Jeho postup byl špatný, měl první provést řádnou servisní prohlídku, pak se dá něco spolehlivě hledat. Pokud byla řádná servisní prohlídka provedena a je to vidět na první pohled a i protokol o ní je na úrovni, je to snažší.

jitka 17.01.2016 08:53:31 - poslední reakce: 18.01.2016 13:03:08 - Reagovat

Díky, myslím si, že je závada taktéž někde jinde, než v tom že je kotel znečištěn. Ale zase je mi divný, že když to opravář precizně vyčistí tak, že to nějakou chvilku jde naprosto v pořádku. Ale domnívám se, že bude potřeba něco vyměnit. Dejte mi vědět, jak to dopadlo a já si pak objednám pana Bartka. Krásný zasněžený nedělní den

Standa 18.01.2016 13:03:08

To nemusí být vyčištěním, ale možná tím, že si během toho čištění v odpojedném stavu mizerové kondíci chvíli bez proudu odpočinou a jak se tam pustí gaist, chvíli sekají plně nabité dobrotu a pak zase pomalu chcípají...

Jitka 16.01.2016 12:34:17 - poslední reakce: 16.01.2016 21:41:49 - Reagovat

při těch neúspěšných startech plamen nehoří vůbec-vůbec nenaskočí a až asi po třetím pokusu, kdy se snaží naskočit je to ferroli DOMINA C24E, 9938L70366

Standa 16.01.2016 21:41:49

Na zapalovací desce jsme teď změřili kapacitu kondenzátorů a u tří z nich je hodnota snížená - to se pak není čemu divit. Napětí není takové, jaké má být a někdy to chytně, někdy ne. Až je vyměníme, dám vědět co to bylo.

Jitka 15.01.2016 22:30:02 - poslední reakce: 16.01.2016 09:04:34 - Reagovat

no potom třetím naskočení, plamen pak hoří asi minutu, pak má pauzu a pak zase na potřetí naskočí, ale do závady to nespadne, přitom by měl naskočit hned na poprvé, hořet /topit/, pak mít zase pauzu a hned napoprvé naskočit - to ovšem dělá, jen když je to precizně vyčištěné.

Bartek 16.01.2016 09:04:34

Dobrý den, pí. Jitko napište sem přesné označení Vašeho kotle.

Standa 16.01.2016 06:24:56

Ne, ne, vy jste mi nerozuměla. Já se neptám jak dlouho to hoří když má, ale jak dlouho to hoří a zda vůbec při těch neúspěšných startech. Rozumíme si?

Jitka 15.01.2016 15:34:31 - poslední reakce: 15.01.2016 16:06:43 - Reagovat

Pane Stando, děkuji za odpověď. Je to děs. Počkám ještě max do února, jak to bude fungovat-nefungovat a pak budu muset opět objednat, již asi po dvacáté, opraváře. Ale vzhledem, že to začalo opět zlobit, tak nedoufám, že by se závada sama od sebe odstranila. Krásný den.

Standa 15.01.2016 16:06:43

Ptal jsem se, jak dlouho vydrží plamen vždycky hořet. To je taky docela důležité. Zkuste to tak nějak odhadnout.

Jitka 12.01.2016 15:59:39 - poslední reakce: 15.01.2016 14:21:08 - Reagovat

Dobré ráno, poslední cca dva roky mě zlobí plyn.kotel Ferroli - opraváře jsem tam měla po sobě v rozmezí jednoho až dvou měsíců tak desetkrát, ovšem stále kotel zlobí. U vody a u topení plyn naskakuje na několikrát, než naskočí plamen a jde teplá voda nebo topení (plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne a pak naskočí a jde teplá voda nebo topení, ale do závady to nespadne).Opravář to vždy precizně vyčistí, ale vydrží to max měsíc-dva. Teď je to ve fázi, kdy to v listopadu bylo vyčištěné, ale začíná to zase zlobit, jak je uvedeno viz výše. Pokud by to nepřestalo, tak bych si Vás s dovolením příští měsíc objednala. Děkuji za Váš čas a jsem zatím s pozdravem

Standa 15.01.2016 14:21:08

Teď řeším to samé na Dakonu Bea. Zkouší startovat ale když se to nepodaří, start furt opakuje, do poruchy nespadne. Plamen zahoří tak na půl sekundy, dél ne. Tím jsem vyloučil ionizační okruh. Kdyby to bylo delší hoření, díval bych se po okruhu ionizace. Startovací automatika měla při kontrole a proměřování studený spoj (ne jeden), čímž proud na cívku plynovky trochu narostl a nahřál se konektorek zapojený v automatice a plast toho konektorku držící napružené kontakty trolinku povolil. Kontakty povolily. Konektorek z kontaktů volně odpadával. Odstraněním závad na zapalovačce četnost těchto startů - nestartů jen poklesla, ale jednou za tři dny to udělalo zase. Předtím to dělalo šestkrát denně. Tak jsem oba kontakty napružil a teď čekám, co se bude dít. Jaké časové intervaly jsou u toho hořícího plamene, jak dlouho dokáže hořet, než zhasne? Jak ovšem vypadá Ferolli netuším, ale nebude to nic moc jiného.

Jana Vlková 07.01.2016 12:35:00 - poslední reakce: 15.01.2016 14:14:28 - Reagovat

Dobrý den,potřebuji vyměnit externí nádobu u kotle Junkers ZWR 24-3.Poraďte prosím na koho se obrátit v Praze 4,Chodov.Moc děkuji. Jana Vlková

Standa 15.01.2016 14:14:28

Byl jsem tři dni bez netu, paní Jano, takto to bude lepší: serviskotluodpodlahy@seznam.cz

Jana Vlková 12.01.2016 13:12:39

Stando, prosím,jde o externí nádrž. Já tomu nerozumím,ale asi je nějaký rozdíl mezi expanzní a externí nádrží.Vysvětli a poraď prosíma já pak toho servisáka zabiju? Díky Jana

Standa 11.01.2016 18:12:20

A to je nějaký problém? Co má za potíž ten hoch? I když pod stávající vadnou expanzkou není uzavírací odvodňovací ventil, vypustím si tlak a na prase rychle vyšroubuju starou expanzku a než chytne topení srk, namontuju ventil, kolikrát neukápne ani kapka. Ne kolikrát, ale skoro nikdy.

jana Vlková 11.01.2016 17:01:35

S expanzní nádobou by nebyl problém,dle servisní technik řekl,že ta je dobrá,ale vyměnit se musí externí nádrž?

Standa 11.01.2016 14:20:34

Co prosím? Dneska, včera, minulý týden tři jsem expanzky měnil nebo přidával. Co to tam máte za bordel? :D :D No asi instalatér, ale to pak přeju příjemnou zábavu, až vám zaseká kotel...

jana 11.01.2016 12:21:39

Servisní technik to nedělá.Kdo tedy?instalatér? Topenař?

Standa 08.01.2016 17:37:13

:D :D :D To se povedlo!

Bartek 08.01.2016 07:48:04

Bohužel Junkers nedělám, ale v Praze není problém někoho najít, například ten, kdo Vám dělá roční servis.

Standa 07.01.2016 20:37:06

No na pana Bártka přece, ne?

Jitka 12.01.2016 07:25:20 - poslední reakce: 12.01.2016 07:25:20 - Reagovat

Dobré ráno, poslední cca dva roky mě zlobí plyn.kotel Ferroli - opraváře jsem tam měla po sobě v rozmezí jednoho až dvou měsíců tak desetkrát, ovšem stále kotel zlobí. U vody a u topení plyn naskakuje na několikrát, než naskočí plamen a jde teplá voda nebo topení (plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne, plamen naskočí a zhasne a pak naskočí a jde teplá voda nebo topení, ale do závady to nespadne).Opravář to vždy precizně vyčistí, ale vydrží to max měsíc-dva. Teď je to ve fázi, kdy to v listopadu bylo vyčištěné, ale začíná to zase zlobit, jak je uvedeno viz výše. Pokud by to nepřestalo, tak bych si Vás s dovolením příští měsíc objednala. Děkuji za Váš čas a jsem zatím s pozdravem

jana vlkova 11.01.2016 12:19:15 - poslední reakce: 11.01.2016 12:19:15 - Reagovat

Ptala jsem se na výměnu externí nádoby u kotle Junkers.servisní technik to nedělá. Kdo tedy?topenář?instalatér? Diky

Lubo 07.01.2016 06:33:47 - poslední reakce: 07.01.2016 20:39:30 - Reagovat

Dobry den mam kotol Viadrus naos a dava mi chybu er04,co je porucha cerpadla,alebo malo vody v systeme,stalo sa mi to,ked som chcel odstranit servisny kluc na displeji

Standa 07.01.2016 20:39:30

V půli sdělení si to pán rozmyslel, potom nechápu, proč to nechal vložit? :D :D To jsou věci!!!

Jarda 31.12.2015 15:25:19 - poslední reakce: 01.01.2016 08:15:39 - Reagovat

Ještě k teplotě -10C musím říct, že se mi jednalo pouze o trubky v zemi nikoli kotel, který je umístěný v domě.

Standa 01.01.2016 08:15:39

No Vaše vyjadřovací schopnosti asi kopírují tuto dobu plnou bujarých oslav, :D :D takže abych to celé shrnul jak to asi myslíte a nějak vám odpověděl: topíte doma dřevem (kde? v kotle na pevná paliva, v krbových kamnech, uprostřed obýváku na podlaze? :D :D) ale máte podlahovku a venku je třeba i mínus deset stupňů celestýna a vy se bojítem, aby vám nezamrzly trubky podlahovky, je to tak? Takže: 1: to topení dřevem přivádí ohřátou topnou vodu i do trubek PT nebo ne?

Jarda 31.12.2015 15:16:57 - poslední reakce: 31.12.2015 15:16:57 - Reagovat

Děkuji Vám moc za informace a hezký Nový rok.

Jarda 31.12.2015 15:13:48 - poslední reakce: 31.12.2015 15:13:48 - Reagovat

Myslím teplotu -10 venku což je i nyní a topíme pouze dřevem tak kotel zatím není zapnutý. Nevím zda jsem dotaz uvedl správně.

Jarda 31.12.2015 12:56:10 - poslední reakce: 31.12.2015 15:09:52 - Reagovat

Dobrý den. Tak ještě jednou prosím. Je nějaká hranice kdy je nutné již kotel sepnout, nebo je jedno zda ho zapnu když už bude třeba -15, ať předejdeme problémům např. s popraskáním děkuji.

Standa 31.12.2015 15:09:52

PS: ještě jedna věc: v návodu kotle je to napsané jasně.

Standa 31.12.2015 15:08:35

Hranice na kterou se ptáte je bod mrazu a pozor, něco jiného z hlediska přesnosti měření = bezpečnosti před zamrznutím je teploměr umístěný někde nějak vysoko a v nějakém prostředí a něco jiného topení se svou rozsáhlostí a možností někde více a někde méně prochládat. Právě proto kotel při teplotě pod 6°C (ještě rezerva proti právě nahodilým špatně izolovaným místům) protočí čerpadlo, protože tím prožene vodu a "zkusí si" jak je voda skutečně teplá a pakliže i tímto protočením přijde odněkud, z některé části topení, voda studenější, sám zapálí a vodu ohřeje, aby zabránil zamrznutí kotle. S tím dotazem na - 10°C to jste myslel vážně?

Jarda 31.12.2015 12:51:38 - poslední reakce: 31.12.2015 12:51:38 - Reagovat

Dobrý den ještě upřesním označení kotle BAXI PRIME 1.120.

Jarda 31.12.2015 11:51:57 - poslední reakce: 31.12.2015 12:37:52 - Reagovat

Dobrý den. Máme kotel BAXI by Siemens, ještě jsme ho nezapnuli. Slyšel jsem že kotel sám sepne při -10 aby nedošlo k prasknutí podlahového topení. Je to možné pokud není nastavený na systém AUTO? Dík.

Bartek 31.12.2015 12:37:52

Dobrý den, je to trochu jinak, při teplotě pod 6 stupňů kotel protočí čerpadlo, pokud teplota dále klesá, tak zapálí hořák a nahřeje vodu na 30 stupňů. Toto se stane za předpokladu, že je kotel připojen na 220V a je vypnut a je zapnutý přívod plynu. Při -10 už máte kotel zamrzlý dávno.

patrik 30.12.2015 11:21:57 - poslední reakce: 30.12.2015 16:23:51 - Reagovat

dobry den mam bojler ferroli optimax he plus 38 c svitii cervena kontrolka f netece tepla voda radiatori nejdou tlak vody je slaby muzemi nekdo poradit dekuji

Standa 30.12.2015 16:23:51

O tom kotle na netu není ani slovo česky. Váš dotaz vypadá jako přeložená Svahilština Googlem. Chcete radu a je to zadarmo. Co kdybyste se ráčil aspoň unavovat to napsat slušně a srozumitelně česky? Ten kotel má snad nějaký návod, který jste asi dostal. Tam popis toho, co znamená nějaká kontrolka F bude.

Bartek 30.12.2015 11:47:02

Dobrý den, bohužel Vám neporadím, Vaš dotaz je dost nepřehledný, kotel nebo bojler Vašeho označení neznám.

Bartek 25.12.2015 14:28:28 - poslední reakce: 25.12.2015 15:55:40 - Reagovat

Pro pana Standu. Děkuji za Vaše příspěvky na této diskusi a do nového roku Vám přeji hodně štěstí, zdraví a spokojených zákazníků (hlavně těch platících).

Standa 25.12.2015 15:55:40

Vám pane kolego taky přiměřeně zakázek, aby se hlavně dařilo v této nelehké branži, kterou dělá opravdu kdekdo a opravdu bez rozmyslu, no a samozřejmě hodně zdravíčka, štěstí, rodinné pohody a o to ostatní se už postaráme sami. Standa

rastislav 18.12.2015 11:08:26 - poslední reakce: 24.12.2015 06:30:32 - Reagovat

dobry den mam kotol znacky vailant a mam taky problem, ked zapnem radiatory a pretocim knoflik na kotly aby vytapala tak tie radiatory vobec nevytapaju vie mi niekto poradit

Standa 24.12.2015 06:30:32

Evidentně radu nepotřeboval...

Standa 18.12.2015 17:38:50

Na takovou otázku je odpověď skutečně velice těžká a v podstatě by se dala popsat kniha o celé řadě možných závad. Něco nám zkuste o kotlíku říct podrobněji.

Libor 15.12.2015 21:23:30 - poslední reakce: 16.12.2015 15:15:00 - Reagovat

Dobrý den,mám kotel Nike mini,topení a ohřev vody,dvakrát denně dopouštím vodu ale žádný radiátor neteče,viditelně.Před sezonou tekla voda z praskliny v žebru radiátoru kterou jsem zdá se úspěšně zalepil protože už pod radiátorem nevidím vodu.Kotel každý rok kontroluje plynař a ten nenašel problém.Díky za radu

Standa 16.12.2015 15:15:00

On byl na místě samém plynař, nenašel problém (co ale kontroloval jaksi si máme nejspíš vycucat z prstu) a my máme jako říct, co to je? :D :D Jsem snad Libušák ? :D Tak moment: bzzzzzzz... bzzzzz..... pekelné soustředění se a!!!! Už vím, máte to pokažené! Je to ono? :D :D :D

Bartek 15.12.2015 22:25:47

Dobrý den, nepíšete, zda máte volný vývod od pojišťovacího ventilu, nebo ho máte zaveden do odpadu, pokud je do odpadu, tak to, že Vám propouští a kape ani nepoznáte. To bych řekl, že ten problém. Dále bude asi prázdný expanzomat.

Nicole Mlčochová 15.12.2015 10:29:47 - poslední reakce: 15.12.2015 17:30:24 - Reagovat

Dobrý den, zhruba dva měsíce jsme topili plynovým kotlem Junkers (typ nevím, ale na Heurece ho nabízejí za pouhých 7 000,-, takže asi žádná sláva) a dnes ráno začala svítit červená kontrolka. Neteče teplá voda a ani nejde zatopit. Prosím o radu Děkuji

Standa 15.12.2015 17:30:24

Rada je jednoduchá: najděte si návod k tomu kotli a napište, jak se jmenuje. Pak budeme moudřejší.

Ján 09.12.2015 19:44:31 - poslední reakce: 10.12.2015 12:12:03 - Reagovat

Prajem dobrý deň, akým parametrom zmením nastavenie kotla Baxi nuvola3 comfort HT240 pre teplotný spád 50/30.

Ján 10.12.2015 12:12:03

Ďakujem za info. Zmena parametra pomohla.(Kúrim do radiatorov 2izb tehlový byt cca 54m2 radiatory vk33 spolu cca 5335w/20C+rebrik ,podlahovku mám len v kúpelni ako doplnok cez RTL ventil.)Kotol som nastavil na minimum- 10% do kúrenia.Ekvitermika Kreg nastavená na 1,1. Priestorový termostat som nechal v kotly - parameter 555.4=1 AMBON= 0.

Ján 10.12.2015 11:10:06

Ďakujem za info. Zmena parametra pomohla.(Kúrim do radiatorov 2izb tehlový byt cca 54m2 radiatory vk33 spolu cca 5335w/20C+rebrik ,podlahovku mám len v kúpelni ako doplnok cez RTL ventil.)Kotol som nastavil na minimum- 10% do kúrenia.Ekvitermika Kreg nastavená na 1,1. Priestorový termostat som nechal v kotly - parameter 555.4=1 AMBON= 0.

Ján 10.12.2015 10:30:26

Ďakujem za info. Zmena parametra pomohla.(Kúrim do radiatorov 2izb tehlový byt cca 54m2 radiatory vk33 spolu cca 5335w/20C+rebrik ,podlahovku mám len v kúpelni ako doplnok cez RTL ventil.)Kotol som nastavil na minimum- 10% do kúrenia.Ekvitermika Kreg nastavená na 1,1. Priestorový termostat som nechal v kotly - parameter 555.4=1 AMBON= 0.

Bartek 09.12.2015 21:34:42

Dobrý den, další možnost je nastavení parametru 504 na požadovanou teplotu (max. teplota do topení).

Standa 09.12.2015 21:24:17

Žádným, musíte si to tak nastavit ručně. Především nesmíte mít připojené venkovní čidlo, nesmíte v nastavení mít že venkovní čidlo je připojeno (parametr Ambon) a tlačítky domeček plus a mínus na pravé straně ovladače budete nastavovat teplotu topné vody. Předpokládám, že to máte do podlahového topení, což je ale docela moc těch 50°C. Stačí cca 40°C. Pak už je problém.

Radka 09.12.2015 10:01:02 - poslední reakce: 09.12.2015 18:00:02 - Reagovat

omlouvám se,příspěvek mi naskočil kam neměl....

Standa 09.12.2015 18:00:02

Servisák nemá co žvanit o tom, že to, na co byl zavolán je věc topenářů ale má příčinu najít a odstranit. Bublina vzduchu - on jako nefugnuje automatický hrníček? Pokud ne, dobrá, ale kdyby byla tato teorie pravda a bublina vzduchu se skutečně topením uměla pohybovat, pak by nastal stav, kdy by se tato bublina vzduchu dostala do čerpadla a spakla by porucha oběhu vody, a čerpadlo by začalo nahlas bzučet, jak by jelo naprázdno. PJe topná sezóna, pakárna, ale kdyby bylo někdy trochu teplo, zkuste jednoduchou fintu: zastavte kotel, pod kotlem na trubkách topení máte kulové ventily, ty uzavřete a čekejte, zda spadne tlak. Pokud ano, problém je v kotlu, pokud ne, problém je v topení. Prohlédl pan kolega kotel, jestli někde nejsou takové ty kamencové vyvřeliny? Taky u radiátorů to může být, než voda stačí ukápnout, odpaří se. Ventilkem aut hrníčku zatočit, možná si odfoukne, protože často bývá zanesený.

Radka 06.12.2015 19:40:11 - poslední reakce: 08.12.2015 22:07:28 - Reagovat

zdravím,mam 2 rokem kondenz.kotel immerghass,zeus,1rok v pohodě,letos po přepnutí na zimní provoz začal klesat tlak, v domě 14 topných teles,expanz.nádrž 7,přidala se přídavná expanz.nádrž ale tlak v nepravidelných intervalech nadale klesa,do1 patra den automat.ovzdusnovak ale není slyšitelné ze by si ovzdusnoval.Při tlakové zkoušce top.systému nebyl zaznamenán sebemens i pokles tlaku.Prosím o radu.Dekuji

Standa 08.12.2015 22:07:28

Přesně jak píšete, není totiž reálně možné, aby zákazník suploval práci topenářů, elektrikářů, obkladačů a já nevím čeho ještě. Každý máme svoje, každý se orientujeme někde jinde a není možné, abysme věděli všechno a uměli všechno. Problém je, že člověku - laikovi, pak kdokoliv nabulíkuje cokoliv a on nemá reálně vůbec šanci to zavčasu zjistit. Pak, když se něco podělá a kór na kotel, je radění na dálku systémem: "co to jen může být" o tom, že dotazovatel se špatně vyjádří a my mu ještě hůř radíme.

Radka 08.12.2015 20:22:33

pan Standa:také to vidím marně i když jsem věřila ale on zákazník bohužel i spoléhá na to ze mu poradí ten kdo tomu rozumi,sama jsem si kotel také nevybirala jen dle vzhledu ale zvolit správný výběr musel člověk který tomu rozumi a vi co odpovídá danemu prostoru a jinemu ,věřte ze kdybych mohla tak venuji pozornost tomu čemu mám ale bez odbornosti opravdu nelze a vysokou školu ani praxi bohužel na vse nemám ale děkuji.

Radka 08.12.2015 20:10:45

pan Bartek:děkuji,to víte ze fleky a vlhkost bylo to prvotní čemu se věnovala pozornost i mnoho dalšího ale pro ženskou která je sama docela problém vůbec někoho sehnat,topenari nemají čas a nebo se takovému problemu spíš vyhýbají a babo porad si :(cením si vašich rad

Standa 08.12.2015 19:17:46

To vidím marně, zákazník neví čeho si všímat.

Bartek 08.12.2015 17:34:05

Dobrý den, vypadá to, že je výměník dobrý, jak to popisujete, tak to má být. Pokud se nedělají někde fleky, nebo nekape někde u topení ze šroubení, tak to vypadá, že Vám ucházejí expanze.

Radka 08.12.2015 16:29:06

sledovačka probehla:)kdyz kotel netopil tak nic nekapalo,po hodině topení nakapalo za 1hod.1 litr vody,je to tedy normální množství nebo ne?

Radka 08.12.2015 13:08:57

děkuji za odpoved,vypozoruji.

Bartek 08.12.2015 12:35:47

Dobrý den, důležité je zda kotel v době měření topil, pokud byl vypnutý, tak žádný kondenzát nemá vytékat.

Radka 08.12.2015 11:08:49

zdravím,přesně tak,nový kotel,staré topeni,stáří bohužel nevím,dům jsem koupila loni,radiatory deskove.Vyplach,čištění topného systému byl proveden ale jak bylo ověřeno čištění bohužel nevím.Hadicku na odkapavani jsem zkusila dát mimo-do kýble a za 1hod. pul litru odkapalo

Standa 07.12.2015 21:24:55

Jo, vy jste měli staré topení a dával se nový kotel? Jak bylo topení staré? Jaké radiátory? Jak se prováděl výplach topení a jak se ověřovalo, že je v topení čisto? Jak píše pan Bártek následek (propálený výměník) tak tohle by mohla být příčina, aneb bez nároku na záruku, kdyby to tak bylo. Dělá to u kotlů, kde je v blízkosti výměníku nějaký zdroj magnetického pole nebo zapalovačka, co aspoň vím. A uvnitř "vyčištěného topení" spousta magnetitu. Pod kotlem, mrkněte, jsou pospojovány všecky trubky alespoň CU šestkou drátem a uzemnění je provedeno desítkou CU drátem? No ale kdyby byl propálený výměník, nevalilo by to už pořádně? No, možná by nemuselo, pokud se po instalaci nového kotle na starý systém provedl "důkladný výplach" zakončený tradičním hřebíkem do rakve nového kotle X100. Ta by uvolnila přes léto všecek nausazovaný sajrajt v topení, který měl být vyčištěný, no a hrkla by ho při absenci kalového filtru do kotle.

Radka 07.12.2015 13:37:07

Dobrý den,ano,klesá tlak a musí se dopouštět na provozní tlak;uz jsme vyzkoušeli ledacos ale tlak stále klesá i když nepravidelně,třeba týden drží a pak pokles pod 1,pak už to padá rovnou na 0.Děkuji za radu a určitě vyzkousime,moc dekuji

Bartek 07.12.2015 12:49:43

Dobrý den, jestli to dobře chápu, tak se Vám ztrácí voda ze systému. Tak přidáním expanze se to rozhodně nevyřeší, což je zjevné z Vašeho popisu. Bohužel si myslím, že budete mít propálený výměník, poznáte to tak, že vyndáte trubku od kondenzátu, který Vám jde do odpadu a necháte vodu vytékat do kýblu, pokud Vám kotel za hodinu provozu vytvoří více jak 1 litr kondenzátu, nebo po vypnutí z něj stále teče voda, je propálený výměník.

Radka 07.12.2015 08:37:52

Děkuji za vysvětlení.Expanzka byla vypuštěna,tlak nula a zmerena ale i tak byla přidána pridavna/18/jelikoz jeden z topenaru byl nazoru ze topny system je clenity a expanzka v kotli je 7 ale i tak tlak kolísá,klesa.Pojist.ventil není odveden do odpadu a nic z něj neukapava.Vyplach topení byl proveden v loňském roce při montáži nového kotle.

Standa 07.12.2015 07:37:57

Názory mohou být různé, to je pravda, ale fyzikální zákony jsou jen jedny. Expanze neuchází a to jste poznala jak? Expanzce stále uchází neznatelně pomaloučku přes ventilek. Někde více, někde méně. Expanze může ucházet prasklým vakem s vodou. To se dá změřit jen tak, že vypusíte z kotle zcela vodu, aby tlak byl na nule a pak expanzku změříte. Neodpověděla jste na ukapávající pojišťovací ventil. Prasklina v topení pod podlahou být může, pak existuje jen jedno řešení bez vymlácení trubek z podlah: pokud je systém čistý (provedl někdo řádně výplach při montáži?) naleje se dovnitř Sentinel těkuté těsnění a to se už postará, jen má jistá omezení. To je ale daleko. Napřed pojišťovák a pak expanzi.

Radka 06.12.2015 23:34:14

Mnohokrát děkuji za odpoved.Expanze již ověřená,neuchazi,pojišťovací ventil neukapava,rovněž ověřeno ale mám prosbu,jak nejlépe odvzdusnit kdyz systém dotapi,kotel je s venkovním čidlem tudíž se topeni uplne nerozpali i když přidám o několik stupňů na termostatu.Přestože byla provedena tlaková zkouška bez poklesu tlaku je možné ze by byl únik v topnem rozvodu který je částečně v zemi?topenarem byla doporucena i chemie do systému ale co topenar to jiný nazor:(

Bartek 06.12.2015 20:06:31

Dobrý den, začal bych asi takto, nejprve odvzdušnění systému a pak zašroubovat všechny automaty na odvzdušnění (kotel u čerpadla a v prvním patře) a uvidíte zda tlak bude klesat. Dále je možné, že Vám uchází expanze, nebo Vám ukapává pojišťovací ventil topení (pokud je vývod odveden rovnou do odpadu, tak to ani nepoznáte).

Tereza 08.12.2015 08:17:33 - poslední reakce: 08.12.2015 19:16:44 - Reagovat

Dobrý den, mám kondenzační kotel Baxi Novolu a závadu E168. Co to je?

Standa 08.12.2015 19:16:44

Baxi Nuvolu co? HT? Platinku?

Lukáš 06.12.2015 14:33:47 - poslední reakce: 06.12.2015 18:31:31 - Reagovat

Dobrý den,mám tři roky starý kondenzační kotel protherm Tiger Condens F25 KKZ21.Při ohřevu vody začal vydávat hlasitý bublající,nebo bubnující zvuk a chvět se.Nejvíce to bylo slyšet při dobíhání čerpadla.Chybu to žádnou nehlásilo,vodu to bez problémů ohřívá,při topení jde tiše, ani nevím,že kotel jde.Zprvu to udělalo občas,pak se to začalo stupňovat čím dál častěji,až to dělalo prakticky pořád.Povolal jsem servisáka na roční kontrolu a údržbu, kotel byl v dobrém stavu,nezanešený,ještě prý se s tímto problémem nesetkal,ale myslel si,že to bude nejspíš čerpadlem teplé vody.Udělal roční údržbu a týden kotel nebylo vůbec slyšet,pak to začalo nanovo. Opět přijel a domluvili jsme se,že vymění tedy čerpadlo.Jsem úplný laik,tak jsem sedl k brožurám od kotle,otevřel kotel a začal trochu studovat,abych nebyl za úplného blbce.Poslouchal jsem zvuk a opravdu to šlo z míst někde kolem čerpadla,bypassu,čidla tlaku.Nechal jsem ho vyměnit čerpadlo,zdálo se,že to bude dobré a po tom ,co odešel to začalo dělat znovu.Už né tak hlasitě,spíš tak utlumeně.Dělalo to tak asi dva dny a pak ten zvuk přestal úplně. Místo toho to už jen občas vrní,nebo brní,nevím jak to popsat,vždy je to nejvíc při doběhu čerpadla.To brnění se přenáší trubkama až do radiátoru.Prostě brní celý kotel.Nedělá to pořád, jen nepravidelně. Nevím jestli to mám brát jako vadu,nebo je to čerpadlem-třeba je na něj vyvíjen v tu chvíli větší tlak vody.Nerad bych něco podcenil a chtěl bych předejít dalším problémům.Mohli byste mi prosím poradit,co s tím? Třeba s tímto problémem už máte také zkušenosti.Myslíte,že to může být někde zanešené? Přiznám se,že po přečtení brožur mám na prováděnou roční prohlídku i servisáka nedobrý dojem.Bohužel u nás moc na výběr není.Jsem z Nového Města nad Metují,neznáte třeba někoho schopného,kdo by mi kotel bezpečně servisoval? Moc děkuji za radu a pomoc.

Standa 06.12.2015 18:31:31

Od strany 13 až po stranu 18 instalačního návodu, určitě to tak nebylo udělané, ale nikde tam není ani slovo zmínky o max přípustné tvrdosti vody na ohřev. Tady návod: http://www.protherm.cz/files/products/tiger-condens/no-tiger-condens-520923.pdf no a k tomu kotli jsou celkem tři dokumentace, nikde nic o tvrdosti vody. Nenašel jsem to. Jak tvrdou tu vodu máte?

Standa 06.12.2015 18:03:01

Jo, přesně co říkám: stačí, aby si zákazník přečetl návod a jasně ví, jak mu kotel při montáži Matlové domontovali. Maník dojede a mění čerpadlo, jak došel na to, že to je ono? Dyk to nestojí pět korun? Zkusil ho demontit a vyčistit? Zkusil jeho chod venku na ponku bez vody, jen na tři sekundy? No nemusíte odpovídat. Toto hledání poruchy, kdy je dosviněná montáž kotle, není dobré. Dovolil bych si postupovat po svém. V první řadě, začal bych od podlahy, když jste si četl ten návod, jistě je tam zmínka o tom, jaká voda na ohřev má být z hlediska tvrdosti do kotle vpouštěna a máte jistě představu, jaká je tam pouštěna ve skutečnosti. Máte-li tvrdou vodu a jak tvrdou. Pak se budeme bavit dále.

bednář 05.12.2015 18:01:22 - poslední reakce: 05.12.2015 21:46:05 - Reagovat

NASTAVENÍ TOPNÉ KŘIVKY U VIADRUS NAOS

Standa 05.12.2015 21:46:05

Jednoduché: pokud vytápěný objekt nemá dostatečný výkon radiátorů v oblasti kodenzace vzhledem k tepelné ztrátě, můžete si to nastavit jak chcete. Kotel bude topit se spotřebou jako stará Destila. Počítal vám někdo výkony vašich radiátorů na nízké tepelné spády, než vám dal kondenzační kotel?

mirek 20.11.2015 12:18:18 - poslední reakce: 22.11.2015 11:36:41 - Reagovat

Zdravim panove,dekuji za odpovedi a rady.kotel mam uveden do provozu regulernim smluvnim technikem baxi,pripojeni kotle provadel jiny instalater s mou vydatnou pomoci a mym navrhem.privedl jsen pripojeni na vodu nic vic provest nechtel.provedl bych si to klidne i sam,mit doma polyfusni svarecku a strojek na zakoncovani ohebnych nerez trubek.pripojeni kotle probehlo pres vikend z ciste nouze a jelikoz se na me vsichni plynari i pres havarijni stav bez vody vyprdli jsem rad alespon za tohoto ochotneho pana.technik baxi o tom vedel a bylo domluveno,ze se kotel uvede do provozu v pondeli,zarucak potvrzen mam i veskere potrebne revize.elektro a termostat jsem si zapojil sam a zapojil jsem to dobre,me znalosti v tomto oboru jsou prumerne,navod dobre popsan,klemu jsem samozrejme logicky vytahnul.termostat funguje spravne,ale jak jsem pochopil ma jinou regulaci nez hysterezni,nez radne kotel dotopi na pozadovanou teplotu tak proste hrozne cykluje a toto i dost dlouho a jemne dotapi na presnou teplotu,jak je uz cely barak radne vyhraty a prohraty,tak uz kotel necykluje v tak kratkych intervalech,ale delsich cca 4x do hodiny kratce dotopi.toto jsem vcera vypozoroval sedic neustale pri kotli.kotel povazuju za obstojny,ve srovnani s predchozim i lepsi co do funkci a rizeni provozu. Ta regukace termostatu honeywell cm 51 se jmenuje tusim proporcionalni,neustalym spinanim a vypinanim se lehce dotapi k pozadovane teplote a to je pro me prave k nicemu,je to spis vhodne pro elektrovytapeni.to je jen moje teorie,mozna spatna.nechce se mi hned utratit nemale penize za hysterezni termostat,proto by me zajimalo jestli by od cyklovani vubec pomohl,jestli s tim nemate nekdo zkusenosti.je to skoda,ze dobeh cerpadla nejde nastavit.v popisu u vsech ecofouru na inernetu prave pisou,ze je dobeh nastavitelna velicina:-(

Standa 22.11.2015 11:36:41

Závada regulátoru bypasu kotle, pokud ho ten kotel teda vůbec má. ??? To nevím. Jiank to dělá na těchto typech kotlů naprosto všem stejně jak zjišťuju, bohužel jak píšu: nevhodný kotel.

Mirek 21.11.2015 21:57:41

Termostat jsem jen základně rozebral-uživatelsky....a nic tam na přepnutí řízení nebylo,čekal jsem tam nějaký switch na tišťáku,ale není tam lautr nic,jen čudlík resetu,tiš´ták jsem z krytu nevyloupával,že by něco jako bylo z přední stranyu displaye,ale to pochybuji.Plasty jsou už staré,nechtěl jsem riskovat,termostat se osazoval před 20 roky s předchozím kotlem.Z nějakých chabých poznatků o tomto termostatu,jsem kromě běžného nastavení týdenního programu a pár dalších běžností z uživatelské příručky,na internetu nevyčetl vůbec nic.Zde je ten termostat,nemá to nic pokročilejšího,jedině nějaké dvojkombinace tlačítek,ale o tom v příruččce nic nepíšou: http://www.honeywell.cz/home/StareVyrobky/Archiv/CM51prirucka.PDF

Standa 21.11.2015 11:13:05

Super práce! Ještě jedna věc: ty neustálé starty jednak berou plyn, ale za chvíli kotel odvaří, nic nevydrží věčně. V nastavení toho termostatu by mělo být i jiná funkce než tato, která je určena pro kotle spíše kondenzační, jak to asi chápu. není tam jiný způsob řízení?

mirek 19.11.2015 14:42:02 - poslední reakce: 21.11.2015 11:15:11 - Reagovat

Rozhodoval jsem se mezi junkersem zw 24 ceraclass komin a timto.Zvitezila cena nahradnich dilu a jejich prodejnost koncovym uzivatelum a vubec celkovy pristup servisu. A samozrejme i zkusenosti uzivatelu na netu.Jak jsem uz psal,vysoky vykon jsem volit musel,bez ohledu na topeni.12 nebo 14 kw kotlem bych vodu TUV pro dve rodiny alespoň v nejake rychlosti dodane k odbernemu mistu proste neohral.ten leblanc byl plechovy stejne jako tento,rekl bych ze z plechu stejne pochybneho ne-li pochybnejsiho(cely se prohnul uz pri odnaseni z mista).te svisle roury je tam presne 50 cm,takze by to melo byt snad ok.Myslite,ze ten ceraclass by byl pro me lepsi volbou?je v nejakem smeru lepsi nebo je to prast jak uhod.Ony ty ztraty domku budou vyssi jak par kw,neni zateplena strecha na pude a neni zateplen celopodsklepeny sokl.Ale to s cim bych potreboval pomoct jsem se jaksi nedozvedel.jestli by pomohl od cyklovani termostat s hysterezi a jak zmenit cas dobehu cerpadla:-(

Standa 21.11.2015 11:15:11

Buďte rád, že s nima nemáte problémy, ono je to hodně o tom, jak se to celé zapojí. Já mám ale jednoho vedle druhého jak lišku, všecko montované kamarády majitele. :D

Bartek 19.11.2015 23:21:05

Dobrý den, pane Mirku, Vy se stále ptáte na věci, které by Vám měl zodpovědět technik, který kotel uváděl do provozu, ale já spíže nabývám dojmu, že Vám kotel nikdo do provozu nespustil, proto nemáte otestovaný termostat. Jinak nesouhlasím s panem Standou, že jste si koupil úplně špatný kotel, koupil jste si průměrný kotel a jemu také odpovídá regulace. Pravda je, že na kotli nelze nastavit doběh čerpadla, je pevně na 3 min. Mám na servis několik těchto kotlů a jsou bez problémů. Dále bych Vás chtěl upozornit, že tento druh kotle má největší účinnost při 100% výkonu a tento a minimální výkon, by se měly seřídit při uvádění kotle do provozu na plynovém ventilu.

Standa 19.11.2015 15:02:57

Nepřijde mi, že by ten termostat fungoval. Stačí slabší baterky (termostat nic nehlásí) nebo špatný kontakt a je furt seplý. Nebo zůstala kjirina.presova@babik-po.czema na svorkovnici, kdoví kam ho kdo zapojil. Cyklování se u tohoto stroje nedá omezit jinak, než jsem vám psal. Baxi má pod Buderusu, Viessmannu, Vaillantu a Junkersu nejdražší ND, tak vám teda nevím kde je ta láce ND zrovna u Baxi? Čas doběhu čerpadla: neexistuje takové nastavení u tohoto kotle. Hysterezi musí mít každý termostat. Vysoký výkon jste volit musel, ale ne vysoký spodní výkon. Ten careclass absolutně neznám, ale než Ecofour je teda lepší snad všecko. Pokud na termostatu aktuální teplota překročí požadovanou a kotel furt spíná, chyba bude v termostatu nebo zapojení v kotle.

Mirek 19.11.2015 14:37:06 - poslední reakce: 19.11.2015 14:37:06 - Reagovat

Rozhodoval jsem se mezi junkersem zw 24 ceraclass komin a timto.Zvitezila cena nahradnich dilu a jejich prodejnost koncovym uzivatelum a vubec celkovy pristup servisu. A samozrejme i zkusenosti uzivatelu na netu.Jak jsem uz psal,vysoky vykon jsem volit musel,bez ohledu na topeni.12 nebo 14 kw kotlem bych vodu TUV pro dve rodiny alespoň v nejake rychlosti dodane k odbernemu mistu proste neohral.ten leblanc byl plechovy stejne jako tento,rekl bych ze z plechu stejne pochybneho ne-li pochybnejsiho(cely se prohnul uz pri odnaseni z mista).te svisle roury je tam presne 50 cm,takze by to melo byt snad ok.Myslite,ze ten ceraclass by byl pro me lepsi volbou?je v nejakem smeru lepsi nebo je to prast jak uhod.Ony ty ztraty domku budou vyssi jak par kw,neni zateplena strecha na pude a neni zateplen celopodsklepeny sokl.Ale to s cim bych potreboval pomoct jsem se jaksi nedozvedel.jestli by pomohl od cyklovani termostat s hysterezi a jak zmenit cas dobehu cerpadla:-(

Mirek 18.11.2015 00:42:38 - poslední reakce: 19.11.2015 08:12:32 - Reagovat

Dobrý den.Pro dvoupodlažní rodinný domek po rekonstrukci a zateplení jsem nainstaloval kotel Baxi Ecofour 24 komín.Kotel předimenzován není,služí hlavně pro ohřev TUV.Kotel dost cykluje,po vypnutí,ještě než doběhne čerpadlo se startuje znova,běží cca 3 minuty a toto se opakuje pořád dokola.Teplotu otopné vody mám nastavenou na 50 stupňů a teplotu na termostatu 23 stupňů.Teplota na termostatu vůbec neklesne a kotel přesto startuje pořád dokola v několika minutových intervalech.Zkoušel jsem i teplotu otopné vody na 70 stupňů a je to to samé.Kotel je nový,termostat starý Honeywell CM 51.Co mám na tom kotli nastavit aby tolik necykloval,např. v servisním menu a jaká je hystereze u tohoto termostatu,popř. jak se na něm dá nastavovat.Servisní technik na kotli při uvedení do provozu nic nenastavoval a tvrdil,že je vše již nastaveno z výroby.... Děkuji moc za odpověď a radu

Standa 19.11.2015 08:12:32

Nějak nacházím rozpory mezi tím jak píšete, že jste ten kotel chtěl a tím, že si s ním teď nevíte rady. Koupil jste si Velorex mezi kotli, žádné jiné nastavení to nemá. Snížení maximálního výkonu na 90% a to jako k čemu? Zjevně jste nepochopil ani při koupi toho kotle ani při nastavení snížení max výkonu topení, co děláte a konec bude brzo ten, že něco fest domrvíte. Zpátečka je studená, no to je taky povel k zatopení. Kdoví jestli vám nenechali klemu na zapojení a termostat tam vyslýcháte marně, on nefunguje. Vám ten kotel do topení topí na plný výkon? Váš domek ztrácí 24 kW? Vy máte sám sobě způsobený problém na opačném konci, který se jmenuje, a psal vám to i pan Bártek, minimální výkon. 9.3 kW. Příliš vysoký na Váš kvalitní domek. Já vám píšu o plamenometu, abych vám to ilustroval ještě jinak než pan Bártek, ale míjí se to účinkem. Takže ještě jednou: ten kotel, pane, nemá v tom domku vůbec co dělat, je tam nevhodný svým výkonem a celou svou konstrukcí. Má naprosto tupou elektroniku a když píšete, že jste věděl co si pořizujete, asi tomu tak zdaleka nebude. Vy jste věděl jen to, že je levný, přesně se opakující vzorec jednoho zákazníka od druhého. Láce a kvalita. Co od něj teď čekáte? Plození lanýžů? Napíšu vám jak probíhá kondenzování v kotle při ohřevu vody. Vy napíšete, že v komíně... samozřejmě že z komína si může kondenz téct kam chce, ono stačí kotlu ke zdárnému zrezivění jen odkouření a to, co steče z něho. Ten 1 metr odkouření stačí bohatě. Je tam těch 40 cm svislé trubky nad kotlem? Mělo by výrazně od kondenzace ale pomoct jeho zaizolování třeba pětkou vatou zvenku. Ten ELM Leblanc byl ocelový kotel? A vydržel dvacet let? Vodou a jejím vylíváním, ale ani kyselinou, se systém zcela jistě nepropláchne. Pokud jsou tam usazeniny, nehne s nima skoro nic. Nedokázal to nikdo před váma a ani vy nebudete výjimka. Montážníci říkali, že jeden drát uzemnění stačí? A který z nich má elektrikářské vzdělání? To uvidíte, co vám kombinace mědi kotle a trubek a dalších kovů bez pospojení udělá. Pak za nima běžte a zeptejte se jich, jestli vám zaplatí nový kotel. Mezi teplým a studeným vzníká co? Elektrické napětí. Vytváří se tím co? Elektrický náboj. Ten se musí co? Ten se musí vybít. Kam se náboj vždy vybije? Cestou nejmenšího odporu se náboj vybije. Co to je cesta nejmenšího odporu? Nejslabší a nejvodivější místo v jeho dosahu. Co se stane po vybití el náboje na místě, kde se vybil? Je tam odebrán kousíček materiálu. Jak často probíhá tento jev? No pořád dokola... Proč je tam pospojování? Aby nemohlo dojít k vytvoření žádného potenciálu na nežádoucích místech v kotlu (dokud jsou to trubky topení, ještě dobře, ale je tam i trubka plynu) , aby všechny bylo svedeno přes pospojování do země a protože se náboj vybíjí cestou nejmenšího odporu, nejmenší odpor mají vodiče s největším průřezem (rozhodně ne zem v zásuvce s jejím CZU 2,5) což je zcela jistě v domácím rozvodu CU 6 pospojení a CU 10 uzemnění pospojení. Potenciál má daleko snažší cestu vybití se v kotli mezi trubkama (nejtenčí místo jsou stěny CU trubek) než přes CU 2,5 zásuvky někam do rozvaděče. Pospojení a uzemnění nemá samozřejmě jen funkci ochrany při poruše, ale tady hlavně o odvod neustále se tvořících el nábojů. Měď a vodivost vody v topení, ta bude vynikajícím nástrojem pro tuto diverzní činnost miniaurních blestíčků. Zasahujte při snaze udělat z vašeho Velorexu aspoň stodvacítku škodovku zcela živelně jako blesk tam, kde závada není a nikdy ani nebyla. Ten kotel prostě sto dvacet nikdy nepojede, to bude dýchavičná bestie.

Mirek 18.11.2015 19:52:42

Dobrý den.Děkuji za reakce.Vášeho názoru si velice cením,ale je poněkud hrůzostrašný.Kotel jsem osadil proto,že jsem to takto sám chtěl,nebyla možnost resp. finance ani čas překopávat půl chalupy pro provoz kondenzáku a předchozí kotel e.l.m leblanc 6kové řady-23kw sloužil bez vážnější poruchy plných 20 let na stávajícím připojení,kdo to může dneska říct??!Komín je vyřešen tak,že kromě toho kousku(cca 1m 120 roury) odkouření z kotle do něj,je vyvložkován ještě původním hliníkem,který je po nedávné prohlídce a revizi kominíkem stále v 80%stavu a převložkování na nerez je otázkou za dalších cca 5 let jen z důvodu prevence.Kondenzát z komína odkapává do misky umístěné pod vložkou komína v revizní dutině opatřené dvojitými dvířky,do kotle se dostane max kondenzát z toho kousku odkouření,ale soudě podle stavu původního leblancu se ho tam dostalo jen stopové množství-o nějaké rzi přerušovače tahu tam nemůže být ani řeči.Dle toho,co jsem zatím viděl,je kotel baxi v podstatě to samé co ten leblanc kromě sekundárního výměníku alfa laval,leblanc měl bitermický.Kotel je umístěn ve sklepě domu a tah komína je dle názorů technika baxi i kominíků na velmi optimální hodnotě. Rozvody vody v celém objektu jsou provedeny zcela nové,topení v mědi a TUV komplet v plastu až do kotle.Jen malá část topení kolem kotle a přes zeď kolem kotle na tuhá paliva je ponechána v železe kvůli teplotám i šetření nákladů.Při vyřezávání starých železných trubek byly ty v topení naprosto čisté bez jakýchkoliv usazenin-stáří cca 40 let.Zanesené byly jen železné v okruzích pitné a úžitkové vody.Vodu používáme z obecního řádu,železitost průměrná.U kotle na tuhá paliva je nad oběhovým čerpadle grundfoss osazeno sítko a u plynového kotle je v nejnižším bodu zpátečky osazeno jemné sítko a pod ním odkalovač z magnetickým kroužkem caleffi.Žádná chemie se při montáži do okruhů nedávala,nebyla tam 40 let a bez usazenin.Systém byl propláchnut velmi dokonale od špon atd,protože jsme denně vypouštěli z okruhu topení několik 25L kýblů otopné vody z důvodu proraženého výměníku na starém leblancu a následného tlakování topného systému,což je také důvod výměny kotle,jinak by leblanc k plné spokojenosti sloužil ještě nadále. Využití plynového kotle je u nás především z důvodu ohřevu TUV,k topení plynem dochází je velmi málo sporadicky v přechodných obdobích,jinak jedeme stále na tuhá.Nyní jen na zkoušku jedeme plynem již druhý týden a zpozoroval jsem výše uvedené projevy.Výkon kotle 24kw jsem si volil sám především kvůli ohřevu TUV.....Pospojování zemněním mám provedeno tak,že ze zásuvky vedle kotle mám piveden dostatečně silný vodič na svorku na plynovém přívodním potrubí do kotle a podle měření multimetrem je tato zem na všech součástkách kotle i dalších potrubích-nevím jestli je to takto dostatčené.Starý kotel měl ty svorky na každé trubce.Dle vyjádření "montážníků" je to prý dnes naprosto zbytečné,tu svorku jsem si tam pro jistotu udělal sám.Jinak s vámi sdílím názor na většinu dnešních řemeslníků-je to hrůza!Snažím se proto co nejvíce zvládnout sám Nyní k věci:Dle návodu jsem se dostal v kotli do pokročilejšího menu a nastavil prodlevu mezi sepnutímu na 10min.Max výkon kotle jsem snížil na 90% a teplotu otopné vody mám stále nastavenu na 50stupňů.Velmi rád bych snížil ještě čas doběhu čerpadla na např. 2 minuty,ale nevím,jak se to provádí v menu kotle takováto možnost není,zdá se mi,že se okruh topení během 3 minut velmi vychlazuje.Když kotel topí např. na 23 stupňů na termostatu,zpátečka není nijak přehřátá je spíše vlažná,radiátory v domě jsou vlažné a u termostatu je požadovaná teplota dosažená.Ovšem jakmile uplyne oněch 10 minut,kotel zase spíná,kdybych ten čas neprodloužil bude v minutových intervalech cyklovat nadále.rozebral jsem termostat honeywell cm 51 a žádný switch ani jiný přestavovací prvek hystereze jsem uvnitř nenašel,soudím tudíž,že tento termostat vůbec s hysterezí nepracuje a snad ani žádnou nastavenou v sobě nemá.Kotel spíná na termostatu několikkrát i když se dosažená požadovaná teplota vůbec viditělně nepropadne.Potřeboval bych poradit,zdali by mi velmi nepomohlo pořízení hysterezního bezdrátového termostatu BPT 22,který bych umístil ve spodním patře domu,kde je vždy teplota nižší než nahoře,kde je umístěn terostat původní a nastavení vhodné hystereze. Dále by mě zajímalo,zdali je v tomto počasí lepší topit teplotou vody 50 stupňů nebo mám nastavit teplotu vyšší a taky jestli jsem udělal dobře snížením max. výkonu kotle.Jak se dostanu u ECOFOURU do menu,kde se dá měnit doběh čerpadla a jiné parametry???Děkuji

Standa 18.11.2015 18:46:38

No já vás taky nepotěším. Vy zateplíte a dáte si do domku motor z MiGu-21, taky tak hřeje a taky tak žere. :D Kotel cykluje proto, že domek neztrácí teplo tak rychle, jak ho kotel dodává (no ušetřil jste tak to máte), takže se mu pořád vrací zpátky horká voda na zpátečce a proto cykluje. Řešením je nastavení na stránce 17 článek 21 parametr F 11, dejte si těch deset minut. Nic jiného nepomůže... Pardon, ještě je tu kopál, to jsou zahnuté vidle, ty do toho super plechu zatnout a ten stroj vytáhnout na hnojiště. :D Tak, teď vám to přestalo furt startovat a teď: tenhle kotel neměl vůbec vzniknout, je to šmejd špatný už od konstrukčního prkna. Levný a na to jste slyšel, jako skoro všichni. Totiž těch 24 kW my samozřejmě víme k čemu je, ale vy to ještě ani netušíte! Představte si situaci teda, že si s ním ohříváte vodu a kotel předtím netopil a je zchádlý. To bude celé léto, kdy topit nebudete. Pustíte vodu, spínač průtoku sepne kotel, ten nastartuje, začne valit forsáž do komína, vy vodu zase po cca deseti vteřinách zavřete a kotel zhasne plamen. Komín se stačil akorát prima orosit a voda se míchá se spalinami. Ten sajrajt se jmenuje kondenzát, má stejné pH jako dešťová dvoda a to 5 a teče zpět do kotle. Jakmile přijde na měď, do roku je s ní hotový. Modlete se, aby vám to kondenzovalo jen po přerušovač tahu. Jistě vám teď došlo, co se stane, když nastavíte těch deset minut prodlevy mezi znovuzapálením hořáku. Přerušovač tahu, to je ten naprosto šmejdovitý plechový palác (žufánková taliánská ocel nejspíše) pod rourou do komína, bude za rok provozu už chycený rzí a za čtyři roky rezavý jako král Zikmund. Zrovna jej nechte vydělat z kotle ven, odrhnout rez kde by případně byla a nastříkat ho celý zinkovým sprejem. Ten je vůči kondenzátu odolný. Tři čtvrtiny nýtů z něj upadnou do tří let a některé jeho části se zříti na výměník. Tím "vylepš" odvod spalin. Dále je to verze KOMÍN a pán se nechal zřejmě nachytat vykukem, který se toho křápu chtěl honem zbavit, protože tyhle mrchy měly být dávno vyhozeny na smetiště i v novém stavu. Doufám, že vám ho dal do obytných místností, kde máte ještě ventilátor, digestoř a plastové okna. Pokud máte tvrdší vodu, těšte se na super zážitky s vápencem. Mrkněte nad kotel, kde vede svislá trubka odkouření. Jmenuje se to nějak jako uklidňovací zóna a mělo by to být 40 cm dlouhé, 30 cm nestačí, tah komína totiž u tohoto stroje velmi ochotně trhá plamen vzadu v obou rozích hořáku, kde se pak vinou špatného spalování tvoří nahoře nad těmi rohy na výměníku 2 cm silné vrstvy sazí. Pokud jste tohleto monstrum Britaniko - Italikum montoval na staré ocelové topení tak doufejte, že vám chlapi montážníci nečistili topení kyselinou, což je méně pravděpodobné, a že tam nenalili inhibitor X100, což je pravděpodobné vysoce. Pokud tam je inhicor a topení nebylo dokonale vyčištěné, očekávejte během dvou let přívaly uprchlíků uvolněných z trubek, které vám kotle luxusně zlikvidují. Pak se podívejte pod kotel na trubky a pokud tam bude ochranné pospojení a uzemnění všech pěti trubek mezi sebou alespoň CU 6 drátem, můžete si skoro výsknout. Páč já mám buď smůlu nebo jsou montážníci minimojové, tak tam ty pospojování, co můj nový zákazník - tři do páru, dělám komplet celé, aniž mám ale někde předepsaný CU 10 ze zdi vyvedený a se zemí objektu spojený drát. :D Specialitou montážníků je, že tento kotel dávají na naprosto nevhodná místa, viz váš domek. Tam takový plamenomet nemá vůbec co dělat, to je naprosté nepochopení vytápění. PAk bych se ještě podíval na parametry topené vody, pokud je v kombinaci ocel - měď nalitý inhicor nebo X100, bude vodivost tak 1500, takže v kombinaci s neprovedeným pospojením máte do pěti let po něm jen na elektrochemické reakci. Jinak pospojení a uzemnění, vyčištění topení před montáží a vůbec montáž podle návodu, jsou podmínky pro uznání záruky. No a nakonec, pokud by vám do topení manotážníci nalili nějaký ten inhibitor se vsadím, že samozřejmě nedali na vratku magnetický odstředivý filtr ale jen sítko, které je kalu leda tak pro smích. Návod výrobce: V případě již existujících systémů nebo v případě výměn, doporučujeme kromě výše uvedeného instalovat na zpátečce a na spodní části kotle také. Dále k návodu: tohle níže vám udělali taky? Máte od toho protokol? Že ne? Víte o tom pane, že na ten kotel nemáte v tom případě záruku? Návod kotle: Topný okruh 2.1 nový systém Před instalací kotle se musí být systém dokonale vyčistit, aby se odstranily všechny zbytky z řezání závitů, svařování a případných rozpouštědel, s použitím běžně dostupných prostředků. 2.2 již existující systém: Před instalací kotle musí být systém dokonale čistý, aby se od- stranily všechny kaly a nečistoty s použitím běžně dostupných prostředků. K tomuto účelu používejte nekyselé a nezásadité prostředky, které nepůsobí na kov, plastové části a gumy (např. SENTINEL X400 a X100), a při jejich používání dodržujte pokyny přiložené k výrobku. Připomínáme, že přítomnost usazenin v topném systému má za následek funkční problémy kotle (např. přehřátí a hlučnost výměníku). vhodný filtr na zachycování usazenin a nečistot, které se mohou vyskytovat i po vyčištění a časem by mohly poškodit součásti kotle. Tím vhodným filtrem není sítko. Nyní ukázka, co je Baxi za značka plná odborníků a poctivců: Moderní Baxi už toto o vhodném filtru v návodech mají, ale ty starší tam mají dokonce to, že neexistuje ani montáž dodatečného sítka, protože ta "síť z hokejové branky" pod čerpadlem stačí. Je tam hrozně hrubé sítko totiž. Baxině se ty kotle samozřejmě jako ostatním hromadně kazí vlivem nečistot v topení a vodnímu kameni, nepospojování atd. atd. Tak začala reagovat tak, že by se, ano, možná, snad mělo dávat k zabránění veplutí svinčíku do kotle to, co je známo asi tak třicet let. Přeju s vaším strojem supr zábavu.

Bartek 18.11.2015 03:00:00

Dobrý den, kotel po zateplení domu je předimenzován, to vyplývá z chodu kotle. Musíte si uvědomit, že Váš dům bude mít tepelné ztráty po zateplení max. 8kW a Váš kotel má spodní výkon 10 kW, takže Vám bude cyklovat stále. Dost dobře nechápu Váš popis funkce termostatu, pokud nevypíná, tak je vadný. Jinak termostat Vám hlídá teplotu vzduchu v místnosti nikoli teplotu kotle (vody do topení). Nastavte na kotli teplotu kolem 65 stupňů, radiátory Vám pak dříve natopí na požadovanou teplotu termostatu. Na kotli se dá nastavit min. a max. výkon, to ale bez tlakoměru neuděláte.

1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253